Angstig paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyFiesta
Berichten: 687
Geregistreerd: 07-12-12

Re: Angstig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:19

TS, hoe gaat het nu en wat vind je van alle adviezen over meer uren en ruimte buiten?

Koekie73

Berichten: 2659
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:06

45 min per dag? Wat is dat de reden van? Om welke reden gaat hij niet meer naar buiten?
Je kunt hem wel nerv control gaan geven, maar dat gaat niet helpen natuurlijk. Hopelijk kun je hem dus meer uren ruimte buiten zijn stal geven. Vergeet niet dat ze in deze periode sowieso ook frisser zijn dus dan zou ik hem sowieso lekker meer vrije beweging willen geven.

Daarnaast vraag ik me af of hij jouw stemcommando's aan de longe kent? Je geeft aan dat het stappen wat lastiger voor hem is en dat hij met aandraven al snel in een snelle galop schiet. Kun je met stemcommando's al goed schakelen aan de longe? Dan zou ik daar eerst mee beginnen, want daar kun je ontzettend veel aan hebben met een jonkie onder het zadel.
Onze (inmiddels wat minder)puberpony kreeg het tijdens zijn puberfase ook wat op zijn heupen en toen zijn we ook weer wat meer teruggegaan naar de longe; meer vooraf weer gaan longeren; veel schakelen en weer veel gebruiken maken van die commando's ook onder het zadel. Gaf onze pony veel duidelijkheid zonder dat je dan meteen vanalles met hulpen moet gaan doen die je niet wilt geven eigenlijk. Ik zou zeker sporen ed. achterwege willen laten.

Nou is niet alles hoe wij het doen met onze pony heilig, maar wie weet heb je er wat aan.

SjonnieZ

Berichten: 2319
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:09

Chrissyolaf schreef:
Dat is niet waar. Hij staat ook wel eens langer buiten. En ik geef hem nog een half uur beweging met longeren of rijden. En uiteraard wandel ik ook dagelijks een rondje om het stalgebouw of nog een tijdje in de bak. Ben over het algemeen 3 uur Of meer per dag met hem bezig. Zit er nog wel aan te denken om misschien paddock service te nemen. Dan komt hij nog 3 kwartier langer buiten. Is zo jammer dat ik hem niet langer in een paddock kan zetten. Moet erbij blijven als ik hem in de paddock zet. En kan moeilijk de halve dag op stal blijven helaas.



Het is winter er zit sneeuw in de lucht... paarden zijn fris omdat ze teveel op stal staan.

Ik heb gisteren 3 uur in de kou lopen blauwbekken omdat door de Corona de kantine dicht is en mijn 7 jarige dringend behoefte had om z’n benen in vrijheid te strekken en te spelen met soortgenoten.
En dit doe ik meerdere keren per week.
Naast het rijden en de paddock service van stal.
Waarom? Omdat hij dit nodig heeft en verdient. Die winter is al lang genoeg voor ze

Kan dus prima zo’n halve dag op stal. Tis maar wat je er voor over hebt.

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:48

Hey TS,
Ik ben erg benieuwd hoe het momenteel met je paard gaat en of er al verbetering is :o!