Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Voernijd (boos gedrag naar de buurman)

 
Profiel   

Mijn ruin is 11 jaar. Ik wist bij aankoop dat hij wat voernijd had maar heb daar zelf eigenlijk weinig last mee gehad. Ik heb hem 5 jaar en hij heeft altijd in een stal gestaan waar de voerbak niet grenst aan de stal van een buurman. Helaas is hij nu verplaatst naar een andere box en heeft hij een aanwezige buurman die graag hoofd uit het luik doet en dan met zijn snuit door het voerluikje van mijn ruin mee wil eten. Mijn ruin vindt dit niets (ik snap dat goed dat dit niet gewaardeerd wordt).
Ik vind het fijn om mijn paard na het rijden nog luzerne en muesli te voeren zodat hij iets kan knabbelen. Ik zit er niet op te wachten om dan bij de box te blijven staan om de buurman op afstand te houden.

Weten jullie of er een soort voerluik klepjes bestaan die ik aan de box kan maken zodat de buurman niet meer met de neus in het voerluik van mijn paard kan komen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 21:05 



 
Profiel   

Gewoon een houten bordje er voor hangen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 21:14 



 
Profiel   

Kun je niet een los voerteiltje oid op de grond zetten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 21:16 



 
Profiel   

Of een windzeil ertussen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 21:32 



 
Profiel   

Mijn merrie had de zelfde irritatie toen ze nog op stal stond en het buurpaard gezellig mee ging kijken hoe zij at.
Je kan het idd oplossen door een plank op een zeiltje, maar evt ook een rek wat vertikaal wat uitsteekt, zodat het biirpaard zijn hoofd daar niet voorbij krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 21:40 



 
Profiel   

Miran schreef
Kun je niet een los voerteiltje oid op de grond zetten?

Dit idd. En erbij gaan zitten. Vindt je paard nog mega gezellig ook.

Maar ik zet idd een los teiltje op de vloer. Werkt prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 21:53 



 
Profiel   

Euh wordt het voerluik ook gebruikt? Om te voeren... En anders losse hangbak in de stal en de buurman kan er niet bij.. zelf heb ik geen voerluik maar tralies boven op muur waar de neus van buurvrouw pony door kan om te bijten als de mijn de extra voer kreeg ( en mijne zijn bak verdedigd) nu extra ( dik dassengaas) de eerste meter ze doen nog steeds lelijk tegen elkaar maar bijten kan niet meer (mee eten ook niet) door de reactie van mijn paard met mond vol.. had de pony dus extra te snoepen

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 22:41 



 
Profiel   

Ik heb bij mijn paard vorig jaar winddoek ertussen gehangen. Fit jaar moet ik het weer doen, buurpony staat constant bij mijn paard mee te smikkelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-22 22:43 



 
Profiel   

Ik heb een zure merrie met voernijd, I feel you haha.
Ik heb de ring van haar hooinet laten verhangen (zo ver mogelijk van de andere stal vandaan) en zet haar voerbak ver genoeg van de buren weg. Zo simpel kan het zijn :)

Haar oren wapperen nog wel, af en toe een hele kwaaie blik en blote tandjes erbij, maar er is genoeg afstand tussen haar en de buren, dus ze vind het niet meer nodig om als een draak naar de draad te stormen of haar kont omhoog te wippen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 10:54 



 
Profiel   

Ik heb inmiddels een voerbak op de vloer van de stal gezet. Daaruit eet hij zijn extra hapjes. De voerbeurten van stal gaan in zijn voerbak. Op deze manier gaat het wel goed.
Buurman rechts is niet zo aanwezig/opdringerig maar buurman links is gewoon erg geinteresseerd in het voer van mijn ruin.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 12:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen