Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 22:52

Ik vind de bellini ook super fijn zitten.

Sorriso

Berichten: 4889
Geregistreerd: 07-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 23:12

Ik ook! De nieuwe bellini’s zijn standaard uitgevoerd met iets minder harde schacht. Dat heeft Jan van Drunens Ruiterhuis mij uitgelegd. Mijn polo’s zijn veel harder.
Tussen de binnenste laag leer en buitenste laag leer zit vlieseline. Bij mijn nieuwe Bellini’s is dat 2-laags vlieseline en bij mijn polo’s 3-laags.
Ook zitten er in mijn nieuwe Bellini’s geen baleinen wat ik wel prettig vind want die gingen regelmatig kapot bij mij. Ik denk door combi groot paard + lange benen, dan moest ik mijn linker been best ver opvouwen om op te stappen en knakt de balein. Dat is mijn theorie, aangezien het altijd links gebeurt.

ImLucky

Berichten: 714
Geregistreerd: 26-09-13
Woonplaats: Zuid-Holland zuid

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 10:17

Bellinis worden in NL wel vermarkt met een standaart harde schacht, maar kunnen ook besteld worden met een zachte schacht. Wel even goed navragen bij je ruitersportzaak. Overigens wat hierboven genoemt word word hij bijna altijd verkocht met een comfi hard. dan is de binnenkant en rond de enkel niet verhard.

jolliefieke
Berichten: 52
Geregistreerd: 20-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 13:59

mijn shop zei dat de schoenmaten van deniro nogal groot vallen. Weet iemand of dat waar is ?

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 14:03

jolliefieke schreef:
mijn shop zei dat de schoenmaten van deniro nogal groot vallen. Weet iemand of dat waar is ?


Mijn ervaring is dat ze gewoon op maat vallen

Anoniem

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 14:05

Mijne ook.

Bielsje

Berichten: 1392
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 17:23

jolliefieke schreef:
mijn shop zei dat de schoenmaten van deniro nogal groot vallen. Weet iemand of dat waar is ?


Ik heb 75% van mijn schoenen in maat 40 en de rest in 39. Bij DeNiro pas ik met gemak in 39 (en mijn zooltje mt 40 van ander merk ook). Mij leken ze dus wel iets ruim te vallen....

Spenk
Berichten: 21779
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 17:24

Ik vind ze ook ruim! Ik heb altijd maar 39 en van deniro pas ik zat in 38.

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 17:28

Ik zit tussen 38 en 39 van normale schoenen.
DeNiro pas ik met zooltje in 38, zonder die inlegzooltjes zelfs 37

Bielsje

Berichten: 1392
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 17:29

Ik ga altijd op save maar aangezien ik toch geen wedstrijden zal kunnen rijden, heb ik dit keer maar een heel klein beetje gek gedaan :')

Afbeelding

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 17:35

Wauw die zijn mooi!

jolliefieke
Berichten: 52
Geregistreerd: 20-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 16:51

Saaams schreef:
Ik zit tussen 38 en 39 van normale schoenen.
DeNiro pas ik met zooltje in 38, zonder die inlegzooltjes zelfs 37

Dankjewel !

jolliefieke
Berichten: 52
Geregistreerd: 20-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 16:52

Spenk schreef:
Ik vind ze ook ruim! Ik heb altijd maar 39 en van deniro pas ik zat in 38.

Dankjewel

jolliefieke
Berichten: 52
Geregistreerd: 20-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 16:52

Bielsje schreef:
jolliefieke schreef:
mijn shop zei dat de schoenmaten van deniro nogal groot vallen. Weet iemand of dat waar is ?


Ik heb 75% van mijn schoenen in maat 40 en de rest in 39. Bij DeNiro pas ik met gemak in 39 (en mijn zooltje mt 40 van ander merk ook). Mij leken ze dus wel iets ruim te vallen....

Dankjewel

kampioen2be
Berichten: 365
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 20:11

Hoi!

Ik heb de Tricolore in het bruin (ben helemaal verliefd <3 ). Hoe onderhouden jullie de laarzen zodat ze zo lang mogelijk mooi blijven?
Na rijden neem ik ze telkens af met nat doekje voor zand etc. Ik heb en gebruik ook de onderhoudsset, maar twijfel nu of ik die misschien niet vaker moet gebruiken.
Mijn probleem (of misschien is het geen probleem en hebben meer mensen het, zijn mijn eerst laarzen in jaren tijd dus ik ben nog wat zoekende naar alles): ik heb nu al wat schuur plekken/ gebruikssporen aan de binnenkant van de laars. Hebben meer mensen dit?
En zo ja (of nee), iemand tips om dit te voorkomen/ hoe ik dit het beste kan onderhouden zodat het niet erger wordt?
Het valt nu nog wel mee, maar als ik iets kan doen om het niet erger te maken dan hoor ik het graag :D
Ben verder echt super tevreden over de laars, dus hoop ze netjes te kunnen houden en er lang mee te kunnen doen!! Thanks alvast!

Bielsje

Berichten: 1392
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 15:09

Nieuwe zwarte Bellini's <3

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Bielsje op 22-07-22 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

miicchhellee

Berichten: 1341
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 15:27

Ik heb gisteren via marktplaats echt super mooie Belinni's gescoord! <3
Afbeelding
Worden mijn nieuwe wedstrijd laarzen aangezien mijn super mooie polos te klein zijn geworden -O-

Bielsje

Berichten: 1392
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 15:48

miicchhellee schreef:
Ik heb gisteren via marktplaats echt super mooie Belinni's gescoord! <3
[ [url=m/1vTnGJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Worden mijn nieuwe wedstrijd laarzen aangezien mijn super mooie polos te klein zijn geworden -O-


Die zien er nog netjes uit! Ik heb dus nooit het geluk dat er iets in mijn maat voorbij komt |o

miicchhellee

Berichten: 1341
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 16:16

Bielsje schreef:
miicchhellee schreef:
Ik heb gisteren via marktplaats echt super mooie Belinni's gescoord! <3
[ [url=m/1vTnGJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Worden mijn nieuwe wedstrijd laarzen aangezien mijn super mooie polos te klein zijn geworden -O-


Die zien er nog netjes uit! Ik heb dus nooit het geluk dat er iets in mijn maat voorbij komt |o


Voetmaat is eigenlijk wat groot en kuit misschien voor het sjieke ook, maar ach voor op wedstrijd kan het best, gewoon een paar dikke sokken aan

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 18:51

Mijn nieuwe laarzen zijn eindelijk binnen! Na de eerste keer 12 weken wachten bleek er een fout te zijn gemaakt bij de bestelling, waardoor deze nooit was doorgekomen. Nu waren er ze er na 7 weken. Helaas heb ik mijn ribben gekneusd en rij ik al een paar weken niet, en met de warmte zetten mijn benen op, dus het aantrekken was wel even een dingetje. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat goed komt.
Afbeelding

Bielsje

Berichten: 1392
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 19:24

Utixo schreef:
Mijn nieuwe laarzen zijn eindelijk binnen! Na de eerste keer 12 weken wachten bleek er een fout te zijn gemaakt bij de bestelling, waardoor deze nooit was doorgekomen. Nu waren er ze er na 7 weken. Helaas heb ik mijn ribben gekneusd en rij ik al een paar weken niet, en met de warmte zetten mijn benen op, dus het aantrekken was wel even een dingetje. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat goed komt.
[ [url=m/3HDHVm.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi!
Kwamen ze er na 12 weken pas achter dat de order er niet was? :\

Kun je deze wijder maken met de veter of is die alleen voor de sier?

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 20:36

Pas toen ik na die 12 weken vroeg of ze er al waren, en degene bij wie ik ze besteld had navraag deed bij het orderpunt van NL, bleek dat de order vanaf daar nooit vertrokken was. Dat was wel even zuur... Wel had ik ze eerst in brushed besteld, en heb ik mijzelf 12 weken afgevraagd of ik niet liever patent had. Dus toen wel de knoop doorgehakt om de order op patent te zetten en daar ben ik heel blij mee.

Nee, ik kan ze losser maken ermee, dus ik maak me er niet zo druk om dat ze wat strakker zitten nu. Heb de veters gewoon wat losser. Als ik straks weer rij zijn mijn benen weer smaller.

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 20:47

Ik heb vandaag nieuwe laarzen besteld en nu kan het lange wachten beginnen.... mijn oude polo's waren na 12 jaar echt op. Nu gegaan voor model Vasari in het bruin met gemeleerde croco accenten.

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 17:20

Nog mooi net met de oude prijzen. Nu hopen dat de levertijd meevalt.

memerel

Berichten: 1250
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 17:44

Is er iemand die ervaring heeft met een nieuwe rits in laten zetten bij Polo's/Bellini's?

Bij mij Polo's is de rits opengeknapt laatst en om de laars uit te krijgen moesten we flink trekken en toen is de rits eraf gegaan.. Beetje jammer aangezien het verder nog toplaarzen zijn.
Ze zijn echter wel al 7 jaar oud denk ik...

Als ik ze naar Italië terug laat sturen ben ik ze 4/6 weken kwijt en €275,- lichter (wel ook een nieuwe zool omdat ze open moeten).
Als Drunens Ruiterhuis het doet ben ik ze 1/2 weken kwijt en €44,- lichter voor 1 laars (€85,- voor 2)

Wat zijn jullie ervaringen?