we begrijpen elkaar niet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
quibje

Berichten: 2930
Geregistreerd: 24-05-10

Re: we begrijpen elkaar niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 19:53

net klaar met alles door te lezen

iana +:)+

Lotte1801
Berichten: 358
Geregistreerd: 23-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 20:14

Probeer het aanraken van borst en hoofd langzaam op te bouwen door bijvoorbeeld bij het snoepje geven zijn neus voorzichtig aan te raken. Als hij dan zijn lip beweegt, of iets anders waar je van schrikt, trek dan niet zomaar je hand weg maar probeer rustig te blijven. Met zijn borst kun je dit doen door bijvoorbeeld met een massagehandschoen voorzichtig over zijn borst te wrijven. Ook hier geldt: blijf rustig. Dat je paard vertrouwen in je heeft is heel belangrijk:j, dit vertrouwen kun je misschien winnen door hem altijd zelf te voeren, gewoon zorgen dat je hem veel ziet en hij veel aandacht van je krijgt. Gewoon een lekker stuk wandelen aan de hand kan ook, al is dit langs de weg of gewoon door de bak of het land. Dat het longeren niet goed gaat kan komen doordat het paard in paniek raakt door het feit dat hij vast zit aan een touw en jij een hele lange zweep hebt. Heb je een longeercirkel? Dan kan je proberen om hem daar rustig in rond te laten lopen, terwijl jij in het midden staat. Zo zal hij steeds beter aan het idee wennen. Probeer gewoon veel tijd met hem door te brengen en veel vertrouwensoefeningen doen. En als het steeds maar niet beter gaat met het aanraken en opstijgen, dan kan je hem een keer laten checken op rugproblemen, laten kijken naar zijn ogen en gebit en zijn borst bekijken op littekens. Dus probeer gewoon wat dingen en laat hem nakijken door de veearts, en anders: paardenfluisteraar ;)

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 21:08

quibje schreef:
net klaar met alles door te lezen

iana +:)+

Dankjewel quibje

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 21:18

@LotteIsabel, hij staat aan huis dus ik kan er regelmatig iets mee doen. Ik verzorg de stallen en zet ze elke avond binnen.
Ik heb een longeercirkel maar die is maar 13 meter doormeter. Als ik de longe gebruik krijgt hij wat meer ruimte. Ik longeer met losse hand, ik geef enkel een korte correctie als hij met zijn hoofd naar buiten loopt.
Ik werk nooit met zweep of longeerzweep omdat hij dan veel teveel "druk" krijgt en ik hem met weinig druk voorwaarts krijg.
Ik heb hem opgeleerd met mijn lichaamstaal, zonder verbale commando's.
Als hij rustig is doe ik mijn grondwerk in de longeercirkel en dan kan ik hem redelijk tempowisselingen laten doen of van richting veranderen zonder iets in mijn handen te hebben. In het begin gebruikte ik een stick maar nu niks meer. Ik had dit uitgesteld omdat hij de laatste maanden zo wegflipte en ik vond dit veel te eng werken in de cirkel.

EvelienKiss

Berichten: 937
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Re: we begrijpen elkaar niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 22:44

Wat fijn, het kwartje is gevallen! Jullie begrijpen elkaar! Je bent nu duidelijk, helder en cool in je hoofd. Het kan vanaf nu alleen maar beter gaan *\o/*

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 07:37

Ja, het voelt echt wel goed! Ik hoop dat ik het juiste aan het doen ben en we samen kunnen werken in de toekomst. Het is in elk geval een ander zicht om hem te zien lopen gisteren.
Straks nog eens proberen

miezelke

Berichten: 1315
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:25

Wow, wat een ommezwaai al.... :wow:
Hoe komt dat het nou lukt? Wat doe je anders dan anders? Bedoel, je zal consequenter en duidelijker geworden zijn, maar hoé dan, wat heb je dan intrinsiek veranderd?
Je schreef vroeger ergens dat je hem 1.000 keer mepte als hij te dicht in je buurt kwam, maar dat hij maar hooguit zijn wenkbrauwen eens optrok. Wat maakt nu het verschil dan?

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 13:14

miezelke schreef:
Wow, wat een ommezwaai al.... :wow:
Hoe komt dat het nou lukt? Wat doe je anders dan anders? Bedoel, je zal consequenter en duidelijker geworden zijn, maar hoé dan, wat heb je dan intrinsiek veranderd?
Je schreef vroeger ergens dat je hem 1.000 keer mepte als hij te dicht in je buurt kwam, maar dat hij maar hooguit zijn wenkbrauwen eens optrok. Wat maakt nu het verschil dan?

Hey!
Ja mijn grootste fout was dat ik hem telkens te ver liet komen. Ik had al kleine dingen gemist voor de beet.
Nu zorg ik dat hij die kans niet krijgt, ik hou hem veel scherper in de gaten.
Hij mag echt geen stap meer verzetten van mij, als ik hem ergens neerzet zal hij daar blijven staan, punt!
Als hij zijn hoofd draait of zijn hals strekt om aan me aan te kunnen, krijgt hij een "hugh" (verbaal) van mij als verwittiging. Is hij plots te dicht met zijn mond, gaat de elleboog zijn kant uit.
Soms is een vingertje al genoeg nu, hij heeft de boodschap wel begrepen en probeert veel minder maar hij blijft wel proberen in het begin.
Momenteel wil ik hem absoluut uit mijn zone hebben, als hij zich netjes gedraagt ga ik dit uiteraard weer afbouwen.
Ik was gewoon te laat met reageren als het kwaad al geschied was eigenlijk. Het is me opgevallen door een goede vriendin van mij en Betadine van op bokt die ik met hem aan de slag liet gaan om te proberen.
Aan de longe blok ik hem als hij niet doet wat ik gevraagd heb. Ik maak mij ook groter en mijn bewegingen zullen groter zijn als hij te traag of bijna niet reageert, het is een zoektocht en ik denk wel dat ik na een tijd minder grote gebaren zal moeten maken om indruk te maken. Nu moet ik echt zorgen dat hij respect krijgt want anders zal het allemaal verloren moeite geweest zijn. Het is vijf voor twaalf denk ik, nu of nooit.

Ik heb deze manier van werken nog nooit moeten doen op de 40 jaar dat ik in de paarden zit, is gewoon dat het zo moet geweest zijn? Geluk gehad met de paarden die ik gekend heb?
1 groot voordeel is nu dat ik ontzettend veel bijleer nu. Je ziet hé, nooit te laat om te leren. En zoals iemand hier ergens neerschreef van " ik zie in je profiel dat je twee kids hebt grootgebracht, dan zal je deze ook wel aankunnen" vond ik geweldig eigenlijk

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 13:33

En, wat ik er ook vergeet bij te zeggen is...ik heb maanden gedacht dat het louter uit angst verder kwam.
Ik kon moeilijk uitmaken of het puur dominantie was of angst.
Nu besef ik meer en meer dat ik een onzeker paard bezit die een duidelijke leider nodig heeft en dat de angst verdwijnt als ik een goede leider kan zijn voor hem.
Het is wel een paard met karakter maar hij heeft heel duidelijk iemand nodig waar hij rustig en zelfzeker kan achter gaan staan, waar hij zich veilig voelt...de rest komt dan wel vanzelf hoop ik, en kan ik weer heerlijke ritten op zijn rug maken zoals 15 maanden geleden.

mijntje92

Berichten: 237
Geregistreerd: 14-08-07

Re: we begrijpen elkaar niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:52

Mooi om te lezen dat het zo veel beter gaat!

Ik herken mijn paard heel erg in dit beeld. Toen ik hem net had vond hij alles doodeng, maar naarmate hij lekkerder in zijn vel ging kwam er dominantie bij.. Ik had in het begin echt moeite met het onderscheid tussen angst en dominantie en hijzelf volgens mij ook! Uiteindelijk zijn we er samen uitgekomen, ik moest wat dominanter optreden (wat ik ook niet gewend was) en hij werd rustiger van de duidelijk aangegeven grenzen.

Als die van jou net als de mijne dominant is, zal hij altijd je grenzen blijven testen. De ene dag meer dan de andere, dat wisselt en kan ook afhangen van je eigen bui. Die van mij houdt me echt een spiegel voor; als ik slechte bui heb, kan ik er bijna vanuit gaan dat de communicatie slecht gaat verlopen. Het zijn pittige karakters, maar als hij je respecteert dan heb je echt een toppaard,geloof me!

<3

lady62
Berichten: 1392
Geregistreerd: 17-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:58

Ga ervoor vrouw je bent op de goede weg respect.
Ik vind het knap van je dat je er zo open over bent en gaat spiegelen.
Heb vertrouwen in jezelf en met soms een beetje hulp hier en daar gaat het je echt wel lukken.
Niemand is alwetend en soms leren we er iets bij. +:)+

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 19:13

@mijntje92, wel ik heb de indruk dat je weleens gelijk kan hebben. Ik verwacht ook dat dit gedrag zich zal herhalen en het aan mij zal zijn om alles in goede banen te houden. Omdat ik nu zo vaak met hem aan de slag ga, leer ik hem ook veel beter kennen. Dit is echt het eerste paard waar ik zoveel tijd in gestoken heb, zoveel prof raad voor gezocht heb, ni normaal meer. En weet je, hij is het meer dan waard. Ik besef nu meer dan ooit hoe hij me nodig heeft en dat geeft weer de drive en de energie om.door te gaan.
Ik hoop dat jij dit ook zo ondervind, leuk om jouw ervaring te lezen...doet me goed om met lotgenoten te praten en zeker te lezen dat je nu een toppaard hebt :)

Lady62, je hoort en leest dat dikwijls van je paard is je spiegel. Ik maak het nu mee, ik voel me sterker worden elke dag, terwijl hij dan weer rustiger wordt...echt geweldig!

Ik heb hem daarnet nog uit de wei geplukt zonder enig probleem. Heb hem even gelongeerd en hij liep super!!! Zelfs nog beter dan gisteren op de beide richtingen! Had controle op de drie gangen, geen enkele keer vluchtgedrag vertoond. Enkel effe geschrokken van een opkomende wind die de plastic van de voordroog deed opwaaien. Ik ben gewoon blijven staan en hij stond enkele tellen later stil.
Het was zalig om te zien, ben niet lang bezig geweest. Het was voldoende vandaag om hem een kwartiertje rustig te zien lopen :)

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Re: we begrijpen elkaar niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:29

Fijn voor je TS! Heb niet alles gelezen, maar had in eerste instantie ook dat hij een loopje met je nam. Goed dat je nu weet wat er aan de hand is en dat je het aanpakt! Succes! Ik ben overgestapt van KWPN naar paint en moet ook even wennen aan het "andere" karakter. Het zijn sterkere karakters die ook veel meer leiderschap eisen............mijn idee, iedereen mag daar anders over denken....

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 19:38

Hoe toevallig, de mijne is ook een paint. Mijn vriend had me ervoor verwittigd maar ja }:0

mijntje92

Berichten: 237
Geregistreerd: 14-08-07

Re: we begrijpen elkaar niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:13

Haha ja ik snap wat je bedoelt, fijn om te weten dat anderen het ook zo ervaren.

Voor mij is het ook een uitdaging om leiding te nemen, maar het is zeker een goede oefening om zelf sterker in je schoenen te staan. Merk het ook in mijn leven buiten de paarden om dat ik het makkelijker vind om initiatief te nemen.

En het is inderdaad mooi om te merken dat een paard je 'nodig' heeft. Die van mij was altijd spastisch bij alles wat bewoog, kraakte of iets onverwachts deed, en kroop dan bijna op schoot. Nu alles wat meer regelmaat heeft, is hij veel zelfverzekerder en daardoor ook weer zelfstandiger en hangt hij wat minder aan me, wat ook wel eens fijn is haha. Heb hem een paar weken terug gewoon een zeil over zijn hoofd en lichaam kunnen leggen en rustig kunnen rondlopen. Toen keek hij me echt aan van 'moet dit nou..?'.

Maar leuk :) als je nog eens verhalen wilt uitwisselen.. Ik ben erg benieuwd naar jullie ontwikkelingen!

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 23:29

ja zo is het precies! Ik had een cool paard en nu schrikt hij van het kleinste blad dat opvliegt.
Dit heeft met de hele toestand te maken, als ik kan zorgen dat hij zich veilig voelt gaat hij zelfzeker worden en cooler in zijn hoofd ;)

Een hele weg te gaan maar het gaat vast goed komen.

Vrijdag gaan we proberen mijn werk met hem op film te zetten en kan ik eens tonen hoever we zitten nu :)

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 10:43

Gisteren een fijne dag gehad met vriendin die speciaal voor Crook is langs gekomen.
Het verbaasde mij (alweer) hoe rustig zij hem kreeg na enkele minuten met hem te kroelen en hem te corrigeren als zijn mond open ging om de tandjes te laten voelen.
Ze wist zelfs snel zijn favoriete jeukplekje te vinden en daar genoot hij van. Na een half uurtje ongeveer ging zijn hoofd lager, hij bleef wel redelijk spanning houden over gans zijn lichaam.

De spanning in zijn lijf was haar meteen opgevallen, hij blijft allert en houd je met argusogen volgen...klaar om in verdediging te gaan, zo onzeker, zo weinig vertrouwen in de mens terwijl hij zo lief kan zijn. Hij onderdrukt dit altijd, weet niet hoe hij zich moet gedragen.
Ze heeft er heel veel tijd voor genomen, het zit echt in zijn hoofd. Dit is iets wat nog veel tijd gaat vragen maar ik weet nu dat hij geen dominant paard is. Hij is reeds hoofdschuw en ga dit eerst wat rechtzetten. Elke dag even apart nemen om te borstelen en te kroelen☺️

Als ik met mijn pad kom, overheerst de spanning weer. Heel waarschijnlijk heeft hij nare ervaringen gehad met een slechtpassend zadel en linkt hij dat aan pijn?

We zijn in elk geval weer een grote stap dichtEr bij de oplossing

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: we begrijpen elkaar niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 10:47

Ah wat fijn ts, dat gaat goed. :)
Zo sneu voor m dat ie zo onzeker en bang is, maar wat goed hoe jij hier nu mee omgaat :j Kan alleen maar heel veel respect voor je hebben!

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 11:01

laughterline schreef:
Ah wat fijn ts, dat gaat goed. :)
Zo sneu voor m dat ie zo onzeker en bang is, maar wat goed hoe jij hier nu mee omgaat :j Kan alleen maar heel veel respect voor je hebben!

Dankjewel, gelukkig heb ik er tijd voor genomen anders was hij mss doorverkocht. Ik mag er niet aan denken...

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Re: we begrijpen elkaar niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 19:22

Fijn dat het beter gaat, het is ook een stuk bewustwording bij jezelf. Zodra je in de gaten krijgt hoe jij je paard benadert en hoe dat anders moet, leer je zelf ook een stuk zelfverzekerder over te komen. Hahaha, wie voedt wie nu op?!

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 19:44

Mijn bevindingen na gisteren:
- Crook is onzeker en heeft een slechte ervaring met mensen.
- Ze hebben hem proberen zadelmak te maken door hem mentaal te kraken, zoals ik het noem. Dergelijke paarden worden apatisch en worden robots zonder eigen inbreng.
- Crook is een paard die veel waarde hecht aan eerlijkheid: Volgens mij heeft hij toch zeker enkele keren een rake klap gekregen bij een van zijn vorige eigenaar, maar dan zonder enig duidelijk punt waar Crook een misstap gedaan heeft.
- Crook bijt om dat hij je voor wilt zijn: Zoals bange honden van zich af kunnen knappen doet Crook exact hetzelfde. En als Crook zich uiteindelijk 'overgeeft'/ondergaat dan houd hij iets in zijn mond om de spanning alleen maar op te stapelen. En als de stress te hoog wordt begint hij lucht te zuigen :(:)
- Toen Crook door TS uit de weide gehaald werd en op de poetsplaats gezet werd was me meteen al duidelijk dat hij gewoon 1 brok spanning is. Waar paints gekend zijn om hun horizontale nekhouding hield Crook zijn nek verticaal.
- Meteen werd ook duidelijk dat hij overal in z'n lijf aanvoelde als harde klei.
- Ik ben hem beginnen aaien aan zijn schouder en vooral rond zijn neus.
- Ik heb hem telkens gecorrigeerd met dezelfde intesiteit waarmee hij hapte/probeerde te bijten. Als hij onder de indruk was en achteruit begon te wandelen dan deed ik hem op commando nog enkele stappen achteruit. En dan beloonde ik hem omdat hij flink luisterde. Dan ging ik weer al die stappen vooruit en vroeg hem dichter te komen op stem en los touw.
- Tijdens al die tijd dat ik met Crook aan het werk was aan de poetsplaats stond Crook los met het touw op de grond, zo had hij ook ruimte om te "kunnen" ontsnappen. En dat doet voor zo'n paard veel, het idee dat hij wel weg kan, niet het gevoel dat hij vast zit en alles maar moet ondergaan.
- Na enkele minuten zag je hem z'n nek al meer horizontaal gaan houden en begon hij erg veel te geeuwen.
- Dan hebben we zijn pad erbij genomen. Hem laten ruiken en telkens corrigeren als hij zijn tanden wou gebruiken. En na enkele keren zag je en hoorde je hem echt inspecteren en snuffelen in plaats van een poging te doen om zijn pad "aan te vallen". In enkele stappen hebben we de pad er rustig kunnen opleggen.
- Dan heb ik ook aan de rechterkant geprobeerd omdat hij vroeger blijkbaar vaker links opgezadeld werd. Daar was zijn reactie duidelijk ook heftiger. Daar heeft hij de pad aangevallen maar na enkele keren corrigeren met de zelfde intensiteit is het ook aan die kant gelukt de pad erop te leggen.
- Daarna zijn we naar de piste gaan kijken met Crook. Omdat TS vertelde dat Crook nog een stap gespannener is als hij de piste binnenkomt. Aan de poort zag je zijn hoofd weer de hoogte in gaan. Maar omdat TS ook erg veel rust uitstraalde op dat moment kwam hij al weer een niveau naar beneden.
- Dan heb ik de oefeningen van op de poetsplaats hernomen en merkte ik dat we even weer een stap achteruit waren. Maar eenmaal hij zag dat ik kalm bleef en telkens hetzelfde bleef reageren kwam de kalmte relatief terug.
- Aan het eind kwam hij na z'n passen achteruit ook zelf naar mij, enkel op stem. En mocht ik hem zonder enige beet of ongemak ook zijn tandvlees en lippen (aan de binnenkant) masseren.
- Crook heeft me gisteren 1 maal echt gebeten maar ook uit schrik en ook dan blijft het corrigeren exact hetzelfde als de energie die hij gebruikte om mij te bijten. En na het corrigeren ben ik terug kalm en rustig, daar had Crook duidelijk een klik van: deze persoon is eerlijk, op mijn manier. Dwz: niet corrigeren met het gevoel van frustratie of pijn, je gevoelens uitwerken op hem. Daar is hij erg gevoelig aan.
- Ik merkte na het werken tot mijn verbazing dat hij hetzelfde karakter heeft als mijn ruin. Mijn ruin is aanhankelijk, lief, enorm coooool, werkwillig, en vooral eerlijk. Ik heb mijn ruin van veulen af dus hij is met deze werkwijze ook opgevoed. Maar ik merk dat als hij oneerlijk behandeld wordt, een snok aan het halster van de hoefsmid zonder reden of dergelijke, dat hij dan echt onhandelbaar is. Dan stijgert hij of doet hij lelijk. Maar met eerlijkheid is hij echt een droompaard. Zelf heb ik nog nooit met zo'n slim en eerlijk paard gewerkt. En heb het TS ook verteld: Deze karakters zijn echt enorm dankbaar een leuk om mee te werken. Ik ben zeker dat Crook met deze werkwijze een erg betrouwbaar en cool paard wordt. Ik ben blij dat ik hem heb kunnen helpen en dat ik TS weer een dosis goeie moed heb kunnen geven. En dat samen met het ontmoeten van mijn lieve ruin ben ik zeker dat TS een doel mét een werkwijze heeft gevonden die werkt voor haar en haar paard.

TS: Crook is altijd welkom bij mij :D

Edit: Wat het beste Crook zijn probleem omschrijft: Er zit niets van kwaad in Crook, enkel het kwaad van de mens.

miezelke

Berichten: 1315
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:50

TS, je bent blijkbaar gezegend met enkele hele goede en waardevolle helpers/paardenbegrijpers in de buurt.
Grijp deze kansen met beide handen, put er wijsheid uit en geloof in de toekomst, die er voor jullie heel goed uit ziet samen (ben ik zeker van)!
En dan kan je binnenkort een topic maken met 'we begrijpen elkaar wel' :)

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 08:50

Ben al vroeg op en mijn dag kan niet meer stuk, wat een lieve reacties allemaal

Ik ben inderdaad gezegend met zulke goed vriendinnen en mensen die mij een stap vooruit helpen.

@2a54z6......, jij heb t het echt in je....zo waardevol....bedankt ;)

Ik kijk er naar uit miezelke om een nieuw topic te starten

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 09:25

emil01 schreef:
Fijn dat het beter gaat, het is ook een stuk bewustwording bij jezelf. Zodra je in de gaten krijgt hoe jij je paard benadert en hoe dat anders moet, leer je zelf ook een stuk zelfverzekerder over te komen. Hahaha, wie voedt wie nu op?!

Je zegt het :) Mijn paard natuurlijk ;)

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: we begrijpen elkaar niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 15:48

Op vraag via pb wat meer uitleg over het corrigeren:

Bij corrigeren versta ik:
Als hij bv met z'n lippen probeerde te happen dan doe ik mijn hand naar boven zodat het tegen z'n lippen botst.
Als hij probeert te bijten dan 'bijt' ik terug door z'n lip vast te grijpen met m'n nagels.
Of als hij dan echt bijt dan krijgt hij een tik.
En telkens dezelfde intensiteit als dat hij gebruikt om mij te bijten.
Als hij zacht doet met zijn lippen dan bots ik even zach met m'n hand op z'n lippen.
Enzovoort.
Bij het vastgrijpen van z'n lippen dan houd ik even aan tot hij eigenlijk duidelijk toont dat het irritant is op die manier.
Ik zou zeggen, ik film het eens met mijn paard maar die zet nooit een stap verkeerd x)