Luxeprobleem, help!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
imka
Berichten: 765
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: harderwijk

Luxeprobleem, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 16:57

Hey,

Het zit zo, ik kon een paard van 20 jaar berijden van een kennis gratis, maar dat paard staat ver weg en moet dan met de bus, ben dan uitgerekend ong. 80/100 euro per maand kwijt. Mijn ouders helemaal enthiousiast omdat ik dan eindelijk wat te doen heb (zit thuis door omstandigheden) dus zeiden doe dat! Bus hoeft je geen zorgen om te maken enz. Nou oke, goed. Dus ik ga volgende week ergens een keer kijken.

Maar nu krijg ik een advertentie binnen van iemand die dicht bij mij in de buurt woont, vraagt er 50 euro voor en mag ik ook zo vaak ik wil, het is een tinker wat ik al helemaal grappige beestjes vind (wil alleen voor recreatie) Plus dat het dichterbij is en ik hier mensen ken en in die andere plaats niet.

Maar nu dus mijn probleem, mijn ouders zijn het zat dat ik weer wil veranderen (heb het gezegd dat ik er nog 1 op het oog heb) en willen dus persee dat ik er niet mer over zeur en gewoon naar die kennis ga. Maar ik wil nu dus graag naar die tinker, omdat dat en minder geld kost, en uit het verhaal vanmijn ouders heb ik gemerkt dat ik toch de bus zelf moet betalen (is heel vaag nog afgesproken, dus moet er sowieso nog over hebben) en ik kan zelf dus niet meer als 50 euro kwijt per maand omdat ik ook nog geen echte baan heb. (wel inkomen maar weinig)

Ze willen het er dus niet over hebben omdat ik zit te zeuren maar ben dus niet van plan 80/100 euro neer te leggen voor een paard van 20, alleen maar buitenrijden, woont ver weg, moet met de bus terwijl ik bij die andere op de fiets kan, en er is ook geen bak aanwezig daar. (moet in het weiland) Wat moet ik nou? Zit nou echt een beetje van oooh nee he.. En mijn ouders willen er niks meer over horen, maar ik moet het betalen..

Aeris

Berichten: 1732
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: BE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 17:01

Je moet jouw gevoel volgen, niet dat van je ouders.
Ik weet niet in hoeverre je al afgesproken had met die kennis, maar ik zou er zeker en vast wel eerlijk tegen zijn, en uitleggen waarom je dan toch niet komt. Hij/zji zal het vast wel begrijpen.
Ik weet niet hoe oud je bent en in hoeverre je verantwoording moet afleggen aan je ouders, maar ik zou alleszins nog eens met hen praten.
Argument dat je kan gebruiken: veiliger als je dicht in de buurt bent ipv ver weg...

Maaikiemaaik
Berichten: 93
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 17:07

wat vervelend zeg! Maar zoals Naima al aangaf; volg je eigen gevoel!! Ik begrijp dat je ouders het misschien ook niet zo leuk vinden om weer 'af te zeggen' bij jullie kenissen, maar 80-100 euro per maand is echt niet niks, en iets dichter in de buurt is zowieso veel fijner! Toen je 'besloot' om het paardje van je kennissen te rijden wist je toch ook niet dat die Tinker nog op je pad kwam??Ik zou er in ieder geval gaan kijken als ik jou was, en het is en blijft natuurlijk JOUW beslissing!

succes ermee!!

Midget
Berichten: 488
Geregistreerd: 13-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:03

ik ben het met maaikiemaaik eens, misschien moet je bij allebei gaan kijken, als je nog niet afgesproken hebt dat je die van je kennis echt zou gaan rijden

imka
Berichten: 765
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: harderwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 18:13

Nou, heb het er met ze over gehad, ouders pissig, ik pissig. Fin zeg. Ik ben 20, mag ik dan niet bepalen wat ik wil? Pff.. Nu maar hopen dat het goed komt. Ze verwachten dat ik met haast geen loon wel zoiets duurs ga doen.. Beetje belachelijk. En ja, ik moest het dus wel zelf betalen. Maargoed, we zullen zien.

Wiesje

Berichten: 2915
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:38

Volg je eigen gevoel. In dit geval is het niet zo belangrijk wat je ouders ervan vinden. Jij gaat dit doen, jij gaat dit bekostigen en jij moet er lol in hebben. Daarbij ben je meerderjarig dus wat dat betreft kunnen je ouders in mijn ogen best een beetje meeedenkend zijn, ook al zijn het dan misschien hun kennissen. Daar heb jij geen boodschap aan.

Cherellee_
Berichten: 1094
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 15:55

Wiesje schreef:
Volg je eigen gevoel. In dit geval is het niet zo belangrijk wat je ouders ervan vinden. Jij gaat dit doen, jij gaat dit bekostigen en jij moet er lol in hebben. Daarbij ben je meerderjarig dus wat dat betreft kunnen je ouders in mijn ogen best een beetje meeedenkend zijn, ook al zijn het dan misschien hun kennissen. Daar heb jij geen boodschap aan.



Niets meer an toe te voegen!