zijn jullie verwend??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:48

Ik word flink verwend. M'n ouders betalen de stalling, gaan mee naar wedstrijden enzo. Dankzij hun kunnen we een paard hebben. Daar ben ik ze echt heel dankbaar voor!

Ik moet wel zelf alle spullen kopen, maar dat is niet zo'n probleem. Als ik geen geld heb moet het gewoon maar even wachten en als het echt heel noodzakelijk is mag ik wel wat geld van m'n ouders lenen.
Ik ga ook nooit uit en koop niet meer dan noodzakelijk voor mezelf, ik denk dat ik daar wel aardig wat mee bespaar.

IvysToeter

Berichten: 11896
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:51

Ik betaal 99% van alles voor mijn pony's zelf.
Ik heb een huurpony en moet daar de helft van het stalgeld voor betalen en de helft van de hoefsmid.
Ik vind dat ik oud genoeg ben om zelf mijn geld te verdienen (wat ik nu dus ook doe) en dat als ik een hobby wil hebben dat mijn ouders dat niet voor me hoeven te betalen.
dus eigenlijk ben ik niet verwend....
ik moet hard werken voor het stalgeld enzo en ik draai iedere euro een aantal keer om voordat ik iets koop.
Maar aan de andere kant ben ik wel een beetje verwend, ik bedoel sommige kinderen hebben geen eigen pony en ik heb 2 eigen pony's (ze zijn wel klein maar toch) en een huurpony...

qua spullen enzo... tjaa...
ik koop liever een iets duurdere rijbroek die 10x langer meegaat als een goedkopere.
maar ik koop ook regelmatig spullen in de aanbieding en let ook wel op de prijskaartjes hoor.

Softijs

Berichten: 1273
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Waalre

Re: zijn jullie verwend??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 20:04

Ik vind mezelf eigenlijk ook heel verwend. Mijn ouders geven me veel om te rijden. Maar als ik iets extra wil moet ik het toch echt zelf betalen.

lascolover
Berichten: 3529
Geregistreerd: 11-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 20:05

ik vind eigenlijk dat iedereen die een paard of pony heeft verwend is want heel veel mensen kunnen dat lange niet betalen .......

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: zijn jullie verwend??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:54

Ik ben een klein beetje verwend. Ik heb nog 2 jongere zusjes en sja het leven is best duur, helemaal met 3 kinderen. Mijn ouders betalen mijn studie, studieboeken betaal ik zelf. Mijn zusje gaat straks ook studeren aan de andere kant van het land en ook zullen mijn ouders daar een deel van betalen; Studie, kamer, etc. Een eigen paard is er niet, wel een superleuk bijrijdpaard waar is alles zelf voor betaal. Als ik een nieuwe cap nodig heb betaal ik dat zelf. Rijlessen betalen mijn ouders wel.

leliadeidre
Berichten: 119
Geregistreerd: 13-05-06
Woonplaats: Bemmel

Re: zijn jullie verwend??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 18:26

zelf betalen en soms als wijze van cadeautje krijgk dan de helft van iets en de andere helft betalen zij.. maar ik vind dak wel verwend wordt hoor!! want ik ben al kei blij met alles wat ik krijg van ze maar ik denk dat dat niet het verwend is wat je bedoeld

meikemarieke
Berichten: 3429
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Achterhoek

Re: zijn jullie verwend??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:16

ik vind mezelf niet echt verwend.
Mijn ouders betalen alleen nog mijn zorgverzekering voor mij, verder betaal ik alles zelf. volgend jaar ga ik op kamers, dat betaal ik zelf, de studie betaal ik helemaal zelf, boeken ook, ik mag mijn verzorgpaard meenemen, de stalling voor hem betaal ik ook zelf, ik krijg volgend jaar alleen een maandelijkse bijdrage van mn ouders (dat zal zo tussen de 100 en 200 euro liggen) terwijl ik per maand aan vaste kosten (dus studiegeld, huur en stalling alleen nog maar) 775 euro kwijt ben, en dan heb ik verder nog niks........ dus echt verwend vind ik mezelf niet nee....

Nickytje

Berichten: 4032
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Tielen

Re: zijn jullie verwend??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:21

Ik ben net 22, woon nog thuis, en betaal alles zelf.
Soms valt het wel is voor dat m'n moeder kleding voor me betaald.
Maar deze dingen betaal/heb ik betaald zelf:

Mijn paard
Alle paardenspullen zoals zadel, hoofdstel, ...
Internet (ik ben de enige die het gebruikt)
Stalgeld...

Maar m'n mama heeft het niet bepaald breed, dus ik verwacht ook helemaal niet dat ze dingen voor me betaald
Als ik perse 7 sjabrakken wil en 4 paar bandages, dan moet ik dat zelf maar zien te bekostigen.

kadansjee

Berichten: 1608
Geregistreerd: 12-04-06
Woonplaats: Apeldoorn/Kootwijk, studerende in Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:35

Ik ben opzich best verwend maar ik ben blij dat ik dat zelf in zie en er dus niet mee te koop loop, ik kijk totaal niet neer op mensen.
Ik heb de mogelijkheid om elke dag 3 paarden te rijden, ze betalen een deel van de spullen, ze gaan me studie betalen en alles wat erbij hoort en een kamer in het hartje van Utrecht en krijg daarnaast ook kleding en best dure cadeautjes op bijv me verjaardag of als ik slaag oid en ik woon nu achter ons huis boven een stal en mij kamer is helemaal opgeknapt en mooi.
Dus ja ik vind mezelf verwend als ik kijk hoe andere het hebben, en ik weet dat dus ik vraag niet veel aan mijn ouders omdat ik het gewoon goed heb en daar ben ik blij mee.

Edit: Het is niet zo dat ik ALLES krijg waar ik om vraag, als ik om 5 nieuwe chabrakken vraag dan zeggen ze ook bekijk het maar het is nu wel mooi geweest, maar ik durf er sowieso niet om te vragen als ik het niet nodig heb

LieveLotje

Berichten: 387
Geregistreerd: 03-06-06
Woonplaats: In een kartonnen doosje.

Re: zijn jullie verwend??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 19:51

Ik heb sinds een tijdje mijn eigen leasepaardje.

Maar mijn ouders geven geen cent aan mijn meisje uit.
Als ik haar eens 'n keertje wil verwennen, koop ik die dingen gewoon zelf.

En zo vind ik ook dat het hoort.

kadansjee

Berichten: 1608
Geregistreerd: 12-04-06
Woonplaats: Apeldoorn/Kootwijk, studerende in Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 19:58

@ LieveLotje: Hoezo zou het zo horen? Ik bedoel als je een eigen paard hebben dan snappen je ouders hopelijk toch wel dat dat zelf allemaal niet te financieren is als je de verzekering, DA, haranchement, stalling, vervoer en voer erbij rekent.. dat kan een gemiddelde scholier niet opbrengen. Ja dekjes en poetsspullen en een hoofdstel etc kunnen zelf gekocht worden maar als dat voor de andere kosten ook geld dan loopt dat uit de hand denk ik

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Re: zijn jullie verwend??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 13:40

Winddancer schreef:
Nee, ik heb altijd alles zelf moeten betalen en er zelf voor moeten werken.

Zelf vind ik ook dat dat zo hoort, i.p.v. dat je maar alles in je schoot krijgt geworpen


juist!

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 08:11

maximiliaan schreef:
@ LieveLotje: Hoezo zou het zo horen? Ik bedoel als je een eigen paard hebben dan snappen je ouders hopelijk toch wel dat dat zelf allemaal niet te financieren is als je de verzekering, DA, haranchement, stalling, vervoer en voer erbij rekent.. dat kan een gemiddelde scholier niet opbrengen. Ja dekjes en poetsspullen en een hoofdstel etc kunnen zelf gekocht worden maar als dat voor de andere kosten ook geld dan loopt dat uit de hand denk ik

Ja maar JIJ wil het paard. Of willen je ouders graag zomaar wat meer geld uitgeven Clown Ik sluit me helemaal aan bij LieveLotje.
Ik was ook een scholier toen ik mijn paard en pony had, en ik had gewoon werk. Krantenwijkje voor ik naar school ging. Zo kan het ook.
Nu had ik geen vervoer of verzekering voor mijn paarden, maar de rest heb ik makkelijk kunnen financieren.
Ja als je alleen duur spul wil, is het niet te doen met een bijbaantje, maar het is mogelijk en ik zou in Gods naam niet weten waarom je ouders voor JOU paard zijn kosten verantwoordlijke zouden moeten zijn. Jij de leuke dingen doen en je ouders maar betalen. Nee dat begrijp ik ook niet.

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Re: zijn jullie verwend??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 09:54

Ik ben 21 jaar en woon samen met mijn vriend. Ik heb mijn paard 3 jaar geleden zelf gekocht en onderhoud haar sinds die tijd ook zelf. Ik moet er hard voor werken om een paard te kunnen houden dus verwend ben ik niet Knipoog

kadansjee

Berichten: 1608
Geregistreerd: 12-04-06
Woonplaats: Apeldoorn/Kootwijk, studerende in Utrecht

Re: zijn jullie verwend??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 11:40

@ Skitter: Ja dus jou paard was dan niet verzekerd.. Ik vind op z'n minst dat je ouders de verzekering kunnen betalen. Stel je paard breekt uit en trapt uit paniek een kind dood of brengt schade aan auto's oid.. dan kan jij daar dus voor opdraaien.
En geloof mij dan had je beter een verzekering kunnen afsluiten anders zit je je hele leven lang met kosten als er iemand zwaar gewond raakt en ik neem aan dat jou ouders dit ook in zien.
En kom dan niet met het verhaal mijn paard is braaf en kan nooit over een hek heen springen, het kan altijd.. ook al pak je hem alleen uit het land en hij ontsnapt.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: zijn jullie verwend??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 11:59

@ Maximiliaan: je hoeft geen aparte verzekering te hebben voor de WA van je paard. Dit valt onder je eigen wa-verzekering. Ik denk dat Skitter een verzekering van het paard zelf bedoeld ( uitkering bij overlijden, afgekeurd of dierenartskosten).

On topic: Ik was wel verwend: toen ik 14 was had ik twee paarden, pa betaalde alles, maar dan ook alles. Ik had niet echt dure spullen ofzo, maar ging wel vaak op wedstrijd en als ik iets nodig had kreeg ik het.

Nu ben ik helemaal niet verwend. Ik betaal alles zelf; stalgeld, veearts, lessen, hoefsmid, spullen, roep maar, ik betaal het. Mijn vader is ondertussen overleden en mijn moeder heeft ook het geld niet voor mijn dure hobby's. Dus is het keuzes maken; ik loop er zelf maar wat minder bij, geen dure kleding, harry's horse broeken e.d., maar mijn paardje krijgt alles wat hij nodig heeft. Ik werk full-time en mijn man ook, dus we kunnen het wel missen. Maar ik vind het ook niet eerlijk om heel veel dure spullen te kopen, terwijl het ook van zijn geld afgaat. Van de extraatjes ( vakantiegeld, belastingteruggave ) koop ik leuke dingen. Voor de rest gewoon het hoognodige. Ik heb echt een hele goede baan voor mijn leeftijd, als ik achter de kassa had gezeten was het paard er waarschijnlijk ook niet gekomen. Of misschien op een andere manier, meer een recreatiepaard, want wedstrijdrijden kost ook verschrikkelijk veel geld heb ik wel ontdekt.

avanoort
Berichten: 1443
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Mijdrecht

Re: zijn jullie verwend??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 13:12

Ik betaal mijn 2 paarden zelf!

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: zijn jullie verwend??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:16

erleyne schreef:
@ Maximiliaan: je hoeft geen aparte verzekering te hebben voor de WA van je paard. Dit valt onder je eigen wa-verzekering. Ik denk dat Skitter een verzekering van het paard zelf bedoeld ( uitkering bij overlijden, afgekeurd of dierenartskosten).

Dit bedoelde ik dus inderdaad.

En nogmaals begrijp niet waarom je ouders dat zou moeten betalen. Tenzij je paard zo extreem duur was, okee tot daar aan toe.. Maar dure paarden had ik niet Knipoog Als ik er maar op kon rijden en overweg mee konden was ik al blij.

Nogmaals, ik kreeg de pony en een compleet (merkloos) zadel. Meer niet. Oh ja, en de kerst daarna een zomerdeken die tig maten te groot was.
Nee heb echt zelf alles voor mijn pony betaald, van de wormspuiten tot winterdekens, de hoefsmid tot de DA kosten (entingen etc) en ik was er super trots en zuinig op mijn spul en pony.

kadansjee

Berichten: 1608
Geregistreerd: 12-04-06
Woonplaats: Apeldoorn/Kootwijk, studerende in Utrecht

Re: zijn jullie verwend??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:31

Ja snap ik wel maar toch ik bedoel het is toch niet raar als je ouders dingen betalen..

Jij zegt en zo hoort het ook, alles zelf dokken.

Maar dta mijn ouders alles betalen betekent niet dat ik er niet dankbaar voor ben en niet zuinig op ben en ik krijg heus niet álles!!! bijvoorbeeld dekjes betaal ik ook meerendeels zelf

mellamoshan

Berichten: 4260
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: zijn jullie verwend??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:37

Verwent...?
nou nee!
ik heb geen paard
geen stalgeld
geen tuig
en ook geen setjes

daarintegen hoop ik wel dat ik eind deze zomer beschik over mijn eigen droompaardje, al moet ik daar droog brood voor eten en op een kamer van 2bij 2 wonen! Tong uitsteken

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: zijn jullie verwend??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 23:17

maximiliaan schreef:
Ja snap ik wel maar toch ik bedoel het is toch niet raar als je ouders dingen betalen..

Jij zegt en zo hoort het ook, alles zelf dokken.

Maar dta mijn ouders alles betalen betekent niet dat ik er niet dankbaar voor ben en niet zuinig op ben en ik krijg heus niet álles!!! bijvoorbeeld dekjes betaal ik ook meerendeels zelf

Ja sorry ik snap het gewoon niet. JIJ wilt toch het paard?

Ja zo werd ik gewoon opgevoed, als ik iets wil, moet ik er zelf voor zorgen, kan echt niets verwachten van mijn ouders. Dat ze het misschien doen is lief en mooi meegenomen, maar verwachten? Nee. Daarom heb ik ook geen wedstrijden gereden oid dergelijks, kon ik ook niet betalen. En verzekering voor zo'n pony is gewoon onzin.

kadansjee

Berichten: 1608
Geregistreerd: 12-04-06
Woonplaats: Apeldoorn/Kootwijk, studerende in Utrecht

Re: zijn jullie verwend??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 23:29

Ik geef alleen maar aan dat het niet raar is toch als je ouders betalen.. als je ouders je graag willen sponseren en als je zelf uit een paardenfamilie komt..

En een verzekering is helemaal geen onzin.. dat moet je toch gewoon afsluiten lijkt mij.. snap niet dat jij daar iets onzinnigs inziet..

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: zijn jullie verwend??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 00:07

maximiliaan schreef:
Ik geef alleen maar aan dat het niet raar is toch als je ouders betalen.. als je ouders je graag willen sponseren en als je zelf uit een paardenfamilie komt..

En een verzekering is helemaal geen onzin.. dat moet je toch gewoon afsluiten lijkt mij.. snap niet dat jij daar iets onzinnigs inziet..

Voor mij was verzekering onzin. Het ging om een haflinger pony, daar ga je toch geen 100+ verzekering voor afsluiten?
Voor mijn paard had ik het wel begrepen, hij was iets duurder, en later veel meer waard, maar goed hij is toch al verkocht.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Re: zijn jullie verwend??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 00:18

Wat ik me nou al een tijdje afvraag..

De mensen die alles van hun ouders krijgen, hoe willen jullie dat gaan doen als je straks op jezelf woont? Blijft je paard betaald worden door je ouders, of stop je met de paarden? Of zie je dat anders? (gewoon nieuwsgierigheid)

kadansjee

Berichten: 1608
Geregistreerd: 12-04-06
Woonplaats: Apeldoorn/Kootwijk, studerende in Utrecht

Re: zijn jullie verwend??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 09:30

Ja want ze staan aan huis dus blijven daar ook staan in de kudde dan rij ik op en neer van utrecht naar kootwijk