Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 268 van de 271 [ 6775 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

 
Profiel   

liliekska schreef
Hebben meer mensen last van dat er snel schimmel op hun laarzen komt? Ik heb de tricolore laarzen in quick leer en sinds kort heb ik echt vaak dat ze aan de binnenkant wit uitslaan als ik ze uit de tas haal. Ik gebruik ze 2-3 keer per week, mijn tas is vanbinnen schoon, ik laat ze altijd ongeveer een halfuurtje tot 3 kwartier staan nadat ik gereden heb, borstel los zand ervanaf en heb van die vochtvretertjes in mijn tas gelegd en toch blijft het schimmelen. Ik zou niet weten wat ik nog meer kan doen om dit tegen te gaan.

Toevoeging: ik haal uiteraard de schimmel er wel af met leerdoekjes.

Nog een toevoeging: met binnenkant bedoel ik dus de binnenkant van je been waar je laarzen in een laarzentas elkaar raken!

Is het wel schimmel en geen zweet van je paard?
Neem je ze mee naar huis? Zou ze altijd bewaren in een verwarmde omgeving, niet op een (vochtige) stal.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 21:01 



 
Profiel   

Ik woon in een studio van 21m2 (student enzo) dus ik heb niet echt plek om mijn laarzen hier zetten. Het is ook echt iets van de afgelopen 2 maanden terwijl ik er daarvoor nooit last van had. Ik ga in ieder geval eens proberen om ze na het rijden af te nemen met een doekje om zweet uit te sluiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 21:19 



 
Profiel   

Heel herkenbaar hoor! Ik rij daarom soms zelfs met chaps omdat ik dan niet de mogelijkheid heb ze goed te drogen... Zit zo schimmel in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 21:38 



 
Profiel   

Ik heb ze in de auto of gewoon op stal en moet zeggen dat ik het niet herken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 21:40 



 
Profiel   

Welk soort heb jij? Ik heb het alleen bij de dikkere dressuurlaars de bellini.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 21:43 



 

Ik herken het ook niet. Heb de salentino en veeg ze na het rijden wel af met een leerdoekje en zet ze daarna weg in een laarzentas in mijn zadelkast op stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 21:58 



 
Profiel   

ik heb wel eens dat ze aan de binnenkant wit uitslaan als m'n paard echt geschuimd heeft van het zweet. maar dat zit dan aan de binnenkant (van de buitenkant). Als je ze niet in een laarzentas bewaard, heb je het dan ook?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 23:28 



 
Profiel   

Saaams schreef
Noukie schreef
Ik zou niet naar de paardenschuur gaan.
Twee paar laarzen echt niet goed aangemeten, waarvan 1 paar maatwerk. Best zonde geld.


Oei. -O-

Ik wist qua voetmaat & hoogte gelukkig welke ik nodig had.
Maar door het verliezen van 19kg gewicht waren mijn XXL en XL+1,5/2cm DeNiro laarzen veel en veel te groot.

Laten we maar hopen dat het goed komt. :+ zal vast wel.

Mijn DeNiro’s heb ik bij de paardenschuur gekocht toen de eigenaresse jarig was en ze 50% korting op alles hadden (ik las dit op bokt onder kantoortijden, en dacht ach ik ga nog even snel na het werk langs, was er nog nooit geweest). Ik gaf aan wat ongeveer mijn maten waren, ze keken nog even, en wisten precies welke maat ik nodig had. En precies in die maten hadden ze blauwe liggen (ik zou zelf nooit blauwe kopen) die dus met veel liefde mee naar huis zijn gegaan. Hier dus geen ervaring met op maat gemaakte DeNiro’s, maar wel een enorm fijne ervaring bij de paardenschuur waar ik erg blij mee ben geweest. :+
Hopelijk gaan die van jou ook zo goed zitten Sam! En anders gelijk bij het ophalen al aangeven. Zo heb ik op maat gemaakte Petrie’s een aantal keer terug laten sturen.. maanden zoet mee geweest, maar het is zonde te betalen voor laarzen die niet passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 00:24 



 
Profiel   

Ik laat mijn DeNiro’s altijd aanmeten bij Drunens Ruiterhuis (maatwerk ivm ongelijke kuiten). Ik kom daar verder bijna nooit :o alleen voor Kep of DeNiro...

Het schimmelen herken ik niet. Ik heb het soms wel aan de binnenkant van mijn polo’s, omdat die niet goed genoeg kunnen drogen voordat ik ze opberg. Maarja dat is dan verklaarbaar. Ik ben overigens echt swerelds slechtste laarzen/tuig-onderhoudster en toch hebben mijn oude paar het ongeveer 10 jaar volgehouden. Mijn polo’s van nu zijn een jaar oud, die gaan de 10 jaar niet halen denk ik, maar met 5 ben ik ook gevreden :P ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 05:56 



 
Profiel   

Hier vorige week de tricolore Ionio bestelt! Nieuw model in de lijn, met een hoge veter. In de kleur bruin. Nu 8 a 10 weken wachten… heb over 9 weken nog wat op de planning staan waar ik ze eigenlijk voor wil hebben… wordt spannend :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 06:22 



 
Profiel   

liliekska schreef
Ik woon in een studio van 21m2 (student enzo) dus ik heb niet echt plek om mijn laarzen hier zetten. Het is ook echt iets van de afgelopen 2 maanden terwijl ik er daarvoor nooit last van had. Ik ga in ieder geval eens proberen om ze na het rijden af te nemen met een doekje om zweet uit te sluiten.

Zweet kan na afdoen alsnog uitslaan, vergis je niet! Jammer dat ze niet mee naar huis kunnen. Heb je geen gedeelde ruimte ofzo waar je ze neer zou kunnen/durven/mogen zetten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 07:28 



 
Profiel   

Nee de gemeenschappelijke ruimtes zijn openbaar toegankelijk dus dat zie ik ook niet zitten. Ik bewaar ze al sinds ik ze vorig jaar gekocht heb op stal en heb hier nog nooit last van gehad dus ik dacht wellicht herkennen mensen het.

Bedankt voor alle reacties!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 07:52 



 
Profiel   

Voor wie nadenkt om laarzen aan te laten meten.. bij Van Rijs krijg je nu korting :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 07:14 



 
Profiel   

Ik zit eind van de week op 11 weken wachten en mijn geduld raakt op :+
Ik wil ze zien en hebben. :=

Verwachting was tussen de 8-10 weken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 18:25 



 
Profiel   

Kever schreef
Voor wie nadenkt om laarzen aan te laten meten.. bij Van Rijs krijg je nu korting :)

[ [url=m/dr1zS3.png]Afbeelding[/url] ]


aah top, en v Rijs is ook echt super goed met aanmeten.
actie is al voorbij zag ik :+
Maar alsnog zijn ze goed met aanmeten _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 07:59 



 
Profiel   

6 jaar geleden heb ik mijn laarzen aan laten meten en ze beginnen nu toch wel ernstige slijtageplekken te krijgen. De binnenkant van de laars begint ruw te worden en er is een stiksel stuk. Ik ga dus weer rustig oriënteren op nieuwe laarzen en aangezien ik tegenwoordig toch wel een echte dressuurmiep ben geworden mogen ze dat ook wel gaan uitstralen. Tips zijn dus van harte welkom :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 12:37 



 
Profiel   

Afgelopen weekend m’n nieuwe laarzen opgehaald!

Het zijn de Bellini’s.
Heeel blij mee!
Aangemeten bij Drunens Ruiterhuis [ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 09:34 



 
Profiel   

Gaaf hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 11:40 



 
Profiel   

Eindelijk, na 13 weken geduld mocht ik ze van t weekend ophalen. *\o/*


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 13:36 



 
Profiel   

Zaterdag een afspraak staan om De Niro's te laten aanmeten. Ben alleen benieuwd naar de ervaringen met Brushed/Lak leer van De Niro, met name na langer gebruik. Ik wil graag Bellini model met lak of brushed, maar ben bang dat het erg snel slijt.. Iemand ervaring? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 16:13 



 
Profiel   

Een vrouw bij de van rijs raadde het me af, maar heb er zelf geen ervaring mee. Vind het wel ongelofelijk mooi. <3

Edit: gaat om het brushed leer

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 18:18 



 
Profiel   

Nsvc schreef
Zaterdag een afspraak staan om De Niro's te laten aanmeten. Ben alleen benieuwd naar de ervaringen met Brushed/Lak leer van De Niro, met name na langer gebruik. Ik wil graag Bellini model met lak of brushed, maar ben bang dat het erg snel slijt.. Iemand ervaring? :)


Mij werd het afgeraden. Ik wilde de Bellini graag in brushed, maar ik heb uiteindelijk voor brushed en lak details gekozen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 20:26 



 
Profiel   

Ik heb bellini in lakleer. De voet is wel normaal leer en de binnenkant ook :)

Heb ze denk ik nu 5 jaar. Ziet er nog super uit. Zijn wel mijn wedstrijdlaarzen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 21:19 



 
Profiel   

Maanlicht schreef
Nsvc schreef
Zaterdag een afspraak staan om De Niro's te laten aanmeten. Ben alleen benieuwd naar de ervaringen met Brushed/Lak leer van De Niro, met name na langer gebruik. Ik wil graag Bellini model met lak of brushed, maar ben bang dat het erg snel slijt.. Iemand ervaring? :)


Mij werd het afgeraden. Ik wilde de Bellini graag in brushed, maar ik heb uiteindelijk voor brushed en lak details gekozen.


Thanks! Was er al bang voor dat het afgeraden zou worden. Welke details heb je gekozen? En blijft dit wel redelijk mooi?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 22:13 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Dit zijn de mijne, ze zijn nog steeds prachtig, maar ik rij niet veel meer de laatste tijd helaas.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 07:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 268 van de 271 [ 6775 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen