Moeite met paard uit de wei te halen door andere pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 22:07

Gini schreef:
Wat je mini doet is eigenlijk heel logisch en instinctief. Geen enkel paard wilt helemaal alleen achterblijven.
Ik vind het idee van een tweede mini erbij dus eigenlijk niet zo gek. Of de mini gewoon gezellig mee met de trailer.

Helemaal mee eens.

Maar als het al jaren goed gaat en ze nu net twee weken verhuisd zijn dan gaat er toch hoop ik ook wel een lampje branden? Hij voelt zich gewoon nog helemaal niet veilig om alleen achter te blijven op deze nieuwe plek :)* .

Dus: zet even je rijambities in de koelkast en geef dit dier even de tijd die het verdient. Ga rustig wat oefenen, maar bouw het langzaam op en geef ze dus ook gewoon écht de tijd.


EDIT:
Hafje81 schreef:
Ik kan hem normaal pakken, maar niet als de trailer voor staat.. Verder is hij wel braaf en luistert hij.
Ik vrees dat ik ga moeten oefenen op: de trailer aan de wei + halster in de hand is niet altijd werken, maar iets lekker krijgen..
Heb alleen weinig energie om dit in het donker na mijn werk te moeten doen (trailer aankoppelen en heel dat gedoe alleen daarvoor) met mijn 2 kids die energie vragen, mijn werk, huishouden en nog eens een master (met eindwerk) bijstuderen 8)7
Ik geef toe dat ik hoopte op een simpelere, minder energie vragende oplossing _/-\o_


Oh dan heb ik een heel simpele oplossing: wacht lekker tot het weer lichter wordt en je weer tijd en energie over hebt hiervoor en oefen ondertussen af en toe in het weekend rustig met ze.

Hafje81
Berichten: 222
Geregistreerd: 28-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-17 22:34

Er zijn inderdaad veel dingen die ik kan uitproberen tussen de reacties die ik heb gekregen. En ik verwijt de mini niks hoor. Heel begrijpelijk dat hij niet alleen wilt achterblijven.
Ik ga er inderdaad tijd voor moeten maken (is zeker niet dat ik dat niet wil he) wil ik dit een beetje deftig oplossen.

Bedankt iedereen!

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Re: Moeite met paard uit de wei te halen door andere pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 22:54

Kan je mini niet gewoon mee op de trailer? Daar wat hooi en braaf laten wachten tot je klaar bent met rijden...vergt wat oefening misschien maar wel meer rust bij uit de wei halen..

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Moeite met paard uit de wei te halen door andere pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 23:00

Ik zorgde altijd dat er lekkers in de stal aanwezig was, een berg vers hooi en wat wortelen of wat anders lekkers. Mijn toenmalig veulen vond het helemaal niet erg om daar even te moeten blijven. De haf waarmee ik ging rijden was verzot op eten, maar als ze wist dat we gingen rijden dan kon ze niet snel genoeg de stal uitzien, precies of ze het wisten.

Met mijn huidig paardje was er aan gewoon dat we zijn vriendje meenamen toen hij nog veulen was, hij riep zelfs niet meer, stond gewoon lekker te knabbelen in zijn weide. Maar ik kon dat enkel in de weide aan huis, in een andere weide lukte dit niet.

MarliesV

Berichten: 15192
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Moeite met paard uit de wei te halen door andere pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:24

Waar stal je je trailer normaal?

Kan je die niet de komende tijd in de weide stallen? Draadje er omheen zodat ze er niet bij kunnen en en je altijd de trailer kan aankoppelen zonder dat je een loslopend paard hebt.
Dus een soort sluis maken, achter open kunnen doen zodat je de klep open kan doen en de haf laden. Voor open kunnen doen zodat je de auto kan aankoppelen en weg kan.

Dan hoeft je niet voor elke keer dat je er heen gaat dat ding aan te koppelen en mee te slepen.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Moeite met paard uit de wei te halen door andere pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:55

Ik zou de mini gewoon een paar keer meenemen. Dat deed ik in het begin met mijn shet ook. Dat was drama als ik ze uit elkaar haalde. Dus die zette ik vast bij de buitenbak tijdens het rijden. Na een tijdje liet ik hem korte momenten alleen en daarna konden ze prima uit elkaar. En nee, ze vinden het niet leuk. Logisch ook. Maar ze doen het wel zonder al te veel drama en schreeuwpartijen