Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paard gerichte ouderschapsstijlen; onderzoek naar paard-mens relaties

 
Profiel   

“Een goede opvoeder zet het kind op het paard, een slechte tilt het erover” ~ Gerda I.M Spronck, maar wat als het over de opvoeding van het paard gaat?

Ouderschapsstijlen kennen we richting kinderen, honden (meer info op https://www.dierenwetenschap.com/default.aspx), en misschien ook paarden. Wij zijn studenten Danique en Maaike van Wageningen Universiteit, en onderzoeken dit. Hiervoor combineren we internet-enquêtes met gedragstesten op locatie, en misschien wilt u aan zo’n gedragstest deelnemen?

De voorlopige resultaten tonen sterke variatie aan responsiviteit en veeleisendheid in de mens-paard relatie.
De paard-gerichte ouderschapsstijlen koppelen we nu aan gedrag, met gedragstesten waarin deelnemer en paard korte oefeningen doen. Dit wordt gefilmd voor gedragsobservaties, al dan niet in combinatie met metingen van teugeldruk en hartslag (van het paard).

Het invullen van de enquête zal ongeveer 20 minuten van uw tijd innemen en is het best in te vullen via de pc.

Wij willen u alvast heel erg bedanken!

Groetjes,
Danique en Maaike

Link naar enquête: https://survey.dierenwetenschap.com/surveymobile.aspx?surveyid=c67b32b5-f6d7-411b-9f3e-a4ae1c2646b7
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-22 09:42 



 
Profiel   

Vraag 41 en 42 zijn hetzelfde

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-22 09:55 



 
Profiel   

AngeliqueB schreef
Vraag 41 en 42 zijn hetzelfde


Dankjewel voor je feedback! Wij zijn hiervan op de hoogte. Omdat dit een doorlopend onderzoek is, is het helaas niet mogelijk om deze vragen aan te passen. Het invullen van alleen vraag 41 is voldoende (vraag 41 en 42 identiek invullen is natuurlijk ook een optie), hier wordt rekening mee gehouden met de data analyse.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-22 10:14 



 

Interessant onderzoek, ik heb hem voor jullie ingevuld. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-22 10:19 



 
Profiel   

Ik heb hem ook ingevuld. Interessant onderzoek inderdaad :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-22 10:45 



 
Profiel   

Dit is leuker dan het zoveelste onderzoek naar het ideale dekje, ingevuld dus :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-22 10:58 



 
Profiel   

Ik ben ook benieuwd naar de conclusie, hebben jullie een deadline voor wanneer het af moet zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-22 15:16 



 
Profiel   

gerlindie schreef
Ik ben ook benieuwd naar de conclusie, hebben jullie een deadline voor wanneer het af moet zijn?


Jazeker! Maaike werkt aan dit onderwerp voor haar Bachelor Thesis, zij is klaar rond de kerst. Ik werk daarna nog een paar maandjes door aangezien dit mijn Master Thesis is. Als het goed is is mijn thesis klaar in maart. We zullen even kijken of het mogelijk is onze scripties te publiceren :) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-22 10:01 



 
Profiel   

Mijn paard staat met pensioen aan huis en ik doe dus niets meer met hem,alleen de verzorging en voor de knuffels.Die mogelijkheid staat er niet bij.Dat het paard een pensioenpaard is.Vraag 19 en 20.Ik train dus niet met hem,maar ben wel met hem bezig met andere dingen.


Laatst bijgewerkt door Britta31 op 03-11-22 10:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-22 10:14 



 
Profiel   

ik ben benieuwd :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-22 10:17 



 

Britta31 schreef
Mijn paard staat met pensioen aan huis en ik doe dus niets meer met hem,alleen de verzorging en voor de knuffels.Die mogelijkheid staat er niet bij.Dat het paard een pensioenpaard is.Vraag 19 en 20.Ik train dus niet met hem,maar ben wel met hem bezig met andere dingen.
Als “andere dingen” niet relevant zijn voor het onderzoek, staan ze er inderdaad niet bij als optie. Je moet altijd afbakenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-22 10:23 



 
Profiel   

Dus het onderzoek is niet voor paarden die niet getraind worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-22 10:40 



 

Britta31 schreef
Dus het onderzoek is niet voor paarden die niet getraind worden?
Dat kan inderdaad. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-22 10:43 



 
Profiel   

heel interessant! Ingevuld :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-22 11:06 



 
Profiel   

Ook ingevuld!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-22 11:37 



 
Profiel   

Interessante enquête, ben zeer benieuwd naar de resultaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-22 12:00 



 
Profiel   

Interessant onderzoek

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-22 12:28 



 
Profiel   

Britta31 schreef
Dus het onderzoek is niet voor paarden die niet getraind worden?


Het onderzoek test mens-paard relaties. Dit wil heel simpel zeggen dat wanneer mens en paard samen leven/werken er een zogenoemde "relatie" is. Het zou kunnen dat binnen deze relatie training erg belangrijk is, maar een relatie kan ook bestaan uit het gewoon samen zijn van de twee partijen. Waar wij geïnteresseerd in zijn is of er opvoedstijlen bestaan binnen deze mens-paard relatie, zoals die tussen ouder-kind en eigenaar-hond bestaan. Opvoeding komt sterk naar voren wanneer er bepaalde (trainings)doelen behaald moeten worden, maar komen ook voor wanneer het paard zich simpelweg moet gedragen zoals jij wilt. Kortom, het onderzoek is geschikt voor een groot scala aan paarden (en eigenaren/verzorgers), zolang er een "relatie" bestaat tussen de twee.
:D :D :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 11:30 



 
Profiel   

meer onderzoek naar mens-paard communicatie zou ook mooi zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-22 23:06 



 
Profiel   

Pepe356 schreef
meer onderzoek naar mens-paard communicatie zou ook mooi zijn

Niet alles tegelijk hè :D

Wel weer eens wat andere vragen dan de standaard (ja, die zitten er ook bij, je moet wel wat kaders hebben).

TS, ik mis eigenlijk nog een vraag: iets in de trant van "heeft jouw paard privileges?" Dat ze iets mogen wat eigenlijk algemeen als ongewenst gedrag wordt gezien maar omdat het paard blijk geeft ermee om te kunnen gaan, kan het toch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-22 23:43 



 
Profiel   

Ik mis misschien een beetje het “eind resultaat” of de progressie van de huidige manier van handelen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-22 00:37 



 
Profiel   

Leuk en leerzame middag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-22 15:28 



 
Profiel   

Wat interessant dit! Ik ben heel benieuwd naar de resultaten straks

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-22 15:54 



 
Profiel   

Ingevuld voor mijn ruin, wat wel moeilijk was aangezien de invulling voor hem (hij staat in een kudde) heel anders is wat verzorging en tijdsbesteding is, dan voor mijn twee merries die aan huis staan. Maar aangezien ik veronderstel dat er weinig antwoorden gaan zijn over een ijslander in een kudde van 20 heb ik hem als voorbeeld genomen :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-22 20:56 



 
Profiel   

"Hoe vaak regelt u met opzet dat sociale contacten (afspraken) plaatsvinden in de nabijheid van uw paard?"
Geniale vraag!
Erg leuke enquête :-)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-22 21:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen