Ineens exploderend paard onder het zadel, wat te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 16:55

Gizeppie schreef:
Pippaa schreef:
Ik heb het hier nog niet gelezen, maar als je nu eens een heel aantal keer "kort" gaat rijden? Dus eerst longeren/handwerken, dan er ff op met zo weinig mogelijk spanning. Je paard moet leren dat rijden leuk en zonder spanning kan zijn! Als je dit telkens een stukje verder uitbouwt, wordt de weerbaarheid van jullie groter en groter.

Mijn paard schoot in het begin weg bij te veel spanning. Dit kon komen door de omgeving, maar ook als ik in draf te laat of te vroeg in het zadel terug kwam of mijn buitenteugel bijvoorbeeld te los had. Dan brak ze door en ging er als een malle vandoor. Op het laatste moment remde ze keihard voor de bakrand en schoot dan naar rechts of links. Met heel veel oefenen, tijd en geduld is het nu goed gekomen! Dat heeft wel een jaar gekost.

Succes in ieder geval!


Dit is precies de beschrijving wat hij dus ook doet.. Eerst vond hij het spannend als ik wat meer naar voren ging zitten of even naar rechts ging hangen. Dan schoot hij ook weg.. Zelfs als ik hem ging belonen, waardoor mn hand iets naar voren ging..

Pippaa klinkt ook net zoals het bij mijn paardje gaat.
Heb nu iemand gevonden die hem wil rijden omdat ik zelf gewoon even niet meer durf (stappen wel maar draven durf ik niet meer).
Ook de mijne schiet dan recht naar de bakwand om dan zeer snel te draaien naar rechts met gevolg dat ik het niet kon uitzitten. Tevens ook altijd rechtsom dat hij er vandoor schoot.

Rizette
Berichten: 4430
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:18

Jij hebt niks aan een zz licht instructeur met jouw paard. Zoek iemand die gewoon handig is met de basisafrichting en die er zelf ook op kan. Met een instructeur die bang is er af te vallen kom je niets verder want die heeft ook geen idee wat jij moet voelen of door moet hebben. Of hoe je het aan moet pakken want die durft het zelf niet aan. Iemand anders zoeken die dat wel aan kan.

cobiie

Berichten: 7318
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Ineens exploderend paard onder het zadel, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:24

De frequentie van rijden zou ik voor een paar weken achter elkaar ook verhogen.

Kost wel wat maar geeft een beter beeld dan 1 keer in de week erop gaan zitten.

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:50

Gizeppie schreef:
Dit is precies de beschrijving wat hij dus ook doet.. Eerst vond hij het spannend als ik wat meer naar voren ging zitten of even naar rechts ging hangen. Dan schoot hij ook weg.. Zelfs als ik hem ging belonen, waardoor mn hand iets naar voren ging..


Kan je hem anders niet op een andere manier belonen, zoals positive reinforcement? Dan hoef je zelf niet te bewegen en kan je de bridge op een laagdrempelige manier houden.

(Een vorm van positive reinforcement is clicker training, waarbij de bridge een clicker is. Maar met een gespannen paard lijkt een onverwacht geluid mij niet slim. Je kan ook een hoop woorden of geluiden gebruiken die minder 'scherp' zijn.)

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:53

Rizette schreef:
Jij hebt niks aan een zz licht instructeur met jouw paard. Zoek iemand die gewoon handig is met de basisafrichting en die er zelf ook op kan. Met een instructeur die bang is er af te vallen kom je niets verder want die heeft ook geen idee wat jij moet voelen of door moet hebben. Of hoe je het aan moet pakken want die durft het zelf niet aan. Iemand anders zoeken die dat wel aan kan.

Dit inderdaad... mijn instructrice stapt af en toe ook op mijn paard. Dan kan zij voelen hoe ze loopt en ik kan zien hoe het eruit hoort te zien en wat ze doet om een eventueel probleem op te lossen.

Tevens is een basis instructeur vaak ook wat goedkoper als een Zz licht instructeur ( omdat je een paar x student en niet veel geld hebben, hebt gezegd)

Gini
Berichten: 17975
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:17

Rizette schreef:
Jij hebt niks aan een zz licht instructeur met jouw paard. Zoek iemand die gewoon handig is met de basisafrichting en die er zelf ook op kan. Met een instructeur die bang is er af te vallen kom je niets verder want die heeft ook geen idee wat jij moet voelen of door moet hebben. Of hoe je het aan moet pakken want die durft het zelf niet aan. Iemand anders zoeken die dat wel aan kan.


Hier ben ik het wel mee eens! Je instructeur wilt er niet op omdat ze bang is om te vallen, dat is uiteraard haar goede recht. Maar eigenlijk geeft ze hiermee al aan dat ze het probleem zelf niet zo goed kan inschatten en ook niet weet hoe ze het moet oplossen. Als zij dat inzicht zelf niet heeft, kan ze jou zeker niet helpen (simpel uitgelegd: als ik zelf niet weet hoe je een lekke autoband vervangt, kan ik jou dat ook niet uitleggen).
Dat wil niet zeggen dat je huidige instructeur een slechte instructeur is, maar gewoon niet de instructeur die op dit moment bij jou past. Nu heb je iemand nodig die bekend is met de problemen die je hebt, die weet hoe je die moet aanpakken en die je daar stap in stap kan begeleiden. Je moet iemand hebben die jou opnieuw vertrouwen en zelfzekerheid geeft, niet iemand die jouw angst onbewust bevestigt.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:20

anjali schreef:
Paard doet dit niet bij grondwerk,maar wel onder het zadel.Het kan dus liggen aan problemen met het ruitergewicht,of met het zadel wat ergens kan klemmen.Ik heb dit in mindere mate ook wel eens gehad met een pony.Toen werd mijn zadel gestolen,ik kocht een ander zadel dus,en hij heeft het (wegrennen) nooit meer gedaan.

Dat heb ik precies het zelfde gehad.Ik reed dat paard eerst voor iemand en dat kon ook uit niets ontploffen maar dan als een rodeopaard.Toch heb ik het toen gekocht ik had er wat medelijde mee.Alleen wilde ze het zadel zelf houden en dat is mijn geluk geweest,ik moest een nieuw kopen en het paard heeft nooit meer gebokt.Dat was geluk bij een ongeluk.
Dus misschien toch je zadel nog eens na laten kijken?Of een zadel lenen van iemand.

N4N4
Berichten: 1117
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:02

Sjonge jonge .. ;(

TS, waarom reageer je wel op reacties die zeggen dat het paard aan het werk moet , minder voer geven , afleiding geven en blablablabla , maar niet op reacties waarop geadviseerd word om het dier na te laten kijken en de rug en hals op de foto te laten zetten??

Omdat je een student bent en weinig geld heb??

Dit paard heeft pijn !

doet dit echt niet zomaar om jou te pesten hoor of omdat hij geen zin heeft om te werken of omdat hij geen balans heeft enz enz .

Je zegt zelf dat het probleem op rechts zit , paard heeft ergens last van en laat dat ook duidelijk merken ..

Echt hoor , waarom nou niet een gedegen onderzoek door een veearts mét foto's ..
En totdat dit gedaan is gewoon even niet meer rijden ...

Andere optie is om je paard even flink op de pijnstilling te zetten en kijken of het gedrag veranderd .. zo ja dan is het echt serieus tijd voor onderzoek

Wat is de reden om het niet te doen ?

Spenk
Berichten: 21840
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Ineens exploderend paard onder het zadel, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:25

Dit paard heeft pijn?

Dat heeft mijn paard ook niet niet alle paarden zijn braaf en gaan nooit op hol.

romyvs

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:51

Gizeppie hoe lang is je pony nu in Nederland?

Wij hebben sinds half februari een jonge connemara pony en deze heeft hetzelfde. Eens in de zover tijd ontploft deze ook met rijden.

Het schijnt een veel voorkomend probleem te zijn met connemara’s uit Ierland.
Denk dat het toch te maken heeft met het inrijden daar (andere wijze van rijden) plus hetgene wat ze meemaken en de verhuizing/ transport.

Waar wij veel baat bij hebben is longeren van te voren (geen 10 minuten maar half uur) en dan flink voorwaarts rijden.
Wanneer onze pony een aantal dagen niet flink werkt gaat hij ook aan de kletter. Hij is zo slim dat hij alles uit de kast trekt (bokken rennen ed).
Gelukkig voelt mijn dochter het nu inmiddels aankomen en kan ze meteen ingrijpen maar voorheen viel ze er dan ook van af.

Het is een fase waar je doorheen moet (volgens veel connemara kenners) maar als je er eenmaal doorheen bent Kun je geen fijnere pony’s hebben.

Wij hebben wel veel begeleiding en les tevens laat ik hem bijrijden door een meer ervaren ruiter, zonder zou ons ook niet lukken want mijn dochter is ook pas 12.

Er is een fb pagina voor connemara eigenaren misschien daar je probleem voorleggen wellicht hebben hun nog meer tips.
Je zult zien dat er veel mensen met hetzelfde probleem te maken hebben (gehad).

Heel veel succes!

Kelly_ann

Berichten: 5155
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:56

Pijn? Omdat ie In 6 maanden tijd vier keer is gaan rennen?

Het zou kunnen. Maar ik zou mijn euros eerst eens inzetten op een handige ruiter die kan rijden en helpen en een paar keer flink longeren voor je opstapt is zelfs gratis.

Daarna kan je hem altijd nog laten doorlichten bij de kliniek.

romyvs

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:57

Even als aanvulling onze pony is gekeurd, op de foto gezet, behandeld door de osteopaat/tandarts/zadelmaakster en hoefsmid.

maras

Berichten: 2349
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Ineens exploderend paard onder het zadel, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:08

Ik heb het braafste paard van de hele wereld, al jaren in bezit, tot ik hem vorig jaar Vitalbix ging geven..........weg springen, steigeren, omdraaien en naar huis willen rennen. Het duurde even voor ik de link met de Vitalbix legde maar na wat topics daar over gelezen te hebben bleken sommige paarden daar zo op te reageren. Nu op de cavalor pianissimo en het is weer mijn oude vertrouwde brave paard. Dit zou je eens kunnen testen door hem van de vitalbix af te halen. Begrijp me niet verkeerd, het is prima voer, mijn Shetlanders krijgen het nog steeds en die racen wat af de hele dag maar daar hoef ik niet op te zitten!

Snooty16
Berichten: 136
Geregistreerd: 25-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:13

Ik lees even mee. Hier hetzelfde probleem. Misschien ga ik nu alle mensen die direct medische problemen zien van hun pad helpen. Het moet inderdaad uitgesloten worden, maar lijkt hier helemaal niet aan de orde. Er zijn triggers dat is duidelijk uit de omschrijving van ts. En als ik de omschrijving lees dan doet deze pony hetzelfde als de mijne. Zo scherp en sensibel dat als er iets is dat ze niet thuis kunnen brengen of spanning hebben omdraaien en wegrennen en dan wel zo snel en hard dat het bijna niet uit te zitten is. Dus extreem natuurlijk gedrag. Vaak zien wij de triggers niet eens. In het wild moeten ze al reageren op een bewegende boom bij wijze van spreken. Ik heb de oplossing ook nog niet al wil ik opnieuw zijn ogen na laten kijken want ik heb het gevoel dat de mijne het vooral doet als hij met zijn rechteroog een signaal oppakt. Voor andere lezers de mijne is ook op de foto geweest . Is verder super chill aan de hand. Kijkt niet naar verkeer. Is in een binnenbak zonder triggers super braaf en doet dit dus alleen buiten en dan heel vaak juist uit de volledige ontspanning en ja dat is killing voor je vertrouwen.Oh ja en hij krijg geen krachtvoer. Alleen vitamines. Zelfs als ik een rit van 25 km rij. Ik blijf even meelezen of er iemand is die weet hoe dit op te lossen.

Snooty16
Berichten: 136
Geregistreerd: 25-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:16

maras schreef:
Ik heb het braafste paard van de hele wereld, al jaren in bezit, tot ik hem vorig jaar Vitalbix ging geven..........weg springen, steigeren, omdraaien en naar huis willen rennen. Het duurde even voor ik de link met de Vitalbix legde maar na wat topics daar over gelezen te hebben bleken sommige paarden daar zo op te reageren. Nu op de cavalor pianissimo en het is weer mijn oude vertrouwde brave paard. Dit zou je eens kunnen testen door hem van de vitalbix af te halen. Begrijp me niet verkeerd, het is prima voer, mijn Shetlanders krijgen het nog steeds en die racen wat af de hele dag maar daar hoef ik niet op te zitten!


Ja de vitalbix heb ik ook slechte ervaringen mee. De mijne heeft er 3 maanden op gestaan en toen was het inderdaad nog veel erger. In die periode ben ik ook twee keer keihard gevallen. Die krijgt hij dus niet meer. Later nog een keer test gedaan om te kijken of het de vitalbix was en ja helaas het was de vitalbix. Ik ken ook andere paarden die het krijgen waar het wel prima gaat, dus idd het is niet slecht maar matcht ergens niet voor mijn pony

romyvs

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:27

maras schreef:
Ik heb het braafste paard van de hele wereld, al jaren in bezit, tot ik hem vorig jaar Vitalbix ging geven..........weg springen, steigeren, omdraaien en naar huis willen rennen. Het duurde even voor ik de link met de Vitalbix legde maar na wat topics daar over gelezen te hebben bleken sommige paarden daar zo op te reageren. Nu op de cavalor pianissimo en het is weer mijn oude vertrouwde brave paard. Dit zou je eens kunnen testen door hem van de vitalbix af te halen. Begrijp me niet verkeerd, het is prima voer, mijn Shetlanders krijgen het nog steeds en die racen wat af de hele dag maar daar hoef ik niet op te zitten!


Die van ons staat dus ook op Vitalbix sinds hij bij ons staat.
Misschien ook maar eens proberen over te stappen om te kijken of het helpt.

maras

Berichten: 2349
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Ineens exploderend paard onder het zadel, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:32

Pavo ging ook niet lekker, de cavalor pianissimo werkte binnen een week goed, daar stap ik nooit meer vanaf.

Gizeppie

Berichten: 2791
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 09:58

romyvs schreef:
Gizeppie hoe lang is je pony nu in Nederland?

Wij hebben sinds half februari een jonge connemara pony en deze heeft hetzelfde. Eens in de zover tijd ontploft deze ook met rijden.

Het schijnt een veel voorkomend probleem te zijn met connemara’s uit Ierland.
Denk dat het toch te maken heeft met het inrijden daar (andere wijze van rijden) plus hetgene wat ze meemaken en de verhuizing/ transport.

Waar wij veel baat bij hebben is longeren van te voren (geen 10 minuten maar half uur) en dan flink voorwaarts rijden.
Wanneer onze pony een aantal dagen niet flink werkt gaat hij ook aan de kletter. Hij is zo slim dat hij alles uit de kast trekt (bokken rennen ed).
Gelukkig voelt mijn dochter het nu inmiddels aankomen en kan ze meteen ingrijpen maar voorheen viel ze er dan ook van af.

Het is een fase waar je doorheen moet (volgens veel connemara kenners) maar als je er eenmaal doorheen bent Kun je geen fijnere pony’s hebben.

Wij hebben wel veel begeleiding en les tevens laat ik hem bijrijden door een meer ervaren ruiter, zonder zou ons ook niet lukken want mijn dochter is ook pas 12.

Er is een fb pagina voor connemara eigenaren misschien daar je probleem voorleggen wellicht hebben hun nog meer tips.
Je zult zien dat er veel mensen met hetzelfde probleem te maken hebben (gehad).

Heel veel succes!


Dank voor je reactie! Ik denk dat hij nu zo' n twee jaar in Nederland is.. Ik heb gister iemand anders erop laten rijden met een stevige zit. Zij is er ook afgevallen. Ik heb nu gezien dat het echt pure angst is.. Het is geen kwestie van aangeleerd gedrag, maar pure angst. Hij deed zijn staart tussen zijn benen en ging.. Ik hoor het inderdaad van meerdere eigenaren..

Ik ben idd lid van de Facebook pagina..

Ik ga er nu alleen nog maar op zitten met de les..

Gizeppie

Berichten: 2791
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 09:59

Kelly_ann schreef:
Pijn? Omdat ie In 6 maanden tijd vier keer is gaan rennen?

Het zou kunnen. Maar ik zou mijn euros eerst eens inzetten op een handige ruiter die kan rijden en helpen en een paar keer flink longeren voor je opstapt is zelfs gratis.

Daarna kan je hem altijd nog laten doorlichten bij de kliniek.


Ik heb gister idd iemand anders erop gelaten. Hier deed hij hetzelfde als bij mij. Maar ik denk dat het angst is.. Hij deed namelijk zijn staart tussen de benen en ging..

Gizeppie

Berichten: 2791
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 10:01

Snooty16 schreef:
Ik lees even mee. Hier hetzelfde probleem. Misschien ga ik nu alle mensen die direct medische problemen zien van hun pad helpen. Het moet inderdaad uitgesloten worden, maar lijkt hier helemaal niet aan de orde. Er zijn triggers dat is duidelijk uit de omschrijving van ts. En als ik de omschrijving lees dan doet deze pony hetzelfde als de mijne. Zo scherp en sensibel dat als er iets is dat ze niet thuis kunnen brengen of spanning hebben omdraaien en wegrennen en dan wel zo snel en hard dat het bijna niet uit te zitten is. Dus extreem natuurlijk gedrag. Vaak zien wij de triggers niet eens. In het wild moeten ze al reageren op een bewegende boom bij wijze van spreken. Ik heb de oplossing ook nog niet al wil ik opnieuw zijn ogen na laten kijken want ik heb het gevoel dat de mijne het vooral doet als hij met zijn rechteroog een signaal oppakt. Voor andere lezers de mijne is ook op de foto geweest . Is verder super chill aan de hand. Kijkt niet naar verkeer. Is in een binnenbak zonder triggers super braaf en doet dit dus alleen buiten en dan heel vaak juist uit de volledige ontspanning en ja dat is killing voor je vertrouwen.Oh ja en hij krijg geen krachtvoer. Alleen vitamines. Zelfs als ik een rit van 25 km rij. Ik blijf even meelezen of er iemand is die weet hoe dit op te lossen.



Voor mij geld dus hetzelfde verhaal. Dit doet hij van mij dus ook..

Gizeppie

Berichten: 2791
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 10:02

Snooty16 schreef:
maras schreef:
Ik heb het braafste paard van de hele wereld, al jaren in bezit, tot ik hem vorig jaar Vitalbix ging geven..........weg springen, steigeren, omdraaien en naar huis willen rennen. Het duurde even voor ik de link met de Vitalbix legde maar na wat topics daar over gelezen te hebben bleken sommige paarden daar zo op te reageren. Nu op de cavalor pianissimo en het is weer mijn oude vertrouwde brave paard. Dit zou je eens kunnen testen door hem van de vitalbix af te halen. Begrijp me niet verkeerd, het is prima voer, mijn Shetlanders krijgen het nog steeds en die racen wat af de hele dag maar daar hoef ik niet op te zitten!


Ja de vitalbix heb ik ook slechte ervaringen mee. De mijne heeft er 3 maanden op gestaan en toen was het inderdaad nog veel erger. In die periode ben ik ook twee keer keihard gevallen. Die krijgt hij dus niet meer. Later nog een keer test gedaan om te kijken of het de vitalbix was en ja helaas het was de vitalbix. Ik ken ook andere paarden die het krijgen waar het wel prima gaat, dus idd het is niet slecht maar matcht ergens niet voor mijn pony


Maar het gedrag van mijn pony is al sinds het begin. Ook toen hij geen Vitalbix kreeg. Ik moet wel zeggen dat hij wat energieker is geworden, ook aan de longe. Dat wel. Maar dat kan ook spanningen zijn van de verhuizing.. Ik ben Vitalbix pas een week of twee gaan geven. Maar dit beschreven gedrag is van een half jaar..

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:03

Misschien een tip, ook voor snooty, is om te gaan rijden met oogkleppen. Zo is gevaar veel sneller geweken en is het zicht veel rustiger voor ze.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:05

Gizeppie schreef:
romyvs schreef:
Gizeppie hoe lang is je pony nu in Nederland?

Wij hebben sinds half februari een jonge connemara pony en deze heeft hetzelfde. Eens in de zover tijd ontploft deze ook met rijden.

Het schijnt een veel voorkomend probleem te zijn met connemara’s uit Ierland.
Denk dat het toch te maken heeft met het inrijden daar (andere wijze van rijden) plus hetgene wat ze meemaken en de verhuizing/ transport.

Waar wij veel baat bij hebben is longeren van te voren (geen 10 minuten maar half uur) en dan flink voorwaarts rijden.
Wanneer onze pony een aantal dagen niet flink werkt gaat hij ook aan de kletter. Hij is zo slim dat hij alles uit de kast trekt (bokken rennen ed).
Gelukkig voelt mijn dochter het nu inmiddels aankomen en kan ze meteen ingrijpen maar voorheen viel ze er dan ook van af.

Het is een fase waar je doorheen moet (volgens veel connemara kenners) maar als je er eenmaal doorheen bent Kun je geen fijnere pony’s hebben.

Wij hebben wel veel begeleiding en les tevens laat ik hem bijrijden door een meer ervaren ruiter, zonder zou ons ook niet lukken want mijn dochter is ook pas 12.

Er is een fb pagina voor connemara eigenaren misschien daar je probleem voorleggen wellicht hebben hun nog meer tips.
Je zult zien dat er veel mensen met hetzelfde probleem te maken hebben (gehad).

Heel veel succes!


Dank voor je reactie! Ik denk dat hij nu zo' n twee jaar in Nederland is.. Ik heb gister iemand anders erop laten rijden met een stevige zit. Zij is er ook afgevallen. Ik heb nu gezien dat het echt pure angst is.. Het is geen kwestie van aangeleerd gedrag, maar pure angst. Hij deed zijn staart tussen zijn benen en ging.. Ik hoor het inderdaad van meerdere eigenaren..

Ik ben idd lid van de Facebook pagina..

Ik ga er nu alleen nog maar op zitten met de les..

Dan toch je pony overtuigen, het tempo van hem overnemen en hem niet beperken in vluchtgedrag. Dit is namelijk natuurlijk gedrag bij angst. Hij moet zicht vertrouwd gaan voelen bij jou. Dat gaat niet gebeuren als je hem tegenhoud waar hij angst heeft. Overigens als hij deze reactie geeft en jouw instructeur niet inziet waardoor hij dit doet, zou ik toch eens naar een andere instructeur kijken.

RosaLisa

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:07

Het kan misschien zijn dat hij aa een kant minder zicht heeft en dan als hij iets dichterbij ziet met zijn goede oog dat hij dan schrikt ?

Vriendin van me toen gehad waarschijnlijk ooit met ze oog ergens tegenaan gekomen en beschadigd geraakt.

Als het zijn rug is kan het kloppen dat hij ineens wegschiet maar dat verklaard nog niet het ding net de spiegel ik denk misschien iets mijn zijn ogen? Of gevoelig gehoor?

Gizeppie

Berichten: 2791
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 10:07

N4N4 schreef:
Sjonge jonge .. ;(

TS, waarom reageer je wel op reacties die zeggen dat het paard aan het werk moet , minder voer geven , afleiding geven en blablablabla , maar niet op reacties waarop geadviseerd word om het dier na te laten kijken en de rug en hals op de foto te laten zetten??

Omdat je een student bent en weinig geld heb??

Dit paard heeft pijn !

doet dit echt niet zomaar om jou te pesten hoor of omdat hij geen zin heeft om te werken of omdat hij geen balans heeft enz enz .

Je zegt zelf dat het probleem op rechts zit , paard heeft ergens last van en laat dat ook duidelijk merken ..

Echt hoor , waarom nou niet een gedegen onderzoek door een veearts mét foto's ..
En totdat dit gedaan is gewoon even niet meer rijden ...

Andere optie is om je paard even flink op de pijnstilling te zetten en kijken of het gedrag veranderd .. zo ja dan is het echt serieus tijd voor onderzoek

Wat is de reden om het niet te doen ?


Het probleem zit zowel links als rechts. In het bos is hij door de linkerkant op hol geslagen en gister toen iemand anders erop reed is hij ook linksom aan de kletter gegaan. Hij schrikt wel meer op rechts als op links, maar doet het beide kanten.

Als je het topic goed doorgelezen had is de dierenarts langs geweest en is hij ook behandeld (blokkade vrij gemaakt). Ook komt de tandarts as maandag. Foto's staat op het lijstje. Als je goed had gelezen heb ik een hele tijd niet gereden..

Wat ik heel jammer vind is dat je mij veroordeeld zonder dat je weet hebt van de gehele situatie (je hebt de helft niet gelezen wat er beschreven is). Er is wel degelijk onderzoek naar hem gedaan om dingen uit te sluiten.

Daarnaast heeft een groen paard geen balans..