LIPICA rijlaars ervaring??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Helmaaatje
Berichten: 56
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:30

Ik heb zowel het model Standard van Petrie gehad als de Lipica laarzen.
Beide wel 2e hands gekocht moet ik zeggen.
De Petries vindt ik zelf echt NIET fijn, ze zijn te hard, leer wordt heel snel lelijk (de neus met name) door vocht en zand. Na 1 jaar gebruik zagen ze er eruit alsof ik iedere dag tich paarden reed of god weet wat met ze deed. Waren echt lelijk. Vaal van binnen, leer leek droog en dat terwijl ik heel zuinig ben op mijn spullen en ze altijd zeer goed onderhoud!

Moet er bij vermelden dat beide paar laarzen zo goed als nieuw waren toen ik ze kocht...
De lipica waren fijn van leer, lekker soepel, sloten ook goed aan. Heerlijk!
Bij de petries vind ik de maten niet altijd overeen komen...
Ik ben aan het kijken voor nieuwe, door gewichtstoename pas ik de rijlaarzen niet meer en rijdt ik nu met chaps, maar dat is ook niks! Ik heb kleine voeten, lang onderbeen en brede kuiten. Niks past in standaard maten. Bij Petrie ben ik voor een mooie dressuur laars al snel 600 euro kwijt op maat gemaakt. Mijn voorkeur gaat uit naar de Lipica. Dan kan ik 2 paar aanschaffen en 1tje dus goed houden voor wedstrijd. Op mijn lipica's liep ik altijd hele dagen heerlijk zonder voet of rug klachten, bij de petries zeker niet!
Overigens vormen de petries ook heel erg naar andermans voet (rede om nooit meer 2e hands te kopen), dat zat voor heen meter. Bij de Lipica's was dit zeker niet.

Daarnaast zou ik een volgende anschaf graag een harde buitenkant en een zachte binnenkant hebben. ZOdat de dressuurboog mooi blijft, maar wel het fijne gevoel op het zadel behouden blijft.

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Re: LIPICA rijlaars ervaring??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 16:34

In de huiskamer is er een lipica topic. Hier zijn veel ervaringen te vinden van gebruikers.

Anoniem

Re: LIPICA rijlaars ervaring??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 22:27


Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 19:51

In plaats van verwijderen sluit ik dit topic.
Ik adviseer iedereen verder te praten in het HK topic over dit onderwerp.