Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wat is het beste met Nieuw jaar?

 
Profiel   

Hallo, ik heb een probleem en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb een ruin van 11 jaar. Hij is bang voor vuurwerk. Een knal en hij draaft/galoppeert het weiland alweer door. Mijn pony staat 24/7 buiten (met een inloopstal). Nu doen we hem met NieuwJaar altijd in zijn stal om te zorgen dat hij niet door het lint schiet uit paniek. Nu, als hij in zijn stal staat, steigert en trapt hij tegen de deur aan. (Ik probeer hem al een beetje te laten wennen aan de stal). Nu weet ik niet meer wat het beste is om te doen aangezien ik niet wil dat hij uit paniek de hele nacht in zijn paddock rent, maar ook niet dat hij in zijn stal in paniek raakt. Wat zouden jullie doen? Ook met hoe hij rustiger kan worden in zijn stal? (hooinetten zijn aanwezig)


Laatst bijgewerkt door Horsez13 op 24-12-20 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 18:11 



 
Profiel   

Kan je niet oefenen met vuurwerk geluiden? Zo heb ik het bij mijn merrie gedaan. Bij elke knal kreeg ze een snoepje :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 18:13 



 
Profiel   

Dankjewel voor de tip! Dat zal ik proberen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 18:15 



 
Profiel   

Hem op een manege stallen met andere rustige paarden in de buurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 18:24 



 
Profiel   

ikkedus schreef
Hem op een manege stallen met andere rustige paarden in de buurt.


Hij staat al bij pony's die wel gewoon rustig zijn op stal en bij vuurwerk. Helaas maakt dat hem niks uit en is hij zelf wel snel van streek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 18:25 



 
Profiel   

Ik zou hem buiten laten. Dan is hij net zo bang als binnen, maar kan hij die angst er wel uit rennen (wat logisch en natuurlijk is voor een paard). En is hij bovendien in zijn vertrouwde omgeving. Staat hij buiten alleen of met andere paarden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 18:32 



 
Profiel   

Wij hebben ze hier de afgelopen jaren aan de longe genomen in de paddock zodat ze konden bewegen met enige controle. En eens ze kalmeren aan de hand droog stappen. :) De meest nerveuze liet ik wat langer rennen maar eens er weer licht aan was nam ik hem korter en stapte ik rond met hem. dit jaar moet ik zien hoe ze het doen in de stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 18:35 



 
Profiel   

Koper schreef
Ik zou hem buiten laten. Dan is hij net zo bang als binnen, maar kan hij die angst er wel uit rennen (wat logisch en natuurlijk is voor een paard). En is hij bovendien in zijn vertrouwde omgeving. Staat hij buiten alleen of met andere paarden?


Hij staat overdag met meerdere paarden buiten en snachts gaat hij in de paddock met inloopstal en andere paarden worden op stal gezet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 19:49 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties! Hier heb ik zeker wat aan! Heb je nig meer tips, laat het zeker weten

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 19:50 



 
Profiel   

Horsez13 schreef
Koper schreef
Ik zou hem buiten laten. Dan is hij net zo bang als binnen, maar kan hij die angst er wel uit rennen (wat logisch en natuurlijk is voor een paard). En is hij bovendien in zijn vertrouwde omgeving. Staat hij buiten alleen of met andere paarden?


Hij staat overdag met meerdere paarden buiten en snachts gaat hij in de paddock met inloopstal en andere paarden worden op stal gezet.

Staat hij 's nachts dan ook nog alleen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 20:05 



 
Profiel   

Wij blijven er altijd bij en houden ze aan het halster, dan blijven ze rustig, er wordt bij ons op enkele meters afgestoken en los gaat niet.
Normaal lopen ze 24/7 los maar met oud en nieuw staan we met zijn allen op stal.
Ik weet niet hoe jouw paard reageert als je hem vast houdt, wordt hij daar rustig van?
Je hebt ook wel rustgevende middeltjes, ik had vorig jaar bach rescue gegeven en ze leken toch iets rustiger.
Dit jaar wordt oud en nieuw hopelijk heel rustig maar helemaal stil verwacht ik niet.
Kun je hem niet bij de andere paarden doen voor die nacht? Een stalletje maken in de gang met een hek ofzo kan ook vast wel voor één nachtje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 20:11 



 
Profiel   

Als hij op stal staat, staan de andere pony’s dan in hetzelfde gebouw? Of staaf hij dan alleen?
En staat hij alleen met oud & nieuw op stal of wel vaker? Als het alleen met oud & nieuw is of iets anders naars kan het zijn dat hij de stal al aan iets naars linkt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 20:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen