wie betaald de keuringskosten bij aankoop nieuw paard.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
choor

Berichten: 293
Geregistreerd: 12-12-04
Woonplaats: Enter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 20:03

Bij de keuring van mijn paard deden we: afgekeurd de verkoper, goedgekeurd de koper. Lijkt mij ook wel het logischt.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:29

Omiratje schreef:
overlaast ben ik geweest omdat mijn merrie mankte om foto's te laten nemen enzo en echografie van de pezen..
toen heb ik gevraagt wat een degelijke keuring kost en is afhankelijk maar +/- 200 euro dus dat is toch een groot bedrag vind ik dan.
Ik wil absoluut zeker zijn, omdat mijn paard nu door een oude peescheur(wat wij niet wisten toen we haar kochten) nu voor mij niet meer kan dienen voor de wedstrijdsport later,omdat dit te zwaar is voor haar ook omwille van haar slechte stand van achterbenen,is beter voor haar licht te rijden of met speciaal beslag maar zo in de 180 euro kosten voor vierkant speciaal beslag.

daarom wil ik echt zeker zijn met de volgende paarden


vind 200 euro op een goed wedstrijdpaard niet super duur...
als je paard iets blijkt te mankeren ben je vaak meer kwijt.

maar vind idd dat als je paard koopt en word afgekeurd dat eigenaar paard moet betalen maar probleem is dat wij zelf goedkope pony's hebben en laatst wilde iemand ook keuren, ik vind het prima maar alleen veterinair want als ik een pony voor 1000 verkoop en er komt bij evt afkeuren straks wel 500 aan foto's etc bij dan ga ik failliet en je kan toch nooit in je paard kijken.
heb paar jaar terug onze fjord gekocht, werd goedgekeurd, 2 weken later kwamen kennissen en die wilde haar heel graag kopen, wilde haar eigenlijk niet kwijt maar kreeg super bod en okay, keuren maar, afgekeurd... tja hoe kan dat, ik heb haar nog steeds en gaat prima met haar maar toch je weet het dus nooit.

JaSpJo

Berichten: 76
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: delft

Re: wie betaald de keuringskosten bij aankoop nieuw paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 10:46

hoi,

heel vaak is het zo dat je de keurings kosten bij goedkeuring zelf betaald en als hij niet goed is de verkoper, maar dat doen ze niet allemaal.

ik ging pas verder met het paard wat ik op het oog had als hij de keuringskosten betaald als hij niet goed was.

ik had altijd zoiets van als hij dat niet wil kan er een addertje onder het gras zitten.

gr