Onhandelbaar paard... Wat te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Onhandelbaar paard... Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:41

Of gewoon even vooraf longeren met evtl wat vrijspringen?
Ik kan met fris weer ook niet zomaar opstappen zonder dom gestaak en dreigen.
Dan zet ik haar eerst aan de longe serieus aan het werk (niet gewoon rondjes rennen maar volledige gehoorzaamheid op de hulp).

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:45

Misschien eens Tristan Tucker bellen en nog eens goed naar het voer kijken?

Rocamor

Berichten: 10860
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:46

Heeft ze geen last van haar spieren of nieren nu met dit koudere weer?

Staat Ze minder buiten?

Krijgt ze supplementen?

MarleenM

Berichten: 1857
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Gronau (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 14:45

Ik lees het topic eigenlijk vanaf het begin af aan al mee maar ik vraag me heel eerlijk gezegd (niet vervelend bedoelt) hoelang je hiermee wilt door gaan?

Ik lees vaak in je reacties onzekerheid en dat je naar een "excuus" zoekt waar ze last van heeft.. (sorry weet even niet hoe ok het anders moet omschrijven, dus hoop niet dat je het verkeerd opvat :) ) .. Dan heeft ze een knoop in de schouder, dan weer te koud etc etc.

Je paard is inmiddels nu zover doorgelicht dat ik alleen de conclusie kan trekken dat dit paard gewoon niet geschikt is voor de "amateur" die gewoon lekker plezier wil maken met z'n paard.

Hetgene wat ze doet is niet zonaar even een bokje geven, dit is continu de grens opzoeken en er ook regelmatig even over heen gaan.

Ik vraag me dan ook af in hoeverre jij nog plezier beleeft aan je paard en aan het rijden, want laten we eerlijk zijn, paarden zijn een te dure hobby om als grasmaaier te laten staan als je de intentie hebt om toch ook lekker te rijden en wedstrijden wilt rijden.
(En nee ik zeg hiermee niet dat grasmaaiers er niet mogen zijn of dat mensen gek zijn als ze alleen een paard hebben om naar te kijken :') )

Stel jezelf de vraag of jij nog weet ik hoeveel jaar iedere keer deze strijd aan wil gaan, en iedere keer weer in een diep dal komt waar je met veel moeite weer eventjes uitkomt en vervolgens weer in het diepe gat valt.

Ik wil je wel een complimentje geven voor je doorzettings vermogen, want er zijn er genoeg die bij de 1e keer omhoog gaan al waren gestopt.


Afbeelding

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Re: Onhandelbaar paard... Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 15:02

Wat doet je paard bij deze geluiden als je er niet op zit?
Bv tijdens het wandelen aan de hand of longeren....

paardjes123

Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Re: Onhandelbaar paard... Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 15:10

Ik volg ook vanaf het begin. De reden voor dit gedrag is niet meer van belang. Het is over duidelijk dat jij niet meer met plezier op dit paard zit en grote risico's neemt. Het is hobby en je hebt maar 1 lichaam.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 15:11

Lieve ts; wat een ellende!! Zoals ik het lees zoekt je paard aanleiding om overal een issue van te maken! Mits je alles lichamelijk heb uitgesloten ( en volgens mij is dat zo) lijkt het erop dat je ( niet banketstaaf bedoelt ) geen team kunt worden met dit paard! Schijnbaar liggen jullie karakters mekaar niet! Dat je bang en gespannen bent is natuurlijk meer dan logisch maar het lijkt erop dat dit paard daar niet mee kan handelen en je dadelijk weer in vicieuze cirkel komt!
Mijn advies: zet of het paard een jaar in training ( bij je instructeur bijvoorbeeld ) of neem afscheid van dit paard! Er gaan straks serieuze ongelukken gebeuren en dat wil je echt niet!
Soms tref je een paard waar je ondanks al je inspanningen niet mee kan..Ik denk dat dat ons allemaal wel een x gebeurt! Ook ik heb daar ervaring mee en heb uiteindelijk toch afscheid genomen! Ik rij omdat ik het leuk vindt en wil al mijn aandacht/ energie / geld erin steken maar ik wil wel graag heel blijven!!
Sterkte en suc6 met al de overwegingen die je moet maken!

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 15:13

pol1 schreef:
Lieve ts; wat een ellende!! Zoals ik het lees zoekt je paard aanleiding om overal een issue van te maken! Mits je alles lichamelijk heb uitgesloten ( en volgens mij is dat zo) lijkt het erop dat je ( niet banketstaaf bedoelt ) geen team kunt worden met dit paard! Schijnbaar liggen jullie karakters mekaar niet! Dat je bang en gespannen bent is natuurlijk meer dan logisch maar het lijkt erop dat dit paard daar niet mee kan handelen en je dadelijk weer in vicieuze cirkel komt!
Mijn advies: zet of het paard een jaar in training ( bij je instructeur bijvoorbeeld ) of neem afscheid van dit paard! Er gaan straks serieuze ongelukken gebeuren en dat wil je echt niet!
Soms tref je een paard waar je ondanks al je inspanningen niet mee kan..Ik denk dat dat ons allemaal wel een x gebeurt! Ook ik heb daar ervaring mee en heb uiteindelijk toch afscheid genomen! Ik rij omdat ik het leuk vindt en wil al mijn aandacht/ energie / geld erin steken maar ik wil wel graag heel blijven!!
Sterkte en suc6 met al de overwegingen die je moet maken!


Dit is me namelijk ook gebeurd. Nu loopt die 2* eventing in Engeland. Ik vind het tot de dag van vandaag nogsteeds rot. Maar er bleef ene bijzonder paard die 14 uur in de week zou kosten. Wilde m'n andere paard absoluut niet kwijt en moest hij dus weg. Hij heeft nogsteeds gekke fratsen (volg nieuwe amazone op fb) maar zij kan het goed handelen.

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Onhandelbaar paard... Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:00

Echt respect voor wat je allemaal al hebt gedaan voor je paard Maar het moet wel leuk blijven ook ik denk dat het paard je niet past en je beter af bent met een een ander paard waar je veel plezier van hebt

kan me je instructeur ook wel voorstellen maar die had al lang geleden eerlijk tegen je moeten zijn dat jullie niet de juiste combi zijn

succes met je beslissing

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:09

Sizzle schreef:
Wat balen vanwege de pees, want ik denk dat dit paard maar 1 ding nodig heeft en dat is een goede springruiter die al die overtollige jeugdigheid omzet in ijver op de sprong.

Ik zou dit paard nog even verder revalideren dmv aquatraining op de band en in het zwembad (kost veel energie) en dan bij een half jaartje minimaal 2x per week door een ervaren springruiter laten springen.


Jij hebt er verstand van! :j

Anoniem

Re: Onhandelbaar paard... Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:01

Het moet wel leuk blijven Laura, ik vind het nog heel wat dat je uberhaupt opstapt. Ik bedoel, ik ben niet gauw bang aangelegd met paarden, maar als ik er zo eentje zou rijden, die echt om de haverklap los gaat, zou ik er voor bedanken. Je hebt al zoveel geprobeerd, zoveel gedaan, maar soms moet je ook zeggen 'nu is het genoeg'. Dat betekent niet dat je afhaakt, maar dat je ondanks alles voor je eigen plezier kiest.
Wellicht is ze bij een andere ruiter wel veel beter af, en er is vast wel en paard die jou meer past, braver is en je weer meer plezier geeft in het rijden!

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Onhandelbaar paard... Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 23:22

Aan jou valt niks te blamen, je hebt er hard voor geknokt en gewerkt. Maar blijkbaar is er geen goede match, ook al hou je zielsveel van je knollie. Houden van betekend soms ook loslaten. Waarschijnlijk wacht er een betere match met iemand anders en je paard. En jij met een ander paard.

Ababe

Berichten: 982
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 17:17

Bedankt voor jullie reacties. Ik reageer even algemeen.

Voer, supplementen, stalling, weidegang, beweging e.d. is allemaal niks aan veranderd. Dat is gewoon zoals het 'altijd' (afgelopen jaar) is. Alleen uiteraard minder gras omdat er minder gras in de wei staat dan een paar maanden geleden. Maar daar zal ze niet frisser door worden.

Longeren is wel een optie, ook al liever niet met de pees want de cirkel is best slecht, maar het is wel veiliger inderdaad. Zal dat eens proberen!

Dat ik een excuus zoek waar ze last van heeft, ben ik het niet mee eens. Ik heb zelfs zelf al meerdere keren aangegeven dat ik overtuigd ben van karakter. Zo is ze gewoon en dat weet ik. De reden dat het medische steeds weer besproken wordt, is omdat het steeds weer goedbedoeld aangekaart wordt en daar reageer ik op. Ja ik heb het allemaal uitgesloten, niet omdat ik een excuus zoek maar omdat ik het mezelf niet zou vergeven als ik haar dingen vraag die ze simpelweg niet kan omdat ze iets mankeert.

Ze doet het ook met geluiden met longeren en in de wei (of lopend aan de hand). Ook daarin verschilt het, de ene keer erger dan de andere keer. Maar op de dagen dat ze onder het zadel overal op reageert, scheurt ze ook constant als een idioot de wei door en loopt alleen in piaffe over het erf of in de molen.

Dat mijn instructeur niet zegt dat wij geen goede combi zijn, is niet omdat hij niet eerlijk tegen mij durft te zijn. Als iemand altijd heel eerlijk en ook heel hard tegen me is, dan is hij (zijn zij) dat wel. Ik krijg juist heel vaak te horen dat we een heel fijn beeld geven om naar te kijken (niet alleen van instructeur). Ik denk dat mijn instructeur juist vindt dat dit paard perfect voor me is, omdat mijn 'ik kan het niet, ik wil het niet, ik durf het niet' instelling er flink mee in de kop is gedrukt. Hij was nu op vakantie dus geen begeleiding gehad. Maar maandag heb ik bijvoorbeeld zo lekker gereden dat ik met een nu nog nageniet. Alle dagen flink doorgetraind (zonder les, wel af en toe een tip van instructeur), niet ingegaan op haar gedraak en gewoon doorrijden. Maandag werd om 20:00 de mesthoop naast de bak geleegd in het donker. Duurde een eeuwigheid met een kabaal van jewelste. Ze reageerde er 1 keer op, ik negeerde het en daarna liep ze lekkerder dan ooit tevoren. Als precies dit een week eerder was gebeurd dan was het misschien anders afgelopen want toen was ze bij het vallen van een speld al geƫxplodeerd. Geen pijl op te trekken dus, behalve dat ik wellicht voor mezelf niet goed genoeg kan trainen en daardoor de situatie laat escaleren. Geen idee.

Wel bedankt voor jullie lieve woorden en complimenten. Ik weet dat jullie het allemaal goed bedoelen en willen helpen. Echter vind ik dat dit paard niet verkoopbaar is (ook al vaker gezegd). En haar karakter is maar een heel klein onderdeel daarvan;
- Ze is koliek gevoelig; speciaal voer, voerbeleid, bodembedekking (zaagsel zo fijn als zand), slowfeeders, hooi stro, beweging. Alles perfect afgestemd en gecombineerd zorgt ervoor dat ze al een jaar koliek vrij is. Super dus. Maar het is een geregel van jewelste en elke kleine verandering brengt grote risico's mee. Persoonlijk zou ik zelf niet snel een paard kopen met zo'n 'gebrek'. Ik heb het voor haar over, maar ik kan niet verwachten dat iedereen dat heeft.
- Ze heeft een flinke peesblessure gehad; volledig springbloed, kan springen als een tierelier, zet ik een hindernis in de bak en laat haar los dan leeft ze zich helemaal uit. Vindt ze prachtig. Maar de DA is heel duidelijk geweest; wil ik nog lang van haar genieten? Dan moet ik het springen achterwege laten. Ik kan wel met haar springen nu, maar het is een hele kwetsbare plek dus dan moet ik er rekening mee houden dat we met geluk een paar jaartjes kunnen genieten maar dat de blessure wel weer zal gaan opspelen. Wederom een gebrek die je liever niet hebt als koper. Zeker niet bij een paard dat springgefokt is en er talent (+ veel plezier) voor heeft.

Dus dan zou ik haar voor een appel en een ei moeten verkopen. Puur omdat ze twee 'gebreken' heeft waar je niet omheen kan. Maar dan het volgende. Als ik haar voor een appel en een ei zou verkopen, dan komen daar waarschijnlijk niet de mensen op af die kundig en handig genoeg zijn om haar wel te kunnen rijden.
- Bij mensen die kundig en handig genoeg zijn denk ik inderdaad aan een doorgewinterde springruiter. Wat moet die met mijn paard? Met geluk naar een redelijk niveau rijden in rap tempo, in de hoop dat de pees dat houdt? Ik denk dat dergelijke springruiters daar niet op zitten te wachten. (Volledig los van het feit dat ik dat niet eerlijk zou vinden tegenover mijn paard, dus haar ook nooit als zijnde geschikt om mee te springen zou verkopen).
- Een doorgewinterde dressuurruiter zou ook absoluut kunnen. Iemand die heel goed voelt, alle kneepjes kent, veel ervaring heeft. Maar waarom zou zo'n dressuurruiter mijn paard willen? Je kan er heus een leuk Z proefje mee rijden hoor, ze leert snel en werkt graag. Maar ze is niet dressuurgefokt en ik zie haar nog niet zo 123 subtop lopen. Als ze nu pas 3/4 jaar was geweest dan was het misschien een ander verhaal. Maar ze is 'al' 7, heeft 1 BB en 1 B proef gelopen, in training zit de basis erop maar absoluut niet perfect. Dus ik gok zo dat ook deze ruiters niet snel zouden kiezen voor zo'n paard.

Wat blijft er dan over.. Als je het zo leest is het paard niet veel waard, weinig tot geen niveau, twee gebreken en absoluut niet makkelijk (dat staat in elke advertentie maar in dit geval is het echt waar). Meisje wat haar reed was ook Z dressuur maar durft er ook niet meer op. Dus als ik haar wel verkoop aan een 'gewone' ruiter, is de kans heel groot dat ze uiteindelijk toch in de handel belandt.
En dat wil ik dus niet. Want ik heb helaas ook eersterangs meegemaakt hoe paarden gewoon verdoofd/platgespoten worden om maar braaf over te komen. Mensen denken een leuk paard gekocht te hebben tot ze het paard een tijdje thuis hebben. Wordt steeds moeilijker, gaan helemaal opnieuw dokteren (met rust en daarvan alle gevolgen voor haar gedrag van dien), of terug naar handelaar of opnieuw verkopen. Ik zie het niet goed aflopen voor haar eerlijk gezegd.

Maar dat allemaal los van het feit dat ik haar gewoon niet kwijt wil :+ . Ik ben geen ruiter die alleen plezier haalt uit het rijden. Het tutten en frutten en knuffelen in stal en gekkigheid op de wei geniet ik ook heel erg van. Natuurlijk rij ik LIEVER, maar als het niet kan, dan kan het niet (wat gelukkig niet het geval is nu). En ik ben me ook al heel zeker van het feit dat er ook absoluut niet nog een paard komt als ik haar wel zou verkopen. Wat dat betreft is het me niet gegund, teveel pech gehad en teveel geld gekost. Plus dat ik qua karakter (in stal/omgang) nog nooit een paard heb gezien zoals haar. Het is een leuke hobby, maar het kost heel veel tijd en geld. Voor haar heb ik het over, omdat ze gewoon bij de familie hoort (zoals mijn honden en katten en shetje die ook nooit weggaan), maar ik zou er niet snel weer aan beginnen :D . Daarnaast staat mijn vriend ook op zijn achterbenen als ik al aan verkoop denk.

Ik vergeet helemaal het fokken. Ze heeft redelijk leuk papier dus interessant genoeg voor de fok. Maar ik heb veel pech gehad met haar, haar moeder heeft ook veel pech gehad. Dus wil je daarmee fokken? Voor mezelf zeg ik volmondig ja! Maar voor de verkoop? Ik zou het niet doen. Twee generaties met veel 'pech'. Is het pech of toch zwakkere pezen/botten/spieren? Ik denk dat als de pech twee generaties zo duidelijk voorkomt (ook karakter trouwens bij moeder en latere veulens), dat dat ook wel aangeeft dat het niet de ideale fokmerrie is. Ongeacht talent en papier.

Misschien zit ik er wel helemaal naast en vinden jullie haar wel geschikt voor verkoop. Maar mijn gevoel zegt dat dit absoluut niet zo is, en als ik iets geleerd heb de afgelopen jaren, is dat mijn gevoel het bijna altijd bij het rechte eind heeft :') . Maar nogmaals, los daarvan wil ik haar absoluut niet kwijt. Ik betaal nog liever mijn trainer om haar te rijden en zelf af en toe een rondje te doen, dan dat ik haar weg doe. Maar hij lacht me nu keihard uit als ik zeg dat ik er niet op durf dus hij heeft er blijkbaar nog alle vertrouwen in, en ik ben zelf ook nog lang niet bereid om op te geven. Veel terugslagen absoluut, maar man als het goed gaat dan gaat het echt zo goed.

Nogmaals iedereen bedankt voor jullie adviezen het hele topic lang! Misschien moet ik het ook maar bij deze laatste 'update' laten want ik heb dankzij jullie al wel het originele doel van het topic bereikt; hulp gevonden voor mijn paard! Dat was de insteek en daar hebben jullie me heel goed mee geholpen (en wie weet stille meelezers ook wel)!

Ababe

Berichten: 982
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 13:49

Zwaaaaaaaaai :wave: !

Bijna een jaar later vind ik het toch leuk om me weer even te melden. Het paard waarvoor ik het topic opende is volledig verdwenen, niet letterlijk gelukkig! Maar als je haar nu ziet lopen dat kan je je niet voorstellen dat het hetzelfde dier is <3 . Gisteren op wedstrijd zag ik toevallig een meisje enorm strijden met haar paard en toen bedacht ik me weer dat ik dat ook ben geweest en was ik weer even mega dankbaar voor het feit dat dat niet meer zo is! En toen bedacht ik me ook dat een update misschien wel leuk is!

Ebabelou zit ontzettend goed in haar vel en dat is duidelijk te merken en zien. Ze wordt nog geregeld behandeld door een sportmasseur en osteopaat, niet omdat het nodig is maar omdat ze het verdient. Als ik het erf op loopt staat ze al te hinniken, heerlijk zo'n warm ontvangst. In september ga ik voor het eerst weer op vakantie, ze is in goede handen maar toch vind ik het moeilijk aangezien er geen dag voorbij gaat dat ik niet bij haar ben :+ .
We trainen (rijden) 6 dagen in de week, 1 dag daarvan hebben we les en ze heeft standaard 1 dag vrij, het vaste ritme brengt veel rust met zich mee. Angst speelt absoluut geen rol meer in het rijden (of in de omgang), we hebben heel veel vertrouwen in elkaar gekregen.

Twee weken geleden was ik de stal aan het mesten toen ik een snapchat kreeg van mijn vriend, op mijn paard, in de wei, zonder zadel, hoofdstel of Ć¼berhaupt iets om aan vast te kunnen houden (behalve manen). Ik kreeg even een lichte hartverzakking, ik vertrouw haar met de volle 100% maar het is en blijft een dier :roll: . Daarnaast is spelen in de wei haar eigen tijd en mag ze zich daar misdragen wat ze wil! Gelukkig had ze meer interesse in gras eten dan een show weg geven. Maar oh oh oh wat een figuren ook weer die twee met elkaar. Ik ben ontzettend blij dat ze zo gek met elkaar zijn, but don't push your luck 8)7 . Klein weetje; mijn vriend heeft een aantal keer wat rondjes op gestapt met zadel, kan dus absoluut niet paardrijden.

Bij mijn laatste update hadden we onze eerste B proef gereden, inmiddels rijden we lekker in het L1 samen, nog twee puntjes en we mogen over naar het L2. We starten niet veel, ongeveer 1 keer twee/drie maanden en op vreemd terrein is ze zo ontzettend braaf. Gisteren bij mijn laatste proef kwam de jury uit de auto hangen om te vertellen dat ik haar super mooi had voorgesteld, op dat moment konden de punten me al gestolen worden, wat ontzettend leuk om te horen <3 . Ook de eerste jury heeft leuk commentaar gegeven op het protocol, dat vind ik zoveel belangrijker dan punten!

Afbeelding

Ik ben dus ontzettend trost op haar en gezegend met de mensen om mij heen die ons door een hele moeilijke periode hebben geholpen en momenteel nog steeds met de volle 100% achter ons staan en ons steunen waar nodig. Vooral mijn instructeur, vriend en stalgenoten ben ik ontzettend dankbaar. Maar ook een vele reacties uit het topic hebben me destijds geholpen de juiste keuze te maken, inmiddels durf ik met zekerheid te zeggen dat dat echt de juiste keuze is geweest :D !

Afbeelding

Babootje

Berichten: 26256
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Onhandelbaar paard... Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:55

Superleuk om te horen joh! Ik vind het echt leuk om nog eens terug te horen hoe het dan gaat met iemand die een topic heeft geopend. Gebeurt niet altijd, helaas. Maar dit is wel een prachtig resultaat: Enne.... prachtige punten ook. Gefeliciteerd!

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Onhandelbaar paard... Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 15:12

Wauw wat een leuke update. Ik ben nu wel benieuwd naar een filmpje.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Onhandelbaar paard... Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 15:33

Wat fijn zeg!
Is er iets wat je concreet anders bent gaan doen of heb je gewoon de consequentere manier van rijden doorgezet?

Elisa2

Berichten: 37139
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Onhandelbaar paard... Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 08:52

Wat een fijne en positieve update! ik ben ook erg benieuwd naar wat Sizzle vraagt.

Charlena28
Berichten: 7
Geregistreerd: 19-07-17

Re: Onhandelbaar paard... Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:24

Geweldig! Goed dat je niet opgegeven hebt ook al was het nog zo moeilijk. Petje af!

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Onhandelbaar paard... Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 17:41

Wat een fijne update, TS! Ik ben ook wel benieuwd naar een filmpje van nu :j

Anoniem

Re: Onhandelbaar paard... Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:38

Heeee wat een leuke update zeg!

Anoniem

Re: Onhandelbaar paard... Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:17

Knap dat je hebt doorgezet hoor, dat had ik waarschijnlijk niet gedaan := Terwijl ik toch wel geduld en doorzettingsvermogen heb :P

deeeemilove
Berichten: 67
Geregistreerd: 31-03-12

Re: Onhandelbaar paard... Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 15:07

Ik heb vanaf het begin meegelezen maar eigenlijk nooit echt gereageerd omdat er al zoveel mensen reageerde en ik het eigenlijk niet goed wist. Maar heel knap dat je hebt doorgezet. Zou ik idd ook niet volgehouden hebben. Heel knap en fijn zoals ze nu is!

Ababe

Berichten: 982
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Onhandelbaar paard... Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 17:01

Bedankt voor jullie reacties!

@Babootje: Ik heb precies hetzelfde hoor, heb heel veel topics staan nog waarvan ik toch wel heel benieuwd ben naar hoe het inmiddels is. Met sommige mensen/dieren leef je ook echt even mee! En dankjewel :) !

@Belle_boef en @Hilary: Bedankt! Mijn moeder had mijn eerste proef gefilmd maar ze heeft ook een nieuwe telefoon dus er is blijkbaar iets mis gegaan haha. Vond het zelf wel jammer want vind het fijn om terug te kunnen kijken met het protocol ernaast! Ik zal eens vragen of iemand me binnenkort wil filmen, al zijn het maar een paar stukjes! Ik heb nog wel wat filmpjes van mijn lessen maar daar rijden ook anderen doorheen en die mag ik natuurlijk niet op internet zetten.

@Sizzle en @Elisa2: Dankjulliewel! Goede vraag eigenlijk. Ik denk inderdaad consequent zijn in mijn rijden maar ook in haar hele dagbesteding. Daarnaast moest ik echt leren om heel duidelijk te zijn, niet perse streng maar ik merk nu nog dat zodra het onduidelijk wordt voor haar dat ze zich volledig af sluit. Mijn onzekerheid zorgt natuurlijk ook voor onduidelijkheid. Inmiddels begrijpen we elkaar 99% van de tijd gewoon goed, en als ik aan haar merk dat het onduidelijk wordt dan doen we een stap terug en probeer ik het in stapjes opnieuw op te vragen. Tot slot heel veel uitdaging bieden, niet perse in moeilijkere oefeningen maar juist onverwachts zijn in de simpele dingen en zorgen dat ze zich niet verveelt.
En ik had het allemaal nooit kunnen doen zonder mijn instructeur, dat is een ding dat voorop staat!

@Charlena28, @Darkchrystal, @Deeeemilove: Dankjulliewel, lief van jullie :):) !!

@Joolien: Hahaha dankjewel! Nou heel eerlijk, ik zou er niet opnieuw aan beginnen als er ooit nog een ander paard zou komen :') . Ik ben gewoon zo ontzettend gek op haar en mijn instructeur heeft me altijd gepusht, wat er ook wel voor zorgde dat ik in ons ben blijven geloven. Maar ik koop nooit meer een paard waar ik letterlijk verliefd op ben :+ :Y)

Ik ga kijken of ik iemand kan vinden die ons wil filmen! Inmiddels durf ik wel wat te plaatsen en kan ik wellicht nog iets vinden van hoe we begonnen zijn (voordat ik mijn knie brak). Het is bij lange na nog niet perfect maar desondanks ben ik wel heel trots :)

Anoniem

Re: Onhandelbaar paard... Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 17:41

Ik wil best filmen hoor.
Je woont volgens mij aardig nabij.