Leer laat los aan lederen laars.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessie1981

Berichten: 314
Geregistreerd: 12-04-05

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 08:25

Dit moet je niet accepteren hoor!
Ook ik ben ingelicht bij aankoop van petries. Heb daarom de standaard.
Ik had bij mijn standaard een naadje los en die is kosteloos door de winkel gemaakt, terwijl ze al ruim een jaar zijn.

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 11:07

Bij welke winkel Tessie1981?

maar leer dat los laat is minder makelijk te herstellen dan een naadje denk ik

mariska1989
Berichten: 3522
Geregistreerd: 26-02-05

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 11:11

Mja, er zijn hier nu heel veel slechte verhalen over de petrie perfects, maar er zijn ook genoeg goede hoor!

Ik heb mijn leren rijlaarzen alweer bijna een halfjaar, ik onderhoud ze op de zelfde manier als de TS, met een vochtig doekje, daarna wel weer droogmaken!! Eventueel met schoenpoets maar door de coating is speciale leerbehandeling niet nodig.


Citaat:
ik ben inderdaad ook zo voorgelicht daantjuh heb toen voor de cavallo gekozen. Je kunt laarzen met coating toch ook minder goed behandelen met vet ed?
Heb nu bijna 3 jaar mn laarzen en zien er nog heel mooi uit, behalve dat ik ze weer snel in moet vetten en ze aan de binnekant gladder zijn van het rijden.


Dat is de keuze leer of geen leer (de goedkoopste cavallo's zijn van veneto leder)

Citaat:
maar toen vertelden ze mij over de coating en zool problemen.


Dat ligt aan je hoeveel je erop loopt, ik loop al bijna een hafljaar op de mijne en mijn zolen slijten helemaal niet zo snel af, dus dit ligt geheel aan jezelf en de ondergrond waar je op loopt (een paar honderd meter op asfalt doet niet goed nee Clown )

Citaat:
Ik heb al wel 6 jaar perfects, en nog steeds zijn ze goed. Ik onderhoud ze goed, maar loop er ook mee, mest er mee uit, loopt er mee door de blubber, rij er mee, enz. En geen loslatende coating. Ik vind het juist hele goede laarzen voor die prijs.


Gelukkig hebben wij dezelfde ervaring.

Ik heb tot nu toe geen negatief woord over deze laars Haha!

sans6

Berichten: 7895
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 11:14

dat is idd de coating laag van de Petrie perfect, die laars staat daar redelijk bekend om.
Neem je de laars die qua prijs 1 stap daarboven ligt van Petrie heb je nergens last van.

Natuurlijk hoort dit eigenlijk niet, en als je het bij je ruitersportzaak kunt regelen dat je je geld terug krijgt, moet je dat zekerdoen, maar dan weet je het iig voor een volgende x!!

Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 12:35

Ik heb de Cavallo Talent, van veneto leer met coating.
Bij mij liet de bovenkant ook los, aan de buitenkant van de laars ergens in het midden beneden. ( Haha! )
Heb deze laarzen 2 jaar geleden gekregen van mn vader, dus wist van niks.
Hij heeft ze teruggebracht naar de winkel en daar hebben ze ze opgestuurd naar de fabriek.
Ik hoop dat ik mijn geld terugkrijg oid, heb eerlijk gezegd geen zin om weer tegen hetzelfde probleem aan te lopen als ik nieuwe Talents krijg.

Tessie1981

Berichten: 314
Geregistreerd: 12-04-05

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 12:39

Karoliefje_ schreef:
Bij welke winkel Tessie1981?

maar leer dat los laat is minder makelijk te herstellen dan een naadje denk ik

Ooteman.

oke bij mij was het maar een naadje, maar ook dat hoort niet. ik ben hier altijd heel principieel in met dure dingen, je betaald er toch ook dik voor?! Dit is gewoon niet goed en petrie behoort dit netjes op te lossen. Door nieuwe laarzen te geven of je geld terug. Zoals je leest hoeft het niet met alle perfects zo te zijn.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 14:45

ik werk in een ruitersportzaak en ik kan je aanraden om even terug te gaan naar de zaak waar je ze gekocht hebt.

dan wordt dit nader bekeken en waarschijnlijk terug gestuurd naar petrie. het probleem is wel op te lossen maar of het garantie is is de vraag, het is nou eenmaal het risico wat je neemt wanneer je deze laars koopt.

als wij deze laars verkopen vertellen wij dit altijd nadrukkelijk erbij. ik moet eerlijk zeggen dat we er nog nooit een terug hebben gehad.

Muisbal

Berichten: 2361
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:39

Ik heb sinds een aantal maanden Petrie Perfect en ze zien er nog steeds uit alsof ze net uit de winkel komen Haha!
Ik haal eerst het vuil eraf met een vochtige doek, en maak het dan weer droog. Daarna met een panty en gesmolten zwarte schoenpoets van KIWI de laars inwrijven. Even een werkje maar resultaat krijg je.
Ben benieuw of de mijne over een jaar nog steeds Perfect zijn Tong uitsteken

germie

Berichten: 25997
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:00

marloezzke schreef:
het is nou eenmaal het risico wat je neemt wanneer je deze laars koopt.


risico? Die laarzen kosten 200 euro, geen kattepis. Dus je mag er best wat van verwachten. Minstens 5-7 jaar meegaan bijvoorbeeld. En loslatende coating is geen normale slijtage.
Ik heb dus ook een stel perfect (6 jaar oud) en nergens problemen mee. Misshcien dat ik zelfs wel weer die laars koop als ik nieuwe moet hebben. goede prijs-kwaliteitsverhouding.

Ik vind overigens dat ze slechte zolen onder de Petrie laarzen zetten (zowel de standaard als de perfect). Binnen 3 maanden heb ik de zolen versleten. En dan laat ik er bij de schoenmaker nieuwe zolen en hakken onderzetten en vervolgens doe ik daar zo'n 2 jaar mee.

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 21:10

daar heb ik nog geen last van gehad germie.

Maar ik vind dit dus absoluut geen risico, Als je een keuken koopt en na 3 maanden vallen de keukenkastjes eraf. Is dat toch ook niet het risico? Deze laarzen waren 210. En horen inderdaad 6-7 jaar mee te gaan. Niet een half jaar Scheve mond

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:12

mariska1989 schreef:
Mja, er zijn hier nu heel veel slechte verhalen over de petrie perfects, maar er zijn ook genoeg goede hoor!

Ik heb mijn leren rijlaarzen alweer bijna een halfjaar, ik onderhoud ze op de zelfde manier als de TS, met een vochtig doekje, daarna wel weer droogmaken!! Eventueel met schoenpoets maar door de coating is speciale leerbehandeling niet nodig.


Citaat:
ik ben inderdaad ook zo voorgelicht daantjuh heb toen voor de cavallo gekozen. Je kunt laarzen met coating toch ook minder goed behandelen met vet ed?
Heb nu bijna 3 jaar mn laarzen en zien er nog heel mooi uit, behalve dat ik ze weer snel in moet vetten en ze aan de binnekant gladder zijn van het rijden.


Dat is de keuze leer of geen leer (de goedkoopste cavallo's zijn van veneto leder)


Ik ben voor de weltmeister gegaan (leer) ik zie inderdaad dat ze daar ook een veneto hebben (de talent) maar dat wist ik toen niet.

karoliefje, ga écht terug naar divoza of bel ze op/mail ze deze foto als je dat stuk niet wil rijden zonder zekerheid!

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 21:15

Ik ga donderdag ook terug.

Ik ben echt een pechvogel. Bij mijn nieuwe kieffer hoofdstel is ook een lusje bij de sperriem losgegaan. geen ramp, maar het mag niet. Divoza ziet me aankomen Haha! straks word ik voor een of andere idioot aangezien die alles kapot maakt.

_Nicky

Berichten: 5132
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:16

germie schreef:
Ik heb al wel 6 jaar perfects, en nog steeds zijn ze goed. Ik onderhoud ze goed, maar loop er ook mee, mest er mee uit, loopt er mee door de blubber, rij er mee, enz. En geen loslatende coating. Ik vind het juist hele goede laarzen voor die prijs.


Voor mij geldt hetzelfde, ik doe er ook van alles mee en ze leven nog steeds!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:26

het is wel degelijk een risico anders zou de winkel er toch ook niet bij hoeven zeggen dat de kans bestaat dat dit gebeurt, dat neem je er dus bij als je de laars koopt. de kans bestaat dus gewoon dat is algemeen bekend bij zowel petrie, als de verkooppunten daarvan.

over de zolen, er is nu een nieuw model laars van petrie, exact hetzelfe als de anky ellegance alleen da zit er een andere zool onder, prijsverschil 100,- dus er zit verschil in de kwaliteit van de zolen en ja die slijten harder.

manonutjuh

Berichten: 3012
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 19:47

Ik had dit na drie weken dus al. Ze zijn teruggestuurd naar Petrie en heb nieuwe gekregen. Foutje van petrie wel dat ik dus nu de duurdere heb zonder coating. Als ik dat wist van de coating had ik ze overigens niet gekocht (Hyporama). Succes ermee

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 19:50

Je hebt gewoon nieuwe petrie perfect gekregen?

Tessie1981

Berichten: 314
Geregistreerd: 12-04-05

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 21:24

Karoliefje_ schreef:
Ik ga donderdag ook terug.

Ik ben echt een pechvogel. Bij mijn nieuwe kieffer hoofdstel is ook een lusje bij de sperriem losgegaan. geen ramp, maar het mag niet. Divoza ziet me aankomen Haha! straks word ik voor een of andere idioot aangezien die alles kapot maakt.


Niet zo twijfelen aan jezelf hoor! Overtuig jezelf daar ook van, als zij aanvoelen dat je niet zeker van je zaak bent, dan is het voor hun makkelijk om je af te wimpelen. Ik heb daar zelf ook moeite mee...

Het hoort gewoon niet zo. Oke een laars met coating zal minder dan kwaliteit zijn, maar hallo na een half jaar is echt niet normaal!

manonutjuh

Berichten: 3012
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 08:32

@ karoliefje, nee heb nu volgens mij de standaard, in ieder geval niet meer de perfecht, dit leer is anders. Heb ze nu bijna 2 jaar en zijn nog steeds mooi.

Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 11:51

Bij de Cavallo Talent (zie mijn post hierboven ergens) ben ik wel ontzettend tevreden over de zool!
Zit er nog perfect onder, zelfs bijna geen slijtage na 2 jaar intensief gebruik!

livvy
Berichten: 614
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Noord Beveland

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:53

Ik heb dit probleem nu ook bij mijn perfects, maar ik heb er al 7 jaar intensief mee gereden. Na een half jaar moet dit echt niet kunnen vind ik...

Anoniem

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:55

--> Rui

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 13:07

livvy schreef:
Ik heb dit probleem nu ook bij mijn perfects, maar ik heb er al 7 jaar intensief mee gereden. Na een half jaar moet dit echt niet kunnen vind ik...

Na 7 jaar vind ik het eigenlijk wel begrijpelijk. Maar naar 0,5 jaar Scheve mond

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 17:05

Ik had mijn Perfects ook een paar maanden en toen liet de coating los, bij de plaats waar ze inzakken. We zijn terug gegaan naar de winkel, die heeft ze terug gestuurd naar Petrie en ik heb nieuwe gekregen, deze zijn na een paar jaar nog steeds goed Lachen
Bij mij is bij de aankoop ook niet verteld dat er een coating over zat.

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 20:50

en Ja hoor. het is niet één laars. Maar 2 laarzen waarvan nu dus de coating los laat. per dag wordt de plek groter. Scheve mond Ik hoop dat ik nieuwe krijg. En het liefst heb ik eigenlijk nog wel mijn geld terug!

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:56

Echt raar, ik hoor zo veel verhalen over die Petries.
Zelf heb ik ook de perfects, alweer 2 jaar en ik heb dr zeker een jaar lang iedere dag mee gelopen, ze zien dr nog uit als nieuw!
En van andere mensen, nu ook van jou, hoor ik weer ervaringen dat de laarzen niet goed zijn, of dat er wat mee is.

Best raar dat de meningen zo verschillend zijn! Maar ik hoop echt dat je nieuwe kan krijgen of zelfs je geld terug, want dit mag natuurlijk bij geen enkele laars gebeuren!