Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 89 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Meer mensen enthousiast over de Trust Technique ?

 
Profiel   

Voor mij en mijn paard heeft de Trust Technique heel veel gedaan. Veel rust en wederzijds vertrouwen. Ik heb dan weer niks met allerlei trainingsmethoden.
Ieder zijn eigen weg en dat is prima.
Leuk 'ruitje' dat je aan de Trust Technique gaat beginnen. Ben benieuwd wat je ervan vindt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 13:18 



 
Profiel   

Babootje schreef
Maar heb je wel eens mindfullness gedaan Ruitje? Ben zo benieuwd naar wat het verschil is dan met deze methode, want als je dit zo leest lijkt het erop dat je mindfullness op jezelf toepast en jezelf in een "mindfull state" brengt. En dat dat blijkbaar wordt opgepikt door de dieren waar je meer werkt. We weten allemaal dat paarden enorm spiegelen, dus het is niet raar gedacht dat paarden de innerlijke rust en focus die je dan zelf uitstraalt overnemen.
Ben ook zo benieuwd naar waarom zo geheimzinnig wordt gedaan over de cursus zelf. Het kan natuurlijk heel goed dat het "oude wijn in nieuwe zakken is" die heel handig wordt vermarkt.
Mindfullness is ook niet zweverig, het is gewoon een techniek om jezelf te ontspannen en te kunnen focussen (in het nu).


Ik vind dit lastig hoor, ik heb de cursus niet gedaan dus ik vind mezelf niet 'de persoon' om dit 'uit te dragen' snap je? Ik vind dat de mensen achter deze techniek dat meer zouden moeten doen, want precies wat je zegt: het is moeilijk om van te voren te vinden wat je nou precies bereikt met deze cursus en dan is het een hoop geld. Ik denk dus eigenlijk dat ze het helemaal niet zo handig vermarkten :')

Ik denk, maar zou het chill vinden als iemand met meer kennis dit aanvult :D dat het verschil met mindfullness is dat je dat dan niet 'bewust inzet om een paard in een lager denkniveau/stressniveau' te krijgen.

Dus dat dit meer echt in 'verbinding' met je paard is, je doet dit samen.

Maargoed, misschien dat hele mindfulle mensen( want dat ben ik niet :') ) dat al wel hebben hoor haha.

Ik ben hier niet om nou juist zwaar reclame te maken voor deze cursus, zoek juist mensen met ervaringen om ook kritisch te kijken, dus nogmaals: ik ben niet de persoon voor deze vraag misschien :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 07:45 



 
Profiel   

Ik heb de cursus gedaan en de opleiding tot practitioner gevolgd.
Het is inderdaad heel lastig om reclame te maken voor mindfulness met dieren. Er kan zoveel over verteld worden. Verbinding met jezelf, verbinding met je dier, vertrouwen in jezelf, zelfvertrouwen voor je dier, vertrouwen in het leven, connectie met de natuur, innerlijke rust voor jou en je dier, diep vertrouwen tussen jou en je dier, werken met je dier zonder woorden, wederzijds begrip, wederzijds respect, .... enz, enz.
Als je me een pb of een bericht achterlaat via mijn website ruitje wil ik wel iemand zoeken die de Trust Technique doet bij je in de buurt woont, waarna je contact met diegene kan opnemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 10:01 



 
Profiel   

Als ik je dan goed begrijp Nkurk gaat het dan dus toch over Mindfullness. Dat je toepast in je omgang met dieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 14:41 



 
Profiel   

Door het toepassen van Mindfulness technieken en het volledig erkennen van je dier ontstaat gedragsverandering en een diepe verbinding. Er zijn mensen die dit spontaan kunnen, omdat ze zelf goed geaard en in verbinding staan met zichzelf. Anderen hebben er hulp bij nodig en kunnen dan de Trust Technique leren. Maar eigenlijk is dat toch met veel dingen zo, de één leert iets heel gemakkelijk en heeft geen hulp nodig en een ander vindt het juist fijn om hulp te krijgen.
Ik ben over het algemeen erg op mezelf en vind het fijn om dingen zelf uit te zoeken en op te lossen. Toen ik aan de Trust Technique begon zat er zoveel in dat ik herkende en ik was zo blij dat er iets bestond dat mij zo na aan het hart lag en hoe ik dacht en voelde over het benaderen en erkennen van dieren. Dat er mensen waren die dit ook zo voelden. Dat was voor mij echt een feestje. Ik ben er aan begonnen omdat ik informatie kreeg die mij leerde nog dieper te gaan, nog vrediger te worden nog meer vertrouwen te krijgen in mezelf en in mijn dieren.
Er zijn dieren die de Mindfulness nog niet eens 2 seconden aankunnen, omdat ze in een groot verwachtingspatroon zitten naar hun mens. De Trust Technique leert om die tijd langer te maken, waardoor er meer rust en vertrouwen ontstaat tussen mens en dier.
Ik kreeg een aantal jaar terug een enorm angstig konijntje. Ze leefde op straat en ik kon haar nauwelijks vangen, maar het lukte toch. Ik kon nog niet naar haar kijken of ze vluchtte weg. Langzaam ontspande ze en voelde zich steeds vrijer. Op een avond, met behulp van de Trust Technique, kon ik haar leren dat aanhalen ook heel fijn is. Daarna vroeg ze er ook zelf om.
Ik heb inmiddels mogen ervaren en zien en mensen helpen om de connectie te maken met hun dier en hun relatie mooier en fijner te maken. Zelfs bij iemand die al heel rustig en ontspannen is naar haar dieren, was het net wat ontbrak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 10:21 



 
Profiel   

Dan is het wel zo'n beetje wat ik al dacht. Maar wat leer je dan nog meer dan de mindfullness technieken die er al zijn. En hoe breng je het dan over naar je dier? Of is het gewoon je past de technieken toe op jezelf. Zodat je zelf optimaal ontspant in het bijzijn van je dier. En dat dier dat dan vanzelf overneemt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 16:19 



 
Profiel   

Ik ben een boek aan het lezen over mindfulness en meditatie en ook de schrijver (Jon Kabat-Zinn) kan niet in één woord weergeven wat mindfulness en meditatie is. Hij beschrijft het als onder andere een manier van zijn, bewustwording, onvoorwaardelijke liefde, een manier van zien, een manier van weten, enz.
En dat er veel methodes, technieken zijn om te komen tot deze bewustwording, manier van zijn. De Trust Technique is er één van en ook één van de weinige die dat doet in combinatie mens - dier.
Het gaat om het omlaagbrengen van je denkniveau, niet de situatie invullen, geen drama, geen verwachtingen en het leren erkennen van het karakter van je dier. Door het omlaag brengen van je denkniveau, kan het dier ook zijn niveau van denken omlaag brengen en hoeft het dier ook niet de situatie in te vullen, geen verwachtingen te hebben. Door deze lage denkniveaus ontstaat er vertrouwen en verbinding en gedragsverandering op een heel rustige manier, zowel bij jezelf als je dier.
Net als mindfulness bij jezelf is het een heel proces waar jezelf en je dier doorheen gaan, het kan lang duren of misschien juist heel kort. Echter het is een levensproces, want er zijn soms weer situaties in je eigen leven of het leven van je dier waardoor het denken weer omhoog gaat.

Ik vind het fijn dat het zo'n beetje is wat je dacht. Hoe je het overbrengt naar je dier is persoonafhankelijk. Ik ben niet jij en jouw paard is niet mijn paard en jouw relatie met je paard is ook niet de relatie die ik met mijn paard heb. De Trust Technique helpt wel elk mens, elk dier en hun gezamenlijke relatie.

Persoonlijk vind ik de prijs voor de cursus niet duur. Je krijgt levenslang toegang tot de video's en als er video's bijkomen hoef je daar niet extra voor te betalen. Je krijgt ook levenslang toegang tot het forum waar je al je vragen kan stellen die je hebt en waar een team van practitioners klaar staan die je vraag graag willen beantwoorden. Mocht je een persoonlijke vraag hebben, dan kan je een mail sturen en heel vaak krijg je dezelfde dag antwoord.
Met al het geld dat ze verdienen, helpen ze dierenopvangen over de hele wereld en kunnen ze de mensen in deze opvangen gratis helpen.

Ik hoop dat ik al je vragen heb kunnen beantwoorden en misschien is het wat voor je om een keer een videogesprek te hebben met elkaar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 11:50 



 
Profiel   

Wat leuk te lezen dat er steeds meer mensen met mindfullness en andere technieken met dieren communiceren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 14:26 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd of er nog steeds mensen zijn die dit toepassen? Ik ben mij er net in aan het verdiepen heel interessant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-22 20:19 



 
Profiel   

Ik (TS) doe het nog steeds samen met mijn eigen paarden. Voor verbindingsmomentjes in onze eigen relatie en samen met klanten tijdens therapie/coaching als iemand moeite heeft met tot rust komen, dan helpen de paarden omdat ze met het krukje al weten wat er komt :)
En heel soms samen met een lesklant als ik denk dat hun paard/de relatie er baat bij heeft,

Nkurk die hier in het topic ook gereageerd heeft is er professioneel mee bezig.

Mooi om je erin te verdiepen ....
Zou leuk zijn als je nog ervaringen gaat delen in het topic later.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-22 08:06 



 
Profiel   

ruitje schreef
Ja! Mijn moeder en ik hebben net de ( vrij dure :o ) cursus aangeschaft :)


Nu zijn we twee jaar verder, hoe bevalt de cursus?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-22 15:11 



 
Profiel   

Een paar jaar later... :D
Ik zag onlangs de cursus voor TT voorbijkomen en het lijkt me heel interessant! Heeft iemand ook ervaring met andere dieren, dan paarden? Ik heb nl een hoogsensitieve hond die het wrs wel kan waarderen, al ben ik wel benieuwd hoe het dan precies werkt. Ook is een van mijn konijnen wat schuw, die zou ik ook wat meer vertrouwen willen geven. Mijn paard zal het vast ook kunnen waarderen, maar ben vooral benieuwd voor mijn hond en konijn.

En nog een vraag: hoe lang ben je gemiddeld bezig met de cursus?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-24 15:31 



 
Profiel   

Voor honden is de TT ook geschikt. Eigenlijk voor alle dieren. Mijn konijnen reageren er ook op.
Cursus kan je in je eigen tijd een tempo doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-24 16:19 



 
Profiel   

Het lijkt me op het gebied van honden heel mooi aan te sluiten bij de connectiemethode van Geert de Bolster.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-24 22:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 89 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen