Niet "Happy"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
judith_slu

Berichten: 1169
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Assen

Niet "Happy"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 19:41

Hallo,

Ik ben afgelopen zondag voor het eerst met mijn pony op wedstrijd(officieel ) geweest. Hier wil ik verder niet op in gaan, maar een van de commentaren zou zijn, dat mijn pony niet "Happy" is. Heb hier zelfs punten aftrek op gehad, op mijn draf, en galop in het algemeen, omdat ze haar oren naar achter had. De Jury van ring 1 heeft er niks van gezegd.

Nou weet ik van mezelf, dat mijn pony graag voor me werkt, en kerngezond is. Ze is wat nerveus, soms wat loperig, en heeft indd haar oren naar achter, dit heeft ze eigneljk altijd al gedaan.

Wat vinden jullie, mag de jury mij daar op afstraffen? of zal ze toch niet helemaal "happy" zijn?

groetjes Judith

mariska12

Berichten: 1153
Geregistreerd: 21-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 20:34

ik persoonslijk denk het niet ... want sommige paarden kijken nou een maal saggie...

RicardoOpa

Berichten: 2408
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Salamanca, Spanje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:45

Tuurlijk ziet het er het leukst uit als de oren naar voren gaan en het paard een vrolijke uitsraling geeft! Maar ik vind niet dat de jury daarom punten mag aftrekken
Vind ik grote onzin. Het gaat toch om de prestatie?

kiithos1
Berichten: 182
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: ergens ;-)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:35

Ik schrijf altijd bij mijn vriendin die jury is en heb haar daar nog nooit iets van horen zeggen. Volgens mij mag dit idd ook niet.

judith_slu

Berichten: 1169
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Assen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 18:09

Het is indd een mooier geheel, met mooie vooruitstekende oortjes, maargoed, niet weggelegd voor mij

judith_slu

Berichten: 1169
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Assen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 18:12

@ Mariska12, helemaal mee eens

@RicardoOpa, naar mijn mening gaat het inderdaad ook op de prestatie.

@kiithos1: indd een beetje flauw, de jury in ring 1 had er ook niks van gezegd, het is dus ook echt een "mening" inplaats van een veoordeling van mijn draf.
Ben benieuwd, of ik dit de komende tijd nog vaker op concours te horen krijg.

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Re: Niet "Happy"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:54

Ik vind het op zich wel goed dat ze er aandacht aan schenken, maar punten aftrekken hoeft nou ook weer niet. Als je nou in zijn mond zat te rukken oid...

Kelly_Brunny

Berichten: 129
Geregistreerd: 20-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:57

Nou ik vind dat de jury daar niet op moet letten hoor alsof jij daar wat aan kan doen dat hij vrolijker moet kijken... dat vind ik een beetje raar..... Als hij zo kijkt laat hem

ellepel

Berichten: 47498
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Niet "Happy"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:36

toch even een vraagje hoor....
loopt ze alleen met de oren naar achteren of kun je zien dat het hele lichaam wat gespannen is?

dat is natuurlijk wel een heel verschil...
een dier kan met de oren naar achter lopen omdat het naar jou luisterd,of uit gewoonte.
maar t kan ook met de oren naar achter lopen en met spanning in het lijf omdat hij het niet fijn vind om de dingen te doen die hij moet doen..

ik zou gewoon de jury vragen wat nou precies de reden is om voor oren naar achteren punten aftrek te geven.

Wiesje

Berichten: 2920
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 14:12

ik vind het best apart dat je daar een opmerking over krijgt en zou dan ook zeker even om duidelijkheid vragen. Dus waarop ze dit afleiden.

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:56

Met de nieuwe proeven kijken ze nu naar het ontspannen, rechtgerichte paard. Als jou pony de oren elke keer in de nek heeft, kan dat een teken van spanning zijn. Daar heb je het al, ze willen de ontspanning zien. Maar je zegt zelf dat je pony op vreemd terrein nog weleens gespannen wil zijn. Met de nieuwe proeven wordt je daar gewoon op afgerekend! Misschien moet je gewoon een flink aantal keren op wedstrijd gaan, zo went je pony aan vreemd terrein, misschien is de spanning dan ook een stuk minder. Ik heb eerder ook problemen gehad met de wedstrijden (om winstpunten te halen), op de vorige stal had ik les van iemand anders. Diegene waar ik nu les van heb doet het gewoon heel goed, dat is nu ook aan de resultaten te zien Met een paard wat geen spectaculaire gangen heeft moet je er keihard voor werken om goede punten te halen. Het werkt gewoon in je nadeel, spreek uit ervaring

Anoniem

Re: Niet "Happy"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 22:01

Ik zou gewoon gaan vragen wat ze bedoelen met" niet Happy "
mischiens zien hun een spanning die je zelf niet voelt of merk omdat je er aan gewend bent.
Voor alleen de oren naar achteren lijkt me sterk dat je daar punten atrek voor krijgt,zoveel paarden doen dat.

judith_slu

Berichten: 1169
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Assen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 12:44

Ze was op zich niet heel gespannen ofzo, klein beetje misschien, op sommige momenten in de proef(stond ook 2x bij de opmerkingen, bij een volte ofzo) Maar ze doet dit thuis ook gewoon, dus neit alleen als ze heel nerveus of gespannen is.

ilona_89

Berichten: 409
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: IJsselmuiden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:19

niet eerlijk dat er alleen daarom een punt word afgetrokken.

Bianca6
Berichten: 1319
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Eerst Eindhoven nu KESSENICH BELGIE!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:25

Mijn paard kijkt altijd heel geconcentreerd.. met haar oren naar achteren. misschien dat de jury dit bij jouw paardje niet juist ziet?
Ze vind alles super leuk hoor maar het is echt concentratie kijk maar bij de Vrijheidsdressuur, ze doet dit helemaal vrijwillig:
Afbeelding

Maggiolino

Berichten: 28
Geregistreerd: 25-05-06

Re: Niet "Happy"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 17:38

Ronduit belachelijk dat je hier puntaftrek voor krijgt. Dat ze er commentaar over bij zetten is tot daar aan toe, maar dit vind ik te ver gaan.

judith_slu

Berichten: 1169
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Assen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 10:59

@atreyuevita: Ziet er super uit troweusn die foto DAT kan het indd ook zijn, of een combinatie van concentratie, en iets wat nerveus zijn

Bedankt voor de reacties allemaal nog!!

TurdusMerula

Berichten: 23918
Geregistreerd: 09-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:02

Ts, plaats je topic eens in het jurydeel, kijken wat zij zeggen..

judith_slu

Berichten: 1169
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Assen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 11:04

goed idee Ga ik zo even doen!

GummyBear
Berichten: 3035
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Niet "Happy"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:08

Dat puntaftrek vind ik echt niet nodig! Een paard kan toch gespannen zijn op ander terrein Misschien dat je paard zich wat meer ontspannen gaat voelen als hij wat vaker op wedstrijd is geweest

Mijn pony keek ook altijd heel geconcentreerd en een tikkeltje nerveus op wedstrijden en daar heb ik nooit commentaar over gehad

judith_slu

Berichten: 1169
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Assen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 11:11

IK heb ook even een topic aangemaakt bij het jurydeel, benieuwd wat zij ervan zeggen

@ ILOVE_TARA indd, het was ook pas mijn eerste keer op concours enzo, en vond het niet eens zo gek als ze wat gespannen was, maar dit viel heel erg mee voor haar doen!

MISTRAL94

Berichten: 14259
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Niet "Happy"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:34

ILOVE_TARA schreef:
Dat puntaftrek vind ik echt niet nodig! Een paard kan toch gespannen zijn op ander terrein Misschien dat je paard zich wat meer ontspannen gaat voelen als hij wat vaker op wedstrijd is geweest

Mijn pony keek ook altijd heel geconcentreerd en een tikkeltje nerveus op wedstrijden en daar heb ik nooit commentaar over gehad



Een jury wil een ontspannen paard zien, als zij spanning zien dan is het logisch dat je daar op afgerekend wordt

Judith: Jij kent je pony, jij weet dat ze altijd zo loopt. Een jurylid kent jou pony niet dus die kan het misschien wel beoordelen als spanning (terwijl het misschien niet terecht is) Dressuur is en blijft een jurysport! Een volgende keer gewoon aan de jury vragen waarom hij/zij iets vind. Weet je direct waarom je zo beoordeeld bent

__manon__

Berichten: 1315
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Vught

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:30

Als je paard zijn oren niet plat in de nek legt maar gewoon naar je toe gericht is toch gewoon dat je paard aandacht voor je heeft?

FlynnlOver

Berichten: 1342
Geregistreerd: 21-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:22

Ik vind het oneerlijk!!
Het gaat om de prestatie, Je pony was vast heel geconcentreerd bezig!

judith_slu

Berichten: 1169
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Assen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 19:30

IK ga indd volgende keer gewoon vragen, jammer eigenlijk dat dressuur gejureerd word, best oneerlijk soms.