Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 91 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mijn paard schudt sinds 1 maand ontzettend met zijn hoofd!

 
Profiel   

N4N4 schreef
Is er niet iets met de oren aan de hand ? Is daar al naar gekeken?


Geen idee, niet naar gekeken, krijg verder geen reactie als ik aan zijn oren zit.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 20:31 



 
Profiel   

@Anoukwelsh: dank je wel. Was juli jl. en mis haar enorm. Was pas 10 ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 20:42 



 
Profiel   

Zeedraakje schreef
@Anoukwelsh: dank je wel. Was juli jl. en mis haar enorm. Was pas 10 ;(


Heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 21:46 



 
Profiel   

ellepel schreef
een filmpje kun je uploaden op youtube en dan zet je de link van dat filmpje hier neer.
ik heb zelf een headshaker en ben wel benieuwd naar je filmpje.

verder kan er in de omgeving wat veranderd zijn.
andere paarden in zijn groep of omgeving kan toch stress geven.
het klepperen met de mond doet mij wat denken aan stress,dus ben wel benieuwd


Geen andere paarden, staat in vaste kudde, zelfde voer, geen veranderingen.
Ga kijken voor een YouTube account, moet dat allemaal even uitvinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 00:05 



 
Profiel   

Dank je wel. Ik duim mee dat het voor jullie iets is wat goed te verhelpen is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 00:41 



 
Profiel   

Zeedraakje schreef
Dank je wel. Ik duim mee dat het voor jullie iets is wat goed te verhelpen is!


Dat is heel lief! Thanks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 01:23 



 
Profiel   

Pippa13 schreef
Ik volg even. Mijn verzorgpaard staat momenteel vanaf vrijdag in de kliniek in Utrecht voor het hoofdschudden. Hij staat ook 24/7 buiten, tandarts is twee keer geweest daar kwam niks uit, dierenarts ook, kon ook niks aanwijzen. Hij blijft soms moeite hebben met eten, we zien verband met slecht weer. Een tijdje pijnstilling gegeven, toen ging het goed, maar zodra we er mee stopten begon het weer. Ze gaan morgen beginnen met de onderzoeken.


Hoe zijn de onderzoeken gegaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 19:37 



 
Profiel   

Vanochtend mijn paard aan de longe gehad, met longeerhulp.
Hij liep mooi lang en laag, aantal keer een kleine schud, maar niet zo extreem als zaterdag.
En dat in de regen, en in de hard wind.

Ik wacht donderdag de osteopaat eerst af sowieso.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 19:38 



 
Profiel   

De eerste onderzoeken zijn geweest, hij moest eerst behandeld worden voor mijt. Daar was hij een aantal weken geleden nog voor behandeld door de dierenarts, maar dat had blijkbaar niet geholpen. Gisteren hebben ze zijn maag bekeken (ook ivm het slechte eten soms) enkele kleine maagzweren gevonden. Ze zullen nu gaan focussen op zijn hoofd en hals, mocht daar niks uitkomen dan zal hij donderdag weer mee naar huis kunnen. Dus even de laatste onderzoeken afwachten.
Ik vind het erg fijn dat hij nu helemaal door de medische molen gaat in de kliniek. Op een gegeven moment toen het schudden na de tandarts osteo en dierenarts nog steeds gebeurde zit je toch met je handen in het haar. Op de kliniek kunnen ze hem goed observeren en de juiste onderzoeken uitvoeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 19:58 



 
Profiel   

Spoiler:
Pippa13 schreef
De eerste onderzoeken zijn geweest, hij moest eerst behandeld worden voor mijt. Daar was hij een aantal weken geleden nog voor behandeld door de dierenarts, maar dat had blijkbaar niet geholpen. Gisteren hebben ze zijn maag bekeken (ook ivm het slechte eten soms) enkele kleine maagzweren gevonden. Ze zullen nu gaan focussen op zijn hoofd en hals, mocht daar niks uitkomen dan zal hij donderdag weer mee naar huis kunnen. Dus even de laatste onderzoeken afwachten.
Ik vind het erg fijn dat hij nu helemaal door de medische molen gaat in de kliniek. Op een gegeven moment toen het schudden na de tandarts osteo en dierenarts nog steeds gebeurde zit je toch met je handen in het haar. Op de kliniek kunnen ze hem goed observeren en de juiste onderzoeken uitvoeren.


Aaah, ja ook voor je eigen geruststelling is het fijn als hij helemaal wordt nagekeken!
Hopelijk is het op te lossen, ik ga ook nog even duimen draaien tot, en voor, donderdag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 20:16 



 
Profiel   

Ik lees al vanaf het begin mee en ben heel benieuwd of de osteo wat kan vinden. Fijn dat het vandaag al beter ging!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 21:25 



 
Profiel   

Freekfuchs schreef
Ik lees al vanaf het begin mee en ben heel benieuwd of de osteo wat kan vinden. Fijn dat het vandaag al beter ging!


Aah lief.
Ja ben benieuwd, morgen weer even een stuk wandelen, longeren of wat grondwerk. Kijken hoe het dan weer gaat.
Ik zal donderdag een update geven!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 21:42 



 
Profiel   

Hoe was het bij de osteopaat?
Wij krijgen vandaag de uitslagen van alle onderzoeken binnen. Ik zal wel een update geven eind van de dag, misschien dat je er wat aan hebt. :)
Wij gaan ons paard als hij terug is nu ook snachts op stal zetten, aangezien we zien dat het hoofdschudden meer voorkomt als het slecht of koud weer is. Dit hebben ze op de kliniek ook bevestigd. Hij staat normaal 24/7 buiten met slechte schuilmogelijkheden. Misschien dat het hem wat meer rust en regelmaat geeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 10:25 



 
Profiel   

Headshaking kan allerlei oorzaken hebben, van inderdaad een allergie tot een zenuwbeknelling in de nek/ hals etc. of erger.

Ik ben benieuwd wat de osteo vind als er niets uit komt dan is wellicht een allergie test een idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 10:31 



 
Profiel   

Ons paard staat weer thuis. Met de andere onderzoeken hebben ze niks kunnen vinden omtrent het hoofdschudden. Toch blij dat we hem bij de kliniek hebben gebracht, dan wisten we het zeker. Bij ons paard blijkt het waarschijnlijk een samenloop van verschillende factoren: maagzweren, jeuk/mijten en weinig schuilmogelijkheden tijdens slecht weer wat tot spanning leidde. Zoals ik al zei gaat hij in de nacht terug op stal, hierdoor hopen we dat de spanning wat zal minderen, en daarbij ook het hoofdschudden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 18:10 



 
Profiel   

Bij welke kliniek ben je geweest Pippa13?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 18:21 



 
Profiel   

@Focussed, de Universiteitskliniek in Utrecht. Daar is hij bijna een week geweest om geobserveerd te worden en om onderzoeken uit te voeren. Erg tevreden met de kliniek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 18:41 



 
Profiel   

Ooohh helemaal vergeten om inderdaad een update te geven.

Ik ben opzich heel blij met de bevindingen van de osteopaat.
Hij had inderdaad problemen bij zijn nek/halswervels en die zijn losgemaakt (weet niet hoe ik dit moet zeggen/noemen).
Problemen bij zijn SI gewricht, en er kwam wat “lever” uit. Ook meer gasvorming dan normaal in zijn darmen.
Hij is natuurlijk ook gewoon te dik, en moet dus op dieet + meer beweging.

Nu dus de volgende stappen:
-op dieet
-meer beweging, actiever rijden, meer aan het werk zetten (ik rijd alleen in het bos, maar dus tijdens die bosrit iets meer van m vragen)
-(recht) achteruit lopen oefenen voor zijn SI gewricht
-Iberogast druppels voor de gasvorming
-Mariadistel kruiden voor zijn lever

Over 3 maanden een vervolg afspraak/behandeling.
Ze had ook nog wat op te merken over zijn tanden aan de voorkant, dus de tandarts komt a s maandag terug.
Heb hem vandaag nog niet zien schudden, hij was alleen niet blij met zijn iberogast door de slobber, maar at het wel netjes (en helemaal uitgelikte emmer) op.

Morgen en zondag nog rust, maandag aan de longe rustig draven en ga woensdag of donderdag een rustig stapritje maken.

Ben heel benieuwd!
Ik heb in ieder geval een stuk beter geslapen vannacht.

Heel lief dat iedereen meedenkt en leest!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 20:28 



 
Profiel   

Pippa13 schreef
Hoe was het bij de osteopaat?
Wij krijgen vandaag de uitslagen van alle onderzoeken binnen. Ik zal wel een update geven eind van de dag, misschien dat je er wat aan hebt. :)
Wij gaan ons paard als hij terug is nu ook snachts op stal zetten, aangezien we zien dat het hoofdschudden meer voorkomt als het slecht of koud weer is. Dit hebben ze op de kliniek ook bevestigd. Hij staat normaal 24/7 buiten met slechte schuilmogelijkheden. Misschien dat het hem wat meer rust en regelmaat geeft.



Ohh ik heb de update als bericht geplaatst zie ik nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 20:28 



 
Profiel   

Pippa13 schreef
Ons paard staat weer thuis. Met de andere onderzoeken hebben ze niks kunnen vinden omtrent het hoofdschudden. Toch blij dat we hem bij de kliniek hebben gebracht, dan wisten we het zeker. Bij ons paard blijkt het waarschijnlijk een samenloop van verschillende factoren: maagzweren, jeuk/mijten en weinig schuilmogelijkheden tijdens slecht weer wat tot spanning leidde. Zoals ik al zei gaat hij in de nacht terug op stal, hierdoor hopen we dat de spanning wat zal minderen, en daarbij ook het hoofdschudden.


Fijn dat ze weer thuis is, en ook fijn dat je tips en adviezen vanuit de kliniek hebt gekregen.
Hopelijk de verschillende factoren nu aanpakken, en kijken of het dan minder wordt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 20:29 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Headshaking kan allerlei oorzaken hebben, van inderdaad een allergie tot een zenuwbeknelling in de nek/ hals etc. of erger.

Ik ben benieuwd wat de osteo vind als er niets uit komt dan is wellicht een allergie test een idee.


Zet ik op het lijstje, dankjewel voor het meedenken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 20:30 



 
Profiel   

Ah kijj, duidelijk plan van aanpak. Hopelijk snel resultaat en een paardje dat zich weer helemaal ok voelt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 20:37 



 
Profiel   

Klinkt als een goede aanpak, hopelijk is het probleem zo verholpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 10:19 



 
Profiel   

Wat fijn dat de osteopaat wat kon vinden. Hopelijk helpen de tips en zal dat je paard kunnen helpen. Veel succes met het hele process. Mocht je nog vragen hebben of ervaring willen delen omtrent het hoofdschudden mag je altijd een privé berichtje sturen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 16:33 



 
Profiel   

Misschien een gekke vraag maar heb je al eens in zijn oren gekeken?

Wij hebben ook ooit een paard gehad wat opeens uit het niets met het hoofd ging schudden, deze bleek een stukje zaagsel in een van zijn oren te hebben. Was ook een hele zoektocht voor we daar achter waren.
Ook dierenarts en allerlei therapeuten bij geweest en uiteindelijk bleek het zoiets 'simpels' te zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 16:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 91 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen