Slechte pasvorm rijbroeken!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miieky
Berichten: 4
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Markenbinnen

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 18:49

haha i love eurostar in de winkel tig broeken gepast allemaal van taile ging het dan maar dan konden me kuiten er niet in toen een blauwe eurostar maatje 158 maar moet een nieuwe als ik goed gegeten heb doet het zeer als ik rij Tong uitsteken ]

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Slecht pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:54

Ik kan over het algemeen wel aan rijbroeken komen. maar moet zowiezo 1 of 2 maten groter kopen dan normaal. En koop tegenwoordig meestal rijbroeken in de aanbieding, heb je kwaliteid tegen een goede prijs Ja

xafir

Berichten: 798
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: renesse

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:18

ik pas ook alleen wat duurdere fijn!
heb ook de pikeur janet meryl stof maat 36 of de cavallo gracioso ook maat 36

_Jennifer_

Berichten: 2965
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 18:20

Ik heb hetzelfde. We waren begonnen met de Harry's Horses [en ik heb hetzelfde: geen uitschietend figuur, gewoon het gemiddelde figuur wat je op divoze etc. ziet Clown, of overdreven dunne buik etc.] geen enkele harry's horse zat mooi en goed en lekker [dit bedoel ik niet om HH af te kraken, het zit gewoon niet goed bij mij]. Prijsje hoger, weer niets. Het begon pas vanaf 60 euro, Jumper King zit goed bij mij, die was 65 euro. Maar die had ik al. Ik zocht een witte rijbroek, ik rijd wijnig wedstrijden, maar hij moest wel goed zitten. Weer begonnen met de Harry's Horse, zat niet goed, zo verder gegaan, uiteindelijk zat een witte Kentucky rijbroek van 62,50 goed. Toen nog gezocht naar een gewone rijbroek, want die andere waren versleten en ik ga steeds vaker naar de paarden .. Ik wil gewoon niet meer neerleggen dan 80 euro voor een rijbroek, vooral niet als ik 'm zelf moet betalen. Die kentucky hadden ze niet meer in mijn maat in een andere kleur, we zijn volgensmij echt een uur bezig geweest zonder resultaat. Te wijde kuiten, te brede boord, te hoge boord, bij de onderbuik niet goed, bovenbenen te wijd, helemaal te wijd .. allemaal gezeur. En broeken boven de 80 euro pas ik niet [het andere woord 'passen' ik ga niet meer dan 80 euro voor een broek uitgeven]. Dus helaas, kijk volgende keer weer een keer verder.

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:51

Ik heb eigenlijk nooit problemen met rijbroeken. Ik koop alleen goedkope Haha! Ik pas ook in kindermaten bijv. 164 of 176, dat scheelt al mega veel in de prijs, soms bijna de helft... Loop ik wel de hele tijd te hijsen want kinderbroeken zijn rechter van boven, zonder taille zeg maar... Dus voor mensen met een te-strakke-taille probleem misschien ook wel een idee?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:08

Ik heb intussen een paar merken gevonden die me wel goed zitten: Horka en Eurostar.
HH bijvoorbeeld, past mij echt niet. Die zit in de taille netjes, maar is dan op de bovenbenen veel te wijd. Als ik zo'n broek aantrek, lijkt het net een pyamabroek. Geen gezicht.
De Eurostar Klara zit prima, alleen jammer dat die er in maar weinig kleurtjes is.
Mondoni heeft ook een aantal modellen met redelijke pasvorm, alleen zijn die weer erg kort.

Kathmandu
Berichten: 1247
Geregistreerd: 13-01-05
Woonplaats: Utrecht

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:11

Ik heb juist altijd een ander probleem: de zitting van rijbroeken met een leren zitting zijn te groot, en een kleinere zitting is altijd te klein in de benen. Ik ben laatst ook heel duur uitgevallen, maar heb er wel veel plezier mee!

_Cindy

Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Opperdoes

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:28

Maat 36 is bij mij bij de taille wel goed, en bij mijn benen ook, maar bij mijn buik en bij de zakken te wijd, en niet lang genoeg aan de onderkant.

Maar vandaag heb ik eentje maat 182 gekocht, hij zit heerlijk en komt ruim tot op mijn enkels Lachen

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 18:09

Ik vind het ook altijd een ramp, de maten komen nooit overeen met normale kledingmaten en dan moet ik ook nog eens een lengtemaat hebben Gestoord . De lengtematen zijn vaak ook weer extra breed aan de bovenkant, dus het is altijd weer een hele operatie om een goede passende broek te vinden. Ben er nu achter dat ik de Pikeurs en Cavallo's goed pas, maar die zijn nou niet bepaald goedkoop Huilen

Anoniem

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 10:07

Ik heb eigenlijk nooit dat probleem.. Alleen moet ik wel zeggen dat de wat duurdere broeken toch echt een stuk beter zitten. Eurostar vind ik echt het lekkerste zitten, en Cavallo ook wel. Lachen

x_pink
Berichten: 57
Geregistreerd: 13-08-06

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 21:38

Ik heb dat probleem niet echt, past 9 van de 10 keer perfect, en die ene keer zit het dan net niet helemaal. Vooral dat nieuwe heup model van PK zit echt super. Sommige prijzen zijn idd wel erg hoog, maar dan heb je ook wat. Vaak gaan ze nog lang mee ook.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 22:55

Dat probleem van die taille herken ik niet, maar ik ben maar 1.70 en heb toch altijd een lengtemaat nodig die dan nog niet echt overdreven lang is. Vaag toch?

Ik ben helemaal fan van de Eurostar Filou, maar dat kan mijn portemonnee niet zo aan (die zit richting de 200 E geloof ik)!
Betaalbaar alternatief is tweedehands dingen zoeken.....
Over dat lang meegaan van rijbroeken: mijn eerste Filou is na nog geen twee jaar gewoon doorgeschuerd van slijtage op de knie met opstappen. Niets bijzonders mee gedaan. Voor zo'n dure broek moet dat toch niet kunnen....

StOoRzEnDeR
Berichten: 616
Geregistreerd: 01-05-05

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 23:08

ik ben heel tevreden met mijn figuur maar om een goede rijbroek voor mij te vinden... ik ben ongeveer 1.68m en ben eigenlijk te dun weeg maar 44k heb ongelofelijk lange benen en ben super smal...
maar ik draag nu sinds kort wat meer broeken met bandplooi dan lijk ik ook wat dikker....ook vaker van die hoge broeken met zo'n v achter erin....de fijnste broek van dit moment heeft geen merk :s maar ik draag veel pikeur, cavallo en golden dress...die zitten het fijnste vind ik ookal zijn die van de golden dress meestal wel belachelijk duur

Loje
Berichten: 824
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 23:23

ik heb eigenlijk nooit problemen met broeken, en heb best wel brede heupen enzo, dus je zou wel problemen verwachten. Laatst moest ik een nieuwe, en de 1e die ik paste zat gelijk goed. Een eurostar klara, mt 38 (heb nogmaal wel 36). Nou wil ik dr nog zo 1 :Y Wel jammer dat er zo snel pluisjes op komen, maarja, hij zit echt heerlijk.

x_pink
Berichten: 57
Geregistreerd: 13-08-06

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 00:08

Rieja schreef:
Over dat lang meegaan van rijbroeken: mijn eerste Filou is na nog geen twee jaar gewoon doorgeschuerd van slijtage op de knie met opstappen. Niets bijzonders mee gedaan. Voor zo'n dure broek moet dat toch niet kunnen....


Dat is idd niet erg lang nee. En voor een dure broek vind ik het al helemaal niet kunnen.
Ik zelf heb dat nog niet meegemaakt.

Danah

Berichten: 350
Geregistreerd: 24-04-06

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 16:46

Klijntje schreef:
Ik heb eigenlijk nooit problemen met rijbroeken. Ik koop alleen goedkope Haha! Ik pas ook in kindermaten bijv. 164 of 176, dat scheelt al mega veel in de prijs, soms bijna de helft... Loop ik wel de hele tijd te hijsen want kinderbroeken zijn rechter van boven, zonder taille zeg maar... Dus voor mensen met een te-strakke-taille probleem misschien ook wel een idee?


ik pas ook nog kindermaatjes, scheelt inderdaad een hoop geld.
alleen heb ik het idee dat die rijbroeken allemaal zo hoog zijn :S nu draag ik meestal toch een lange grote trui als ik ga rijden, maar écht heel fijn zit het niet.
ik ben het verder wel met TS eens. ik vind ook vaak dat rijbroeken in de taille veel te strak zitten. ik dacht altijd dat het aan mij lag, ben vrij slank maar heb wel een buikje.. Bloos
dan krijg je dus de kleine maatjes omdat hij anders overal floddert maar bovenaan is het soms wel eventjes ademinhouden Vork

joelle

Berichten: 459
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 21:13

Ik had altijd een eurostar finale, maatje 170, paste altijd. Helaas is deze na 5 jaar bijna overleden en wilde ik een nieuwe halen. Maar Eurostar schijnt overgenomen te zijn, en de finale wordt niet meer gemaakt, zo werd mij verteld.
Na veel rijbroeken te hebben aangepast ben ik uiteindelijk op een horka broek uitgekomen, maatje 164.

Maar de eurostar finale blijft toch het lekkerst zitten.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 22:58

Vandaag ben ik naar een ruiterwinkel geweest en ik heb jawel 2 uur!! alleen maar rijbroeken gepast! Mijn eisen waren eigenlijk, simpel en goedkoop, kleur het liefste grijs of bruin maar ja mochten ze die niet hebben dan was blauw of zwart ook wel goed. Nou ik heb er 10-tallen aan gehad maar echt maar 2 of 3 zaten er goed!

Sharmila schreef:
Ja ik heb ook altijd problemen met rijbroeken. Bij mijn benen te wijd en mijn buik te smal. Heel erg irritant. Ook zijn ze altijd te lang, en moet ik ze altijd omslaan.


Grappig om te lezen Lachen Ik heb voor normale broeken 38-40 maar eigenlijk qua taille richting 36 en bovenbenen richting 42. Beetje lastig dus. Bij mij waren de rijbroeken die op mn benen goed zaten (maat 42 meestal) veel te wijd bij mn taille! En bijna altijd waren ze veel te kort. (1.73 met normale benen) Precies het tegenover gestelde dus.

Ik heb uiteindelijk een eurostar gekocht, een grijze Lachen Maat 84 dus extra lang. De lengte was daardoor goed, wel is hij iets te ruim bij mn taille maar beter dat dan te strak Lachen

Moose

Berichten: 12
Geregistreerd: 04-04-06

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 10:31

Ik ben 1,83m en heb in verhouding ook nog lange benen. Ik moet dus altijd een lengtemaat kopen. Best lastig want dan kom je al snel bij de duurdere merken uit. Weet iemand nog een redelijk goedkoop merk dat lang valt of ook in lengtematen te koop is?

Eurostar broeken vind ik wel lang meegaan, maar na een paar jaar lijkt het wel alsof ze wijder worden. Door het vele wassen zal de elasticiteit er wel een beetje uit zijn. Horka vind ik super fijn zitten, maar die broeken hebben juist weer het tegenovergestelde: ze worden na een tijdje kleiner en dan zitten ze opeens te strak in m'n knieholten en bij mijn kuiten.

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:09

Moose schreef:
Ik ben 1,83m en heb in verhouding ook nog lange benen. Ik moet dus altijd een lengtemaat kopen. Best lastig want dan kom je al snel bij de duurdere merken uit. Weet iemand nog een redelijk goedkoop merk dat lang valt of ook in lengtematen te koop is?


Horka verkoopt ook lengtematen voor redelijk betaalbare prijzen Knipoog

ukje
Berichten: 3794
Geregistreerd: 30-03-06

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 14:16

ik heb ook nooit problemen met rijbroeken en ze kosten bij mij altijd zo rond de 40 euro en ik vindt eigenlijk dat je wel wat mag betalen voor als ik zie hoelang ik met die dingen kan doen

Marije_jiplover

Berichten: 25336
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:15

Global heeft ook lengtematen en is ook redelijk goed betaalbaar. Kwaliteit is over het algemeen best redelijk, mijn broeken worden zeer intensief gebruikt en gaan best wel tijdje mee.

annemiek1989

Berichten: 342
Geregistreerd: 16-08-06
Woonplaats: Friesland

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:19

ik ben best smal (maat 34) maar ik had een broek gepast waar de 40 me nog te strak om mn heupen zat, dus ik ken het probleem..
ik heb 2 broeken van ong 80 euro en 1 van 105 (die zit heel hoog) mja alledrie broeken slobberen me om mn kont en benen gewoon omdak geen broek wil die mn heupen/taille afkneld..(heb wel open plekjes gekregen door een voor de rest wel passende broek..)

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:53

Ik heb er ook enorme moeite mee. Ik pak gewoon 2 maten groter dan ik normaal heb en dan zitten ze nog te strak om mijn taille Boos! Waarom vallen die broeken zo klein uit???
En als je dan 3 maten groter pakt, dan flodderen ze om je onderbeen.

Ben al bij verschillende ruitersportzaken geweest, maar nog niks gevonden. Gelukkig heb ik nog een Eurostar van 14 jaar oud die me wel past.
En ALS er al iets bij zit wat een beetje past (maar eigenlijk nog te strak zit) dan is het er alleen nog maar in zwart. Ik wil gewoon ook een mooie kleur....

hvjmerlin

Berichten: 400
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Nijverdal

Re: Slechte pasvorm rijbroeken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 18:42

ik heb een hele fijne broek gehad van eurostar maar ik heb geen idee meer welke maat het was en het labeltje is helemaal verwassen laatst rijbroek gekocht van hh maar die zit tog niet zo fijn te strak om mn benen en boven weer veel te los