Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 89 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Meer mensen enthousiast over de Trust Technique ?

 
Profiel   

Ik denk dat mensen het niet moeten zien als ' een truukje' wat je in een middag aanleert :o . Ik volg het nu van de zijlijn omdat mijn moeder de cursus doet en wil hem daarna zelf doen. Je krijgt veel informatie voor dat geld wel :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 14:16 



 
Profiel   

Ik zie het ook niet als een trucje. Maar ik wil wel graag weten wat t inhoudt voor ik eraan begin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 14:28 



 
Profiel   

Ik zie het ook zeker niet als een truc maar ben al geen grote fan van online cursussen en tegen zo'n investering wil ik wel graag weten wat ik krijg.
Mijn kat reageert heel snel en makkelijk op de TT.
Zojuist weer met mijn merrie geoefend en die maakte na 30 min ong aanstalten om te gaan liggen.
Daar schrok ze enorm van, toen was er bij haar even paniek.
We oefenen rustig verder :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 15:25 



 
Profiel   

Jet en ruitje, kunnen jullie ons niet iets meer vertellen ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 18:56 



 
Profiel   

Heb samen met Nicoline Kurk een aantal sessies gedaan met mijn paarden en honden. Super interessant en zeker een aanrader.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 19:02 



 
Profiel   

Jessie2020 schreef
Jet en ruitje, kunnen jullie ons niet iets meer vertellen ?

Ik vond het de moeite waard maar destijds kon je het nog per jaar betalen dus het was toen goedkoper.
Ik heb alleen de paardenfilmpjes gezien, dat was denk ik zo'n 25 uur film
Maar er zijn dus ook nog heel veel katten en hondenfilmpjes.
De fimpjes hebben wel een duidelijke opbouw maar het wat ik blijf herhalen het is niet heel veel "techniek".
En ik kan niet voor iemand anders bepalen of die het het geld wel of niet waard vindt, dat is persoonlijk.
Voor mij is het zeer waardevol geweest maar ik interesseer me ook heel erg in verbinding met het paard op een niet "trucjes" manier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 19:55 



 
Profiel   

Wat leer je dan in de filmpjes en wat wordt er van mij verwacht om deze techniek toe te passen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 19:58 



 
Profiel   

Ik krijg het alleen nog mee van de zijlijn, ga hem doen als mijn moeder hem klaar heeft,zal dan reageren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 20:00 



 
Profiel   

Hoi, leuk jetm dat je je artikel over de Trust Technique op Bokt heb gezet. Gisteravond werd ik hierop gewezen, omdat ik meestal Blokt niet volg. Maar nu zeker leuk.

Voor een ieder ik heb de videocursus gevolgd en heb daarna de opleiding tot Trust Technique Practitioner gedaan. jetm heeft mij al eerder genoemd onder dit topic.

Wat de Trust Technique nu werkelijk doet is dat je jezelf in een staat van rust en kalmte brengt waar je paard (of met welk dier je dit doet) op reageert.
Het gaat in wezen over het delen van gevoelens. Gevoelens worden veroorzaakt door denken. Mensen en dieren zijn beide goed in denken. We kunnen ook zo lekker overdenken. Dieren doen dat ook. Wat nu als we ons denken kunnen verminderen en daardoor geen heftige gevoelens meer produceren. Een laag denkniveau creëert kalme gevoelens en je kunt je zeker voorstellen wat een hoog denkniveau doet als je gespannen bent of in paniek. Of als het dier gespannen is en in paniek.
De Trust Technique leert je kalm te blijven in alle situaties. Door deze methode of manier(technique is te Engels en is makkelijker te vertalen door methode of manier) eerst in rust toe te passen gaat je paard je rust leren kennen en gaat daar later in welke situatie dan ook op reageren als er iets moeilijks is. Jullie kunnen beiden in rust blijven.
Voorbeeld: mijn paard toen ik hem net leerde kennen vond hij alles eng. Deze paniekgevoelens voelde ik ook. Leuke wisselwerking is dat. Nu 'sleept' hij me bijna ergens heen om te onderzoeken wat het nieuwe is.

De bijna €300,- is misschien duur, maar is dat zo? Wanneer je een workshop volgt van 7 tot 8 uur, ben je (althans ik) ook €150,- tot €200,- kwijt. €300,- voor meer dan 50 uur aan videomateriaal en informatie valt dan toch mee? Daarnaast blijf je levenslang lid en kan je altijd vragen stellen op een forum.

Ik heb zelf een website: https://nicolinekurk.com/ of je kan me op facebook vinden onder mijn naam of https://www.facebook.com/allanimalspeaceful. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik die graag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 16:17 



 
Profiel   

Ik heb er wel eens naar gekeken, maar ik kan me eigenlijk niet helemaal vinden in de uitleg die ik toen vond, dat veel denken stress is en dat weinig denken rust is? Want het is toch juist zo kenmerkend dat je bij paniek niet meer nadenkt?

Goed, ik kan me wel voorstellen dat rustig zijn je paard ook helpt. Maar ik ben wel benieuwd of het verschil maakt of je bij je paard zit terwijl je, bijvoorbeeld, leert voor een tentamen (veel denken), tegenover of je de trust technique gebruikt.
En als dat wel verschil maakt, is er dan ook nog verschil in resultaat tussen gewoon een guided meditation filmpje in je hoofd afspelen? Daar ben ik (oprecht) heel benieuwd naar.

Ook vind ik bijvoorbeeld dat wat Warwick Schiller doet heel interessant, hij is meer gefocust op het 'aanwezig zijn' en daarin letten op wat je paard doet en vindt zodat je daarop kan inspelen en zodat je paard doorkrijgt dat hij gezien wordt. Daar zie je ook ontzettend bijzondere resultaten van - al is dat wel in een andere setting dan bij de trust technique geloof ik: in plaats van dat je bij je paard komt zitten, neem je je paard ergens naartoe mee en als hij daar stress door ervaart, help je hem daarbij door zelf de rol van de guided meditation gever te vervullen.

Ik probeer altijd open te staan voor dat soort dingen, maar heel heel eerlijk? Komt de trust technique op mij meer over als een marketingidee dan als een baanbrekende techniek... Zeker toen ik zag dat je moet betalen voor de inleiding over wat het is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 16:49 



 
Profiel   

Voor mij is het ieder zijn methode dan wel manier. Zoveel mensen, zoveel wensen en een ieder doet wat bij hem/haar en het dier past. Elk mens is anders, elk dier is anders, elke relatie is anders.
Voor mij is het de Trust Technique en als het voor jou iets anders is, is dat prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 17:26 



 
Profiel   

@nkurk dank voor je uitgebreide post, ik heb je een pb gestuurd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 18:00 



 

Eigenlijk probeer ik altijd bewust in een staat van rust te zijn en bij de paarden gaat dat al helemaal makkelijk omdat zij van nature al enkel “Zijn”.
De meeste paarden worden ook rustig als we samen zijn. Ook handig tijdens mn cranio sacraal behandelingen. Als ik in de kudde behandel, komen er ook vaak paarden mee “soezen”. Maar dat een paard of zelfs een hele kudde erbij gaat liggen is me nog niet overkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 18:11 



 
Profiel   

Dat klinkt prachtig.
Het doel van de Trust Technique is niet dat alle paarden gaan liggen. Hoewel dat wel heel mooi is, natuurlijk. Het doel is de rust in jezelf en je dier te vinden, waaruit connectie en communicatie ontstaat.
Geweldig gevoel geeft dat als andere paarden mee gaan "soezen". Zij 'liften' mooi mee op de rust van de cranio behandelingen. Heel boeiend vind ik dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-21 15:55 



 
Profiel   

Nou ik heb die cursus aangeschaft! Ik vind het wel veel geld maar ik wil me er zo graag in verdiepen en de uitleg van Nicoline en het artikel van Jet hebben mij nieuwsgierig gemaakt. Ik ga zsm de filmpjes kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 20:06 



 
Profiel   

Jessie2020 schreef
Nou ik heb die cursus aangeschaft! Ik vind het wel veel geld maar ik wil me er zo graag in verdiepen en de uitleg van Nicoline en het artikel van Jet hebben mij nieuwsgierig gemaakt. Ik ga zsm de filmpjes kijken!

Wat ontzettend leuk Jessie, dat was het "doel" van dit topic. Meer mensen bekend maken met de Trust Technique. Ik ben ontzettend benieuwd wat je van de cursus vindt. Lees graag een keer een update.

Ik heb net vandaag het boek "Sacred Spaces: Communion with the horse through science and spirit" uit. Daar ga ik binnenkort een boekbeschrijving van schrijven voor mijn website.
Best een beetje vergelijkbaar met de Trust Technique dus ik was er (grotendeels) ook erg enthousiast over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 20:51 



 
Profiel   

Geweldig Jessie2020. Ik ben ook heel benieuwd wat je er van gaat vinden.
Je kan mij ook opzoeken via de Trust Technique website.

En als we het toch over mooie boeken hebben en je kunt Engels lezen dan is Kinship with All Life van J.Allen Boone ook een aanrader.

Ik ben benieuwd naar jouw boekbeschrijving jetm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 15:24 



 
Profiel   

@Wildgirl ik heb je een pb gestuurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 13:47 



 
Profiel   

Runa schreef
Ik probeer altijd open te staan voor dat soort dingen, maar heel heel eerlijk? Komt de trust technique op mij meer over als een marketingidee dan als een baanbrekende techniek... Zeker toen ik zag dat je moet betalen voor de inleiding over wat het is.


Ik denk dat je het ook niet moet zien als (of de verwachting moet hebben van) een baanbrekende techniek. Ik denk dat iedere situatie, iedere combinatie van mens en dier om iets anders vraagt. En voor sommige situaties en combinaties kan deze techniek in mijn beleving veel brengen. In ieder geval in onze situatie wel, dit was echt wat mijn paard nodig had om uit haar afgesloten toestand te komen. Al het andere dat ik tot dan toe geprobeerd had werkte vooral averechts en kwam ik nergens mee. Ik heb er echt een heel ander paard door gekregen. Van boos, hard en totaal afwezig heb ik nu een lief, zacht en open paard. Ik ben er echt nog steeds super blij mee dat ik dit toen met haar ben gaan doen. :j

Ik zie het zelf vooral als echte absolute basis, dat voor al het andere komt. Je kunt er zeker ook dingen mee trainen, maar voor mij kwam het vooral als het stapje daarvoor. Juist waardoor ik daarna überhaupt íets kon trainen met mijn paard.

Qua kosten is het natuurlijk aan iedereen persoonlijk of ze het kunnen missen en het ervoor over hebben. Voor mij was het het in ieder geval dik en dwars waard :) .
Ik vind persoonlijk ook dat mensen best geld mogen vragen voor het delen van hun kennis, ervaring en expertise, zeker als het goed toepasbaar en reproduceerbaar is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 21:23 



 
Profiel   

Ik weet dat dit al een wat ouder topic is maar ik wilde hier toch graag even mijn boekbeschrijving van het boek Sacred Spaces delen omdat ik die hier al eerder aangekondigd had en ik vind dat de Trust Technique en dit boek fantastisch samen gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-21 09:32 



 
Profiel   

Ik wil hier toch nog eens posten, zijn er mensen die binnenkort aan de cursus beginnen? Misschien leuk om dan samen op te trekken, wil hem volgende week gaan starten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 08:07 



 
Profiel   

Het topic doorgelezen en het filmpje gezien en ja die man "James French" was ik al eerder in reclamefilmpjes tegen gekomen. Die man met die lijzige stem waar ik ontzettend kriegel van wordt. Ik vrees dat zijn fimpjes mij niet in een mindfull state gaan brengen. _O-
En nu ik het toch over mindfull heb, als ik de omschrijvingen zo lees lijkt dit mij gewoon een mindfullness training voor jezelf en dat pikken paarden (en andere dieren) dus blijkbaar op. Jezelf in het "nu" brengen etc waarbij je alle ruis om je heen uitsluit geeft rust. Het lijkt me erg van hetzelfde. Maar goed, als het erom gaat jezelf in een mindfull state te brengen, bij je paard dan hoef je niet zo'n dure cursus te kopen. Die technieken vind je all over internet en in apps.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 08:39 



 
Profiel   

het lijkt me erg tof om dit te kunnen met je paard of je kudde, zijn er meer mensen die t al eens gedaan hebben en wat de resultaten waren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 08:47 



 
Profiel   

Babootje schreef
Het topic doorgelezen en het filmpje gezien en ja die man "James French" was ik al eerder in reclamefilmpjes tegen gekomen. Die man met die lijzige stem waar ik ontzettend kriegel van wordt. Ik vrees dat zijn fimpjes mij niet in een mindfull state gaan brengen. _O-
En nu ik het toch over mindfull heb, als ik de omschrijvingen zo lees lijkt dit mij gewoon een mindfullness training voor jezelf en dat pikken paarden (en andere dieren) dus blijkbaar op. Jezelf in het "nu" brengen etc waarbij je alle ruis om je heen uitsluit geeft rust. Het lijkt me erg van hetzelfde. Maar goed, als het erom gaat jezelf in een mindfull state te brengen, bij je paard dan hoef je niet zo'n dure cursus te kopen. Die technieken vind je all over internet en in apps.


Ben het heel erg met je eens dat James vreselijk slecht is in zijn PR :D , ik krijg ook kriebels van zijn youtube filmpjes. Toen mijn moeder het eerst liet zien kon ik het niet eens afkijken, het is dat zij ermee doorgegaan is en ik zie wat het met de paarden doet :)

Verder is het niet zoals jij beschrijft, maar dat is ook logisch want als je de cursus niet gedaan hebt weet je natuurlijk ook niet wat het inhoud :) .

Mijn moeder doet het nu en ik vind de resultaten echt bizar, en ik ben alles behalve zweverig. Ik weet dus ook niet of ik hier per definitie heel erg geschikt voor ben :') . Ik ben bang dat ik alsnog halverwege de cursus denk: joe toedels met je geklets :+

Ik denk dat het probleem wel is met dit soort dingen, hoe ik zelf namelijk ook ben, dat je 'resultaten' wil meten. Ik denk dat dat voor mij, en veel nuchtere mensen, ook het ding is, want hoe PR je/leg je iets uit wat niet zo 'meetbaar' is zeg maar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 10:37 



 
Profiel   

Maar heb je wel eens mindfullness gedaan Ruitje? Ben zo benieuwd naar wat het verschil is dan met deze methode, want als je dit zo leest lijkt het erop dat je mindfullness op jezelf toepast en jezelf in een "mindfull state" brengt. En dat dat blijkbaar wordt opgepikt door de dieren waar je meer werkt. We weten allemaal dat paarden enorm spiegelen, dus het is niet raar gedacht dat paarden de innerlijke rust en focus die je dan zelf uitstraalt overnemen.
Ben ook zo benieuwd naar waarom zo geheimzinnig wordt gedaan over de cursus zelf. Het kan natuurlijk heel goed dat het "oude wijn in nieuwe zakken is" die heel handig wordt vermarkt.
Mindfullness is ook niet zweverig, het is gewoon een techniek om jezelf te ontspannen en te kunnen focussen (in het nu).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 11:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 89 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen