HELP. Oprekken (petrie)laarzen en prijs?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimB
Berichten: 261
Geregistreerd: 28-12-04
Woonplaats: Roosendaal

HELP. Oprekken (petrie)laarzen en prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 18:15

Ik was benieuwd of jullie je laarzen wel eens hebben laten oprekken?

Zo ja.. hoe beviel dit en hoeveel hebben jullie er voor betaald?

Alvast hartstikke bedankt!

papiertjuh
Berichten: 225
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: Sassem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:08

oprekken? daar heb ik nog nooit van gehoord. Wat is dat? Ik hoop dat je antwoord krijgt.

Ziiggy__

Berichten: 1184
Geregistreerd: 06-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:11

ik wil dit ook laten doen,, bij mijn petries dus volg dit topic even

Solitair
Berichten: 1885
Geregistreerd: 01-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:12

bij een betere ruitersportzaak of een schoenmaker kun je je leren rijlaarzen laten opreken. de prijzen verschillen nog al per ruitersportzaak/schoenmaker.

Dorus

Berichten: 13215
Geregistreerd: 06-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:13

Mijn laarzen zijn jaren geleden opgerekt, koste toen iets van 12,5 gulden ofzo volgens mij. Het is mij goed bevallen en is sowieso een stuk goedkoper dan nieuwe kopen. Zijn overigens ook Petries, alleen zijn mijn kuiten ondertussen weer dikker geworden waardoor ik er wederom niet meer inpas. Maar goed, gezien de leeftijd en staat van mijn laarzen is vervanging geen slecht idee.

KimB
Berichten: 261
Geregistreerd: 28-12-04
Woonplaats: Roosendaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 20:35

Heeft het oprekken van je laars veel effect??

Ik hoorde laatst dat dit bij petries moeilijker ging aangezien ze een stuk stugger waren? Is dit echt zo, of maar een fabeltje?

KimB
Berichten: 261
Geregistreerd: 28-12-04
Woonplaats: Roosendaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 20:36

En.. blijft het model van je laars goed?

hiltje1973
Berichten: 290
Geregistreerd: 09-03-06

Re: HELP. Oprekken (petrie)laarzen en prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 23:43

Ik heb gehoord dat je leren laarzen met een coating niet kunt oprekken, die komen weer terug in hun oude vorm.

Mijn kuiten waren behoorlijk wat dikker geworden. Heb bij hyporama/hypoplaza een extra stuk in mijn petries laten zetten. Kostte volgens mij ong. euro 75,- dus veel goedkoper (de laarzen waren euro 325 en pas twee jaar oud). Je ziet het wel duidelijk en je moet dus geen perfectionist zijn, maar ze gaan weer jaaaaaaaren mee.

loutjuh

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: veenendaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 23:49

mijn laarzen zijn ook iets te krap...ik heb overwogen om er ritsen in te zetten maar hierdoor gaat toch een beetje de elegancy van de laars weg.... ben naar de schoenmaken gegaan (niet alle schoenmakers rekken ze op btw) maar goed. Ik ben 7,50 kwijt voor het oprekken. Ik heb de petrie dressage en het probleem was dat de buitenkant vrij stug is en de binnenkant erg soepel...hierdoor werd het allemaal wat lastiger maar het was wel haalbaar volgens die man. Het model blijft gewoon intakt. Ik kan ze zaterdag weer ophalen (heb ze vandaag gebracht)

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 12:04

Ja laarzen met een coating kunnen volgens mij niet opgerekt worden. En ik heb er toen 15 euro ofzo voor betaald bij de ruitersportzaak. Ja het helpt wel vind ik. Ze kunnen ze maximaal 1,5- 2 cm oprekken is mij vertelt.

Nickytje

Berichten: 4032
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Tielen

Re: HELP. Oprekken (petrie)laarzen en prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 12:06


WinstonVDB

Berichten: 1758
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: Spannum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 12:13

en als je laarzen nu wel nog passen, maar af en toe dat je toch hebt van, al waren ze nu ietsje groter..
En je laat ze bv een halve cm o.i.d oprekken. En later zijn je kuiten weer dikker, kun ze dan nog iets verder opgerekt worden?

Ik heb een beetje moeite met aan en uittrekken ( moet ook met van die irritante plastikzakken) dacht ook dat het beetje zou helpen, of zit daar geen verschil in?

Heb er nog niet zo verstand van

Nickytje

Berichten: 4032
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Tielen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 12:16

Citaat:
Ik heb een beetje moeite met aan en uittrekken ( moet ook met van die irritante plastikzakken)


Ik heb mijn Petrie laarzen laten maken bij die man van rijlaarzen.nl
Ik moest dus ook in het begin mijn laarzen aantrekken met van die plastik zakken, en het lukte echt niet. Ik sta een half uur te zwoegen eer ik ze aan heb. En uittrekken was al helemaal geen doen meer.

Dus ik heb er dan maar ritsen in laten zetten bij een schoenmaker.
Echt een verademing!

*edit* Ik denk dat als je nu je laarzen een halve cm laat oprekken,
je binnen een half jaar bv nog wel een cm kan laten oprekken.
Het kan max 2cm, omdat anders de kwaliteit van het leer erop achteruit gaat.

WinstonVDB

Berichten: 1758
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: Spannum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 12:21

ja aan ritsen zat ik ook al te denken, maar ja zoals al eerder gezegd was, dan vind ik ze minder mooi, geen flauw idee waarom..

Heb trouwens Derby's

En aantrekken, ja opzich glijd ik er wel zo in, met zakken dan, maar het gaat zo heerlijk zweten enzo he met van die zakken

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 18:02

Ik heb ze ook op laten rekken (petries) en ik merkte geen verschil in de vorm oid, die bleef wel mooi. Bij mij hielp dat alleen niet voldoende en uiteindelijk toch ritsen erin laten zetten. Echt een aanrader!!! Ideaal!!

Kyrseltje

Berichten: 8731
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Wenum-Wiesel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 21:15

hoeveel kost het ong. als je er ritsen in laat zetten?

Veseosunce
Berichten: 4668
Geregistreerd: 30-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 21:25

Ja. ik ben ook wel benieuwd hoeveel het kost om ritsen in lerenrijlaarzen te laten zetten ?

Kyrseltje

Berichten: 8731
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Wenum-Wiesel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:40

een daar krijgen we gen antwoord op..

KimB
Berichten: 261
Geregistreerd: 28-12-04
Woonplaats: Roosendaal

Re: HELP. Oprekken (petrie)laarzen en prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 10:22

30 euro per rits

Kyrseltje

Berichten: 8731
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Wenum-Wiesel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 10:23

oow.....:|kan k netzogoed nieuwe laarzen kopen...

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:10

Ik heb het laten doen, het kostte 6 euro geloof ik. Een rits kostte 45 euro (in totaal geloof ik).

Het oprekken had maar effect voor korte duur, ik paste er na een maand al niet meer in.

Ik zou er een rits in laten zetten of nieuwe laarzen kopen (dit laatste doe ik ook ).

Kyrseltje

Berichten: 8731
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Wenum-Wiesel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:20

hmmm...ik kom nog wel in de laarzen maar wel met moeite... maar ik hebde laarzen helemaal niet zo lang.. ben beetje erg aan het groeien.. Ik ga wel even kijken hoeveel ritsen bij ons kosten..

WinstonVDB

Berichten: 1758
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: Spannum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 14:19

en als je er wel in komt, en ze dan goed zitten, maar wel met de juiste rijbroek? Met een andere rijbroek kom ik er moeilijker in en zitten ze minder goed. Daarom denk ik erover om ze op te laten rekken..
Zou dit helpen?

En wordt alleen de kuit opgerekt of ook de voet e.d ?

Kyrseltje

Berichten: 8731
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Wenum-Wiesel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 14:22

k kom er ook wel in, en daarna zitten ze ook gewoon goed, maar k krijg ze dn heel moeilijk uit... en aan gaat ook niet super makkelijk ofzo...

MMMaaike

Berichten: 283
Geregistreerd: 10-04-06

Re: HELP. Oprekken (petrie)laarzen en prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 14:29

hiltje1973 schreef:
Ik heb gehoord dat je leren laarzen met een coating niet kunt oprekken, die komen weer terug in hun oude vorm.

Mijn kuiten waren behoorlijk wat dikker geworden. Heb bij hyporama/hypoplaza een extra stuk in mijn petries laten zetten. Kostte volgens mij ong. euro 75,- dus veel goedkoper (de laarzen waren euro 325 en pas twee jaar oud). Je ziet het wel duidelijk en je moet dus geen perfectionist zijn, maar ze gaan weer jaaaaaaaren mee.


Hoeveel heb je erbij laten zetten? Ik heb mijn laarzen een jaar of 2 niet meer gedragen en nu pas ik er niet meer in omdat mijn kuiten dus ook dikker zijn geworden. Eerst zat ik te denken aan ritsen, maar daar red ik denk ik maar 1 cm mee en dat is volgens mij voor mijn linkerkuit net niet genoeg.