Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Pony loopt rondjes in stal

 
Profiel   

Hoi bokkers

Ik zit met een probleem, mijn pony staat sinds een week 's nachts op stal. Hij gaat op stal en de andere 3 blijven op de aangrenzende weide staan. Ze kunnen elkaar niet zien, in het begin hinnikte ze wel vaak naar elkaar. Nu enkel nog als hij net op stal gaat. Hierin loopt hij dus rondjes, maar echt dat het vlas allemaal naar de zijkanten gelopen is en tegen de muren hangt... nu is dit een grote stal van 6m op 6m en heb ik de mogelijkheid om mijn shet erbij te zetten. Dit zijn ze gewoon en ze kennen elkaar goed. Nu ben ik snel bezorgt over mijn paarden en vraag ik me af of ik hem niet gewoon meer tijd moet geven om te wennen. Dus wat denkt bokt? Meer tijd geven of shetje erbij


Edit: hij heeft trouwens onbeperkt hooi tot zijn beschikking maar eet hier niet van.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-17 17:45 



 
Profiel   

Staat hij nu alleen op stal? Dan zou ik zeker direct de shet erbij zetten, zeker als hij dat al gewoon is. Paarden kunnen en horen nu eenmaal niet alleen te staan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-17 17:47 



 
Profiel   

TinGu schreef
Staat hij nu alleen op stal? Dan zou ik zeker direct de shet erbij zetten, zeker als hij dat al gewoon is. Paarden kunnen en horen nu eenmaal niet alleen te staan...


Er is op het erf maar 1 stal dus ja. Ik mag deze stal gratis gebruiken van de boer, ik had het ook liever anders gezien maar dit is nu voor de winter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-17 17:51 



 
Profiel   

Of je paard op de weide laten bij de anderen, of de shet erbij zetten. Je paard gaat hier niet aan wennen want je haalt hem steeds uit de kudde, en zet hem in insolement. Daar snapt hij geen bal van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-17 17:54 



 
Profiel   

Shet erbij zetten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-17 17:56 



 
Profiel   

Dan gaat vanaf morgen het shetje erbij :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-17 18:15 



 
Profiel   

+:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-17 18:30 



 
Profiel   

Gewoon op de wei laten bij de rest...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-17 18:58 



 
Profiel   

Waarom moet hij per se op stal? Kan hij niet gewoon buiten blijven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-17 18:59 



 
Profiel   

Haha...jij bent in elk geval niet van het lange beslissen. Ik zou ook zeker de shet erbij zetten hoor, good call! Er zijn paarden die het prima vinden om alleen binnen te staan, maar de meeste echt niet. Mocht je toch twijfelen of ze het goed kunnen vinden in de stal (ook al klinkt t alsof ze het prima kunnen vinden), kan je altijd nog overwegen (als dat kan) om ergens een draadje te spannen waar shetlief onderdoor kan. Maar dan heeft je andere pony wel iets minder ruimte dus als het niet hoeft.

Even uit nieuwsgierigheid, heb je een specifieke reden dat je je pony binnen wil zetten in de nacht? Of vind je het zelf gewoon fijner?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-17 19:08 



 
Profiel   

Inderdaad paard buiten laten, weet niet hoe groot de stal is maar in een kleine stal een shet erbij is ook niks. Lekker naar buiten want rondjes draaien is funest voor de benen en dan over het mentale gedeelte niet te praten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-17 19:16 



 
Profiel   

luffwinny schreef
Inderdaad paard buiten laten, weet niet hoe groot de stal is maar in een kleine stal een shet erbij is ook niks. Lekker naar buiten want rondjes draaien is funest voor de benen en dan over het mentale gedeelte niet te praten.

De stal is 6x6m, typt TS. Dat vind ik niet bepaald klein; op een gemiddelde stal zetten ze daar wat muren in en dan heb je 4 boxen van 3x3m.

TS: als je pony buiten kan blijven, zou ik dat vooral doen. Kan dat niet, dan de Shet erbij. Evt doe je wat Elpharo aangeeft, een draadje spannen zodat de Shet een eigen hoekje heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-17 19:31 



 
Profiel   

Hij is vorige winter enorm vermagerd, mede door de leeftijd (25) en daarom wil ik hem graag 's nachts op stal.. ook voor mijn eigen gemoedsrust. Vorige winter was echt een hel voor ons.
Hij staat zoveel mogelijk buiten maar ik durf het echt niet aan om hem deze winter terug 24/7 buiten te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-17 19:33 



 
Profiel   

Hilary schreef
luffwinny schreef
Inderdaad paard buiten laten, weet niet hoe groot de stal is maar in een kleine stal een shet erbij is ook niks. Lekker naar buiten want rondjes draaien is funest voor de benen en dan over het mentale gedeelte niet te praten.

De stal is 6x6m, typt TS. Dat vind ik niet bepaald klein; op een gemiddelde stal zetten ze daar wat muren in en dan heb je 4 boxen van 3x3m.

TS: als je pony buiten kan blijven, zou ik dat vooral doen. Kan dat niet, dan de Shet erbij. Evt doe je wat Elpharo aangeeft, een draadje spannen zodat de Shet een eigen hoekje heeft.

Dat had ik niet gelezen, anders had ik hèt
Niet gevraagd, maar dat kan dan prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-17 19:42 



 
Profiel   

Ts, dat snap ik eigenlijk volkomen, dat je hem binnen wil de winter door, zeker na vorige winter. Ben heel benieuwd hoe het gaat met pony erbij. Als ie alleen maar blijft lopen wordt hij ook mager, dus dat wil je ook niet. Maar ik vermoed dat het met ukkie veel beter zal gaan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-17 23:34 



 
Profiel   

:D :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-17 18:29 



 
Profiel   

Top TS!! Fijn dat je naar je paard luistert :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 00:30 



 
Profiel   

Goed gedaan TS! Hopelijk is het probleem nu opgelost :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 00:35 



 
Profiel   

Heb je geen andere plek voor dat vlas? Ik vind het knap dat ze er nog zo mooi liggen. Braaf dier.

:= mijn paard had allang alles verbouwd als hij dit allemaal binnen bereik had...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 01:03 



 
Profiel   

Anne_GTI schreef
Heb je geen andere plek voor dat vlas? Ik vind het knap dat ze er nog zo mooi liggen. Braaf dier.

:= mijn paard had allang alles verbouwd als hij dit allemaal binnen bereik had...


Vlas moet nog op de zolder inderdaad, maar dat kan ik niet in m'n eentje dus dit is een voorlopige oplossing!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 07:35 



 
Profiel   

Ziet eruit alsof hij lekker stil staat zo :) Ik kon ook nooit wat in mijn stal laten liggen, nu heeft mijn paard al twee losse nachten op stal gestaan met in de hoek een stapel strokorrelzakken. En ze liggen er nog! Wie had dat ooit gedacht...dus ach het kan wel. Het ligt niet heel hoog gestapeld ook zo te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 19:37 



 
Profiel   

Hier stond vanmorgen ook alles nog mooi! Een wonder! Want dat kleintje is soms een ettertje hoor ~~}> . En er is wel degelijk veel van het hooi gegeten vannacht *\%/*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 19:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen