Leer laat los aan lederen laars.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 00:13

pff, meisje op stal liet gisteren ook hele grote van die plekken zien om te vragen of ik dat ook had..

Ik dacht dat mij weer een of andere duur model werd aangesmeerd in de ruitershop (Elite Knipoog €310 ofzo ) Maar ik heb na een jaar nog nergens last van... Ja de zolen zijn inmiddels vervangen, die vent bij de ruitershop waar ik kom zei dat dit wel het model was met de beste zolen.. Maar niet goed genoeg dus.. Hij adviseerde ook meteen om nieuwe zolen eronder te laten zetten, en hij zei ook dat hij de perfect nagenoeg niet verkocht... Alleen aan jonge kinderen die in de groei waren en na een jaartje toch nieuwe moesten hebben.. Omdat de kwaliteit idd zo belabberd was. Bij de horseplaza (aan de overkant) smeerde ze me wel de perfect aan Haha! Maar die hadden ze niet in mijn maat.

Ik heb dus nergens last van, dat meisje wel dus

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 00:20

er zijn hele verschillende reacties over perfect dus!

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 12:46

Ik heb petrie windsors, (nu bekend als perfect) en de coating gaat nu 7 a 8 jaar later ook loslaten. erg jammer, maar je kunt er niets aan doen. cavallo heeft dit ook met een bepaald type (dacht dat het de talent was). op de divoza site staat er ook bij "met waterafstotende finish/permair leer"dit betekend dus gewoon dat er een coating overheen zit. je kunt volgende keer beter voor bijvoorbeeld de "standaard" gaan.

Kathmandu
Berichten: 1247
Geregistreerd: 13-01-05
Woonplaats: Utrecht

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:34

Weet je dat ik dat ook heb? Ik heb het precies bij de plek waar ik mijn been bij het randje van het zadel heb gemiddeld. Bij mij zit het dan ook op de achternaad... Alleen valt het niet zo op als bij jou. Ik baal er ook ontzettend van, want ik heb ze ook een half jaar. Nou ja, niets meer aan te doen.

TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 11:45

Jep, had ik ook bij mn Petrie Perfect. Heb nieuwen gekregen. Ja

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 17:25

dan krijg ik dat denk [hopelijk] ook Ja
over 6-8 weken, nu dus een weekje eraf. krijg ik er bericht over.

edelweis1 : Niets meer aan te doen?! Terug gaan. en snel ook!!

ROMANxBEAUTY

Berichten: 654
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Rhoon en in weekend vaak Herwijnen

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:31

Hoi,

Ik ga denk ik ook vande week maar even terug met mijn laarzen.Als we het garantie bewijs kunnen vinden.
heb ze trouwens gekocht bij sta-rho
Heb ook de Petrie Perfect.
Het hoort niet dat het leer los laat. maar ook bij mij komen er steeds grotere plekken.
Rij ook wedstrijden en echt mooi is het niet.
Dacht eerst dat het van mn zadel komt maar niet dus.heb ze trouwens nu een goed jaar

TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 18:05

Karoliefje_ schreef:
dan krijg ik dat denk [hopelijk] ook Ja
over 6-8 weken, nu dus een weekje eraf. krijg ik er bericht over.

edelweis1 : Niets meer aan te doen?! Terug gaan. en snel ook!!


Je hebt recht op nieuwen hoor!
Ik had de mijne al een half jaar.
Garantie was er al af, maar toch gekregen.
Dat noem ik nou service. Haha!

Maetje

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-07-06
Woonplaats: pynacker

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 15:27

dit probleem heb ik ook , ik heb ook petrie perfect en ben er mee terug naar de winkel gegaan! Ze hebben de laarzen teruggestuurd naar de fabriek Petrie. En nu nog afwachten wat ze ermee gaan doen!

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 17:36

Maetje. Wil je pm sturen als je ze terug hebt. en bij welke winkel heb je ze gekocht?

Maetje

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-07-06
Woonplaats: pynacker

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 11:14

@ Karoliefje_ ,, ik heb mijn laarzen bij Hypo Plaza gekocht. En ik zal je een pm sturen als ik ze terug heb. Me moeder heeft vrijdag gebeld naar Hypo Plaza en Hypo Plaza gaat Petrie bellen hoe lang het allemaal nog gaat duren enz.

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 17:13

Ben benieuwd Lachen

Mowoah

Berichten: 8160
Geregistreerd: 21-04-05
Woonplaats: N-B

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 23:01

Ik heb dit al vaker gehoord ja.
Ik moet ook weer nieuwe leren laarzen, worden dus geen petrie perfect's. Knipoog

Ik heb nu ong 2 jaar Derby's, zijn nog erg goed worden alleen te klein en er moeten nieuwe zolen onder, maar voor de rest super!

Spetter007
Berichten: 65
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Heukelum!

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:43

Hallo,

Ik heb gisteren mijn Petrie Perfect gekocht. Hoe onderhouden jullie ze? En ik geef een tip van een deskundige op leren laarzen bji ons op de manege:

Laat er bij de schoenmaker een extra dun zooltje onder zetten! €5,- en je bent van veel problemen af!

manie
Berichten: 3975
Geregistreerd: 20-07-05

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:06

Spetter007 schreef:
Hallo,

Ik heb gisteren mijn Petrie Perfect gekocht. Hoe onderhouden jullie ze? En ik geef een tip van een deskundige op leren laarzen bji ons op de manege:

Laat er bij de schoenmaker een extra dun zooltje onder zetten! €5,- en je bent van veel problemen af!


Een zooltje verandert niets aan een loslatende coating.....
Daar gaat het hier over.

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 12:03

manie schreef:
Spetter007 schreef:
Hallo,

Ik heb gisteren mijn Petrie Perfect gekocht. Hoe onderhouden jullie ze? En ik geef een tip van een deskundige op leren laarzen bji ons op de manege:

Laat er bij de schoenmaker een extra dun zooltje onder zetten! €5,- en je bent van veel problemen af!


Een zooltje verandert niets aan een loslatende coating.....
Daar gaat het hier over.


Maar ze heeft wel gelijk. Bij deze laarzen laat het leer onder je voet na een aantal weken al los. bij mij was dat echt heel erg. Dus is het wel verstandig een zooltje erin te laten zetten Ja

mariki10

Berichten: 170
Geregistreerd: 04-10-06
Woonplaats: eindhoven

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 12:10

Ik heb al een half jaar leren rijlaarzen met een rits achterin, maar daar is nog niks mee aan de hand. Leer dat onder je voet gaat loslaten en "opkrullen" kan komen door het zweten. Misschien verstandig om eens te proberen met plastic zakjes om je voet te rijden.

Maar leren rijlaarzen mogen niet na een half jaar al loslaten ofzo, maakt niet uit hoe duur ze zijn!

ROMANxBEAUTY

Berichten: 654
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Rhoon en in weekend vaak Herwijnen

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 16:34

mariki10 schreef:
Ik heb al een half jaar leren rijlaarzen met een rits achterin, maar daar is nog niks mee aan de hand. Leer dat onder je voet gaat loslaten en "opkrullen" kan komen door het zweten. Misschien verstandig om eens te proberen met plastic zakjes om je voet te rijden.

Maar leren rijlaarzen mogen niet na een half jaar al loslaten ofzo, maakt niet uit hoe duur ze zijn!


Het gaat er hier om dat de coating laag los laat van de petrie perfect en niet over de binnenkant of zo Bloos Vork

Trouwens ben zaterdag dus naar de winkel geweest maar ze wilde ze niet aan nemen.
Het was haar ja woord tegen mij moeders nee woord over dat ze niet zouden hebben gezegt dat de laag loslaat.
Ze gingen vandaag petrie bellen en we zouden dus wat horen, en nu dus nog steeds niks gehoord.
Hoop dat ik er van de weke nog wat van hoor Tong uitsteken

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 17:38

Het ging hier niet alleen om de coating. moet je even goed het topic doorlezen.

Zou inderdaad Petry maar bellen Ja

Maetje

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-07-06
Woonplaats: pynacker

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 20:07

Me moeder gaat morgen weer bellen! We worden er gek van ik heb ze nu al 2 maanden niet meer! , En over 3 weken heb ik een belangrijke wedstrijd. Dan wil ik ze toch echt wel hebben ! Boos!

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 19:40

Heb vandaag een brief gehad. me erin dat ik ze kan komen ophalen. mijn moeder belt morgen over hoe en wat, want als ik nieuwe laarzen mag uitzoeken moet ik mee voor de maat. en als ze bijv de coating hersteld hebben haalt zij ze over 2 weken op.

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 23:14

he goed nieuws! ben benieuwd wat het is geworden...

AmonRe

Berichten: 1087
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:06

Mijn Petries zijn 10 jaar oud en na 5 jaar ging ook de hele coating eraf aan de binnenkant, maar na 5 jaar ga je niet meer klagen he haha.

moonsparkle
Berichten: 21740
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:18

Ik heb leren laarzan van equin *word niet meer gemaakt geloof ik* en na een half jaar liet het al los! Ik was dus ook niet ingeligt over dat dat kan gebeuren, maar ik heb wel gezorgd dat ze gemaakt werden want dat vind ik niet normaal als je er best duur voor betaald. Maar waar is "coating" dan voor? Of heb ik daarover heen gelezen?

treasure27

Berichten: 566
Geregistreerd: 09-05-06

Re: Leer laat los aan lederen laars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 21:05

hoe kan je zien/weten dat er een coating laag op zit eigenlijk?? Of zit dat alleen op de petrie perfect?