Ruiter bewijs halen zonder cursus

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LOCA

Berichten: 936
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Zandvoort

Ruiter bewijs halen zonder cursus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 15:53

Weet iemand waar het mogelijk is om examen te doen voor het ruiterbewijs, (zowel theorie al praktijk) zonder de hele cursus te moeten volgen? Ik vind het namelijk buiten proportie om 200 euro te betalen voor dat ruiterbewijs terwijl de examen kosten maar 55 euro zijn.

Ik kan een eigen paard meenemen maar vind het makkelijker om een paard te huren. Weet iemand iets voor een schappelijke prijs? maakt niet uit waar in het land maar als het ver bij haarlem vandaan is vind ik het wel makkelijk om een paard te kunnen huren.

groetjes,
Knor

_Inga
Berichten: 2796
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: Sappemeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:53

Bij ons deden we het voor 60 euro incl cursus

LOCA

Berichten: 936
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Zandvoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 15:56

_Inga schreef:
Bij ons deden we het voor 60 euro incl cursus
.

En dat is waar? en hoe lang geleden?

Ik namelijk zo een 12 jaar geleden ook al eens mijn ruiterbewijs gehaald voor 45 gulden

Midget
Berichten: 488
Geregistreerd: 13-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:12

mag ik vragen waarom wil je dan het weer doen :S

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:25

ik heb het vroeger ook zo gedaan, dus alleen het examen, toentertijd bij Rozensteijn in Santpoort.

Ik denk dat je je gewoon op kan geven bij manege's in de buurt die het ruiterbewijs doen.
Bv, Kennemergaarde in Santpoort, of, ik weet alleen niet of ze dat doen, bij Schoteroog.

Maar volgens mij kan je je gewoon opgeven via de site, van de SRR voor alleen een examen.

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 21:03

VOlgens mij kun je gewoon ergens met eigen paard je opgeven voor het examen. Je moet dan even bellen naar de manege die het examen organiseert en dan zou je er bij kunnen.

Zo heb ik het ook gedaan. Stoute schoenen aangetrokken en gebeld of ik met een paard van de manege examen mocht doen.
Ik heb het 5 jaar geleden met een manegepaard gedaan, een paard waar ik nooit eerder opgereden had. Niemand die uberhaupt wist of ik wel kon rijden. En geslaagd.
Het kan dus wel, maar waar ik het examen gedaan heb doen ze geen ruiterbewijs meer.

LOCA

Berichten: 936
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Zandvoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 11:50

OK dat ga ik dan maar doen! De reden dat ik het ruiterbewijs moet halen is omdat ik het vorige nooit verlegd heb. Ik was toen 12 dus wist ik veel dat dat moest ennu hebben ze nergens mijn gegevens meer en moet ik het dus opnieuw halen. Het is dat jhe hier in de waterleidingduinen er een nodig hebt en ook wordt gecontroleerd anders had ik het lekker laten zitten.