Ervaringen Petrie Perfect

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Ervaringen Petrie Perfect

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 12:48

Zoals de titel ook al luidt ben ik benieuwd naar de ervaringen die mensen hebben met de laars Petrie Perfect.
Hoe is de pasvorm, is het makkelijk in onderhoud, gaan ze lang of kort mee?
Dat laatste is natuurlijk afhankelijk of je ze goed onderhoud, maar van uit gaant dat dat het geval is.

Kortom is deze laars aan te raden of kan ik beter verder kijken?

Liselot

Berichten: 32202
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Ervaringen Petrie Perfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 09:49

ik heb ze gehad en vond ze heerlijk Lachen wel even lastig met inlopen, maar daarna zaten ze heerlijk.
ik deed er alles mee, liep er hele dagen op, stallen uitmesten, door de blubber, en ze bleven perfect! ik maakte ze overgens niet heel erg vaak schoon Bloos
wel vond ik jammer dat de coating aan de binnenkant op de vouw bij de enkels wat ging bladderen, maar daar zie je toch niets van als je op een paard zit

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re: Ervaringen Petrie Perfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 09:55

LiSSy schreef:
ik heb ze gehad en vond ze heerlijk Lachen wel even lastig met inlopen, maar daarna zaten ze heerlijk.
ik deed er alles mee, liep er hele dagen op, stallen uitmesten, door de blubber, en ze bleven perfect! ik maakte ze overgens niet heel erg vaak schoon Bloos
wel vond ik jammer dat de coating aan de binnenkant op de vouw bij de enkels wat ging bladderen, maar daar zie je toch niets van als je op een paard zit


Wow... rijlaarzen zijn toch echt gemaakt om mee te rijden. Dat de laarzen het bij jou toch uithouden is meer uitzondering dan regel. Het bladderen van de coating komt gelukkig erg weinig voor, maar je moet hierbij met je keuze toch rekening houden. De laarzen worden namelijk gemaakt van een Permair leer (rundleer met coating) en die kan bij beschadeging gaan loslaten. Prijstechnisch zijn de laarzen natuurlijk erg interessant. Denk om de prijs/kwaliteit-verhouding. Voor meer geld, heb je méér laars.

Bij dit model is géén maatwerk mogelijk. Ze passen dus wel, of niet. Laat je niets aansmeren met "ze zakken nog wel" of "ze worden echt wel iets ruimer".

Liselot

Berichten: 32202
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Ervaringen Petrie Perfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:02

met mijn nieuwe petries doe ik ook alles en die blijven ook perfect hoor Verward

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re: Ervaringen Petrie Perfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:03

LiSSy schreef:
met mijn nieuwe petries doe ik ook alles en die blijven ook perfect hoor Verward


Tja, sommige mensen hebben gewoon geluk Haha! En hoe lang doe je dan met een paar rijlaarzen als ik vragen mag?

Liselot

Berichten: 32202
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Ervaringen Petrie Perfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:08

de perfects heb ik 3 jaar gehad, toen verkocht. die waren nog lang niet op.
de laarzen die ik nu heb (fieldboot) heb ik een jaar en zien er nog als nieuw uit, alleen de binnenkant slijt iets omdat het kalfsleer is.
maar de zool, de stiksels en dat soort dingen zijn nog super Lachen

Liins

Berichten: 7906
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Deventer. (Overijssel)

Re: Ervaringen Petrie Perfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:12

en vriendin van mij (zit hier op bokt; sharoontje) heeft ze ook en die is er van wat ik er van weet super positief over Lachen

Marja1988
Berichten: 2803
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Ervaringen Petrie Perfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:26

Ik heb dus een paar gehad waar de coating aan alle kanten losliet.Voor mij geen perfect meer dus.

Trieske_

Berichten: 3790
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: brabant

Re: Ervaringen Petrie Perfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 11:03

Ik heb ze ook, ze zitten goed, alleen het inlopen was wat minder.
Bij mij zakken ze helaas niet genoeg in zodat ik pijn blijf houden in mijn knieholtes.
Koop ze dus niet te hoog, ze zakken ong.1,5 cm en dat houd het ver op.
Verder blijft ook de laars bij mij erg mooi en ze zijn makkelijk in de onderhoud.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: Ervaringen Petrie Perfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:46

ik plaatste dit stuk bij welke rijlaarzen, misschien kun je er wat mee:

petrie perfect is op zich een prima laars.
je moet er alleen wel rekening mee houden, dat de laars gemaakt is van een primaire leer soort, dit houdt in dat deze niet gemaakt is van volnerf rund of kalfs leer, maar van het "mindere" gedeelte van het vel.
om het leer toch sterk te maken is er een kunstof coating overheen gebracht die de laars beschermt. het nadeel er van is dat hierdoor de laars niet opgerekt kan worden, mocht dat ooit nodig zijn. ook kan de coating gaan bladeren (dit gebeurt overigens niet veel) en blijft hij minder lang mooi.

een laars als de perfect kost eigenlijk altijd rond de 200 euro, ongeacht je hem van petrie of cavallo of welk ander merk dan ook koopt.

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Ervaringen Petrie Perfect

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 17:58

Marja1988 schreef:
Ik heb dus een paar gehad waar de coating aan alle kanten losliet.Voor mij geen perfect meer dus.


Had je ze wel goed onderhouden? In ieder geval zoals op de manier als voorgeschreven?

Verder bedankt voor de reacties, zitten zeker nuttig tips tussen Lachen

Anoniem

Re: Ervaringen Petrie Perfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:26

--> RUI

germie

Berichten: 26013
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen Petrie Perfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:05

GeJe schreef:
LiSSy schreef:
met mijn nieuwe petries doe ik ook alles en die blijven ook perfect hoor Verward


Tja, sommige mensen hebben gewoon geluk Haha! En hoe lang doe je dan met een paar rijlaarzen als ik vragen mag?

Mijn eerste laarzen waren de Perfect. Die zijn nu zo'n 5-6 jaar oud. Heb er inmiddels nog wel een ander paar bij (anders blijven ze nat, in 1 nahct heb ik de binnenkant niet droog)Er zat een constructiefout in de zool, dus die zijn al heel snel vernieuwd. Maar verder zijn ze perfect. Ik doe er ook alles mee, stallen uitmesten, rijden, door de modder, enz. Kunnen ze prima tegen. Maar ik onderhoud ze ook goed, het is dus niet dat ik ze smerig laat opdrogen en vervolgens weer gebruik, enz. Ik maak ze geregeld schoon.
Enige nadeel van Petrie: stug en de zolen slijten zweer snel. Ik moest al binnen 3 maanden nieuwe hakken er onder laten zetten (en dit had niets met die constructiefout te maken, de standaard heeft precies hetzelfde). Hakken en zolen van de schoenmaker gaan zo 2 jaar mee. Dus hier wordt op bezuinigd door Petrie. 3 maanden en helemaal versleten hakken is echt te snel, want zo veel loop je niet op die dingen (als het 500 meter per dag is, dan is dat veel). En in stallen of in de wei/bak slijten de zolen ook nog eens niet. Maar goed, ook al doe ik de stallen ook met de laarzen, ik ben er wel zuinig op. En ik denk dat dat ook nog wat uitmaakt.
Zweet en huidvet is nog slechter dan klei en wat mest als je het zweet niet schoonmaakt en de klei en de mest er wel weer afhaalt. Onderhoud is gewoon het toverwoord.

Ik vind overigens dat rijlaarzen bij goed onderhoud minstens 10 jaar mee moeten gaan. Dat gaan mijn Petries normaal gesproken wel halen. 1 stikseltje (bij de balijn) laat nu los, maar dat is weer te maken.
Laatst bijgewerkt door germie op 29-06-06 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Re: Ervaringen Petrie Perfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:08

Als je je laarzen terug brengt wanneer de coating loslaat, krijg je nieuwe of ze knappen ze voor je op!

Ik heb standaard Petri's, nu al een jaar of 7.. Ik loop er iedere dag en doe er idd ook alles mee! Heb 2x mn zolen laten vervangen en 1x mn belijnen opnieuw laten stikken verder zijn ze nog zo goed als nieuw: en dat terwijl ik met die laarze ben aangereden met de scooter.. mn broek, jas, handschoenen.. echt alles was aan flarden, mn laarzen zaten een paar krasjes op, verder smetteloos!

Inlopen is een kriem!! Maar dat moet je gewoond oen: lekker veel trappenlopen en fietsen, als ze eenmaal ingelopen zijn wil je nooit meer oznder!

Maris89

Berichten: 6592
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaringen Petrie Perfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:23

Ik heb ook een tijd de Perfects gehad, bij mij liet de coating aan de binnenkant van m'n been en bij de enkel hélemaal los! Het zag er echt niet uit. Heb ze altijd netjes onderhouden en alleen met rijden aangehad en toch is het gebeurd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En dit was nog in het begin, later wordt het veel erger, maar misschien heb je wel geluk en gebeurd het bij jou niet.
Heb nu de Mountain Horse sportive highriders en die bevallen mij een stuk beter.

mariekie
Berichten: 5159
Geregistreerd: 10-02-04

Re: Ervaringen Petrie Perfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:31

Ik heb ook de petri perfect.
Ik heb ze heel weinig gedragen en de zool laat al los...
Als ik volgende keer laarzen koop worden het zeker duurdere !

steinstein

Berichten: 4085
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: In een zeer bosrijke omgeving in Brabant

Re: Ervaringen Petrie Perfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 00:15

Ik heb ook de petrie perfect gehad. Deed er ook echt alles mee, stalen uitmesten, rond lopen enz enz. Waren een jaar of 4-5 oud en coating zat er nog zo op als toen ik ze kocht. Ze zijn hun 2de leven ingegaan bij een bokker.

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Re: Ervaringen Petrie Perfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 00:27

Ik heb van m'n eerste studie financiering Petrie's gekocht, heb ze nog steeds. Heb er later wel een rits in laten zetten (.... Nagelbijten / Gniffelen m'n kuiten zijn beetje dikker geworden) en verder een keer laten verzolen. Maar dat is alweer een 7 jaar geleden. Verder zien ze er nog netjes uit, de binnenkant is alleen een beetje versleten. Ben gewoon zeer tevreden over m'n laarzen en ja, ze zitten na wat blaren lopen echt als gegoten...

Vorige week nieuwe gehaald. De ANKY van Petrie, heb ze pas 1x aangehad, dus weer niet hoelang ze meegaan.

Maar zeg nu zelf.... 7 jaar met een stel laarzen, je loopt ook niet 7 jaar op een paar schoenen. Haha!

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen Petrie Perfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 18:52

Ik heb ook de petrie perfect en ben er erg tevreden over.
Vind het hele fijne laarzen en ze zien er ook nog mooi uit.

Sophie2
Berichten: 4814
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Winterswijk

Re: Ervaringen Petrie Perfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 17:28

Ik heb na een aantal verhalen over de coating die los zou laten bij de Perfect toch maar gekozen voor het Standaard model. Deze zijn echt super! Ik vond het inlopen niet zo erg en ze zitten heerlijk. Ook blijven ze lang mooi! Dus idd, als je iets meer betaald heb je ook meer laars Lachen

Zighenya

Berichten: 638
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Broek in Waterland

Re: Ervaringen Petrie Perfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 19:31

Ik vond het heerlijke laarsen, maar ze zijn duidelijk gemaakt om aan te trekken als je opstapt en ook meteen weer uit te doen als je afstapt... Na een tijd kwamen er gaten in bij mij boven mijn hiel precies aan de achterkant.. Geen gezicht met bv witte sokken :s.. Heb daarna setje Petrie Anky's gekocht.. Heerlijke laarsen, beetje jammer dat er Anky op staat.. Dus heb altijd mn sporen erover :p... Maar ze zitten echt perfect!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Re: Ervaringen Petrie Perfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 14:33

Ik heb volgens mij ook petrie perfect (van kalfsleer toch? extra sterk?). En heb ze nu 3jr, maar laatste tijd rij ik 2x zoveel paard; met warm weer kom ik er niet meer uit, erg frustrerend!

Ze zijn nu net weggebracht voor een rits, want afgelopen zaterdag zijn ze na concours 1,5uur bezig geweest om me eruit te krijgen. 's avonds had ik nog rode strepen (pfff wat deed het pijn).
Maar ze zien er nog echt SUPER uit!! Behalve dat ze aan de binnenkant wat kalig worden op 1 plek (tsja welke laars niet?).

Sven002
Berichten: 630
Geregistreerd: 18-02-06

Re: Ervaringen Petrie Perfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 14:37

Ik vind ze echt flut..

de coating liet los, de zool was eraf (dus niet afgesleten maar die hak er gewoon af)
Er zat bij mij zelfs een enorme scheur in! Flut dus!
En mij werd vriendelijk verteld dat het aan de onderhoud lag, nou niet dus heb ze prima onderhouden..

Ik heb nu Petrie Anky die bevallen me wel

p.s quijo savan talkpoeder erin doen!

_RobinA_

Berichten: 1423
Geregistreerd: 20-11-04
Woonplaats: Louisendorf (Bedburg-Hau)

Re: Ervaringen Petrie Perfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 14:49

Bij mij liet de coating ook los, terwijl ik ze wel goed onderhouden heb. Ik heb nu de Petrie Derby, en die bevallen wel heel goed!

Maris89

Berichten: 6592
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaringen Petrie Perfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 15:47

Unika schreef:
Bij mij liet de coating ook los, terwijl ik ze wel goed onderhouden heb. Ik heb nu de Petrie Derby, en die bevallen wel heel goed!


Petrie en Derby zijn 2 verschillende merken Tong uitsteken .