Miskoop of opgelicht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tilmar

Berichten: 3317
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 06:22

Zelfs met een koopcontract waarin staat dat het doel springpaard is, wordt het lastig denk ik. Ts heeft het paard 1,5 maand uit kunnen proberen en nu zijn we 8 maanden verder. De verkoper kan wel beweren dat het een prima springpaard was voor de verkoop.

Totilas was ook verkocht als top dressuurpaard, dat is er ook niet uitgekomen...

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 07:37

ruitje schreef:
Dit paard is mogelijk juridisch nog niet van jou, dat kon bij een zaak wel eens een mooi verhaal worden.

Jij kan nog niet nadenken over het verkopen van dit dier voordat je 1000 euro betaald hebt. Je moet je schamen dat je dat nog niet gedaan hebt, zeker nadat je 1.5 maand dit dier hebt kunnen uitproberen.

Mensen zoals jij zijn de reden dat verkopers niks meer op proef of op afbetaling willen meegeven.

Echt.... ik kan er niet bij dat jij denkt dat je opgelicht bent, terwijl jij degene bent die iemand oplicht :+


Ik had het niet beter kunnen zeggen.

Je wist dat het paard niet sprong voordat je haar (gedeeltelijk) kocht. Er is geen sprake van miskoop of oplichting (door oude eigenaar dan) maar je had zelf beter kunnen nadenken.

Oude eigenaar is nog heeeel coulant dat hij na 8 maanden nog niet achter je aan zit. Dan had je bij mij een probleem.

Horsewoman2
Berichten: 22
Geregistreerd: 17-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-19 08:21

ruitje schreef:
Dit paard is mogelijk juridisch nog niet van jou, dat kon bij een zaak wel eens een mooi verhaal worden.

Jij kan nog niet nadenken over het verkopen van dit dier voordat je 1000 euro betaald hebt. Je moet je schamen dat je dat nog niet gedaan hebt, zeker nadat je 1.5 maand dit dier hebt kunnen uitproberen.

Mensen zoals jij zijn de reden dat verkopers niks meer op proef of op afbetaling willen meegeven.

Echt.... ik kan er niet bij dat jij denkt dat je opgelicht bent, terwijl jij degene bent die iemand oplicht :+


Knap zeg dat je dat weet. Was jij erbij toen ik het paard kocht? En ken je mij? Getuigd beetje van domheid en kortzichtigheid dit. Maar goed zegt meer over jou dan over mij, er staan altijd domme reacties tussen ben het gewend. :D Fijne dag verder

Ibbel

Berichten: 49196
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:23

Het juiste woord is niet miskoop maar impulsaankoop. Paard moest weg want andere bijrijder hield er mee op, en TS koopt 'm want anders wist ze niet wat er van terecht zou komen, wetend dat-ie weigerde en een gebruiksaanwijzing had etc

Kortom: je hebt zelf een paard gekocht waarvan je wist dat-ie niet de makkelijkste was, maar je voelde je onder druk gezet door de verkoper. Een verkoper is niet strafbaar bezig als-ie dat doet.

Je wilt nu zelf de verkoper onder druk zetten door die laatste 1000 euro niet te betalen. Daarmee ben jij wel strafbaar bezig, want je komt je betalingsverplichting niet na.

Dus: eerst betalen, dat voorkomt ellende voor jezelf.

Dan kun je daarna het paard door de molen halen en kijken of er wat uit komt. Let wel op: daarmee ga jij de koop niet alsnog ongedaan kunnen maken, want jij hebt onvoldoende aan je onderzoeksplicht voldaan. Jij wist dat het paard weigerde, maar hebt dat niet verder laten onderzoeken, en zo te horen ook de eigenaar niet het hemd van het lijf gevraagd of het dier ooit wél een parcours onder de man heeft gesprongen bv.

Komt er niets uit en is het paard gezond, dan is het een kwestie van investeren in goed les. Of verder geen geld meer investeren maar het paard met verlies verkopen.

Janine1990

Berichten: 43817
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:24

Jeetje TS, de reactie van Ruitje snijdt anders wel degelijk hout. In elk opzicht...

rien10
Berichten: 14731
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:30

Horsewoman2 schreef:
ruitje schreef:
Dit paard is mogelijk juridisch nog niet van jou, dat kon bij een zaak wel eens een mooi verhaal worden.

Jij kan nog niet nadenken over het verkopen van dit dier voordat je 1000 euro betaald hebt. Je moet je schamen dat je dat nog niet gedaan hebt, zeker nadat je 1.5 maand dit dier hebt kunnen uitproberen.

Mensen zoals jij zijn de reden dat verkopers niks meer op proef of op afbetaling willen meegeven.

Echt.... ik kan er niet bij dat jij denkt dat je opgelicht bent, terwijl jij degene bent die iemand oplicht :+


Knap zeg dat je dat weet. Was jij erbij toen ik het paard kocht? En ken je mij? Getuigd beetje van domheid en kortzichtigheid dit. Maar goed zegt meer over jou dan over mij, er staan altijd domme reacties tussen ben het gewend. :D Fijne dag verder


Je afwijzing van de vele juiste vragen en/of opmerkingen geeft aan dat dit niet is wat je wilt horen. Maar daarmee is nog niet gezegd dat het niet waar is.
Zet je gekrenktheid opzij, lees de goede tips nog eens na.
Niemand dwong je dit paard aan te schaffen. Er is er maar een verantwoordelijk voor de situatie waarin jij je bevind. Dat ben jijzelf.
Ik heb zeer goede tips voorbij zien komen, doe er je voordeel mee

Horsewoman2
Berichten: 22
Geregistreerd: 17-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-19 08:34

Janine1990 schreef:
Jeetje TS, de reactie van Ruitje snijdt anders wel degelijk hout. In elk opzicht...


Vind je? Dan snap je er dus helemaal niks van {:} ik vind het wel degelijk oplichting als iemand je met mooie praatjes een ziek of getraumatiseerd paard verkoopt terwijl je van te voren al weet dat het paard een verleden heeft. Dus logisch dat ik dan een stapje terug doe. Eerst moet ze onderzocht worden. Het is alleen triest dat mensen niet meer normaal op een topic kunnen reageren zonder beledigend te worden. Terwijl je de situatie niet eens kent. Fijne dag verder.

oji

Berichten: 4257
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:37

Dat ligt er natuurlijk helemaal aan welke afspraken er over die resterende 1000 zijn gemaakt. Als er afgesproken is dat die pas na een jaar zouden worden betaald is er niets aan de hand.

Maar persoonlijk snap ik dat soort betaling in delen regelingen nooit. Wordt altijd ellende zeker in situaties zoals nu, als de aankoop tegenvalt en er nog een deel betaald moet worden, of als het dier in de periode dat hij nog niet volledig betaald is kreupel wordt etc. Als je een paard niet in 1 keer kan betalen, dan is dat paard gewoon niet voor jou bestemd zou ik zeggen. Maar al was het dier inmiddels ingeslapen, aan die 1000 euro betalen zit je gewoon vast, daar heeft de verkoper gewoon recht op. Ik zou het zo snel mogelijk afhandelen als ik jou was, dan ben je ook van dat nare gevoel af van ik moet nog 1000 euro betalen voor iets waar ik niet blij mee ben. Dan is het afgedaan, en kun je besluiten wat je er verder mee wilt. Je kunt nu bv wel bedenken om hem ergens in training te zetten maar het zou mij niets verbazen als de verkoper zegt, het dier komt het terrein niet af tot ie volledig betaald is. En dan heeft hij gewoon gelijk.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:38

Horsewoman2 schreef:
ruitje schreef:
Dit paard is mogelijk juridisch nog niet van jou, dat kon bij een zaak wel eens een mooi verhaal worden.

Jij kan nog niet nadenken over het verkopen van dit dier voordat je 1000 euro betaald hebt. Je moet je schamen dat je dat nog niet gedaan hebt, zeker nadat je 1.5 maand dit dier hebt kunnen uitproberen.

Mensen zoals jij zijn de reden dat verkopers niks meer op proef of op afbetaling willen meegeven.

Echt.... ik kan er niet bij dat jij denkt dat je opgelicht bent, terwijl jij degene bent die iemand oplicht :+


Knap zeg dat je dat weet. Was jij erbij toen ik het paard kocht? En ken je mij? Getuigd beetje van domheid en kortzichtigheid dit. Maar goed zegt meer over jou dan over mij, er staan altijd domme reacties tussen ben het gewend. :D Fijne dag verder


Je zegt zelf dat er 3000,- betaald is en 1000,- later kwam en dat dan ook het paspoort overhandigd zou worden. Vervolgens zeg je dat de 'vorige' eigenaar het paspoort nog in zijn bezit heeft.
De conclusie die daaruit volgt is dat je die 1000,- nog niet betaald hebt.
Dat is geen kortzichtigheid maar het vertelde verhaal volgen. Wellicht dat dat niet klopt, maar daar kan Ruitje niets aan doen :).

Dat jij je niet kan rijmen met Ruitje haar reactie wil ook niet zeggen dat Ruitje dan maar dom is. Reacties waar je het niet mee eens bent dom vinden zegt iets over jou, niet over de reacties.
Respectvol zijn werkt ten alle tijde 2 kanten op.

Je hebt in 1,5 maand het paard toch echt wel behoorlijk kunnen leren kennen. Dan wordt je alleen wat verkocht met mooie praatjes als je daar voor beinvloedbaar bent. Je hebt je eigen ervaring met het dier echt wel op kunnen bouwen in die 1,5 maand. Daar kan toch geen praatje tegenop?

Overigens vind ik het knap stom om een paard aan te schaffen voor het springdoel terwijl bekend is dat het paard lastig springt/liever niet springt. Dan ben je niet opgelicht omdat je het schijnbaar (nog) niet opgelost krijgt, maar heb je gewoonweg de verkeerde keus gemaakt.
De enige die daar schuld aan is, is de keusmaker.

Persoonlijk zou ik het paard laten onderzoeken en kijken wat er lichamelijk te verbeter valt. Om vervolgens dan heel goed de tijd te nemen om haar vertrouwen op het hout te geven. Maar enkel als ik echt iets met het dier zou hebben.
Anders zou ik het paard als dressuurpaard proberen te verkopen.

Overigens heb ik een paard gehad waar lichamelijk an sich niks mis mee was, maar na wat beter springen ging ze toch steeds weigeren.
Zij bleek de klappen van het springen niet goed te kunnen verwerken in haar lendenen omdat deze wat lang en slap waren. Ze kreeg daardoor pijn die wel vanzelf weer weg trok maar legde de link wel. Dus besloten om paardlief dat niet meer aan te doen, enkel wat haar lijf wel trok en dan had ze er de grootste lol mee.
Het hoeft ooit maar zo simpel te zijn.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:40

Ik vind het wel 'typerend' dat in je openingsbericht het klinkt als een paard wat simpelweg niet voldoende leiding krijgt van jou uit, en het later in je topic nadat je een hoop kritiek krijgt het paard ineens bestempeld als 'ziek' en 'getraumatiseerd'.

Ook al span je een zaak aan, ga je deze verliezen. Je hebt ruim de tijd gehad om je te verdiepen en er is geen sprake van verborgen gebreken, want je was (zeg je) al op de hoogte dat het paard een 'verleden' had.

Dus ik denk dat je inderdaad 2 opties hebt. En bij beide opties zal je toch echt eerst die 1000 euro moeten betalen. Ik vind dit ook echt bizar dat dit nog niet gebeurd is, en dat de oud eigenaar dit al zolang pikt. Daar kan ik echt met mn pet niet bij.

Daarna zijn je opties:
- of aan jezelf gaan werken, lessen, je best gaan doen je paard te leren begrijpen. Al klinkt het in dit topic niet alsof je van plan bent daar moeite voor te gaan doen.
- verkopen

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:41

Horsewoman2 schreef:
Janine1990 schreef:
Jeetje TS, de reactie van Ruitje snijdt anders wel degelijk hout. In elk opzicht...


Vind je? Dan snap je er dus helemaal niks van {:} ik vind het wel degelijk oplichting als iemand je met mooie praatjes een ziek of getraumatiseerd paard verkoopt terwijl je van te voren al weet dat het paard een verleden heeft. Dus logisch dat ik dan een stapje terug doe. Eerst moet ze onderzocht worden. Het is alleen triest dat mensen niet meer normaal op een topic kunnen reageren zonder beledigend te worden. Terwijl je de situatie niet eens kent. Fijne dag verder.


Dus het is oplichting als je op de hoogte bent van een verleden/traumatische ervaring en het dier toch aan je verkocht wordt?
Ik probeer je gedachtengang te begrijpen.. het lijkt voor mij dat jij dit vind?

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:42

Pff Ts, je wint ook geen schoibheidsprijs met je manier van communiceren....

Ik ben het er mee eens dat je op veel vragen geen antwoord geeft.

oji

Berichten: 4257
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:44

Horsewoman2 schreef:
Vind je? Dan snap je er dus helemaal niks van {:} ik vind het wel degelijk oplichting als iemand je met mooie praatjes een ziek of getraumatiseerd paard verkoopt terwijl je van te voren al weet dat het paard een verleden heeft.

Nou TS hier spreek je jezelf toch wel erg tegen.
In de openingspost staat dit
Horsewoman2 schreef:
Het paard is spring gefokt maar volgens mij is er niet veel met het beestje gedaan. Ik wil best moeite erin steken om haar te trainen maar ik weet niks van haar achtergrond en of ze een trauma heeft.


Je weet helemaal niet of het paard getraumatiseerd is, zeg je zelf. En nu maak je er ineens een getraumatiseerd en ziek paard van. Kom op zeg, gedraag je een beetje volwassen en niet als een kind van 14. Dat jij er niet mee kan springen zegt niets over trauma of ziek. Je hebt gekeurd, dus is hij op het moment van aankoop niet ziek. Dat jij ervoor gekozen hebt een paard waarvan je weet dat hij niet springt te kopen en gedacht dat wel te kunnen fixen, daar heeft de verkoper geen schuld aan. Dat maakt hem geen oplichter, dat maakt jou iemand die eigen kunnen heeft overschat. Uithuilen, ego inslikken, betalen en afhandelen.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:46

Je geeft eerder aan dat het geen rijtechnisch probleem zal zijn omdat je al heel lang rijd. Als je die kennis idd in huis hebt, dan is 1,5 maand een paard proberen toch meer dan voldoende? Ik en veel mensen in dit topic met mij, begrijpen idd niet nee waarom je in de slachtofferrol gaat zitten. Ik vind zeker niet dat je opgelicht bent, dat het achteraf niet is wat je er van verwacht, kan, en is niet leuk, maar dat is heel iets anders. Ook al verteld de verkoper niets, 1,5 maand is best lang en had je allang kunnen zien wat het dier in huis heeft. Het is na 8 weken proberen je eigen beslissing geweest om het met dit paard te proberen, deal er mee. Het blijft bij een levend dier een gok hoe het dier zich bij jou onder een nieuwe rijstijl gaat gedragen. Zelfs de meest brave paarden kunnen door een niet goede rijstijl bijv toch ondeugend worden. Je wist dat het dier niet wilde springen, wat is dan nu achteraf het probleem? En waarom dan 8 maanden eerst aanmodderen? Nu kan een verkoper toch ook niets meer met het commentaar dat je geeft? Betaal het resterende bedrag eerst eens, laat het medisch nakijken, je zadel en laat iemand mee kijken naar hoe je rijd. Het is een dier, geen automaat, net als mensen hebben die ook een geschiedenis, maar 8 weken kennis maken is echt een behoorlijke periode om zelf te beoordelen hoe het dier is. Ik ben het dan ook zeker met Ruitje eens, ik heb al een hekel aan verkopen, maar dat komt met name doordat kopers soms zulke 'vreemde' beelden hebben van een paard kopen.
Laatst bijgewerkt door MightyMike op 23-04-19 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43817
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:48

Horsewoman2 schreef:
Janine1990 schreef:
Jeetje TS, de reactie van Ruitje snijdt anders wel degelijk hout. In elk opzicht...


Vind je? Dan snap je er dus helemaal niks van {:} ik vind het wel degelijk oplichting als iemand je met mooie praatjes een ziek of getraumatiseerd paard verkoopt terwijl je van te voren al weet dat het paard een verleden heeft. Dus logisch dat ik dan een stapje terug doe. Eerst moet ze onderzocht worden. Het is alleen triest dat mensen niet meer normaal op een topic kunnen reageren zonder beledigend te worden. Terwijl je de situatie niet eens kent. Fijne dag verder.


Je bent er dus niet van op de hoogte dat jij ook een onderzoeksplicht hebt? En die anderhalve maand spreekt niet in jouw voordeel juridisch gezien...

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Miskoop of opgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:55

Ik heb wel eens paarden gekocht waarvan ik niets wist, na 1 of 2 keer proef rijden. Ik trek mij ook meestal helemaal niets aan van het verhaal wat mensen er bij hebben. Ik kijk naar het dier en hoe ik er mee uit de voeten kom. Heb wel eens paarden gehad waarvan gezegd werd dat ze superbraaf waren, hier best werk aan zat.. Maar ook wel eens paarden waar een ander niets mee kon en ik zo mee weg rijd. Het blijven dieren, het zou fijn zijn wanneer iedere verkoper jou kan adviseren of het dier goed bij je past, maar ook aan die kant is en blijft het een gok. Je weet nooit wat iemand er thuis mee doet. Je hebt echt een super lange periode gehad om het dier prima te leren kennen. Neem dan nu gewoon het verlies wanneer je er met het paard niet uitkomt. Je hebt idd als koper onderzoeksplicht, je hebt een proefperiode gehad en een keuring, volgens mij heb je juridisch niets om op terug te komen en blijf je zelf nu in gebreke door niet te betalen. Als een paard dermate getraumatiseerd of ziek was op het moment van verkoop, dan had je dat toch in die 8 weken zeker kunnen zien?

Chapeau2002

Berichten: 897
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:03

Horsewoman2 schreef:
Ze is gekeurd en ze is gezond verklaard, wel loopt ze soms wat stijf maar de veearts heeft niks gevonden verder. Toen ik haar leasde sprong ze al niet. Veel weigeren en staken. Achteruit lopen. Bokken.

Ik lees dit topic met stijgende verbazing.. TS je bent niet opgelicht, je wist dat je een lastige kocht. Dat schrijf jezelf. Niet netjes dat je iedereen aanvalt die niet met je mee praat.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:13

Horsewoman2 schreef:
ruitje schreef:
Dit paard is mogelijk juridisch nog niet van jou, dat kon bij een zaak wel eens een mooi verhaal worden.

Jij kan nog niet nadenken over het verkopen van dit dier voordat je 1000 euro betaald hebt. Je moet je schamen dat je dat nog niet gedaan hebt, zeker nadat je 1.5 maand dit dier hebt kunnen uitproberen.

Mensen zoals jij zijn de reden dat verkopers niks meer op proef of op afbetaling willen meegeven.

Echt.... ik kan er niet bij dat jij denkt dat je opgelicht bent, terwijl jij degene bent die iemand oplicht :+


Knap zeg dat je dat weet. Was jij erbij toen ik het paard kocht? En ken je mij? Getuigd beetje van domheid en kortzichtigheid dit. Maar goed zegt meer over jou dan over mij, er staan altijd domme reacties tussen ben het gewend. :D Fijne dag verder

De enige die hier dom bezig is dat ben jij. Asociaal ook nog. Betaal die €1000, breng het dier naar een handelaar en neem je verlies. Simpel.

Horsewoman2
Berichten: 22
Geregistreerd: 17-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-19 09:15

Chapeau2002 schreef:
Horsewoman2 schreef:
Ze is gekeurd en ze is gezond verklaard, wel loopt ze soms wat stijf maar de veearts heeft niks gevonden verder. Toen ik haar leasde sprong ze al niet. Veel weigeren en staken. Achteruit lopen. Bokken.

Ik lees dit topic met stijgende verbazing.. TS je bent niet opgelicht, je wist dat je een lastige kocht. Dat schrijf jezelf. Niet netjes dat je iedereen aanvalt die niet met je mee praat.


Je hebt niet alles gelezen. Zoals ik al zei: het paard heeft ook goede momenten dat ze bijv wel springt. En ze kan ook heel mooi dressuur lopen dat zijn positieve momenten met haar en ze is ook helenlief zacht karakter. Daarom heb ik haar toch gekocht omdat ik het een kans wilde geven. Anders had ik het echt niet gedaan. Het probleem is dat de vorige eigenaar beloofd had de helft van haar training te betalen en dat we samen zouden zoeken naar een oplossing, maar nu wil hij dat niet meer en zegt eigenlijk bekijk het maar met je paard. Dat is wat er gebeurt is.

_Lorette_

Berichten: 12097
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:17

Het is niet heel verstandig om een paard aan te schaffen dat tijdens de leaseperiode niet voldoet aan je gebruiksdoel. Het is nu in elk geval nog niet jouw eigen paard. Betaal de 1.000 euro en zoek dan naar een oplossing (verkopen, in training zetten, etc.).

Komt de reactie van de vorige eigenaar niet voort uit het gegeven dat het paard niet volledig is betaald en hij wel wordt geacht mee te betalen aan training? Dat zou bij mij ook niet goed vallen.

Chiren

Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:20

Maar zo vreemd is het toch niet dat hij niet meer wil bijdragen aan training? Hij heeft na 7/8 maand nog steeds niet het hele verkoop bedrag ontvangen. Dan kon je bij mij ook het dak op.

Als je dit dier écht een kans wil geven laat je haar helemaal doorlichten voordat je verder gaat in je training. Gezien ze blijkbaar toch met enige regelmatig stijf is zou het mij niets verbazen als ze iets mankeert. Wat wellicht met correct trainen prima op te lossen is, maar om correct te kunnen trainen moet je wel weten wat er aan de hand is.

En verder denk ik inderdaad dat je een miskoop hebt begaan, opgelicht ben je echt niet. Wat is eigenlijk je doel met dit topic? De tips die gegeven worden negeer je of schuif je aan de kant, terwijl er tussen een aantal wat harde berichten echt wel heel goede tips staan. Je zegt ook dat je haar niet terug wil doen, wat wil je dan? Die 1000 euro niet betalen? Of het hele bedrag terug?
Laatst bijgewerkt door Chiren op 23-04-19 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10
Berichten: 14731
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:20

Nou TS, ik zou Kassa maar inschakelen van de VARA, of de Rijdende Rechter, of een advocaat. Of weet ik veel wie. Je vind dat je gelijk hebt. Ik zeg: ga je gelijk halen.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:22

rien10 schreef:
Nou TS, ik zou Kassa maar inschakelen van de VARA, of de Rijdende Rechter, of een advocaat. Of weet ik veel wie. Je vind dat je gelijk hebt. Ik zeg: ga je gelijk halen.


oeh, dat zouden ze van mij wel op tv mogen uitzenden, ik ben benieuwd :')

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Miskoop of opgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:22

Dit lijkt me ook wel een leuke aflevering voor Frank Visser inderdaad. Doen!

Horsewoman2
Berichten: 22
Geregistreerd: 17-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-19 09:23

_Lorette_ schreef:
Het is niet heel verstandig om een paard aan te schaffen dat tijdens de leaseperiode niet voldoet aan je gebruiksdoel. Het is nu in elk geval nog niet jouw eigen paard. Betaal de 1.000 euro en zoek dan naar een oplossing (verkopen, in training zetten, etc.).

Komt de reactie van de vorige eigenaar niet voort uit het gegeven dat het paard niet volledig is betaald en hij wel wordt geacht mee te betalen aan training? Dat zou bij mij ook niet goed vallen.


Nee ik zou het paard een half jaar op proef krijgen en in die tijd zouden we haar opnieuw laten inrijden vanwege jaar trauma, dit heeft hij zelf voorgesteld als voorwaarde dat ik haar dan zou overnemen. Dus ik vond dat een mooie oplossing, na het half jaar zou ik dan die 1000 betalen. Maar hij heeft niks gedaan in die 8 maanden. En inderdaad misschien te goed gelovig geweest is een harde les voor mij.