Waarom GEEN cap???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
___Sanne

Berichten: 1585
Geregistreerd: 23-11-05
Woonplaats: Arnhem

Re: Waarom GEEN cap???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 13:44

Remember schreef:
Skitter schreef:
Al hoor je ook mensen die zeggen dat als je met cap op valt, je ook je nek kan breken. Dat vind ik zo stom. Ja alles kan, maar je hebt eerder kans dat je goed op je hoofd valt, dan dat je verkeerd op je nek valt.


Als ik bij mijn val 4 weken geleden een cap op had gehad was het zeer waarschijnlijk een héél stuk minder goed afgelopen, van verschillende doktoren gehoord Ja. Natuurlijk weet je het nooit zeker, voor hetzelfde geld was er niks aan de hand geweest als ik mijn cap op had gehad. Ik zou precies op de rand gevallen zijn en dan klapt je nek dus door naar achter of voor, met alle gevolgen vandien.

Ik vind een cap zeker met dit warme weer een crime ('s winters kan een cap zelfs lekker zijn hoor!), de kans dat ik val schat ik redelijk klein en de kans dat ik bij die val ernstig letsel op loop nog kleiner. Ik gok het er maar op dus, alles heeft zo zijn risico's.

Voor het topic:

viewtopic.php?f=136&t=604303


je gezicht ziet er heel naar uit Ach gut
sterkte ermee Lachen

Annemar10

Berichten: 194
Geregistreerd: 23-01-06
Woonplaats: Goes

Re: Waarom GEEN cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:57

-Te warm
-MIjn paard is super braaf
-Hij is lelijk Bloos

Tja...ik kan genoeg dingen verzinnen, ik vind dat iedereen dat zelf mag weten hoor..ook altijd dat gebemoei bij HAW waar is je cap?? enz Stoom uit je oren als hun valleen en een gat in hun hoofd hebben is dat hun probleem tog?

___Sanne

Berichten: 1585
Geregistreerd: 23-11-05
Woonplaats: Arnhem

Re: Waarom GEEN cap???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 14:09

jaa idd, ze kiezen er wel zelf voor....

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Waarom GEEN cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:21

ja idd, als het warm is rij ik ook liever zonder cap, en als je gewoon in de bak rijdt, en je hebt een braaf paard, ach joh. Het is gewoon je eigne risisco. Bij mijn VP moet ik wle verplichjt ene cap dragen, maar ach. Zo en zo met buitenritten zou ik altidj een cap dragen Tong uitsteken

Horsesandme

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Op de rug van mijn Pony

Re: Waarom GEEN cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:23

Ik rij altijd met cap. Ik doe het voor me eigen veiligheid. Ik ben al n keer gevallen met me hoofd tegen het schot aan in de bak en was toen heel blij dat ik me cap op had. Stel je voor dat ik geen cap ophad. Wil niet weten wat er dan gebeurt was Bloos!

_Yvonne_

Berichten: 728
Geregistreerd: 27-10-05

Re: Waarom GEEN cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:27

Een cap dragen is iedereen zijn eigen keuze. Ik zelf draag wel altijd een cap. Had eerst een periode waarin ik geen cap droeg, totdat ik er vanaf ben gevallen en zware hersenschudding op heb gelopen (had gelukkig toen wel een cap op) Sinds die tijd draag ik op beide paarden altijd een cap, hoe goed ik ze ook vertrouw, het is voor mijn eigen veiligheid.
Er zijn tegenwoordig zoveel verschillende soorten en maten caps dat er heus wel een tussen zit die lekker zit en waarin je geen nat hoofd krijgt van het zweten Knipoog Tenminste, ik heb hem gevonden

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Waarom GEEN cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:30

Omdat ik het te warm vind om een cap te dragen. In de winter, met regen, op buitenrit enz heb ik hem altijd op, maar in de zomer terwijl ik in de bak aan het rijden ben niet.

pinda26
Berichten: 1
Geregistreerd: 05-07-06

Re: Waarom GEEN cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:31

Dit is mijn cap. Die is echt heel veilig...een echte aanrader!

Whiz

Berichten: 5131
Geregistreerd: 04-04-06
Woonplaats: Steenwijk

Re: Waarom GEEN cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:37

buiten het feit dat ik boven de 18 en gewoon lekker zelf mag beslissen wat ik wil. Vind ik een cap gewoon verschrikkelijk zitten. Ik heb een bos haar met krullen waar je u tegen mag zeggen en met een cap op zit dat heel vervelend. Ik rij al 10 jaar op het zelfde paard en die ken ik door en door. Soms rij ik op andere en jongere paarden dan wil ik nog wel eens een cap pakken maar ook niet altijd. Hangt van de situatie af.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Waarom GEEN cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:54

Ik vind het een verschrikkelijk ding... Heb hem ook alleen op wedstrijden op...
Nu moet ik zeggen dat ik een super braaf paard heb. En ja, verstappen en iets verschrikkelijks eraan overhouden kan gebeuren maar je kan ook met je fiets slippen en onder een auto terecht komen...
Als ik straks mijn jonge merrie ga inrijden gaat hij wel op hoor Knipoog
Maar als het enigzins niet hoeft, dan laat ik hem lekker liggen waar hij ligt!

___Sanne

Berichten: 1585
Geregistreerd: 23-11-05
Woonplaats: Arnhem

Re: Waarom GEEN cap???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 14:59

pinda26 schreef:
Dit is mijn cap. Die is echt heel veilig...een echte aanrader!


ik zie geen cap...
Tong uitsteken

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: Waarom GEEN cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:03

Ik heb nooit een cap op op mijn verzorgpaard, simpelweg omdat ik hem vertrouw en hij mij niet van zich af krijgt. Op elk ander paard rijd ik gewoon met cap als ik hem bij me heb.

edit: Het is natuurlijk ook hééééél stoer. Met deze hitte dan zweet me hoofd eraf dus laat ik m lekker thuis liggen...

Bienotje

Berichten: 10889
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Waarom GEEN cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:05

Ik zie dus geen reden waarom ik dat ding niet zou dragen, het hoort er bij en ook met dit warme weer draag ik trouw mijn cap.

Ik kan me voorstellen dat ruiters een cap niet prettig vinden zitten, dat zeker. Maar ja, soms zijn dingen nu eenmaal noodzakelijk voor de veiligheid (wie draagt nu een gordel in de auto omdat dat zo prettig zijn zijn nek snijdt Knipoog ) en dan vind ik dat men het maar opd e koop toe moet nemen dat het niet zo prettig is.

En daarbij, een volwassene ga ik maar vanuit dat die ervaring genoeg heeft om het risico ervan zonder te rijden in te schatten. Maar als ik jeugd zonder zie rijden dan vind ik dat best een opmerking gemaakt mag worden. Kinderen vind ik trouwens kwalijker als ze zonder cap rijden (veelal stiekem, stoer of eigenwijs zijn)..

djodjodjo

Berichten: 2331
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: World

Re: Waarom GEEN cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:18

Ik rijd ook (bijna) altijd zonder cap, als ik verkeerd val, met of zonder paard, ben ik toch wel dood... Clown

Marga62 schreef:
De verzekeing kan zelfs erg moeilijk doen, als je na de val van een paard letsel hebt en het blijkt dat je geen cap droeg op dat moment, terwijl dit letsel mogelijk wel was te voorkomen/minder erg zou zijn geweest, door het dragen van die cap.


Dit is dus echt de grootste onzin!

Citaat:
Als je gaat rijden zonder een cap op ben je niet verzekerd
Een heel merkwaardig fabeltje! Verzekerd tegen letselschade ben je altijd! Ook als je bezopen achter het stuur van je auto zit, geen gordels draagt en vervolgens tegen een boom rijdt. Of wanneer je rookt en daardoor longkanker krijgt. "Eigen schuld is dikke bult" geldt in Nederland niet, althans niet voor wat betreft de ziektekostenverzekeringen. Het niet dragen van een cap vormt hierop geen uitzondering.
Laten we wel wezen: Rijden met een cap is beslist veiliger, maar helemaal niet rijden is nog veiliger. Welke risico's je aanvaardbaar vindt is een persoonlijk gegeven. Laat iedereen dus gewoon zelf beslissen welke risico's hij of zij neemt in plaats van betuttelende fabeltjes te verspreiden!


Sorry, die laatste zin heb ik niet bedacht Knipoog (overigens het hele stukje niet)

Lielle

Berichten: 66267
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Waarom GEEN cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:21

te warm met dit weer. Met springen en crossen draag ik hem wel altijd, en 's winters meestal ook.

rick_erika

Berichten: 486
Geregistreerd: 15-12-05

Re: Waarom GEEN cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:31

Ik rij op mijn eigen pony`s liever zonder, ik ken de pony`s en ben er nog nooit vanaf gevallen.
Bovendien heb ik nog steeds geen cap gevonden die goed past.
Heb schijnbaar een raar vorm hoofd. Clown

In de les moet ik er een op, en als ik op een paard van een ander stap doe ik er altijd een op.

345fgh
Berichten: 79
Geregistreerd: 09-06-06

Re: Waarom GEEN cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:26

ook al is je paard super braaf ik zou altijd aanraden om toch de cap op te zetten ik ben er laats ook afgevallen op mijn hoofd dat is gelukkig goed afgelopen

loutjuh

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: veenendaal

Re: Waarom GEEN cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 21:19

ik heb ook altijd een cap op, voel me er veilig bij Lachen . Ik heb een cap die lekker zit (behalve met dit warme weer, allowel hij wel goed lucht) en heb er tijdens het rijden geen hinder van.

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Re: Waarom GEEN cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 21:54

hafgirl15 schreef:
Ik rijd alleen nog op wedstrijden met cap. Ik ben heel rg voor een cap, maar ben te lui omhem op te doen, ik probeer ook mijn ( vaak opgestoken) haar in model te houden Lachen



Tsja ik hou persoonlijk liever mijn hoofd "in model", ik ben bij mijn paard, niet op de catwalk... Haha! Clown Haha!

hafgirl15

Berichten: 1157
Geregistreerd: 08-01-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Waarom GEEN cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 21:59

haha ja is ook wel zo..
Maar ik heb vaak zoveel klipjes en speltjes in, bovendien zit alles vast met heel veel haarlak en gel, en dat si een heel gedoe om het er uit te halen.
Vind een cap helemaal niet lelijk ofzo, het hoort gewoon bij paardrijden.
Mensen met cappen zijn gewoon slim, zonder dom ( jaja ikzelf ook ) en ik ben gewoon te lui haah.

diandra_15
Berichten: 203
Geregistreerd: 06-07-05
Woonplaats: arnhem

Re: Waarom GEEN cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:06

De reden waarom ik niet met cap rij, is dat een vriendin een splinter van de cap in haar hoofd heeft gehad doordat ze van der paard viel en nu in een rolstoel zit en dus echt niks meer kan, ze herkent me soms zelfs nieteens meer... Huilen (cap was trouwens wel goedgekeurd enzo)

Ik weet dat dit geen goede rede is en dat ik ook dom ben dat ik mn cap niet opzet..!!

djodjodjo

Berichten: 2331
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: World

Re: Waarom GEEN cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:20

diandra_15, dat vind ik eerlijk gezegt juist een goede reden! Vooral als je zoiets ergs meemaakt in je directe omgeving!

Sterkte ermee!

Marritt
Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Waarom GEEN cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 13:44

Ik rijd bijna altijd wel met cap, maar omdat ik mijn paard wel helemaal vertrouw (ookal kan er áltijd wat gebeuren, hoe braaf het paard ook is) en als het dan echt heel warm is, heb ik hem niet altijd op Lachen

lil_kim

Berichten: 1151
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Waarom GEEN cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:58

Ik rij bijna altijd met cap en als ik onverwachts op een paard ga rijden
en heb mijn cap niet mee probeer ik er één te lenen...Soms zit een cap
echt niet lekker, moet ook meestal me haar los doen anders kan ik hem
niet op(zit meestal opgestoken) maar dat is ook maar eventjes werk Knipoog

diandra_15
Berichten: 203
Geregistreerd: 06-07-05
Woonplaats: arnhem

Re: Waarom GEEN cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 19:16

djodjodjo schreef:
diandra_15, dat vind ik eerlijk gezegt juist een goede reden! Vooral als je zoiets ergs meemaakt in je directe omgeving!

Sterkte ermee!



Dankje