Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 89 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Meer mensen enthousiast over de Trust Technique ?

 
Profiel   

Jiildou23 schreef
Wat super interessant dat er toch meer mensen dit doen. Na het lezen van deze reacties ben ik toch wel weer wat meer gemotiveerd om dit op te pakken.
Wat doe je als er meer paarden in de paddock staan? Ik zat te denken dat het handigst om te beginnen toch is om even mijn eigen even uit het stukje te halen en apart te gaan staan om te focussen in het begin toch?
We hebben ook nog een 3.5 jarige staan en die staat het liefst binnenin je persoonlijke ruimte en die denkt dat je helemaal opgegeten kan worden dus die leidt nogal af

Je kan je eigen paard er even uit halen maar je kan ook zelf net buiten het stukje gaan zitten, dat werkt ook prima.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 20:08 



 
Profiel   

Even dit topic reanimeren...

Ik ben gefascineerd geraakt door de TT, maar voordat ik veel centjes ga uitgeven wilde ik eigenlijk eerst iets meer info. Op het YouTube kanaal van James french zie ik niet echt filmpjes waar ik wijzer van word. Ja tuurlijk, die relaxte paarden die liggen, is een mooi plaatje. Maar kent iemand een filmpje ergens waar ik een beetje een idee kan kringen wat je dan precies moet doen in deze techniek. Als ik die cursus ga volgen, wat zijn dan concreet de oefeningen / handelingen etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 10:36 



 
Profiel   

ik lees even mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 10:46 



 
Profiel   

Interessant, ik ben ook wel benieuwd naar meer informatie in de stappen die men moet nemen.

Persoonlijk vind ik €300 voor een online cursus vooral het vertrouwen van hem zelf spekken :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 11:04 



 
Profiel   

Misschien kijk ik er op YouTube of elders online overheen maar ik zie vooral filmpjes van het eindresultaat in de zin van liggende paarden. Weet iemand ergens een filmpje te staan met link waar we iets meer info uit kunnen halen?

Plus: wat voor concrete veranderingen zien de deelnemers aan de cursus in de dagelijkse omgang met hun paard, ook qua rijden? En zo ja wat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 11:07 



 
Profiel   

Helemaal eens met bovenstaande posten. Ik ben ook erg geïnteresseerd, maar zou ook wel willen weten wat je nu eigenlijk leert met 50 uur filmpjes kijken.

@ Ruitje, jij hebt recent de cursus gekocht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 16:34 



 
Profiel   

Ik heb nu de Message of Trust gekocht, die is 10 euro en geeft volgens mij wel meer info (pas klein stukje gekeken). Ik vind het heel interessant, denk dat het wel het stukje pakt wat ik nu mis met mijn paard, maar inderdaad wel vaag...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 17:48 



 
Profiel   

Ik heb al eerder gereageerd met een beetje meer informatie over de cursus. Het is niet echt heel erg veel "techniek" en stappenplannen maar wel aha momenten en ik vond het toen zeker de moeite waard.
Het laat vooral veel voorbeelden zien hoe je het toe kan passen bij bepaalde zaken zoals trailerladen, hoeven optillen, en paarden die mensen spannend vinden.

De messages of trust geven al wat meer informatie. Toen ik het deed kon je "proefkijken" maar ik weet niet of dat nog zo is. Op youtube en met Google is er best wat over te vinden en ergens in dit topic staat ook een linkje naar een artikel wat ik er over geschreven heb.

Eigenlijk is het vooral interessant voor mensen die de verbinding met hun paard willen verbeteren en dit vanuit rust willen doen. Het is niet snel a,b,c en bam :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 18:20 



 
Profiel   

Hey het tnx voor je reactie... maar wat houdt het nu in? Wat betekent die techniek?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 18:55 



 
Profiel   

Jessie2020 schreef
Hey het tnx voor je reactie... maar wat houdt het nu in? Wat betekent die techniek?

Ik denk dat ik het ben :D
Je kan het misschien het beste vergelijken met een soort mindfulness bij paarden.
De naam trust technique vind ik zelf niet heel handig gekozen, want dan denk je snel aan een techniek en stappenplan en dat is absoluut niet het geval.

Beter uitleggen dan hoe ik het in mijn artikel heb gedaan kan ik niet. Maar misschien komen er nog andere pogingen in het topic.
Ik kan wel zeggen dat ik het een verrijking vind in de relatie met mijn paardjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 20:25 



 
Profiel   

Het wordt steeds raadselachtiger
Jet waar kan ik je artikel vinden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 21:13 



 
Profiel   

Hoi :) ik ben ook wel nieuwsgierig naar de Trust Technique.

In je blog vertelt je dat je iedere dag minimaal 10minuten oefent om samen in de juiste mindset te starten. (Als ik het goed begrepen heb)

Dit doe je door je energie en denk niveau naar beneden te brengen en dan zo vanuit rust te verbinden met je paard. Samen in “The present moment” komen/zijn.

De vraag die bij mij opkomt is: wat doe jij dan ongeveer?

Je gaat op een krukje in de schuilstal zitten en dan...

Sluit je je ogen of concenteer je ergens op?
Maak je je gedachten leeg of probeer je in gedachten te connecten met je paard?
Blijf je stil zitten of aai je je paard als hij bij je komt staan?

Sorry voor de vragen, maar gewoon om een beter idee te krijgen wat het precies inhoud :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 22:56 



 
Profiel   

Waar kan ik die blog vinden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 22:58 



 
Profiel   

Jessie2020 schreef
Waar kan ik die blog vinden?


Staat op de eerste pagina gedeeld ;) , maar hier nogmaals https://www.paardenpsyche.nl/de-trust-technique-van-james-french/

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 23:04 



 
Profiel   

jetm schreef
sanne83 schreef
Je blog opent niet.
Ben wel benieuwd naar ervaringen. Ik hoor de naam James French vaak langskomen, maar vind die cursus echt te duur. Klinkt tot nu toe allemaal wat vaag.


Gek, bij mij wel...
Andere poging https://www.paardenpsyche.nl/de-trust-technique-van-james-french/


Inmiddels je blog gevonden. Het artikel over James french opent niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 23:05 



 
Profiel   

AmberB_ schreef
Jessie2020 schreef
Waar kan ik die blog vinden?


Staat op de eerste pagina gedeeld ;) , maar hier nogmaals https://www.paardenpsyche.nl/de-trust-technique-van-james-french/

Ja naar zoals iemand anders al zei het betreffende artikel opent niet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 23:06 



 
Profiel   

Als je er op klikt, naar boven scrollen, daar stond de blog bij mij :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 23:09 



 
Profiel   

Ik zie het ook meer als een gevoel dan een techniek. Het gevoel van op 1 lijn te zitten zonder iets te moeten. Geen dwang, geen lichamelijk contact gewoon even bestaan naast elkaar. Het is moeilijk uit te leggen want het klinkt al gauw zweverig maar het is een state of mind. En er op vertrouwen dat als je jezelf de tijd gunt dat je die state of mind vanzelf bereikt.

Het is heel moeilijk voor de moderne mens om stil in zn gedachten te zijn, we worden overspoeld met prikkels en die zet je niet zomaar even uit. Maar paarden kunnen daarbij een goed instrument zijn. In mijn geval hebben ze bij mij de uitwerking dat ik veel meer in het hier en nu ben als ik in de buurt ben van paarden.

Het bereiken van het samen "zijn" is niet moeilijk maar heeft véél geduld nodig. En net als een mens kan een paard ook overprikkeld zijn en als je allebij overprikkeld bent dan heeft het nog meer tijd nodig.

Je moet uiteindelijk op een punt komen dat er geaccepteerd wordt dat er niks verwacht wordt. Niet van het paard maar ook van jezelf niet! Pas dan kun je ervaren wat innerlijke rust inhoud en hoe bevrijdend en verlichtend dat kan zijn. En als je die innerlijke rust durft te delen met je paard dan geeft dat het paard enorm veel vertrouwen. Door dat vertrouwen durft een paard zich volledig te ontspannen en zal zich zo veilig voelen dat hij uiteindelijk gaat liggen en misschien zelfs even gaat slapen.

Ik heb geen cursus gedaan alleen veel filmpjes gekeken. Dus wat ik net allemaal zei is mijn eigen interpretatie van die filmpjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 09:00 



 
Profiel   

Boompje kun je linkjes geven van wat filmpjes waar je echt wat aan gehad hebt, want op YouTube kom ik daar niet uit.ik zie vooral heel veel korte filmpjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 09:01 



 
Profiel   

Ja hoor ik heb nu even geen tijd maar zal er later of morgen even op terug komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 09:06 



 
Profiel   

AmberB_ schreef
Hoi :) ik ben ook wel nieuwsgierig naar de Trust Technique.

In je blog vertelt je dat je iedere dag minimaal 10minuten oefent om samen in de juiste mindset te starten. (Als ik het goed begrepen heb)

Dit doe je door je energie en denk niveau naar beneden te brengen en dan zo vanuit rust te verbinden met je paard. Samen in “The present moment” komen/zijn.

De vraag die bij mij opkomt is: wat doe jij dan ongeveer?

Je gaat op een krukje in de schuilstal zitten en dan...

Sluit je je ogen of concenteer je ergens op?
Maak je je gedachten leeg of probeer je in gedachten te connecten met je paard?
Blijf je stil zitten of aai je je paard als hij bij je komt staan?

Sorry voor de vragen, maar gewoon om een beter idee te krijgen wat het precies inhoud :o

Hoi Amber,
Eigenlijk je gaat op het krukje zitten en dan niets :D
En dat niets wordt uitgelegd in de Video's. Je probeert je gedachten als "wolkjes" voorbij te laten gaan en je houdt je lijf stil (dat is altijd in het nu) en concentreert je aandacht op een gevoel en geluid als je die verliest in denken. In gedachten kun je wel connecten met je paard en de "you can be peaceful" gedachte overbrengen.
In principe aai je je paard niet (al smokkel ik soms).

De uitleg van Boompje vind ik ook wel goed beschreven. En wat ik in mijn artikel ook schrijf, het lukt (mij) echt niet altijd. Toen ik maanden (te) veel pijn had kon ik niet stil en rustig "zijn".

Jessie2020 schreef
Ja naar zoals iemand anders al zei het betreffende artikel opent niet!


Als het artikel niet opent (bij mij wel) kun je misschien gewoon via de link van mijn website naar de publicaties/artikelen pagina gaan en het zo proberen. Misschien doet ie het alleen niet op mobiels ofzo ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 09:56 



 
Profiel   

Toevallig las ik op een ander forum voor het eerst over de TT. Erg interessant. Op dit moment ben ik zelf heel erg actief Anna Marciniak aan het volgen. Toevallig iemand hier die haar ook kent en mij kan vertellen of haar Optimal Performance Program of de 14 days mini course vergelijkbaar is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 11:00 



 
Profiel   

Maaike_Indy schreef
Toevallig las ik op een ander forum voor het eerst over de TT. Erg interessant. Op dit moment ben ik zelf heel erg actief Anna Marciniak aan het volgen. Toevallig iemand hier die haar ook kent en mij kan vertellen of haar Optimal Performance Program of de 14 days mini course vergelijkbaar is?


Ik heb de clinic in Nederland als theorie deelnemer bijgewoond, en dat was voor mij echt een complete afknapper. Het is een dun laagje vernis over een grote bak bagger. Mijn vriendin was de nl vertegenwoordigster maar die is ook volledig afgeknapt.

Ik volg jullie ook in de TT, vind het erg interessant, maar ik vraag me af wat het precies inhoudt. En voorlopig ben ik nog met intrinzen bezig, dat zijn ook 200+ filmpjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 11:04 



 
Profiel   

Zo...ik heb zvm beschikbare informatie gelezen / bekeken. Waaronder het (leuk geschreven!) artikel van jet.

Ook op de site van James french zelf kun je 1 aflevering van het goedkoopste pakket gratis kijken. Is een filmpje van ca 20 min. En wat korte filmpjes van het YouTube kanaal van James french.

Het is allemaal heel interessant en ik zou aan een kant graag de cursus willen aanschaffen (die van 300 euro). Maar ik zit nog even met een paar vraagjes. Ik begrijp dat je in een bepaalde State of mind moet zien te komen. Leer je hoe dat moet in die cursus en is dat echt heel duidelijk en concreet? Ik ben bang dat ik straks 300 heb uitgegeven en dan nog steeds niet weet wat ik dan moet doen om die state of mind te bereiken. En lukt dat ook iedereen? Of moet je al ervaring hebben met bijv. meditatie of yoga? Ik ben best een druk persoon en ik zal wel echt handvaten moeten krijgen om in zo’n rustige staat te komen. Aan wat voor soort oefeningen moet je denken?
En: wat houden due filmpjes in? Krijg je theorie? Praktische tips? Of is het vooral een wat uitgebreidere versie van de YouTube filmpjes van slapende paarden en zittende zwijgende mensen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 09:10 



 
Profiel   

Ik kom me ook even melden, in het verleden al het eea over gehoord van een voormalig stalgenootje.
Ruim 300 euro voor een online cursus gaat mij iets te ver, zijn er geen personen in nl die clinics/lessen geven?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 11:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 89 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen