Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 87 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hebben jullie al een reading laten doen?

 
Profiel   

Er is dat, er is ook het feit dat het brein van een paard totaal anders werkt dan dat van een mens. Paarden communiceren in lichaamstaal, en zijn ook uitstekende lichaamstaal lezers.
Ze zijn zich vaak veel beter bewust van onze emoties en spanningen dan we zelf zijn.

Maar een paard leeft ook veel meer in het nu dan een mens. Paarden zijn veel minder bezig met het verleden dan wij denken, en paarden kunnen absoluut op een bepaalde manier reageren vanuit trauma, maar de reactie in het nu is op de persoon van nu en de situatie van nu.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 09:32 



 
Profiel   

Ja een keer laten doen. Geen details gegeven dus ook een algemeen “kan op iedereen van toepassing zijn” verhaal. Overigens wel goed geschreven niet zweverig.

Bij doorvragen bleek ik inderdaad door de luchtbel heen te prikken.

Conclusie ik had er niks aan.

Ow en ze heeft heel veel enthousiaste klanten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 10:15 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Het is niet zo heel intelligent om te denken dat een paard communiceert zoals een mens, een paard denkt in beelden en de mens (ontvanger) maakt de vertaalslag. De ontvanger is degene die er voor moet zorgen dat het juist geinterpreteerd wordt. Of dat nu een reader is of een verzorger...

De ene mens is daar wat beter in dan de ander, paarden leren associatief en koppelen zo ook negatieve of positieve associaties ergens aan.


We denken/vermoeden dat paarden in beelden denken, weten doen we dat natuurlijk niet.
Paarden leren onder andere associatief, maar niet alleen! Ze leren ook via imitatie, via proberen en onderzoeken, via waarnemen en overdenken om tot een reactie te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 10:42 



 
Profiel   

Nou in taal denken ze in ieder geval niet. :-)

En zeker, ze leren ook via imitatie, onderzoek en uitproberen.

https://www.bokt.nl/wiki/Hoe_denkt_een_ ... sen%20doen.

On topic, ik heb weleens readings laten doen..die waren heel verschillend. Twee heel goed, de rest was mij iets te algemeen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 15:39 



 
Profiel   

Ooit had ik een stalgenoot die bezig was met een cursus Communicatie en healings van dieren. Heel blij vertelde zij dat ze haar eerste klant had gehad, een ziek konijn. En de healing was fantastisch gegaan, ze had hem zo goed kunnen helpen! Helaas had konijn later die avond besloten om toch maar te overlijden. Maar dat was zijn eigen keuze. Juist.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 16:52 



 
Profiel   

Waidida schreef
De titel zegt het al een beetje, hebben jullie ooit al bij je paard een reading laten doen?
Waarom of waarom niet, bij wie heb je het laten doen en was het via een foto of in het echt?
En welke vragen hebben jullie zoal gesteld aan je paard?
Ik denk eraan om het te doen, in zie het steeds vaker voorbij komen en ben toch wel een beetje benieuwd!


Al meerdere keren zelfs en het bevalt heel goed! Je moet wel weten bij wie.
Ik ben tevreden over JJS Paardenservice en Piek Stor.

Mede dankzij wat er uit die readings gekomen is (allemaal via een foto), heb ik mijn paard veel beter kunnen ondersteunen en opknappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 10:59 



 
Profiel   

Ik heb het twee keer gedaan. 1x voor mijn paard en onlangs voor mijn hond. Mijn paard was een project waar ik moeilijk doorheen kwam. Symone ottevangers een Reading laten doen. Hier kwam voor mij wel bruikbare informatie uit. Door haar gevoeligheid ging ik steeds voorzichtiger met haar om en Durfte ik steeds minder. Paard werd steeds kribbiger en keerde zich steeds meer af van mensen. In de Reading kwam het er vooral op meer dat ze geleerd had dat mensen niet leuk waren. Dat ze mij op zich oké vond, maar dat ze mensen gewoon niet zo goed begrijpt (herkende ik helemaal) en dat als ik haar wilde helpen dat ik vooral heel duidelijk naar haar moest zijn. Dat zou haar rust geven. En dat bleek inderdaad waar. Als ze enigsinds twijfelt wordt ze heel boos en gefrustreerd. Duidelijkheid lost alles op voor haar.

Onlangs was mijn hond aan het einde van zijn leven aangekomen. We wilden hem laten inslapen maar hij was daar zelf niet oké mee dat voelde ik aan alles. Ik wilde zijn proces niet verstoren maar wilde hem ook niet laten lijden. Ik heb na een tip Marieke van Silvermoon benaderd voor een Reading. Ik heb de vragen zo algemeen en open mogelijk gesteld om niet te veel te sturen. Ik kreeg daarin echt goede en bruikbare informatie. Een paar uur na ontvangst van het verslag kreeg ik een appje met: nog een aanvulling die ik echt van hem moet doorgeven! “als het zover is dan wil hij niet verbrand worden. Hij wil begraven worden en als het kan op eigen grond.

We hadden na het lezen van de Reading overlegd over cremeren. Mij moeder had op dat moment naar het crematiorium gebeld om om informatie te vragen want cremeren doet iedereen tegenwoordig nou eenmaal. Ik zei nog tegen haar, van mij hoeft het niet perse. Ik zou hem net zo lief begraven als het aan mij lag. Toen zei ze waar dan? Misschien moeten we dan ergens een mooi plekje zoeken in het park ofzo. Maar dat vind ik eigenlijk ook niks. Dadelijk wordt hij opgegraven door 1 of ander beest..

Met dat we het daar over hadden kreeg ik dat appje dus van Marieke. Toen was het voor mij helemaal duidelijk. We hebben hem uiteindelijk begraven in onze eigen tuin, net naast de poort waar hij dagenlang heeft gezeten. Het was goed zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 11:56 



 

Wauw Pluisje dat is wel even een kippenvelmomentje :brr: <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 12:35 



 
Profiel   

Misschien offtopic maar was er niet iemand op bokt die een dieren foto kon lezen?
Heb het topic niet doorgelezen excuses

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 12:54 



 
Profiel   

Ik heb 2 keer een reading laten doen van mijn beide paarden, een keer fysiek aanwezig en een keer vanaf foto. En een verslag gelezen van mijn stalgenoot, ook vanaf foto. En in alle gevallen toch heel treffend en raak, ook met heel specifieke dingen.
Mbt de foto’s, ik heb 2 Haflingermerries, van elk dus een foto, met wat vragen maar zeker niet veel info gemaild. Beide verschillen erg van elkaar, in karakter en in lichaam. Dat kwam er ook helemaal uit. Net als wat fysieke dingetjes en ervaringen van vroeger die gewoon controleerbaar zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 13:01 



 

dalena schreef
Misschien offtopic maar was er niet iemand op bokt die een dieren foto kon lezen?
Heb het topic niet doorgelezen excuses


Ja dat was superroos (als ik het mij nog goed herinner)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 18:30 



 
Profiel   

Ik heb jaren geleden twee keer een reading laten doen door praktijk parcival. Zij doet dit nu al jaren niet meer wegens gezondheidsklachten.
Bijna alles klopte. Dit was in de tijd dat Bokt nog een heel klein Boktje was en Facebook etc bestond nog niet eens.
Dezelfde dame heeft later ook nog een ontsnapte kat van ons kunnen vinden via een foto. Tot op de meter gelijk. Kat zat peicies waar zij zei. Helaas kregen we haar niet te pakken. Een week later mailde ze mij dat ze voelde dat de kat niet meer leefde. Dat klopte ook.

Ik ben geen zweverig type, maar bijna alles wat ze zei klopte. En info opzoeken was in de tijd echt niet zo simpel als nu

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 00:46 



 
Profiel   

Bij wie hebben jullie goede ervaringen wbt readings en bij wie absoluut niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-23 05:46 



 
Profiel   

prompter schreef
Als test een keer laten doen,. Echt, er klopte geen bal van. Natuurlijk waren er een paar algemeenheden die zowat altijd van toepassing zijn, maar de kern van de zaak werd zelfs niet eens benoemd.


Tsja ik heb het ook laten doen (praktijk Parzival) en die dame wist dingen te vertellen die ze niet kon weten. Over mij en een toenmalige collega, maar ze gaf ook aan waar de pijn zat (paard was geopereerd en ineens stokkreupel). Denk zal ik dat nu zeggen tegen Krijn van Muiswinkel van Emmeloord ? Maar heb het gewoon gezegd en hij zei tegen mij "we werken wel vaker met die dame en ze heeft altijd gelijk". Deze keer dus ook, waardoor het paard uiteindelijk beter werd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-23 08:17 



 
Profiel   

hahahatsjoe schreef
prompter schreef
Als test een keer laten doen,. Echt, er klopte geen bal van. Natuurlijk waren er een paar algemeenheden die zowat altijd van toepassing zijn, maar de kern van de zaak werd zelfs niet eens benoemd.


Tsja ik heb het ook laten doen (praktijk Parzival) en die dame wist dingen te vertellen die ze niet kon weten. Over mij en een toenmalige collega, maar ze gaf ook aan waar de pijn zat (paard was geopereerd en ineens stokkreupel). Denk zal ik dat nu zeggen tegen Krijn van Muiswinkel van Emmeloord ? Maar heb het gewoon gezegd en hij zei tegen mij "we werken wel vaker met die dame en ze heeft altijd gelijk". Deze keer dus ook, waardoor het paard uiteindelijk beter werd.


Ik heb het ooit ook bij parzival laten doen. Zo jammer dat ze stopte. Ze had alles goed. En dat was voor de tijd van het megagrote internet

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-23 11:12 



 
Profiel   

Wij hebben het een keer op een papegaai laten doen :')
Het sexen van een grijze roodstaart papegaai moet via dierenarts. Dis waarom niet via redding? :=
We wisten het zelf dus ook echt niet. De naam was unisex (Smokey).

Reactie uit de reading: dat weet je zelf toch al!
Nou euhhh, nee dat weten we niet :')
Persoon heeft get nog een keer "gevraagd" en toen was het een mannetje volgens haar.


Toch maar laten sexen toen dat beest een paar dagen bij de dierenarts verbleef. Was dus een vrouwtje. Beest is gelukkig bij mn ex gebleven :+
Kreng gaf kusjes van een cm diep

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-23 11:34 



 
Profiel   

meerdere keren, bij eQure, super goed bevallen

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-23 10:49 



 
Profiel   

Ik heb nooit een reading van één van mijn dieren laten doen en zou er zelf mijn geld ook absoluut niet aan geven. Ik heb geen medium nodig om te weten wat mijn dieren mij willen duidelijk maken / vertellen.
Ik heb intensieve training(en) gehad met mijn dieren waarmee ik naar hen heb leren kijken en hun gedrag leren interpreteren. Dat heeft onze band enorm versterkt. Ik weet aan bepaalde geluiden, houdingen, bewegingen,... al snel wat zich afspeelt en kan daardoor ook tijdig actie ondernemen als dat nodig is.
Ik ben van mening dat het veel waardevoller is om je te verdiepen in de (wetenschappelijke) ethologie van je dieren en zelf leren kijken en je dieren leren kennen dan om geld uit te geven aan iemand die als medium de (zogezegde) communicatie bloot legt. Nog los van geloof in readings, vind ik het waardevoller om zelf te leren communiceren met je dieren d.m.v. commando's, maar evenzeer stemgebruik, lichaamstaal, en vooral aandacht en interactie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-23 11:21 



 
Profiel   

pateeke schreef
Ik heb nooit een reading van één van mijn dieren laten doen en zou er zelf mijn geld ook absoluut niet aan geven. Ik heb geen medium nodig om te weten wat mijn dieren mij willen duidelijk maken / vertellen.
Ik heb intensieve training(en) gehad met mijn dieren waarmee ik naar hen heb leren kijken en hun gedrag leren interpreteren. Dat heeft onze band enorm versterkt. Ik weet aan bepaalde geluiden, houdingen, bewegingen,... al snel wat zich afspeelt en kan daardoor ook tijdig actie ondernemen als dat nodig is.
Ik ben van mening dat het veel waardevoller is om je te verdiepen in de (wetenschappelijke) ethologie van je dieren en zelf leren kijken en je dieren leren kennen dan om geld uit te geven aan iemand die als medium de (zogezegde) communicatie bloot legt. Nog los van geloof in readings, vind ik het waardevoller om zelf te leren communiceren met je dieren d.m.v. commando's, maar evenzeer stemgebruik, lichaamstaal, en vooral aandacht en interactie.


Je hebt geen idee wat je mist. En dat meen ik echt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-23 11:49 



 
Profiel   

Wat bedoel je precies? Dat ik niet weet wat ik mis door geen Reading te laten doen of dat ik niet weet wat / hoeveel communicatie “verloren” gaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-23 13:05 



 
Profiel   

Ben ook wel benieuwd wat je mist zonder reading.. bedoel.. ga je dan bij elk akkefietje een reading doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-23 13:29 



 
Profiel   

1x, maar slechts de helft kon ik wel thuisbrengen, de andere helft waren beschrijvingen van bijvoorbeeld haar omgeving die echt kant noch wal raakten helaas (een opgeruimde stalgang, maar ze heeft een inloopstal. Brokjes in donkere emmers, ze krijgt geen brokjes). Als ik nu op de gok een 'reading' zou doen van een onbekend paard denk ik dat ik ook wel de helft goed kan gokken :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-23 13:35 



 
Profiel   

Nog nooit laten doen. Ik zou zo iemand wel eens willen testen door een foto van een overleden dier of zo te sturen. Maar ervoor betalen zou dan wel weer zonde zijn ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-23 14:31 



 
Profiel   

pateeke schreef
Wat bedoel je precies? Dat ik niet weet wat ik mis door geen Reading te laten doen of dat ik niet weet wat / hoeveel communicatie “verloren” gaat?


Beide. Ik vond het echt vreselijk bijzonder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-23 14:36 



 
Profiel   

Ladygiroc schreef
Ben ook wel benieuwd wat je mist zonder reading.. bedoel.. ga je dan bij elk akkefietje een reading doen


Nee natuurlijk niet, maar als er dingen zijn waar je niet uit komt kan dit helpen. Mits het een goede reader is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-23 14:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 87 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen