Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

verzorgpony

 
Profiel   

Hallo Allemaal,

ik heb sinds aantal maanden een verzorgpony fjordenruin van 4 jaar oud. ik ben hem aan het doorrijden.
mis hebben jullie nog wel tips voor mij.

tijdens het wandelen gaat hij er heel vaak door in de volle galop terug naar de wei. wat doen jullie als het paard er vandoor gaat?

2de vraag hij wil niet graag het bit in hebben. nu kan wel over gaan naar bitloos maar tijdens het rijden gaat hij ook nog wel eens vandoor of draait zo de andere kant op. alle tips zijn welkom.

groetjes mathilde
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-21 22:49 



 
Profiel   

mkorbeld schreef
Hallo Allemaal,

ik heb sinds aantal maanden een verzorgpony fjordenruin van 4 jaar oud. ik ben hem aan het doorrijden.
mis hebben jullie nog wel tips voor mij.

tijdens het wandelen gaat hij er heel vaak door in de volle galop terug naar de wei. wat doen jullie als het paard er vandoor gaat?

2de vraag hij wil niet graag het bit in hebben. nu kan wel over gaan naar bitloos maar tijdens het rijden gaat hij ook nog wel eens vandoor of draait zo de andere kant op. alle tips zijn welkom.

groetjes mathilde


Hoi Mathilde,

Wat leuk dat je deze pony doorrijdt. Ik denk dat je al een heel eind kan komen door grondwerk lessen te nemen met de pony. Door bezig te gaan samen met een instructeur aan bovenstaand punten. Succes ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 23:38 



 
Profiel   

Heb je ervaring met een jong paard rijden?
Het is niet zo handig als je paard nu er al vaak in volle galop vandoor gaat.
Hij leert de verkeerde dingen en zonder goede begeleiding zal het moeilijker worden.
Ik denk dat je hulp moet hebben en niet zonder een ervaren begeleider moet gaan rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 23:41 



 
Profiel   

Ik mag aannemen dat het paard ook een eigenaar heeft. Kan die je niet helpen en adviseren. Zo te lezen ben jij erg onervaren en dan moet je dus hulp bij de eigenaar vragen die kent het dier het best.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 23:44 



 
Profiel   

Het zal me wel weer niet in dank worden afgenomen, maar stop hier mee. Je bent dit dier enkel maar slecht gedrag aan het aanleren. Veel succes voor degene die het straks weer op mag lossen. Het arme dier weet zo ook helemaal niet waar hij aan toe is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 00:55 



 
Profiel   

LiselotZorro schreef
Het zal me wel weer niet in dank worden afgenomen, maar stop hier mee. Je bent dit dier enkel maar slecht gedrag aan het aanleren. Veel succes voor degene die het straks weer op mag lossen. Het arme dier weet zo ook helemaal niet waar hij aan toe is.


Dit. Je hebt gewoon les en begeleiding nodig want anders gaat het grandioos mis. Dit is helemaal niet doorrijden maar verprutsen, hoe hard het ook klinkt.

Hier op stal net zo’n meisje dat niets te zeggen heeft over haar paard en het dier leert ook elke keer weer een extra trucje om ervan af te komen. Ging in een paar jaar tijd van een goed wandelpaard naar iets onbetrouwbaars nu dat random de beek of de weg achterwaarts inloopt zonder aanleiding. Ga deze weg aub niet op, want dit gedrag Is gewoon gevaarlijk en afleren zal steeds moeilijker worden. (Dat meisje krijgt trouwens zeer binnenkort te horen dat haar stal wordt opgezegd zodra er een vervanger is, ‘t is absoluut niet meer veilig en er lijkt geen vooruitzicht te zijn op begeleiding. Maar is zeker niet fijn als je dat te horen krijgt. Zijn al heel wat drama’s geweest kan ik je vertellen.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 02:40 



 
Profiel   

Dit zijn problemen die je onder goede begeleiding moet oplossen en niet via een paar tips op internet. Neem zoveel lessen, op de grond maar ook met rijden. Bespreek alles met de eigenaar en vertel eerlijk hoe alles gaat. Wees ook realistisch of je wel de juiste ruiter bent voor dit paard.

Bij jonge paarden is het belangrijk om alles heel goed aan te leren, want eenmaal aangeleerd, dan is het vaak stukken moeilijker af te leren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 03:09 



 
Profiel   

Mijn advies zou ook zijn ga op zoek naar goede begeleiding. Een jong paard doorrijden is erg leuk maar zo ontzettend moeilijk.

Gelijk stoppen zou ik alleen adviseren als je niet de goede begeleiding zou vinden.
Al ben ik het wel echt eens dat het gedrag wat de pony nu aanleert wel echt onwijs moeilijk is om af te leren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 18:53 



 
Profiel   

Ik zou adviseren om een trainer/trainster te vinden die je kan helpen bij deze zaken, het is heel belangrijk dat je alles veilig doet zodat jij en je paard in alle tijden zo veilig mogelijk kunnen werken
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-21 15:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen