chaps de goedkopere of de ietsjes duurdere

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fenn

Berichten: 6144
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

chaps de goedkopere of de ietsjes duurdere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 19:54

Ik moet nieuwe rijlaarzen, ze zijn klein, oud, waren toen al niet de beste kwaliteit en ik ga op trektocht.
Normaal kocht ik van rijlaarzen altijd de goedkoopste, een na goedkoopste en als dat allebei niet lekker zat ging ik nog een stap duurder, maar dat was het. Ik heb in de acht jaar dat ik rijd niet heel veel paar versleten en ik rijd vanaf mijn zevende. Ik ben dus goedkoop. Ik rijd ook op een manege, een keer in de week een uurtje. Af en toe extra en een tijdje elke zaterdag extra, dus vond ik niet dat ik er veel geld aan moest uitgeven. Het moest goed zitten, maar voor het thermo idee trok ik wel skisokken aan en in de zomer, ja dan had ik dus zweetvoeten in mijn rijlaarzen.

Maar nu ga ik dus op trektocht, groeien mijn voeten niet meer en wil ik misschien wel eens wat duurders/makkelijkers. Ten minste ik ging er van uit dat het duurder was. Ik wil chaps. Mijn oude laarsjes houd ik wel, voor de onderlinge wedstrijden.
Nu ben ik vanmiddag een fietsroute wezen rijden langs meerdere winkels waar ze paardenspullen verkopen. en ik kwam echt van alles tegen. Chapschoenen vanaf 17.95 tot veel meer als 100 euro en chaps het zelfde verhaal, maar wat is nou aan te raden. Moet ik wat duurdere chaps nemen en maken de schoenen niet zo veel uit, gewoon van allebei een middelmaatje of juist dure schoenen en goedkope simpele chaps?
Nogmaals ik doe het voor het gemak en niet voor de sjiekheid O, en mijn budget is niet heel hoog, maar ik heb van 100 euro gezien die waren wel gaaf. (de schoenen....) Wat raad bokt aan?

gootje2

Berichten: 604
Geregistreerd: 28-08-05
Woonplaats: odijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 20:15

ik zou gewoon kijken wat je het lekkerst vind zitten, heb ik ook gedaan als je het voor je gemak doet en helemaal goedkoop uit wil zijn koop je geen chaps, rij je aleen in je joppers, ik had eerst mijn chaps wel gebruikt maar doe dat nu ook niet meer, rijd veel lekkerder.. maarja iedereen zn mening, ik zou iig kijken naar welke je t fijnst vind zitten

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 20:34

Inderdaad gewoon afwegen.
Wil je iets goedkopere die minder lang meegaan, of duurdere schoenen die lang meegaan? En hoeveel wil je er überhaupt aan uitgeven?

Ik heb zelf niet zo hele dure schoenen gekocht destijds. Mijn johdpurs waren rond de 50 euro. Ze zijn ongeveer 2.5 jaar meegegaan, en de laatste twee jaar ongeveer elke dag gedragen. Nu zijn ze écht aan vervanging toe, heb ze ook al twee keer laten repareren. Als ik nu nieuwe ga halen dan ga ik voor dezelfde prijsklasse, aangezien ik met mijn johdpurs overal doorheen banjer wil ik hier niet veel geld aan uitgeven.

En chaps, tja. Toen ik nog op de manege reed had ik gewone stoffen chaps van 20 euro. Prima dingen, heb ik nu nog steeds. Je hebt er alleen totaal geen steun aan, en ik trok ze zelden meer aan omdat ik toch geen verschil merkte tussen rijden met chaps en rijden met alleen sokken.
Nu heb ik gaithers gekocht, dat zijn hardleren chaps, hetzelfde als de schachten van leren laarzen, maar dan dus in chap vorm met rits. Perfecte dingen! Zitten stevig, bieden veel steun en blijven heel mooi. Kosten alleen wel 70 euro, maar dan heb je wel wat (merk is trouwens Petrie). Maarja, ik zit in een andere situatie dan jij, jij rijdt maar 1 keer per week en ik denk niet dat ik dan zoveel geld zou uitgeven aan chaps.

magiclover

Berichten: 290
Geregistreerd: 04-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 18:15

op je gevoel afgaan

Ver2006
Berichten: 69
Geregistreerd: 03-06-06
Woonplaats: Almere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 18:21

Natuurlijk kan het voor je voeten geen kwaad als je op een goede schoen loopt. Meestal maak je veel kilometers als je met paarden bezig bent en een schoen met een goed voetbed is geen overbodige luxe. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk