Extreem gevaarlijk vluchtgedrag/ hersentumor?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pareltjes
Berichten: 2237
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 11:30

ElCid schreef:
femskie schreef:
Voor mij staat nu als eerste de Lyme (poging tot ook regulier vaststellen), ogen, pssm test en een heel goede fysio op de lijst.


Lyme regulier vaststellen is een item op zich; dat schijnt bij mensen ook heel lastig te zijn. Alleen in de acute fase is dat mogelijk, maar ook niet te snel i.v.m. aanmaak van antistoffen, en alleen dan kan antibiotica iets uitrichten. Als het chronisch is geworden trekt de bacterie zich terug in organen ( is mij verteld en dan komen ook de echte problemen) en is op de reguliere manier, dmv. bloed, slecht/ niet meer te vinden. Regulier behandelen is erg lastig. Ik ben zelf ook alternatief behandeld voor Lyme, waar ik al ruim 4 jaar mee rondliep maar was in bloed niet terug te vinden, net als een van de paarden; regulier alles prima maar alternatief dus een vorm van Lyme, ook alternatief behandeld.

Topic over Lyme hier op Bokt: ElCid @ [MD] Ziekte van Lyme bij je paard en behandeltraject: wie nog meer?

En buiten Bokt: https://lymevereniging.nl/dossiers/lyme-diagnose/


Het hoeft zich niet altijd terug te trekken men kan de infectie ook zelf “ oplossen “. Het lange behandel traject met AB is ook niet zonder gevaar. Mijn lijf heeft het zelf overwonnen, met hoofdzakelijk veel rust. Bij mij 6 verschillende tests gedaan, om moedeloos van te worden..

Elisa2

Berichten: 38025
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 14:52

Ja daarom snapte ik al niet dat mensen zo op regulier zaten te hameren...Lyme is zo moeilijk te detecteren.

Mensen met Lyme komen ook vaak geen steek verder aan de (reguliere) kant. En het is een verschrikkelijk rotziekte waardoor sommige mensen soms liever kiezen voor euthanasie.

Fly_high

Berichten: 3345
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Extreem gevaarlijk vluchtgedrag/ hersentumor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 15:30

Lyme is best prima te detecteren, alleen het bestaan van een chronische vorm van Lyme zoals beschreven in alternatieve kringen is nooit bewezen noch wetenschappelijk onderbouwd. Heel interessant, al die ziektes die heel toevallig alleen in het aternatieve circuit kunnen worden gedetecteerd en alleen dmv alternatieve geneeswijzen worden behandeld. Je zou bijna kunnen denken dat ze gewoon niet bestaan :+

Pareltjes
Berichten: 2237
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 22:15

Fly_high schreef:
Lyme is best prima te detecteren, alleen het bestaan van een chronische vorm van Lyme zoals beschreven in alternatieve kringen is nooit bewezen noch wetenschappelijk onderbouwd. Heel interessant, al die ziektes die heel toevallig alleen in het aternatieve circuit kunnen worden gedetecteerd en alleen dmv alternatieve geneeswijzen worden behandeld. Je zou bijna kunnen denken dat ze gewoon niet bestaan :+


Lyme is nog altijd lastig te detecteren. Ik kan er over mee praten. Slechts Duitse testen gaven zekerheid. Temeer omdat ik de ziekte al langdurig bleek te hebben. Chronische vorm van Lyme? Hoe vaak lopen onderzoeken niet achter de feiten aan? Wanneer is iets chronisch? Ik ben 7 jaar ziek geweest, noem het maar niet chronisch. Nog altijd onder alertheid van reguliere artsen dat wellicht toch een opflakkering zou kunnen optreden. Gewoon omdat ze de ziekte nog altijd niet 100% beheersen. Dus alleen in het alternatieve cirquit is gewoon niet waar. Dat er daar wellicht misbruik van wordt gemaakt kijk ik zeker niet van op.

Elisa2

Berichten: 38025
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Extreem gevaarlijk vluchtgedrag/ hersentumor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 08:46

Lyme is alleen te detecteren de eerste drie dagen na een besmetting, iets meer verdiepen in de problematiek zou men sieren voordat er allerlei kwetsende dingen geroepen worden.

Er is wel meer waar ze regulier mee achter de feiten aan lopen..een ieder die zich blind staart op het reguliere circuit doet zichzelf en zijn/ haar dier mee te kort.

Lyme is echt een verschrikkelijke ziekte en gaslighting door artsen en andere mensen afschuwelijk voor degene wie het overkomt.

fransje23

Berichten: 15459
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 10:22

Elisa2 schreef:
Lyme is alleen te detecteren de eerste drie dagen na een besmetting, iets meer verdiepen in de problematiek zou men sieren voordat er allerlei kwetsende dingen geroepen worden.

Er is wel meer waar ze regulier mee achter de feiten aan lopen..een ieder die zich blind staart op het reguliere circuit doet zichzelf en zijn/ haar dier mee te kort.

Lyme is echt een verschrikkelijke ziekte en gaslighting door artsen en andere mensen afschuwelijk voor degene wie het overkomt.


Het is langer aan te tonen in het bloed.
De gebruikelijke test in Nederland is alleen niet zo betrouwbaar.
Bij mij konden ze het regulier nog aan tonen na bijna drie jaar. Maar dat was niet met de WB/ELISA.

De strijd die je als lymepatiënt moet voeren binnen de reguliere gezondheidszorg is vreselijk. Ik vond dat erger dan het ziek zijn zelf.
De ziekte overkomt je, die strijd is onnodig.

Elisa2

Berichten: 38025
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Extreem gevaarlijk vluchtgedrag/ hersentumor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 13:27

Nou dat bedoel ik dus..

Ken meerdere mensen die zo,n strijd hebben moeten leveren en dus ook mensen die euthanasie hebben gepleegd omdat de Lyme het lichaam zo afschuwelijk aangetast had. Ik vind het niet iets om lichtzinnig over te oordelen.

Renss

Berichten: 177
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Fryslan

Re: Extreem gevaarlijk vluchtgedrag/ hersentumor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 14:11

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, wel de reacties van TS. Zou inderdaad medisch gezien dingen verder onderzoeken.

Daarnaast vraag ik me af wat je paard gevoerd krijgt. Mijn paard reageert heel heftig op lucerne, ook in kleine hoeveelheden. Kan dan echt ontploffen om niks. Zoals TS beschrijft. Lijkt volledig in paniek, kan tijdens een ‘aanval’ alleen heel hard rennen of stijf stil staan. Laat dan ook veel oogwit zien. Houdt nergens rekening meer mee. Dit terwijl hij normaal gesproken echt een gentleman is.

Misschien te makkelijk gedacht. Maar wilde het toch noemen.

TS, heel veel succes met het vinden van antwoorden voor je paard

Avalanche

Berichten: 16313
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Extreem gevaarlijk vluchtgedrag/ hersentumor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 14:37

Even een misverstand uit de weg helpen. Luzerne heeft een calcium/fosfor verhouding die uit balans is, waardoor magnesium niet meer goed op te nemen is. Je paard reageert dus op de onbalans. Als je die recht trekt en magnesium toevoegt, is het waarschijnlijk weer normaal.

Luzerne bevat qua stoffen geen rare dingen, is hoog in eiwit en laag in suiker, dus eigenlijk een heel goed iets om te geven.

Coentjuh

Berichten: 9874
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 20:05

Avalanche schreef:
Even een misverstand uit de weg helpen. Luzerne heeft een calcium/fosfor verhouding die uit balans is, waardoor magnesium niet meer goed op te nemen is. Je paard reageert dus op de onbalans. Als je die recht trekt en magnesium toevoegt, is het waarschijnlijk weer normaal.

Luzerne bevat qua stoffen geen rare dingen, is hoog in eiwit en laag in suiker, dus eigenlijk een heel goed iets om te geven.


Interessant om te weten, dank voor deze info!

Avalanche

Berichten: 16313
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Extreem gevaarlijk vluchtgedrag/ hersentumor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 20:15

Graag gedaan :)

Pareltjes
Berichten: 2237
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 10:05

fransje23 schreef:
Het is langer aan te tonen in het bloed.
De gebruikelijke test in Nederland is alleen niet zo betrouwbaar.
Bij mij konden ze het regulier nog aan tonen na bijna drie jaar. Maar dat was niet met de WB/ELISA.

De strijd die je als lymepatiënt moet voeren binnen de reguliere gezondheidszorg is vreselijk. Ik vond dat erger dan het ziek zijn zelf.
De ziekte overkomt je, die strijd is onnodig.


Je moet als patiënt heel stevig in je schoenen staan. Drie artsen die me bleven indoctrineren om een jaar lang AB te nemen. Terwijl ik daar al zo beroerd op reageer. Op het moment dat je zegt: no thanks, haken er twee met een kwaaie kop af. Alsof het HUN leven is. Met de derde was het goed praten. Imuunsysteem het werk laten doen. De ziekte was toch al uit de beginfase. Terugpakken op AB kon altijd nog. Goede pijnstilling, leven tijdelijk omgooien en uitzitten. Dát heeft bij mij gewerkt. Geen alternatief cirquit, gewoon regulier met wat aanpassingen en een flexibel arts. Ik heb geen klagen gehad, heb ook niet geklaagd maar wel mn eigen pad gekozen. Als ik alle pillen had moet slikken die ze me hadden willen geven kon ik nu een apotheek beginnen.
Soms moet je volhardend en eigenwijs zijn. Eerlijk gezegd weet ik niet wat het alternatieve cirquit bij mij had kunnen toevoegen. De kleinste disbalans kon mijn dag volledig verknallen, even zoals verkeerde voeding hoofdzakelijk suiker. Dan sloeg de pijn ( ontstekingen ) ongenadig toe.


Maar terug on topic:

Ik kan me dus goedvoorstellen dat een paard met lyme helse pijnen kan hebben door zenuwpijnen en / of ontstekingen. Maar dan nog vind ik het heel toevallig dat het ná het beleren is ontstaan. En het zich alleen openbaart bij werk / druk gerelateerde zaken. Samenspel met lyme? Mentaal trauma, fysiek trauma of combi van beide? Lastig...

Pareltjes
Berichten: 2237
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 10:10

Elisa2 schreef:
Nou dat bedoel ik dus..

Ken meerdere mensen die zo,n strijd hebben moeten leveren en dus ook mensen die euthanasie hebben gepleegd omdat de Lyme het lichaam zo afschuwelijk aangetast had. Ik vind het niet iets om lichtzinnig over te oordelen.



Vreselijk!!