Zijn er meer mensen met rare/unieke paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Heb jij een raar paard?

Ja
71 (66%)
Nee
19 (17%)
Niet meer
9 (8%)
Gelukkig niet
5 (4%)
Anders
2 (1%)

Totaal aantal stemmen: 106


Pumpkinbroes

Berichten: 409
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-21 10:12

Hutcherson schreef:
Die van mij rent zo de volle mesthoop op, verzakt in de mest, komt niet meer in de benen, valt op zijn zij, spartelt wat rond, bezorgd zijn vrouwtje een totale hartverzakking en hoort nieuwe vloekwoorden, struikelt de mesthoop af en krijgt verbaal op zn donder...

Draait zich om, rent naar maatje, bijt hem in zijn spekkie en rent gauw terug naar de mesthoop die ik probeer af te sluiten met lint... En staat bijna weer met twee pootjes op de hoop.. Dat gingen we helaas voor hem niet nogmaals doen... Maar dat heb ik echt nog niet meegemaakt. Een paard dat best even paniek heeft en niet op de benen komt... Echt doodeng... En dan gauw terugkomen en weer willen doen.


Dit is echt raar -O- :\

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:47

Ik heb een "raar" paard gehad haha, superslim, dominant, gevoelig..altijd aan het "testen". Heel gecompliceerd paard die de meeste mensen weg hadden gedaan denk ik. Had hem ook gekocht bij een centrum voor gedragsproblemen voor paarden waar hij stond vanwege dominantie problemen.

Kon sloten openmaken, deuren openmaken, ohz zat er een hele gebruiksaanwijzing bij..linksom beginnen dan rechtsom, begon hij te etteren dan geen strijd aan gaan maar rechtsom achterwaarts een rondje door de bak laten gaan. Dan weer omdraaien en weer linksom beginnen..rechtsom herhalen net zolang totdat hij rechtsom normaal voorwaarts ging. Dit kon soms wel een half uur duren, en moest vaak een keer in de week/ twee weken herhaald worden en dan ging het weer een tijdje goed.

In het bos ook hem nooit ergens mee weg laten komen, want als je een keer op een pad omgedraaid was voor een plas dan kon je de volgende 3 keer strijd verwachten op dat pad. Op wedstrijd alleen als het niet waaide want meneer was anders overal bang voor en zorgen dat hij zich niet afsloot van de spanning. Altijd compromissen sluiten.

Als hij zich niet lekker voelde dan wist hij dat altijd duidelijk te maken door tegen de wand van de stal of buiten tegen de hooiruif met zijn voorbenen te slaan. Hij wist dat we hem dan kwamen helpen.

Met evenementen dachten mensen altijd dat het een jong paard was omdat hij zich in het begin altijd misdroeg. Ook toen hij al wat ouder was en verder afgericht was haha. Ik had er altijd mijn handen vol aan en moest echt steeds slimmer zijn. (heel leerzaam)

Op het laatst toen ik de chinese gebruiksaanwijzing van 100 pagina's eindelijk helemaal goed door had kon ik ermee lezen en schrijven maar phoe..echt een uniek paard.

Afbeelding

3timesmom

Berichten: 1318
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 20:34

Heerlijk om te lezen dit.
En wat en geweldige foto's.
Wij hebben ook zo een clown. Gekocht als veulen en nu ondertussen 5 jaar. Toen we hem hebben geleerd vaak op het punt gestaan hem weg te doen omdat hij zo weinig werklust had. Maar hij is zo ontzettend lief en grappig dat we dat niet over ons hart kregen. Gelukkig is hij in de positieve zin verandert en aan het werk gegaan, al blijft het op zn eigen manier.
Hij moet elke ochtend aan je snuffelen voor je zn halster aan kan doen en gekke bekken trekken als de beste. Elke tak die hij kan pakken tijdens een buitenrit moet hij hebben al moet hij hiervoor in een giraf veranderen. En als je naar m toe gaat stopt hij zn neus je richting uit waar je dan eerst een zoen op moet geven. Ik kan een hele lijst van m maken.
Maar het leukste is dat hij je echt elke dag aan het lachen maakt. En dat vind ik toch heel bijzonder, dus ook al is hij niet het sportpaard waar we op hoopte, die gaat nooit meer weg hier.

Afbeelding


Afbeelding

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 20:54

Daihyo schreef:
Hier ook een bijzondere. Ik noem hem regelmatig autistisch. Reageert in extremen, kan slecht tegen veranderingen en reageert altijd anders dan je denkt.
Ik heb er inmiddels een veulen bij gekocht en hoop oprecht dat zij een stuk minder gecompliceerd is.
Ik ben gek op hem hoor. Maar het geeft zoveel kopzorgen en hij maakt het zichzelf vaak zo moeilijk.



Zo een heb ik ook.
Ik noem hem ook altijd mijn autistje.
Ik heb hem nu ruim 12 jaar en elke keer denk ik: ik doe hem weg, idioot beest.
Maar van de gedachte dat hij weg zou gaan alleen al .. |(


Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:00

Marije_1997 schreef:
[ [url=m/1VmGty.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DVjhED.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gewoon sowieso qua uiterlijk al bijzonder, maar z'n innerlijk is net zo bijzonder. Gestoord maar ook super lief


Jouw gekkie staat in Uitgelicht zag ik!

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: Zijn er meer mensen met rare/unieke paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:41

Of ik een raar en uniek paard heb? Die vraag kan ik volmondig met ja beantwoorden.
Maar toch kan ik hem echt niet meer missen.

Hij stond een paar dagen na het inslapen van mijn vorige paard op stal voor de handel. Ik stap zijn stal in en hij legt hoofd in mijn nek, zo van jij bent van mij. Met testen gaf hij zo’n veilig en vertrouwd gevoel.
Door omstandigheden duurde het nog even voordat hij echt van mij werd.

Elke dag als ik aankom hoort hij me van ver. Anderen zeggen dan ineens wat wordt hij druk en ze horen al hmmhmhm. Ik ben auto nog niet uit of je hoort hem al.
Van het weekend was ik de buurman aan het invlechten, maar dat vond hij niet leuk. Als hij stem hoorde werd hij druk.
Hij legt met poetsen zijn hoofd in je armen en dan moet je blijven poetsen en knuffelen.
Hij kan met zijn ogen en hoofd praten. Hij kan aanwijzen wat hij wil.
Hij komt in paddock altijd naar me toe, zelf als hij in stal hooi staat te eten komt hij om aan het werk te gaan.
Hij weet dat hij netjes achter de drempel moet blijven. Meestal doet hij dat netjes, maar hang er toch maar touwtje. Hij duwt de deur namelijk steeds open .

Het is echt een vriendelijk en lief dier, maar kan zich soms ook giga afsluiten. Dan reageert hij echt nergens meer op. Is lang geleden dat hij zo was en kan er nu steeds beter mee omgaan.

Kortom een fantastisch dier met een fantastisch karakter die ik niet meer kan missen en hij mij ook niet

Tiquira_Jill

Berichten: 421
Geregistreerd: 10-07-18

Re: Zijn er meer mensen met rare/unieke paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:35

Wat een leuke paarden allemaal *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 01:19

Suzanne F. schreef:
Marije_1997 schreef:
[ [url=m/1VmGty.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DVjhED.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gewoon sowieso qua uiterlijk al bijzonder, maar z'n innerlijk is net zo bijzonder. Gestoord maar ook super lief


Jouw gekkie staat in Uitgelicht zag ik!


Ohh helemaal niet gezien hahahaha jammer weer :p