Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Ezel wil niet meewerken...

 
Profiel   

in dit topic zitten veel ezel eigenaren die wellicht tips voor je hebben

Mijn ervaring is dat gewoon wachten bij mijn ezel het beste werkt, op een gegeven moment loopt ie je dan gewoon voorbij. Het gaat nl. nergens over bij een ezel, ze ezelen gewoon graag. Trekken, duwen helpt allemaal niets
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-11 09:35 



 
Profiel   

ik heb een paar jonge ezel hengstjes hand tam gemaakt samen met iemand, die wouden ook echt elke kant op, behalve de kant waar jij op wilde.
we hebben toen eerst een tijdje gewoon met ze gestoeit en geknuffeld en nog meer gestoeit zodat ze op een gegeven moment zelf achter je aan lopen om je spelenderwijs "aan te vallen" stoeien dus. doe er een touwtje aan en hij loopt mee, minder het stoeien en je hebt een ezel die mee loopt:P
maar ik vraag me af, of dit wel werkt bij een volwassen ezel.

succes! ezels zijn erg leuke dieren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-11 09:49 



 
Profiel   

Ten eerste, ezels zijn zulke schatjes<3
Wij hebben er thuis 6(eerst 8), de hobby van mijn vader is een beetje uit de hand gelopen.
Maar bij ons lopen ze ook moeilijk mee.
Mijn vader heeft weinig geduld en die doet iets met de staart en een touw achter de kont, dat vind ik alleen erg zielig!
Met veel geduld, brokjes en je stem kom je veel verder:)
Beloon gewoon voor iedere paar meter en lok ze verder.
Wat ik ook altijd met een hele makke doe, die reageert altijd op mijn stem en loopt altijd los achter mij aan.
Maar doe je een halster om zet hij geen stap vooruit. daarom loopt ie nooit met mijn vader mee en wel met mij.
Misschien kun je eens proberen of hij met alleen een touw om de hals meeloopt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-11 14:38 



 
Profiel   

bij ons op school hadden we dat probleem ook vaak.. volgens mij nog steeds.. niet mee willen lopen.. en niet zijn stal in willen gaan.
alleen hij ging dan lekker flink stijgeren.
wat wij altijd deden.. en wat ons is geleerd door de docenten is rustig blijven.. blijf rust uit stralen.. daarmee laat je zien dat jij alles onder controle hebt en dat je de baas bent.. en voor de rest moet je inderdaad vooral geduld hebben
beloon hem elke keer alstie vooruit gaat.. uiteindelijk zal het vast een stuk beter gaan

groetjes chayanna

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-11 02:17 



 
Profiel   

Ezels doen graag dingen voor mensen, maar zodra je gaat dwingen gaan ze tegenstribbelen. Ze moeten het uit vrije wil doen. Zo doe ik het altijd:

1. je pakt een snoepje en houdt het net zo dat haar lip op je hand komt, maar ze net niet bij het snoepje kan, ookal strekt ze haar hoofd.

2. Nu gaat ze lopen om het snoepje te pakken. Jij loopt in precies hetzelfde tempo mee. Na 5 stapjes geef je het snoepje ter beloning. Nu weet ze dat lopen met jou goed is.

3. Je pakt nog een snoepje, en laat het zien en ruiken. Nu ga je gewoon heel langzaam lopen. Ze komt vanzelf achter je aan!

LET OP
Dit moet zonder halstertouw. Dan luistert ze beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-16 11:31 



 
Profiel   

Eliabbenhuis schreef
Ezels doen graag dingen voor mensen, maar zodra je gaat dwingen gaan ze tegenstribbelen. Ze moeten het uit vrije wil doen. Zo doe ik het altijd:

1. je pakt een snoepje en houdt het net zo dat haar lip op je hand komt, maar ze net niet bij het snoepje kan, ookal strekt ze haar hoofd.

2. Nu gaat ze lopen om het snoepje te pakken. Jij loopt in precies hetzelfde tempo mee. Na 5 stapjes geef je het snoepje ter beloning. Nu weet ze dat lopen met jou goed is.

3. Je pakt nog een snoepje, en laat het zien en ruiken. Nu ga je gewoon heel langzaam lopen. Ze komt vanzelf achter je aan!

LET OP
Dit moet zonder halstertouw. Dan luistert ze beter.


Dit topic is 5 jaar oud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-16 11:34 



 
Profiel   

Ik heb dit probleem ook, ik heb 2 ezels en zou graag ermee kunnen draven maar altijd als ik dit vraag doen ze soms wel een paar pasjes draf en dan beloon ik ze natuurlijk ook maar na 3 pasjes draf lopen ze in galop weg, dit kan ik natuurlijk niet tegen houden ze zijn te sterk. Ik heb al 2 vriendinnen gevraagd om te helpen maar dat werkte ook niet ,natuurlijk had ik het ook al met snoepjes geprobeerd maar weer lukte het niet, ik weet niet meer wat ik moet doen om ze in draf te krijgen
Aub tips

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-22 20:31 



 
Profiel   

Als een ezel niet wil lopen moet je hem aan zijn staart trekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-22 21:04 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Als een ezel niet wil lopen moet je hem aan zijn staart trekken.

Is dit echt waar ? Of maar een grapje

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 18:10 



 
Profiel   

Gewoon123 schreef
janderegelaa schreef
Als een ezel niet wil lopen moet je hem aan zijn staart trekken.

Is dit echt waar ? Of maar een grapje


En achterstevoren erop zitten, mét de staart in je handen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 18:15 



 
Profiel   

Het is misschien niet zo heel aardig een nieuwe bokker meteen te gaan lopen afzeiken, ook al is er een topic uit het jaar kruik boven water gevist?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 18:19 



 
Profiel   

Een ezel is daarin wel een beetje zoals een kat.
Je kunt ze alles leren zolang je in de fase zit dat ze het willen. Dus goodwill en vertrouwen kweken, echte verbinding. En vanuit wat de ezel of kat leuk vindt en zelf aanbiedt gaan belonen/clickeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 18:23 



 
Profiel   

Gewoon123 schreef
janderegelaa schreef
Als een ezel niet wil lopen moet je hem aan zijn staart trekken.

Is dit echt waar ? Of maar een grapje

Nee, is echt zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 18:25 



 
Profiel   

Ezels vergen een heel andere aanpak dan paarden. Een ezel doet meestal pas iets als ie het nut ervan inziet. Aan jou de (on)dankbare taak de ezel het nut van meelopen in te gaan laten zien.

Ik heb jaren geleden een ezel voor de wagen beleerd. We begonnen met radslagen, salto’s en flikflaks. Van de ezel wel te verstaan. Maar uiteindelijk, na 2 jaar en heel veel geduld vond ie het geweldig en ging als je hem los liet zelf tussen het lamoen staan van “gaan we weer?”
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-22 18:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen