Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 24 van de 24 [ 588 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24
Plaats een nieuw onderwerp

Bokkend traag paard

 
Profiel   

Wat een goede update!

Lekker op buitenrit gaan is sowieso goed voor een jong paard en helpt ook voor het wederzijdse vertrouwen :-)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 09:38 



 
Profiel   

Hoe gaat het nu? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 11:17 



 
Profiel   

Beste allen,

Ik wil jullie na een aantal maanden een update geven. Ik kan vertellen dat het enorm goed gaat met Lowie! Sinds juni heb rijd er iemand eens per week a twee weken bij om hem net wat consequenter aan te pakken en sindsdien maakt hij sprongen vooruit. Geen kreupelheid meer, geen bokken meer en traag is hij ook niet meer!

Enorme vooruitgang dus. Onze eerste wedstrijd is al geweest met mooie punten, zowel springen al dressuur. We gaan regelmatig op buitenrit en verder krijgt hij veel vrije tijd in een volle wei met vriendjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 13:21 



 
Profiel   

Fijn dat het goed gaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 14:50 



 
Profiel   

Wat super dat het goed gaat nu!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 15:01 



 
Profiel   

Wat fijn TS!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 16:18 



 
Profiel   

Wat fijn TS, goede training kan zoveel doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 08:32 



 
Profiel   

Dat is een fijne update!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 09:05 



 

Wat fijn ts!
Mag ik vragen waar het nou uiteindelijk aan heeft gelegen?

Aangezien ik met hetzelfde zit en toch wel erg nieuwsgierig ben :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 09:21 



 
Profiel   

Romy1234 schreef
Wat fijn ts!
Mag ik vragen waar het nou uiteindelijk aan heeft gelegen?

Aangezien ik met hetzelfde zit en toch wel erg nieuwsgierig ben :)


Ik weet het niet 100% zeker, maar ik denk dat het echt puur rijtechnisch was. Nu hij heel consequent gereden wordt met een nieuw passend zadel gaat het goed.
Vorige week liep hij ineens zeer onregelmatig in draf, dat staleigenaar zei daar moet je niet meer op rijden. Niets te zien aan de longe op harde en zachte.
Volgende dag de trainer gereden en hij liep zo zuiver als wat. Dag erna bij mij weer onregelmatig, wat bleek hij vond de draf lastig en wild eeronderuit komen door linksvoor onregelmatig te gaan lopen. Lesje gehad en nu loopt hij bij mij ook weer geheel zuiver.

Het is een slim paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 10:37 



 
Profiel   

Zonnetje97 schreef
Romy1234 schreef
Wat fijn ts!
Mag ik vragen waar het nou uiteindelijk aan heeft gelegen?

Aangezien ik met hetzelfde zit en toch wel erg nieuwsgierig ben :)


Ik weet het niet 100% zeker, maar ik denk dat het echt puur rijtechnisch was. Nu hij heel consequent gereden wordt met een nieuw passend zadel gaat het goed.
Vorige week liep hij ineens zeer onregelmatig in draf, dat staleigenaar zei daar moet je niet meer op rijden. Niets te zien aan de longe op harde en zachte.
Volgende dag de trainer gereden en hij liep zo zuiver als wat. Dag erna bij mij weer onregelmatig, wat bleek hij vond de draf lastig en wild eeronderuit komen door linksvoor onregelmatig te gaan lopen. Lesje gehad en nu loopt hij bij mij ook weer geheel zuiver.

Het is een slim paard.


En dit vind ik dan toch weer zorgelijk. Een paard heeft niet het denkvermogen om te denken dat hij door kreupel lopen onder het werk uit kan komen. Wat het wel kan zijn is dat hij scheef is of teugelkreupel, maar dan nog komt de kreupelheid ergens vandaan. Dus onderschat dit niet en houd het in de gaten. Maar scheep het vooral niet af met de instelling dat hij je in de maling neemt, want dat kan gewoon niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 10:59 



 

Zonnetje97 schreef
Romy1234 schreef
Wat fijn ts!
Mag ik vragen waar het nou uiteindelijk aan heeft gelegen?

Aangezien ik met hetzelfde zit en toch wel erg nieuwsgierig ben :)


Ik weet het niet 100% zeker, maar ik denk dat het echt puur rijtechnisch was. Nu hij heel consequent gereden wordt met een nieuw passend zadel gaat het goed.
Vorige week liep hij ineens zeer onregelmatig in draf, dat staleigenaar zei daar moet je niet meer op rijden. Niets te zien aan de longe op harde en zachte.
Volgende dag de trainer gereden en hij liep zo zuiver als wat. Dag erna bij mij weer onregelmatig, wat bleek hij vond de draf lastig en wild eeronderuit komen door linksvoor onregelmatig te gaan lopen. Lesje gehad en nu loopt hij bij mij ook weer geheel zuiver.

Het is een slim paard.


Dank je wel voor je reactie, ik heb toevallig gisteren met mijn nieuwe zadel gereden waar ze in het begin wel begon met dat bok hupsje zeg maar, maar uiteindelijk had ze door dat het niet nodig was en heel fijn gereden, ook inbuigen kon ze in ene gewoon weer. Dus hopelijk zet dit zich door en heeft het bij mij aan het zadel gelegen.
Dit is ook echt zo een gevoelige merrie, eerst had zadelpasser er een anatomische singel aan gedaan, wou ze toch amper een pas verzetten, op eieren lopen etc, neopreen singeltje eronder en niks meer aan de hand…

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 11:18 



 
Profiel   

Earth schreef
Romy1234 schreef
Wat fijn ts!
Mag ik vragen waar het nou uiteindelijk aan heeft gelegen?

Aangezien ik met hetzelfde zit en toch wel erg nieuwsgierig ben :)


Ik weet het niet 100% zeker, maar ik denk dat het echt puur rijtechnisch was. Nu hij heel consequent gereden wordt met een nieuw passend zadel gaat het goed.
Vorige week liep hij ineens zeer onregelmatig in draf, dat staleigenaar zei daar moet je niet meer op rijden. Niets te zien aan de longe op harde en zachte.
Volgende dag de trainer gereden en hij liep zo zuiver als wat. Dag erna bij mij weer onregelmatig, wat bleek hij vond de draf lastig en wild eeronderuit komen door linksvoor onregelmatig te gaan lopen. Lesje gehad en nu loopt hij bij mij ook weer geheel zuiver.

Het is een slim paard.

En dit vind ik dan toch weer zorgelijk. Een paard heeft niet het denkvermogen om te denken dat hij door kreupel lopen onder het werk uit kan komen. Wat het wel kan zijn is dat hij scheef is of teugelkreupel, maar dan nog komt de kreupelheid ergens vandaan. Dus onderschat dit niet en houd het in de gaten. Maar scheep het vooral niet af met de instelling dat hij je in de maling neemt, want dat kan gewoon niet.


Mee eens, ik denk dat hij gewoon niet goed van achteren naar voren loopt bij de TS en nog zo scheef is dat hij onregelmatig wordt. Maar, als er een hoofdknik bij zit dan is het wel echt kreupelheid en dan mankeert hij wat. Een paard doet in ieder geval nooit iets om je in de maling te nemen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 13:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 24 van de 24 [ 588 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen