Wel of niet zadelmak laten maken? - lastig paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 09:31

Zeppelina schreef:
Weet je inmiddels al meer, TS? Ik heb zelf een hele fijne ervaring met Suzanne. Als iemand je kan helpen, is zij het!


Suzanne is 2x langs geweest waarvan 1x voor een laadsessie. Ik kan hem inmiddels zelfs laden (klep en stang moet nog) maar hij loopt er tenminste probleemloos op en dat is een giga verbetering.

Ze heeft nu nog trainingspaarden staan maar verwacht eind deze maand/begin volgende maand plek te hebben. :) Zodra er plek is kan ik die van mij komen brengen samen met zijn grote "broer".

Esterke
Berichten: 463
Geregistreerd: 26-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 09:45

Heb niet alles gelezen want er staat nogal veel en nu even geen tijd voor dus excuses als het er al ergens tss staat.

Maar inderdaad kijken wat jij of jij en je partner willen.
Moet er echt een zadel op? Ge jij je over je angst kunnen zetten om er op te rijden eens ze zadelmak is?

Ik heb ook zo een paardje. En ik heb er wel en nog steeds veel geld in gestoken om haar tot een punt te krijgen dat het oké is zeg maar.
Ze is ook zadelmak gemaakt, alles ging super, heb er daar toen zelf nog op gereden. Thuis iemand gezocht omdat ik door omstandigheden niet kon en ze is er nooit op geraakt...
Ik heb er inmiddels vrede mee genomen dat ze niet het Rijpaard zal worden wat ik graag gezien had.
Van mij mag ze hier nu lekker gewoon paard zijn en doe ik zo nog allerlei dingen met haar en opleidingen omdat ze toch wel een specialleke is.

Ik krijg ook vaak de opmerking, waarom doe je haar niet weg? Wat ben je nu met een paard waar je niet op kan? Bij mij was ze al lang door de vleesmolen,...
Nja waarom moet er wel persé een zadel op dan? Omdat het een paard is moet je er mee rijden anders is een paard niks waard?
Nja voor sommige mss maar voor mij is ze heel veel waard en ik zie haar ontzettend graag met of zonder zadel.

Misschien is het een gedacht om een cursus schrik en obstakel training met haar te gaan doen?
Leren jullie beiden ontzettend veel van, is ook gewoon ontzettend gaaf om te doen en jullie band word er sterker van.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 10:03

Esterke, ik heb besloten hem in ieder geval weg te brengen. Ik heb vertrouwen in de eerlijkheid van de trainer. Wij hebben afgesproken dat zij aangeeft of het wel of geen paard voor mij is. Ik heb altijd gedacht dat als hij begrijpt wat van hem verwacht wordt hij er wel de lol van in kan zien. Hij heeft een enorme drive. Dankzij een paar simpele oefeningen kan hij spanning al wat makkelijker laten afvloeien. En het gekke is.. met een plastic zak wapperen waar de meeste paarden op reageren doet hem juist niks. Over zeil lopen, geen probleem. Maar soms weer wel.. heel apart. Schriktraining heb ik al vaker met hem gedaan. Dat doet hij goed op bekend terrein. Omdat hij niet te vervoeren is heb ik het nog niet op vreemd terrein geprobeerd.

Fijn dat jouw paard bij je mag blijven :) Hij gaat ook nooit weg.

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Re: Wel of niet zadelmak laten maken? - lastig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 10:06

Vaak worden paarden rustiger als ze regelmatig gereden worden. Je kan het allicht proberen, How to Horse is een fijn adres. Eveline kan je paard zadelmak maken evt doorrijden. Alle paarden staan bij haar heel relaxed.