Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 89 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Meer mensen enthousiast over de Trust Technique ?

 
Profiel   

Hallo,

Het valt mij op als ik de zoekfunctie gebruik dat er maar heel weinig hits zijn op Trust Technique.
Omdat ik zelf na het volgen van de online cursus ontzettend enthousiast ben en vind dat dit eigenlijk veel bekender zou "moeten" zijn toch maar eens een topic openen.
Wie gebruikt de Trust Technique nog meer en wat zijn jullie ervaringen ?

Als je benieuwd bent wat het is/inhoudt kun je Googlen op James French Trust Technique.

Uit mijn eigen artikel.
Wat houdt de Trust Technique nu eigenlijk in ? Heel kort en simpel gezegd is het gewoon “samen verbonden zijn” of zoals James French zegt “Peace of Mind”. Niets meer en niets minder. Maar als dat echt lukt wat is het dan mooi. Aan het eind van dit artikel ga ik nog een voorbeeld delen van een sessie van Caron en mij waarbij ik echt gehuild heb van ontroering. Door je eigen energie en denk nivo naar beneden te brengen (“The present moment”) kun je je paard tot rust brengen en vanuit deze rust en verbondenheid ontstaat er een mooi stabiele basis voor de relatie en het samen leren waarbij het paard je kan vertrouwen.
In deze zin van James French wordt het doel van de Trust Tecnique mooi samengevat: “I have a dream that all animals be treated with mindful regard, that we can recognise the difference between trust and fear motivation and that we can work with trusted cooperation”Ook zie je hier de 3 principes van de Trust Technique in terug:  Creative Reaction  Realisation Learning  Trusted Co-operation



Laatst bijgewerkt door Dyonne op 27-12-20 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Link verwijderd, tekst toegevoegd.

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-20 08:06 



 
Profiel   

Hoi,

Ik ben hiermee in aanraking gekomen door Wanda Wolters, omdat ze mijn paard behandeld. Ik vind het zelf nogal lastig omdat ik niet zo'n stilstaan, rustig en nergens aan denken type ben. Ik oefen het dan ook maar weinig. Ik ben er zelf nog iets te ongeduldig voor --> reageert hij wel/niet? Wat doet hij? Gebeurt er iets? Waarom weet ik niet of er wat gebeurt? Weg gedachten loslaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 18:47 



 

Ik heb de filmpjes ooit wel eens gezien, prachtig om te zien. Ben er ook wel nieuwsgierig naar hoe het werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 21:41 



 
Profiel   

Leuk dat er toch nog reacties komen op dit topic.
Jilldou ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook lastig vind hoor, maar doordat mijn paardjes het zo heerlijk vinden nemen zij mij ook mee in de relaxte energie. Maar tijdens de online cursus wordt er ook gezegd "be persistent", dus aan het begin moet je echt volhouden met oefenen en dan ineens ...
Humpiedumpie, op Internet en Youtube kun je al best wat informatie vinden over hoe het werkt, en mocht je specifieke vragen hebben ...
Ik ben geen expert maar wie weet kan ik je antwoord geven :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 20:51 



 
Profiel   

Ja! Mijn moeder en ik hebben net de ( vrij dure :o ) cursus aangeschaft :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 21:13 



 
Profiel   

Hier ook eentje :)
Ik ben ruim twee jaar geleden begonnen en ben nog steeds razend enthousiast. Ik vond de videocursus geweldig. Had iedere dag weer zin om nieuwe filmpjes te kijken. En het heeft echt wonderen gedaan voor mijn paard en als ik eerlijk ben ook voor mijzelf (werd er zelf ook veel accepterender van ;) ).

Mijn paard (Ierse Tinker met duidelijk een verleden) leek heel braaf toen ze bij ons kwam. Maar wat wij hadden aangezien voor braafheid bleek al snel een in-zichzelf-geleerdheid/depressie te zijn. Ze was wantrouwend en bozig. Allerlei dingen geprobeerd, maar niks sloeg echt aan. Tot ik de TT met haar ging doen. Ze vond het heeeeerlijk. Op een gegeven moment hoefde ik het halster maar om te doen en ging ze al ;). Mijn andere paard ontdekte ook al gauw dat het hem wel een heel fijn gevoel gaf dus die kwam er meestal ook direct bij staan om mee te doen. Ze begon er echt van te ontspannen en ontdooien, ze werd zienderogen liever en zachter. Zelfs familieleden begon dat op te vallen als ze haar alleen maar in de wei zagen staan. Ze werd veel opener en waar ze eerst met een soort oogkleppen door het leven leek te gaan, leek het nu of ze alles voor het eerst zag. Eindeloos heb ik overal met haar samen naar staan kijken toen :P .

De eerste keer dat ze bij me ging liggen zal ik van m’n leven niet vergeten. Echt een prachtig moment.
Ik heb zelfs de mazzel dat ik stukjes ervan heb kunnen filmen en kijk het filmpje dat ik daarvan gemaakt heb nog regelmatig. Mocht je het leuk vinden om die te zien, dan stuur ik die met liefde even via DM.

Ik heb de techniek nu zeg maar gewoon als skill in m’n “rugzak” zitten. En gebruik het nog regelmatig in allerlei situaties. Bij een van onze honden bijvoorbeeld die gauw onrustig wordt als dingen veranderen, even TT en ze ontspant weer en kan de wereld weer even wat beter aan.

Ik ben er blij mee dus :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 22:07 



 

Ik zou het filmpje erg graag willen zien <3 .
Ik zal eens googlen nog om wat meer info te vinden. Ik ben van mezelf vrij rustig en paarden worden over t algemeen ook rustig(er) van mij. Maar wat “doe” je dan precies? Leg je enkel een intentie of roep je een bepaald gevoel op of?
Ben erg benieuwd :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 22:15 



 
Profiel   

Ik ga ook eens op Google zoeken..
Ken het niet. Maar klinkt interessant

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 22:32 



 
Profiel   

Humpiedumpie schreef
Ik zou het filmpje erg graag willen zien <3 .
Ik zal eens googlen nog om wat meer info te vinden. Ik ben van mezelf vrij rustig en paarden worden over t algemeen ook rustig(er) van mij. Maar wat “doe” je dan precies? Leg je enkel een intentie of roep je een bepaald gevoel op of?
Ben erg benieuwd :j


Ik zal je zo even een linkje sturen :)
Ik zou het denk ik meer omschrijven als een gevoel oproepen. Hoe ik het zelf ervaar is dat ik mij eigen energie en de drukte in mezelf tot rust breng en dat dieren (ik denk mensen ook) dat voelen en het fijn vinden om in die energie mee te gaan.
Het klinkt allemaal heel vaag (vond ik en de mensen om mij heen in het begin ook). We dachten eigenlijk dat James een trucje deed om die paarden te laten liggen. Maar eigenlijk is het heel simpel om te doen en voelt het ook heel logisch als je het aan het doen bent (tenminste dat had ik). En toen op een gegeven moment al onze paarden om mij heen gingen liggen kon mijn familie er ook niet meer omheen :+ .

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 22:36 



 
Profiel   

Humpiedumpie schreef
Ik zou het filmpje erg graag willen zien <3 .
Ik zal eens googlen nog om wat meer info te vinden. Ik ben van mezelf vrij rustig en paarden worden over t algemeen ook rustig(er) van mij. Maar wat “doe” je dan precies? Leg je enkel een intentie of roep je een bepaald gevoel op of?
Ben erg benieuwd :j

James French heeft het vaak over de intentie "You can be peaceful" die je naar je paard over kunt brengen. En zelf wordt je er ook "vredig" van. Eigenlijk doe je dus niets, je bent alleeen maar.


MikeyB schreef
Hier ook eentje :)
De eerste keer dat ze bij me ging liggen zal ik van m’n leven niet vergeten. Echt een prachtig moment.
Ik heb zelfs de mazzel dat ik stukjes ervan heb kunnen filmen en kijk het filmpje dat ik daarvan gemaakt heb nog regelmatig. Mocht je het leuk vinden om die te zien, dan stuur ik die met liefde even via DM.

Mooi om jouw post te lezen, het doet niet alleen wonderen voor paarden hè.
Ik heb ook foto's dat Caron bij me ging liggen met TT, te zien in de link in mijn beginpost, tranen van geluk ...
Ik zou jouw filmpje ook graag willen zien


Echt leuk dat dit topic opeens is gaan leven. Trust Technique kan niet bekend genoeg worden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 23:02 



 
Profiel   

jetm schreef
Ik zou jouw filmpje ook graag willen zien


Ik stuur m je toe :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-20 23:57 



 
Profiel   

Ik vind t een heel interessante techniek. Maar ik vraag me af hoe concreet zo’n cursus kan zijn. Iemand ervaring?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 00:01 



 
Profiel   

jetm schreef
Mooi om jouw post te lezen, het doet niet alleen wonderen voor paarden hè.
Ik heb ook foto's dat Caron bij me ging liggen met TT, te zien in de link in mijn beginpost, tranen van geluk


Heb de link net even bekeken. Mooi verslag en herkenbaar :) , heerlijk hoor om hem zo te zien liggen! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 00:35 



 
Profiel   

BabbieB schreef
Ik vind t een heel interessante techniek. Maar ik vraag me af hoe concreet zo’n cursus kan zijn. Iemand ervaring?


Zelf vond ik de cursus heel praktisch en concreet. Het vergt natuurlijk wel oefening, maar de techniek op zich is gemakkelijk te leren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 00:36 



 

Ik heb ervaring met yoga waar bij je ook enkel “Bent” in het moment en ook ervaring met cranio sacraal. Paarden worden er wel slaperig van, maar heb nog nooit meegemaakt dat er 1 of meer bij ging liggen.
Woont er toevallig iemand in de buurt van Apeldoorn :+ . Heb ook een paardje met een verleden waarbij ik vermoed dat het hem heel goed zou kunnen doen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 07:34 



 
Profiel   

Als ik het goed begrijp is het soort van niet de bedoeling het te doen bij andermans paarden :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 09:44 



 
Profiel   

Ik had hier nog nooit van gehoord, maar het klinkt fascinerend.
Kan iemand me uitleggen wat dit anders maakt, dan 'gewoon' mediteren in de buurt van dieren?
Niet dat ik kan mediteren, maar een cursus daarover hoeft geen 300 euro te kosten. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 10:04 



 
Profiel   

Humpiedumpie schreef
Ik heb ervaring met yoga waar bij je ook enkel “Bent” in het moment en ook ervaring met cranio sacraal. Paarden worden er wel slaperig van, maar heb nog nooit meegemaakt dat er 1 of meer bij ging liggen.
Woont er toevallig iemand in de buurt van Apeldoorn :+ . Heb ook een paardje met een verleden waarbij ik vermoed dat het hem heel goed zou kunnen doen..

ruitje schreef
Als ik het goed begrijp is het soort van niet de bedoeling het te doen bij andermans paarden :o


Ik ben zelf geen TT practioner (en ik zeg ook altijd, "ik heb 'alleen maar' de online cursus gevolgd") maar soms als ik denk dat paard en eigenaar er mee geholpen zijn "doe" ik weleens een beetje TT :o

Voor zover ik weet (zegt dus niet alles) zijn er in NL 2 mensen die de opleiding gevolgd hebben. Dat zijn Joey Philips uit Elspeet en Nicoline Kurk uit Deventer.


Laatst bijgewerkt door jetm op 26-12-20 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 10:08 



 
Profiel   

Beckie schreef
Ik had hier nog nooit van gehoord, maar het klinkt fascinerend.
Kan iemand me uitleggen wat dit anders maakt, dan 'gewoon' mediteren in de buurt van dieren?
Niet dat ik kan mediteren, maar een cursus daarover hoeft geen 300 euro te kosten. :o

Toen ik het deed kon je nog toegang voor een jaar krijgen, dat was wat goedkoper. Nu niet meer zie ik.
Als je een beetje zoekt op Internet kun je er al best wat informatie over vinden.
De cursus bouwt het stap voor stap op en laat veel voorbeelden zien. Ik vond het zeker de moeite waard.
Maar heel eerlijk gezegd is het niet zo dat je er heel veel "techniek" leert naar mijn mening.
Maar de "aha" momenten die ik er uit gehaald heb vond ik waardevol.
En Caron, mijn gevoelige paard, is denk ik heel blij dat ik me erin verdiept heb.


Laatst bijgewerkt door jetm op 26-12-20 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 10:14 



 

Dat was ook niet mijn bedoeling, maar een beetje op weg geholpen worden is nooit verkeerd toch ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 10:19 



 
Profiel   

jetm schreef
Hallo,

Het valt mij op als ik de zoekfunctie gebruik dat er maar heel weinig hits zijn op Trust Technique.
Omdat ik zelf na het volgen van de online cursus ontzettend enthousiast ben en vind dat dit eigenlijk veel bekender zou "moeten" zijn toch maar eens een topic openen.
Wie gebruikt de Trust Technique nog meer en wat zijn jullie ervaringen ?

Als je benieuwd bent wat het is/inhoudt kun je Googlen op James French Trust Technique en/of mijn blog hierover lezen.
Daarin staat een korte uitleg en mijn persoonlijke ervaringen hiermee.


Je blog opent niet.
Ben wel benieuwd naar ervaringen. Ik hoor de naam James French vaak langskomen, maar vind die cursus echt te duur. Klinkt tot nu toe allemaal wat vaag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 13:19 



 
Profiel   

Je zou Nicoline eens kunnen benaderen, die heeft mij ook van start geholpen! En Deventer-Apeldoorn is prima te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 14:01 



 
Profiel   

sanne83 schreef
Je blog opent niet.
Ben wel benieuwd naar ervaringen. Ik hoor de naam James French vaak langskomen, maar vind die cursus echt te duur. Klinkt tot nu toe allemaal wat vaag.


Gek, bij mij wel...
Andere poging https://www.paardenpsyche.nl/de-trust-technique-van-james-french/

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 14:25 



 
Profiel   

Super interessant, ik had er nog niet van gehoord, wel eens filmpjes gezien van liggende paarden waar een groot zeil over heen getrokken werd en zo. Ik ben eens gaan googlen en kwam op deze pagina https://trust-technique.com/product/mes ... ust/tt/13/ Hier wordt nu de cursus voor 7 euro aangeboden. Wat zou de catch zijn?

Edit: o ik zie het al, dit is voor the message of trust, niet de trust technique cursus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 15:31 



 
Profiel   

Wat super interessant dat er toch meer mensen dit doen. Na het lezen van deze reacties ben ik toch wel weer wat meer gemotiveerd om dit op te pakken.
Wat doe je als er meer paarden in de paddock staan? Ik zat te denken dat het handigst om te beginnen toch is om even mijn eigen even uit het stukje te halen en apart te gaan staan om te focussen in het begin toch?
We hebben ook nog een 3.5 jarige staan en die staat het liefst binnenin je persoonlijke ruimte en die denkt dat je helemaal opgegeten kan worden dus die leidt nogal af
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 16:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 89 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen