Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 65 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Jong paard verkeersmak maken

 
Profiel   

Ja super dat je gewoon kijkt hoe het gaat.
En het is ook helemaal niet erg als het verkeerd gaat en je weer even een stapje terug moet, dat is gewoon hoe het werkt.
Ik merk bij mezelf wel dat het op deze manier veel leuker is, niks moet direct, dat haalt de hele lading eraf.
En uiteindelijk kom je er gewoon verder mee, alles wat je opbouwt heb je later profijt van.
Succes!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-23 23:26 



 
Profiel   

Als je de mogelijkheid hebt om met de trailer naar een veilige omgeving te gaan dan zeker doen! Wellicht is er een bokker met een braaf paard waarmee je kunt afspreken en zo samen kunt wandelen of rijden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 07:53 



 
Profiel   

StillAngel schreef
lletam schreef
Ik merk dat het nu al helpt dat ik mijn verwachtingen heb bijgesteld. Als in: binnenkort ga ik met de trailer op pad om elders te gaan oefenen en dat weet ik zeker dat het wel goed komt. Goed is ook goed bij mijn paard :j

Ik houd het bij de korte veilige stukjes en kijk niet zozeer meer naar ' hoe ver kom ik vandaag ':)


Doe je goed! Net als mensen die soms een goede of slechte dag hebben, hebben paarden dat ook. Zéker jonkies, kun je dan vergelijken met pubers. De ene dag is alles "somber" (pubers) aka "spannend" voor het jonkie en de andere dag "chill" (pubers) aka "ontspannend".

Door je jonge paard uit te dagen maar niet over zn grenzen uit te gaan kun je stapje voor stapje je doelen bereiken. De ene dag zal dat van het erf afkomen zijn door flapperend plastic en harde wind en de andere dag kijk je verbazend op je horloge hoe lang je die dag ontspannen hebt kunnen wandelen. Veel plezier met deze leuke ontdekkingstocht, ik doe 'm zelf ook!


Dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 08:41 



 
Profiel   

@miranda en @ineke jullie ook weer bedankt voor de reacties. Fijn dat door in zo'n topic je gedachten te delen waardoor je weer met nieuwe energie en ideeën verder kunt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-23 08:44 



 
Profiel   

Graag gedaan, ik heb zelf soms ook even een frisse blik nodig want je zit vaak met je paard in je eigen bubbel en het is soms best lastig om het objectief te bekijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 00:31 



 
Profiel   

Vroeger maakte ik mijn paarden verkeersmak zonder er over na te denken nu ben ik veel te voorzichtig geworden en zie ik alle mogelijke problemen dus lees graag met jullie mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 07:53 



 
Profiel   

Dat herken ik ook wel @ddara, die jeugdige onbezonnenheid had zo'n voordelen haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 18:12 



 
Profiel   

Ja ik ging vroeger op mijn net ingereden (inrijden was een paar keer over het erf totdat hij bestuurbaar leek) paard een buitenritje zonder zadel in de sneeuw doen. _O-
Hij bokte me er ook af maar een vrouw die voorbij kwam met de auto zag het en kon me toen weer een pootje erop geven. :=

Maar nu ik beter weet hoe ik het op een rustige manier aan moet pakken is het veiliger en efficiënter want mijn paard vroeger was nog steeds wel schrikkerig bij groot verkeer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-23 21:02 



 
Profiel   

Hier inmiddels aan het oefenen met trailer laden. Ik leg de lat hoog want wil 'm gelijk leren alleen te laden. Ging zaterdag al best goed! Dus dat nu rustig uitbouwen en dan over een poosje naar het bos!

Verder dus regelmatig een stukje in de buurt. Dan komen we er denk ik wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 17:04 



 
Profiel   

Leuke update ts, goed bezig +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 17:25 



 
Profiel   

Voor verkeersmak veel aan de hand gewandeld en dan bij achteropkomende auto's er even een kort drafje achteraan doen als ze voorbij zijn. Immers als zo'n groot ding voor je wegrent kan het niet gevaarlijk zijn. En heel simpele paardenlogica, als er een ander tussen jouw en eng ding is, wordt die eerst opgegeten en is het al veel minder eng. Die steun vertalen naar ook geldend voor mens op je rug kost een stuk(je) meer tijd. Wees dus nooit te beroerd om af te stappen als paard zelfvertrouwen laat vallen, immers zonder handjes kan hij dat niet zelf weer oprapen.
Verder bezig houden zodat aandacht bij jouw ligt en paard daar ook oplossingen vraagt ipv zelf maar wat verzinnen. Aan jouw om die 2wegcommunicatie open te houden en dus ook paard in leermodus te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 17:40 



 
Profiel   

tamary schreef
Voor verkeersmak veel aan de hand gewandeld en dan bij achteropkomende auto's er even een kort drafje achteraan doen als ze voorbij zijn. Immers als zo'n groot ding voor je wegrent kan het niet gevaarlijk zijn. En heel simpele paardenlogica, als er een ander tussen jouw en eng ding is, wordt die eerst opgegeten en is het al veel minder eng. Die steun vertalen naar ook geldend voor mens op je rug kost een stuk(je) meer tijd. Wees dus nooit te beroerd om af te stappen als paard zelfvertrouwen laat vallen, immers zonder handjes kan hij dat niet zelf weer oprapen.
Verder bezig houden zodat aandacht bij jouw ligt en paard daar ook oplossingen vraagt ipv zelf maar wat verzinnen. Aan jouw om die 2wegcommunicatie open te houden en dus ook paard in leermodus te houden.


Dank voor je bericht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 17:27 



 
Profiel   

Hoe gaat het nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 22:12 



 
Profiel   

MirandaMalik schreef
Hoe gaat het nu?

Leuk dat je het vraagt. Op zich niet veel verder (letterlijk) gekomen maar kleine stukjes gaat steeds beter.
Ben nu bezig geweest met trailer laden oefenen, om naar dat bos te kunnen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 08:49 



 
Profiel   

Nou dat is toch goed, het begint allemaal klein en als je hem dan ontspannen krijgt heb je al heel veel gewonnen!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-23 13:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 65 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen