Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Paard soms ineens aggressief

 
Profiel   

Ik heb mijn 7 jarige Engels volbloed nu 1,5 jaar. Hij was altijd al wel happerig maar de laatste tijd valt hij mij soms uit het niets aan. Als ik hem naar de paddock breng loopt hij eerst rustig mee, en ineens komt hij met de oren in de nek en ontblote tanden op mij af. Als ik hem corrigeer word dit nog erger, tot steigeren aan toe. Ook als ik gewoon even langs hem loop in de paddock komt hij zo op mij af. Hij is helemaal gecheckt door de DA en heeft vorige week een maagscopie gehad, niets gevonden. Bij mijn man vertoont hij dit gedrag niet. Ik ben er erg onzeker door geworden. Hij vertoont dit gedrag vooral als de paddock erg nat en modderig is. Ik denk dat wanneer ik hem naar de wei breng hij dit niet meer doet, maar daarvoor moet het eerst wat droger worden. Iemand tips?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 23:26 



 

Is het een hengst?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 23:33 



 
Profiel   

Gedrag komt nooit uit het niets. Er is altijd een reden voor. Alleen vaak missen we die en denken we daarom dat het uit het niets komt.

Hoe is je man in de omgang met hem?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 23:56 



 
Profiel   

Mijn Engels volbloed merrie kon dit op stal ook wel doen in het begin, met ontblote tanden op iemand af komen en dan haast grinniken als die persoon terug deinsde. Nu doet ze het allang niet meer. Nu hielp het dat ik rustig, maar wel heel duidelijk was en bij mij was het dus gauw opgelost. Als je paard het bij jou doet en bij je man niet, dan is het hoogstwaarschijnlijk een dominantie probleem. Ik zou het niet zoeken in modder op de paddock, dit zal hooguit zorgen dat hij minder zijn energie kwijt kan en daardoor pittiger is.
Een volbloed is een gevoelig en slim paard die haarfijn aanvoelt dat jij hier onzeker van wordt. De kunst is dus om je niet te laten intimideren. Ik zou iemand zoeken die je les kan geven in grondwerken. Dan kun je op een veilige manier jullie onderlinge verstandhouding herstellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 01:52 



 
Profiel   

Niets is ''ineens'' ts, er is altijd een reden. Of het nou is dat hij zijn energie niet kwijt kan in die modder(paddock?), te weinig buiten komt, geen vrienden heeft, knorrig is van te weinig hooi of dat jij aan de gang moet met hoe consequent je bent richting je dier, hij probeert je wat duidelijk te maken waaronder evt. gebrek aan leiderschap vanaf jouw kant. Als de basisbehoefte ok is(dus genoeg rust kunnen krijgen in de kudde, droog kunnen staan, genoeg hooi tot beschikking, lichamelijk ok) dan kijken naar wat grondwerk lessen om jouw paard beter te leren begrijpen. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 01:56 



 
Profiel   

En wat bedoel je met 'corrigeer ik hem'? Hoe doe je dit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 04:18 



 
Profiel   

Kan van alles zijn.
klophengst?
Te weinig beweging?
Te weinig eten?
Je corrigeert hem, terwijl hij ws de baas is, dus dan corrigeert hij jou weer :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 05:50 



 
Profiel   

Evamarie schreef
Is het een hengst?


Het is een ruin

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 07:02 



 
Profiel   

Avalanche schreef
Gedrag komt nooit uit het niets. Er is altijd een reden voor. Alleen vaak missen we die en denken we daarom dat het uit het niets komt.

Hoe is je man in de omgang met hem?


Duidelijk en niet onzeker, dus daar ligt het ook aan. Hij weer bij mij dat hij dit kan doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 07:03 



 
Profiel   

Diddykong schreef
Mijn Engels volbloed merrie kon dit op stal ook wel doen in het begin, met ontblote tanden op iemand af komen en dan haast grinniken als die persoon terug deinsde. Nu doet ze het allang niet meer. Nu hielp het dat ik rustig, maar wel heel duidelijk was en bij mij was het dus gauw opgelost. Als je paard het bij jou doet en bij je man niet, dan is het hoogstwaarschijnlijk een dominantie probleem. Ik zou het niet zoeken in modder op de paddock, dit zal hooguit zorgen dat hij minder zijn energie kwijt kan en daardoor pittiger is.
Een volbloed is een gevoelig en slim paard die haarfijn aanvoelt dat jij hier onzeker van wordt. De kunst is dus om je niet te laten intimideren. Ik zou iemand zoeken die je les kan geven in grondwerken. Dan kun je op een veilige manier jullie onderlinge verstandhouding herstellen.


Bedankt voor je reactie, ze zijn. Inderdaad super slim en voelen alles precies aan. Les in grondwerken is idd denk ik goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 07:05 



 
Profiel   

imaudy schreef
Kan van alles zijn.
klophengst?
Te weinig beweging?
Te weinig eten?
Je corrigeert hem, terwijl hij ws de baas is, dus dan corrigeert hij jou weer :+


Hij gaat om 8 u naar buiten tot 20u of later en heeft de hele dag hooi en vriendjes tot zijn beschikking. Met mooi weer gaat hij straks weer de wei op. Hij accepteert mijn correcties niet dus hij vind dat hij de baas is

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 07:08 



 
Profiel   

Bedankt voor alle reacties, ik dacht zelf ook aan grondwerklessen. Ik probeer dit zelf ook met hem, maar ook dan is hij dominant. Dus ik zoek iemand die hier les in geeft. Iemand toevallig tips omgeving Emmen ( Drenthe)?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 07:10 



 
Profiel   

Maar hoe corrigeer je hem nu dan?
Kan je vriend eens filmen zodat we mee kunnen kijken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 07:11 



 
Profiel   

Google eens op Yacintha den Braven van Help with horses, zit bij je in de buurt.

Ik denk dat je niet zelf en in je uppie moet " aanklooien" met grondwerk, daar ben je (gezien wat ik lees) te onzeker voor. Niet rot bedoeld hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 07:18 



 
Profiel   

Marl1_w schreef
Bedankt voor alle reacties, ik dacht zelf ook aan grondwerklessen. Ik probeer dit zelf ook met hem, maar ook dan is hij dominant. Dus ik zoek iemand die hier les in geeft. Iemand toevallig tips omgeving Emmen ( Drenthe)?


Ik pb je even

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 07:38 



 
Profiel   

Ik heb ook een welsh cob die dit doet bij mensen die onzeker zijn, is bij hem een dingetje uit het verleden dus hoeft niet altijd aan het hier en nu te liggen....ik zou gaan grondwerken of wandelen ofzo met hem maar wel met iemand die je wat kan helpen. Zulke paarden moet je gewoon handig en toch ook zelfvertrouwen mee hebben, maar het kan door samen dingen te doen wel verbeteren...

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 07:48 



 
Profiel   

Mijn paard is dan 5 maar die begon vorig jaar in ene ander gedrag te tonen naar andere paarden plotselinge aanvallen en echt agressie dat hij of een ander paard gehecht moesten worden…
Nou heb ik een ander halve maand terug een homeopaat laten langs komen en die haalde dingen uit waar hij binnen in last van had die van jou is nog jong maar die van mij had al op die leeftijd heel veel problemen zoals zware bloedwormen en bloedarmoede en vast zitten in een hek en nog meer domme pech gevallen dat er medicaties allemaal kwamen. En sinds hij meer aan het werk ging werd zijn gedrag steeds meer anders. En nou heeft ie kruidens en het word weer de oude paarden langzaam we zijn er nog lang niet maar je ziet verbetering komen in zijn gedrag en lichaam. Misschien dus een homeopaat langs laten komen om jou jonkie is door te laten meten?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 08:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen