Zijn er meer mensen met rare/unieke paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Heb jij een raar paard?

Ja
71 (66%)
Nee
19 (17%)
Niet meer
9 (8%)
Gelukkig niet
5 (4%)
Anders
2 (1%)

Totaal aantal stemmen: 106


Pumpkinbroes

Berichten: 409
Geregistreerd: 31-10-20

Zijn er meer mensen met rare/unieke paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-21 18:11

Ik heb nu bijna 20 jaar eigen paarden, train paarden, werk met paarden, rij ze door etc.

Maar z'n rare als dat ik nu heb, heb ik eigenlijk nog niet meegemaakt.
Dus ik vraag mij af of er meer mensen zijn met z'n one-in-a-lifetime-paard ?

Aan de grond heb ik mijn handen vol aan hem. Niet altijd makkelijk, 680 kilo sterk en bijna 1.70 hoog.

Zo hebben we onze stal aan een kleinere rivier en gebeurde het wel eens met warm weer dat hij langs de crib op zwom en een inham verder weer het land op liep (inmiddels afgezet zodat hij niet meer kan zwemmen). Dit heeft al menig wandelaar de schrik van zijn/haar leven bezorgd.

Hij herkent mijn auto en komt vrijwel altijd aanlopen als ik aan kom rijden. (Mijn andere paarden alleen als ze eten willen :') )
Een jaar geleden vond hij mij eens te traag en kwam hij zelf naar stal lopen, de wei dus uitgezwommen. Stal ligt +- 100 meter van de wei af dus ik schrok mij een hoedje. _O-

Met beleren onder het zadel was hij de makkelijkste die ik ooit heb meegemaakt.
Hij lijkt met rijden mentaal tot rust te komen. Echt zen gewoon.

Longeren is dan wel weer een noodzakelijk kwaad. -O-

Als ik aan het poetsen ben, toilleteren etc. hangt zijn boeren metworst steevast naar beneden.

En ik kan nog wel even doorgaan...

hagelslag
Berichten: 9027
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Zijn er meer mensen met rare/unieke paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 20:35

Afbeelding

Raar, nukkig, geniaal, braaf, super, tsja wat is ze niet....
Al 17 jaar bij ons. Ookal is het de pony van m'n zusje maar vroeger heb ik ook nog 4 jaar op haar mogen rijden.

Ze slim en ze leert je wel hoe je respectvol met haar moet omgaan

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 20:46

Ik heb ook zo'n weirdo gehad. Geen hek of grendel die hij niet open kon krijgen. Sprong over alle draden heen. Toen ik nog rookte, probeerde hij je sigaret te pakken, die lucht vond hij heerlijk :+
Hij is een keer over de voorstang van de trailer gesprongen, en hing toen op de kop hooi te eten :')
Echt een clown was het. Met beleren ook de makkelijkste ever!

FlashWolves

Berichten: 38
Geregistreerd: 28-12-13
Woonplaats: Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 20:50

Afbeelding
Hij wordt door de instructrice een extreem koppig paard genoemd, omdat hij niet 2 hindernissen achter elkaar wou springen. Hij vond 1 sprong meer dan genoeg. Hij ging strak voor de 2de hindernis stilstaan.

Zijn bijnaam is ook af en toe "de duivel met 4 benen", maar ik zou niet zonder hem kunnen.

Tiquira_Jill

Berichten: 421
Geregistreerd: 10-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:58

Ik trek ze aan :+ :')
Dus de meeste paarden die ik heb gehad en heb zijn een tikkeltje gestoord.
Eentje sprong alle weilanden uit hoe hoog het ook was en hij was maar 1.35 :?
En degene die ik nu heb zakt gewoon in elkaar tijdens het wandelen en gaat lekker rollen := >;)

Anastasia24

Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 22:24

Mijn haflinger is ook goed... uniek. Met zijn neus overal bovenop, als ik aan het uitmesten ben, hooi aan het bijvullen, met mijn andere paard bezig ben, hij is er altijd bij en is altijd de voorste. Bij draden heeft hij uitgevogelt eronder door te kunnen dus als ik even mijn voorste stuk 'afzet' gaat hij er samen met de shetlander er toch onderdoor. Staat mijn andere paard aan het andere kant van het draad eenzaam te wezen.
Onze stalgang is zo'n meter breed, maar hij moet en zal erin gaan staan okal hangt het draadje in de deuropening. Eronderdoor en dan moeilijk gaan kijken dat hij niet kan keren. Ik heb hem menig keer achteruit naar buiten moeten begeleiden, *D
Wij hebben een raampje (zonder glas) waarmee je de stalgang in kan kijken. Als ik binnen ben volgt hij dan ook álles met zijn hoofd erdoor heen. ''Waar blijft het eten? Ik heb besteld. '' :Y)


Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 22:29

Ik heb 1 hele bijzondere gehad. Heel eenkennig paard, kon mensen echt letterlijk aanvliegen maar mij vond ze lief. En als ze eens een keer lelijk keek dan zei ik: uh uh, likje! En dan gaf ze snel een likje op mijn hand en dan was het klaar. Ik kon er alles mee maar daar is wel heel veel werk en heel veel geduld aan vooraf gegaan. Je kon haar niet eens aanraken toen ze er net was. En kon ik haar eindelijk aanraken dan mocht het niet met een borstel. Die moest ze eerst besnuffelen en ruiken en dan mocht het. Rondom haar mond en bij de oren aanraken is nog veel langer een probleem geweest maar ook dat is goed gekomen. Wat een uren zaten er in dat paard zeg.

Anoniem

Re: Zijn er meer mensen met rare/unieke paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 22:31

Afbeelding
Afbeelding

Gewoon sowieso qua uiterlijk al bijzonder, maar z'n innerlijk is net zo bijzonder. Gestoord maar ook super lief

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Zijn er meer mensen met rare/unieke paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 22:52

Hier ook een bijzondere. Ik noem hem regelmatig autistisch. Reageert in extremen, kan slecht tegen veranderingen en reageert altijd anders dan je denkt.
Ik heb er inmiddels een veulen bij gekocht en hoop oprecht dat zij een stuk minder gecompliceerd is.
Ik ben gek op hem hoor. Maar het geeft zoveel kopzorgen en hij maakt het zichzelf vaak zo moeilijk.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Zijn er meer mensen met rare/unieke paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 02:02

Ja, hier ook 3 gestoorde pony's.
Jolly doet altijd alsof hij vermoord wordt als hij voor het eerst iets moet doen, terwijl als je het een dag later weer van hem vraagt, hij doet alsof hij nooit anders gedaan heeft.

Miracle is een held op sokken. Een hart van goud en hij zal oprecht nooit bewust iets verkeerd doen. Maar man wat is die knol lomp. Ik had hem eens in het bos aan een bankje vastgezet waar ik zelf even op ging zitten. Niet veel later heeft hij zichzelf met het touw in de knoop, en in plaats van dat hij dan bedenkt om even te kijken hoe hij uit de knoop komt, begint hij gewoon keihard te trekken. Je zag hem echt denken: als ik maar hard genoeg trek ben ik vanzelf weer los. Bankje begon al te kraken, oeps...

Punette heeft ook een hart van goud maar boy, het blijft een Shetlander. Soms zie je haar gewoon broeden op kattenkwaad, bijvoorbeeld als je met het draad bezig bent van de strookbegrazing. Madam heeft jaren geleden ook een loodzwaar hek even opgetild zodat zij met haar mannen op pad kon.

Altijd wat te beleven!

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 02:25

Ik heb ook zo'n clown staan, mijn 2 jarige tractor is een enorme uitvinder. Hij is regelmatig uitgebroken als de stroom van de weide af was (zonder enige schade aan het hekwerk) om vervolgens dom aan de andere kant van de draad te gaan staan kijken.

Hij slaapt het liefste helemaal plat, volledig van de kaart en luid snurkend. Zo ongeveer 3x per week staan er wel mensen aan de deur bij de boer die denken dat hij dood is. Inmiddels hebben we maar een bordje opgehangen met "Ik ben niet dood, ik slaap graag" O:)

Ook moet werkelijk álles moet uitgebreid geinspecteerd worden. Zo heeft hij ooit eens in de velg van een vrachtwagen gestaan om de laadvloer van de wagen te inspecteren en vond het wel gezellig om ook even in de cabine te kijken :') Met draaiende motor en een kraan bovenop, maakte allemaal geen zak uit :x De chauffeur kon er gelukkig wel heel hard om lachen en merkte op dat paardlief voor de duvel niet bang is.

Wat nou, slowfeeder?

Afbeelding

Mesten doe je ook ín de mestvaalt:

Afbeelding

Jorex

Berichten: 9946
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Zijn er meer mensen met rare/unieke paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 02:37

Ik heb 2 rare paarden, allebei raar op een andere manier. _O-
Scheelt dat ze maar mini-formaat zijn.

kevinsky

Berichten: 1979
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: Zijn er meer mensen met rare/unieke paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 15:20

Ik had een die was ook bijzonder.

Super eenkennig. Hij vond je lief of het werd nooit wat, singeldwang, opstap probleem, vloog er in blinde paniek vandoor, kon niet in de stilstaande trailer wachten en liep er alleen op als ie zin had.

Maar was op en top braaf op buitenrit. Keek nergens van op. En het meest fijn te rijden paard wat ik ooit heb gekend! Super slim, lekker soepel en vlug. Ging voor me door het vuur.

Tot de dag dat mijn zadel wat verschoof en ik mij er vanaf bokt. Daarna was het hopeloos, het rennen werd rodeo. En een soepel en lenig en vlug die wat je er af wil krijgen. Ja dat win je niet. Toen was het vertrouwen weg. Dat was het einde van ons.

Nu een autistische Lunicorn. Neuroot, rill, bang voor blaadjes. Maar goud eerlijk giga groot en niet zo soepel en vlug :')

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 16:10

Ik heb ook een aparte. Hij kan je aankijken met de meest vreemde blikken, kruipt t liefst in je broekzak als hij twijfelt. Kijkt graag naar dingen in de lucht zoals vliegtuigen, ligt het liefste bij mij op schoot en is meester in ontsnappen en onder dingen door kruipen :=
Ik ben zo gek op dit beestje. Zou niet meer zonder hem kunnen.

Afbeelding

Afbeelding

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 16:25

De mijne is niet raar, maar wel absoluut uniek te noemen:
hij heeft het leven van een veulen gered.
Dat diertje was van onze overburen en in de sloot terecht gekomen. Mijn paard wilde per se de wei niet uit! Gewoon stokstijf blijven staan, hoofd omdraaien richting waar het veulen lag en niet meer mee willen lopen. Omdat hij altijd braaf en zijn gedrag heel apart was ging ik op onderzoek uit. Na even speuren vond ik het veulentje vechtend voor zijn leven in de sloot achter ons. Wij hadden hem nooit gezien omdat de sloot veel dieper lag dan het weiland.

Ook heeft hij een keer zijn stal staan afbreken, zodanig dat ik hem eruit heb moeten halen.
Daarna wilde hij niet meer die stal in. Wat bleek: uit de haspel boven zijn box kwam rook. Ook dit zouden wij nooit op tijd hebben gemerkt.
Dus ja, mijn paard is absoluut apart en uniek. :D

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Re: Zijn er meer mensen met rare/unieke paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 16:34

Wat een geniale ervaringen komt er hier voorbij _O-
Mijn jonge ijslander kan geen inrit, zijpaadje, prullenbak of wandelaar voorbij lopen zonder er gelijk in of bovenop de duiken. Ik kan zegmaar nooit gerust aan de lange teugel door het dorp stappen, want dan zou hij bij de eerste de beste openstaande deur naar binnen lopen :') Ik moet hem echt afremmen om niet iedere wandelaar te storen, en vooral kinderen zijn favoriet! Daar rent hij zowat op af, om vervolgens heel voorzichtig met de om te gaan. Ook rende hij een keer keihard achter een haas aan die voor ons op het pad sprong en vluchtte :+ Verder is het een onwijs braaf paard, met temperament, dat wel, maar zó onwijs makkelijk! Ik doe de gekste dingen met hem :D

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 16:41

Nicky1963 schreef:
De mijne is niet raar, maar wel absoluut uniek te noemen:
hij heeft het leven van een veulen gered.
Dat diertje was van onze overburen en in de sloot terecht gekomen. Mijn paard wilde per se de wei niet uit! Gewoon stokstijf blijven staan, hoofd omdraaien richting waar het veulen lag en niet meer mee willen lopen. Omdat hij altijd braaf en zijn gedrag heel apart was ging ik op onderzoek uit. Na even speuren vond ik het veulentje vechtend voor zijn leven in de sloot achter ons. Wij hadden hem nooit gezien omdat de sloot veel dieper lag dan het weiland.

Ook heeft hij een keer zijn stal staan afbreken, zodanig dat ik hem eruit heb moeten halen.
Daarna wilde hij niet meer die stal in. Wat bleek: uit de haspel boven zijn box kwam rook. Ook dit zouden wij nooit op tijd hebben gemerkt.
Dus ja, mijn paard is absoluut apart en uniek. :D

Wauw, wat een aparte verhalen! Mooi zeg.

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 16:41

Dioxide schreef:
Ik heb ook zo'n clown staan, mijn 2 jarige tractor is een enorme uitvinder. Hij is regelmatig uitgebroken als de stroom van de weide af was (zonder enige schade aan het hekwerk) om vervolgens dom aan de andere kant van de draad te gaan staan kijken.

Hij slaapt het liefste helemaal plat, volledig van de kaart en luid snurkend. Zo ongeveer 3x per week staan er wel mensen aan de deur bij de boer die denken dat hij dood is. Inmiddels hebben we maar een bordje opgehangen met "Ik ben niet dood, ik slaap graag" O:)

Ook moet werkelijk álles moet uitgebreid geinspecteerd worden. Zo heeft hij ooit eens in de velg van een vrachtwagen gestaan om de laadvloer van de wagen te inspecteren en vond het wel gezellig om ook even in de cabine te kijken :') Met draaiende motor en een kraan bovenop, maakte allemaal geen zak uit :x De chauffeur kon er gelukkig wel heel hard om lachen en merkte op dat paardlief voor de duvel niet bang is.

Wat nou, slowfeeder?

[ [url=m/MN23cr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mesten doe je ook ín de mestvaalt:

[ [url=m/PITrZr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha, deze is wel heel grappig.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 16:44

Hier ook een apart, nouja zeg maar gerust autistisch. Halster niet op zijn manier omdoen, dan liever geen om,... ik kan lezen en schrijven met hem, maar het is me er wel een.

Mijn jonge tinker is gelukkig een doodnormale, hoewel 1 raar trekje, s zomers pakt hij zelf de waterslang en dan vindt hij het heerlijk om afgespoten te worden. Of hij gaat met zn voeten in de waterbak staan. Longeren met een plas in de bak, geheid dat hij 100 pogingen doet om erin te gaan liggen of keihard doorheen racen. Ik ben blij dat we geen poel in de wei hebben

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 02:16

Love2sk8 schreef:
Wat een geniale ervaringen komt er hier voorbij _O-
Mijn jonge ijslander kan geen inrit, zijpaadje, prullenbak of wandelaar voorbij lopen zonder er gelijk in of bovenop de duiken. Ik kan zegmaar nooit gerust aan de lange teugel door het dorp stappen, want dan zou hij bij de eerste de beste openstaande deur naar binnen lopen :') Ik moet hem echt afremmen om niet iedere wandelaar te storen, en vooral kinderen zijn favoriet! Daar rent hij zowat op af, om vervolgens heel voorzichtig met de om te gaan. Ook rende hij een keer keihard achter een haas aan die voor ons op het pad sprong en vluchtte :+ Verder is het een onwijs braaf paard, met temperament, dat wel, maar zó onwijs makkelijk! Ik doe de gekste dingen met hem :D


Alsof je mijn merrie beschrijft :') _/-\o_

Op onze eerste buitenrit liep ze zo een grote partytent in waar een auto in gerepareerd werd, en ze is al eens bijna in een huis naar binnen gelopen toen een man zijn post even gauw uit de brievenbus naast de deur wilde pakken... Alleen had de beste man nog nét zijn birthday suit niet aan... Ook wildplassers zijn favoriet om uitgebreid aan te gaan staan staren ipv gewoon langs te lopen. En dat is dan geen angst, maar gewoon interesse. Verder is ze ook nieuwsgierig genoeg om vaak genoeg met haar hoofd bijna/nét tegen bomen/lantaarnpalen/struiken/hekwerken/noem maar op te knallen omdat ze afgeleid is. Ook als we gaan geocachen moet ik soms oppassen dat zij de caches niet voor mij gevonden heeft :')

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Zijn er meer mensen met rare/unieke paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 02:22

Die van mij rent zo de volle mesthoop op, verzakt in de mest, komt niet meer in de benen, valt op zijn zij, spartelt wat rond, bezorgd zijn vrouwtje een totale hartverzakking en hoort nieuwe vloekwoorden, struikelt de mesthoop af en krijgt verbaal op zn donder...

Draait zich om, rent naar maatje, bijt hem in zijn spekkie en rent gauw terug naar de mesthoop die ik probeer af te sluiten met lint... En staat bijna weer met twee pootjes op de hoop.. Dat gingen we helaas voor hem niet nogmaals doen... Maar dat heb ik echt nog niet meegemaakt. Een paard dat best even paniek heeft en niet op de benen komt... Echt doodeng... En dan gauw terugkomen en weer willen doen.

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 02:58

Ik kon een paard. Deze is inmiddels verkocht. Zou als therapiepaard echt perfect zijn. Op de grond spiegelde hij jou echt. Was je boos of gehaast, dan had je aan dit paard een zware dobber. Was je relaxt, dan was hij dat ook. Op de grond zo'n braaf en leuk dier. Rijden was daarentegen een heel ander verhaal. Dat kon gewoon niet veilig. Bokken met 4 benen in de lucht, plots wegsprinten of ineens steigeren. Paard was medisch oke en liep ook braaf voor de wagen.

ricojoreen

Berichten: 531
Geregistreerd: 23-07-13
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 09:48

JA, maar ook echt de liefste ooit!

Die loopt zo de dichtbegroeide bosjes in met een buitenrit, schrikt van kinderwagens (niet van groot verkeer, graafmachines enz.)
Meestal als ze iets eng vindt: ze kijkt, snuift om vervolgens (na enige tijd daar te hebben gestaan) er naartoe te stappen _/-\o_
Af en toe maakt ze een mooie draai en rent ze weg }>
Laatst wou ik blackfoto's maken, kreeg alleen maar zulke foto's :')

Afbeelding

Hahaha Love2sk8, hier moest ik wel even om lachen :')
Die van mij moet ik altijd tegenhouden bij honden, die vindt ze echt geweldig :+

Pumpkinbroes

Berichten: 409
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-21 10:07

Nog eentje over mijn paard dan.

Hij had stalrust van de zomer vanwege een ongeluk.
Zijn stal moet al driedubbel beveiligd worden omdat hij alles steelt, opent en openduwt.

Hij heeft een raam, van een soort speciaal glas wat niet stuk kan.

Nou kwam ik op een ochtend en lag dat raam dus op de grond, maar de voegen en de randen waar het raam ingezeten had, waren nog helemaal compleet.

We hebben met zijn allen staan puzzelen hoe dat nou gebeurd kon zijn.

Het enige wat wij konden bedenken was dat hij dus dat zware raam op de een of andere manier naar boven heeft geduwd, want alleen aan de bovenkant zit geen rand om het raam vast te houden.


Afbeelding

Pumpkinbroes

Berichten: 409
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-21 10:11

Kookaburra schreef:
Ik kon een paard. Deze is inmiddels verkocht. Zou als therapiepaard echt perfect zijn. Op de grond spiegelde hij jou echt. Was je boos of gehaast, dan had je aan dit paard een zware dobber. Was je relaxt, dan was hij dat ook. Op de grond zo'n braaf en leuk dier. Rijden was daarentegen een heel ander verhaal. Dat kon gewoon niet veilig. Bokken met 4 benen in de lucht, plots wegsprinten of ineens steigeren. Paard was medisch oke en liep ook braaf voor de wagen.


Ja sommige paarden hebben echt een voorkeur.
Die van mij wilde pas meewerken met longeren nadat hij onder het zadel doorgereden was. (Daar was hij wel heel makkelijk mee).

Heb ook ooit eens een pony gehad die onder het zadel wel liep maar niet van harte, voor de wagen ging wel prima.