Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 18:11

Uh naar de schoenmaker brengen? Ik breng alles naar de schoenmaker in de buurt en met 2-3 tientjes en 3 dagen verder heb ik ze weer terug :)) zou ze alleen niet aan iedereen vertrouwen

Spenk
Berichten: 21781
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 18:16

Ik doe ze altijd naar de schoenmaker. Je dealer heeft gewoon losse deniro ritsen dus kan met originele onderdelen voor 35 euro totaal ben ik dan klaar.

memerel

Berichten: 1250
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Zeist

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 18:25

Ik ben bij de schoenmaker geweest, maar die begon eerst dat je geen verschil zou zien, maar uiteindelijk krabbelde hij toch terug.. Dat durfde ik dus niet aan...

Spenk
Berichten: 21781
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 18:35

Oh je ziet hier echt 0 verschil. Maar dit is wel een meesterschoenmaker met verstand van rijlaarzen.

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 18:40

Als je vlak bij Apeldoorn woont, de schoenmaker bij de Eglantier. Die snapt hoe het moet.

memerel

Berichten: 1250
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 19:02

Spenk schreef:
Oh je ziet hier echt 0 verschil. Maar dit is wel een meesterschoenmaker met verstand van rijlaarzen.

Waar zit die schoenmaker?
MyChoice schreef:
Als je vlak bij Apeldoorn woont, de schoenmaker bij de Eglantier. Die snapt hoe het moet.

Dat is helaas niet erg in de buurt voor mij :(

Spenk
Berichten: 21781
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 19:20

In emmen

memerel

Berichten: 1250
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Zeist

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 19:33

Dat is nog verder uit de buurt helaas...

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 19:43

memerel schreef:
Dat is nog verder uit de buurt helaas...

In Bussum op de Huizerweg zit Schoenmakerij Boerhout/De Weert. Die kan heel erg veel met rijlaarzen, en sws ritsen vervangen. Is misschien iets dichterbij?

Noukie
Berichten: 10944
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 20:20

In Utrecht op de hoek van de Jan van Scorelstraat en…. Als je vanaf de Adriaan van Ostadelaan de Scorelstraat in rijdt de eerste rechts.
Niet heel communicatief, maar altijd top werk geleverd bij mijn laarzen

Sky_As

Berichten: 4725
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 20:48

Ik breng ze altijd naar de schoenmaker in vlijmen. Top vakman met veel ervaring in paarden laarzen
Hij is wel altijd heel erg druk


memerel schreef:
Is er iemand die ervaring heeft met een nieuwe rits in laten zetten bij Polo's/Bellini's?

Bij mij Polo's is de rits opengeknapt laatst en om de laars uit te krijgen moesten we flink trekken en toen is de rits eraf gegaan.. Beetje jammer aangezien het verder nog toplaarzen zijn.
Ze zijn echter wel al 7 jaar oud denk ik...

Als ik ze naar Italië terug laat sturen ben ik ze 4/6 weken kwijt en €275,- lichter (wel ook een nieuwe zool omdat ze open moeten).
Als Drunens Ruiterhuis het doet ben ik ze 1/2 weken kwijt en €44,- lichter voor 1 laars (€85,- voor 2)

Wat zijn jullie ervaringen?

carina

Berichten: 2787
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 21:25

memerel schreef:
Dat is nog verder uit de buurt helaas...


Is Veenendaal te doen?

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 23:46

Ruitersport Viehoff in Landgraaf en als dat te ver is opsturen naar hun.

Sorriso

Berichten: 4889
Geregistreerd: 07-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 07:47

memerel schreef:
Is er iemand die ervaring heeft met een nieuwe rits in laten zetten bij Polo's/Bellini's?

Bij mij Polo's is de rits opengeknapt laatst en om de laars uit te krijgen moesten we flink trekken en toen is de rits eraf gegaan.. Beetje jammer aangezien het verder nog toplaarzen zijn.
Ze zijn echter wel al 7 jaar oud denk ik...

Als ik ze naar Italië terug laat sturen ben ik ze 4/6 weken kwijt en €275,- lichter (wel ook een nieuwe zool omdat ze open moeten).
Als Drunens Ruiterhuis het doet ben ik ze 1/2 weken kwijt en €44,- lichter voor 1 laars (€85,- voor 2)

Wat zijn jullie ervaringen?

Bij Drunens gaat er geen nieuwe zool op? Gek. Ik vind het bedrag wel heel groot om oude laarzen te repareren. Door eerdere ervaringen zou ik nooit de lokale schoenmaker van Drunens het laten doen. Dat was mijn intentie al niet maar Drunens had ze toch naar de schoenmaker gedaan. 1 laars is nu scheef. Ottaviano’s dus het flapje op de hak gaat nu een beetje open staan omdat de linkerhelft en rechterhelft van de laars niet goed tegenover elkaar staan.

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 00:34

Vandaag eindelijk dressuurlaarzen laten aanmeten. Ik rij momenteel met een paar bruine Ottaviano’s van zo’n 5-6 jaar oud.

Ik heb gekozen voor Bellini’s in donkerbruin met een lak schacht. Houten hak en stardust top met een smalle rij kristalletjes. Ook heb ik gekozen voor een elastiek naast de rits.

Even een printscreen van mn IG story

<3
Afbeelding

Hopelijk valt het lange wachten mee :D

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 00:52

Dat worden mooie laarzen!
Ik heb 25 september besteld en rond 15 december had ik ze

Hier ook nieuwe deniros <3

Afbeelding

Afbeelding

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 10:07

Spenk schreef:
[ [url=m/ZOq6fd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn mosto's!


Ik vind deze kleur zo mooi <3
Ik heb ze besteld, maar dan dit model:


Afbeelding


Een meer allround laars, naast m'n Bellini's in Do Eve.

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 17:26

Prachtig Farjen! <3

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 19:43

Mijn nieuwe Vasari's Afbeelding

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 11:22

Ik heb DeNiro's van intussen +/- 10 jaar oud. Ik wil nu graag Salentino's bestellen, zijn de maten die in Deniro staan dezelfde als die van de Salentino?

Capriootje

Berichten: 6756
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 12:04

Antonius schreef:
Ik heb DeNiro's van intussen +/- 10 jaar oud. Ik wil nu graag Salentino's bestellen, zijn de maten die in Deniro staan dezelfde als die van de Salentino?


De maten zijn redelijk hetzelfde maar ik vind de tricolore en salentino wel ruimer vallen bij de kuit. Waarschijnlijk ook door het elastiek en soepeler leer. Ik heb van m’n tricolores 38MCL en m’n leonardo model (dure versie) 38MCXL

fetisje

Berichten: 354
Geregistreerd: 08-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 18:57

Heeft iemand ervaring met de De Niro Amabile?

Pallatin

Berichten: 2494
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 00:04

Ik kom me hier ook melden; ik trok vorige week m’n rits stuk van m’n lipica’s van net 2 jaar oud. Ik heb ook nog andere maar die zijn zo wijd bij de enkel….
Ik wil wat anders; beter aansluitend en mooier afgewerkt. Ik vind de Bellini erg mooi, maar twijfel of de standaard maten wel gaan passen: ik heb lange benen en dus iig 51 cm hoog nodig en er zit ook nog een verschil van een halve cm tussen de ene kuit en de andere. M’n vraag: heb je dan sowieso maatwerk nodig? En kost dat dan veel extra? Ik wil verder geen tierlantijnen maar zwart met wat cognac accenten.

Spenk
Berichten: 21781
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 09:11

Daar kan je zo niks over zeggen je benoemd alleen maar 51 cm en halve cm verschil in kuiten.

Bij maat 42 bijvoorbeeld zou het geen maatwerk hoeven zijn ligt aan de kuit maar bij maat 38 wel.

Ze kunnen in elk geval de hoogte standaard nog + 1 cm laten maken. Kuit weet ik niet.

Jaren terug kwam er voor maatwerk iets van 100/150 bij. Weet niet hoeveel dat nu is.

mandy23
Berichten: 18
Geregistreerd: 04-03-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 21:03

Ik was van plan om deze laarzen te kopen bij Koenderink in Haaksbergen, maar ik ben net te weten gekomen dat je er niet zeker van bent hoe lang je moet wachten voordat ze binnen zijn?

Hmm.. dan weet ik niet of ik ze daar krijg.. hoeveel waren ze daar dan?

Die hoge veterschoenen heb ik al eens eerder gezien! Ze zijn heel apart en staan super stoer.

Weet iemand misschien waar ik goede laarzen kan kopen? Hoe is de prijs en wat voor wachttijd moet ik verwachten?