Coachpaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
belle_boef

Berichten: 10738
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Coachpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-19 08:15

Je ziet ze steeds meer. Paarden die niet meer door kunnen als rijpaard om wat voor rede dan ook maar uitermate geschikt zijn als coachpaard.
Maar hoe dan. Hoe weet je of je paard daar voor geschikt is zonder dat hij daar ervaring mee heeft. Stel dat dat paard fantastisch kan spiegelen en in theorie daarmee een hoop mensen kan helpen maar in de praktijk helemaal niet om kan gaan om zoveel verschillende mensen om zich heen te krijgen.

Dan is dat paard uiteindelijk helemaal niet geschikt als coachpaard.

Ik zie ze steeds meer te koop staan en vraag me daadwerkelijk af hoe mensen op het idee komen.

Het komt meer op mij over als ik kan/wil niet meer voor mijn paard zorgen maar gezien zijn problemen raak ik hem niet kwijt. Laat ik er coachpaard bij zetten want dat klinkt nog positief.

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Coachpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 08:37

Ik deel je visie. Een coachpaard heeft bepaalde kwaliteiten en niet ieder paard kan dat aan.

Een goed coachpaard is duidelijk, maar zonder te bijten/schoppen. Het is vergevingsgezind en mentaal stabiel terwijl het ook gevoelig is voor kleine signalen.

Elisa2

Berichten: 37153
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Coachpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 08:53

Tja, ieder paard spiegelt natuurlijk dus in die zin is ieder paard er "geschikt" voor. Pas in de praktijk merk je denk ik of een paard er werkelijk echt geschikt voor is. Ik denk dat de mensen die hun paard zo te koop zetten nog een doel zoeken voor het paard, een functie. Wellicht niet realistisch inderdaad. Maar ik kan me voorstellen dat ze denken dat een paard beter af is als coachpaard met de daarbij behorende aandacht dan alleen als weide versiering.

Echter denk ik dat als je echt van je paard houdt, dan bied je hem in bruikleen aan als coachpaard oid maar houd je zelf de verantwoordelijkheid. Kapotte paarden verkopen kan ik niet achter staan..

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 09:00

belle_boef schreef:
Je ziet ze steeds meer. Paarden die niet meer door kunnen als rijpaard om wat voor rede dan ook maar uitermate geschikt zijn als coachpaard.
Maar hoe dan. Hoe weet je of je paard daar voor geschikt is zonder dat hij daar ervaring mee heeft. Stel dat dat paard fantastisch kan spiegelen en in theorie daarmee een hoop mensen kan helpen maar in de praktijk helemaal niet om kan gaan om zoveel verschillende mensen om zich heen te krijgen.

Dan is dat paard uiteindelijk helemaal niet geschikt als coachpaard.

Ik zie ze steeds meer te koop staan en vraag me daadwerkelijk af hoe mensen op het idee komen.

Het komt meer op mij over als ik kan/wil niet meer voor mijn paard zorgen maar gezien zijn problemen raak ik hem niet kwijt. Laat ik er coachpaard bij zetten want dat klinkt nog positief.


Ik ben ook wel eens verbaasd, al die coach paarden :D

Maar ik denk dat bijna alle paarden er geschikt voor zijn, zolang ze niet te energiek zijn.
Het ligt wel een beetje aan de coachvorm, voor sommige zijn ook de erg energieke geschikt.
En ze moeten het kunnen handelen.

Maar de beste coach, is degene die de persoon zelf aan het werk zet.