Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 22 van de 24 [ 588 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bokkend traag paard

 
Profiel   

Na een week mijn paardje weer opgepakt. Wat liep hij fijn aan de dubbele longe! Heerlijk ontspannen over de rug en goed voorwaarts.

Ik zit helaas nog steeds met mijn dressuurzadel probleem. Merk dat hij steeds meer kan ontspannen nu ik al een tijdje mijn oude zadel niet meer heb (ofwel was echt een slecht zadel) ik wil daarom een goed passend zadel voor hem, maar waar doe ik goed aan?
Jullie tips? Zit te twijfelen over nieuw of 2e hands. Kan ik nu al een nieuw zadel laten aanmeten die dan elke jaar zo aangepast kan worden zodat die "mee groeit". Paard wordt in mei 5. Welke zadels en zadelmakers zouden jullie aanraden?
2e hands is goedkoper, maar ben zo bang dat ik weer een slechte passer heb en weer een slecht zadel koop..

Budget nieuw is 2500. Dacht zelf aan akkash sadelery, of hulsebos of sella. Maar geen idee wat daar de prijzen van zijn..

Heb jullie hulp/meningen nodig!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 20:59 



 
Profiel   

Zaldi is ook erg fijn en aanpasbaar door de zadelmaker (in de pers)
Veel opties qua model, zit, leer en kleur, en ruim binnen je budget.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 21:09 



 
Profiel   

Ik zou iets verstelbaars aanraden idd :j
Tweedehands kan wel, mits de zadelmaker aangeeft dat deze ook echt passend te krijgen is en niet maar beperkt verstelbaar is. Bvb een Massimo zadel dat wij gebruiken kan niet onbeperkt smaller of breder gemaakt worden.

Ik heb zelf voorheen Thorowgoods gebruikt. Die hadden een verwisselbaar kopijzer, zodat je zelf de breedte kon aanpassen :)
Voor mijn eerste paard had ik een Ruiz Diaz, ook aanpasbaar, maar wel leer ipv kunststof. Prijs was toen ongeveer €1500 :)

Qua zadelpasser kan ik niet echt veel toevoegen. Heb voor ons paard Green Distance laten komen, maar die zit dan weer best ver van jou vandaan en weet ook niet of die veel keuze in dressuurzadels heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 21:12 



 
Profiel   

Ik heb een Bates met verwisselbare boom/kopijzer. Inmiddels 3x aangepast wat heel makkelijk ging. Het mooiste van dit zadel is dat de beugelhaak verstelbaar is, zo kan je altijd in balans op je paard zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 21:32 



 
Profiel   

Ik heb een zadelmaakster die opgeleid is volgens saddlefit4life. Dit zijn een paar hele mooie duidelijke video's!

https://youtu.be/2nMgTelE08M

https://youtu.be/5gWxMUY9f5g

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 21:43 



 
Profiel   

Als Akash bij jou in de buurt komt, dan zou ik hem zeker overwegen, lees en hoor er veel goede verhalen over!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 21:52 



 
Profiel   

Wat ik zelf heb gedaan is een zadel (barnsby) van een vriendin na laten kijken, ook op het paard, door iemand die er voor geleerd heeft en dus veel verstand heeft. Ze was geheel onafhankelijk wat ik zeer fij vond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 22:03 



 
Profiel   

JustLizz schreef
Als Akash bij jou in de buurt komt, dan zou ik hem zeker overwegen, lees en hoor er veel goede verhalen over!


Vind hem alleen vrij duur ook qua zadels. Hij heeft de volgende merken weten jullie of die goed aanpasbaar zijn? Van Akash kreeg ik niet echt antwoord. Daarnaast vallen alleen de edix en ideal in mijn prijsklasse

Bates (vanaf 2700)
Ideal (vanaf 1200)
Edix (vanaf 2100)
kinsley (vanaf 3300)
Empire (vanaf 4100)
Amerigo (vanaf 4200)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-21 22:42 



 
Profiel   

Ik gok dat dit geen Zaldi paard is, al is dat lastig van de foto. Is hij breed achter de schoft?
Met Ideal moet het eigenlijk wel lukken die kun je volledig laten samenstellen met boom naar keuze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-21 06:34 



 
Profiel   

Ik heb zelf bij een collega zadelmaker van hem laatst een Edix besteld en die heb ik nu een maand of 2 in bezit en zowel mijn paard als ik zijn er super blij mee en is goed aan te passen.

Ik heb begrepen van mijn zadelmaker dat ze voor veel type paarden passend te maken maar die van mij gaf aan dat als je een paard hebt met een heel hoge lange schoft, dat het dan minder goed zou passen en hij waarschijnlijk voor wat anders zou kiezen. Nu was dat bij mijn paarden niet het geval dus ik kon daar heel goed mee uit de voeten.

Dat Edix vanaf 2.100 is komt omdat je er een dekje/halfpad etc bij nodig hebt omdat het een softtree zadel is. Ik was iets van 2.200 kwijt bij mijn zadelmaker maar dan had ik wel het volgende:
Zadel
Hele pad (dus net zoals een heel dekje waar de inlages in kinnen)
Halfpad: zodat je ook je eigen dekjes kan blijven gebruiken
Beugels
Beugelriemen
Singel

Was dus heel complete set en in principe heb je niet alles nodig, als je zelf een fijne singel/beugels etc hebt dan zou je die in principe weg kunnen laten.

Volgensmij werkt Akash ook met een complete set omdat hij vindt dat het dan allemaal bij elkaar past, maar mocht je qua budget wat lastiger zitten, dan kan je wellicht kijken of je bepaalde dingen (zoals singel etc. ) nog van jezelf gewoon kunt gebruiken.

Met de andere merken heb ik geen eigen ervaringen, behalve dan dat ik weleens op andere paarden heb gereden waar een Bates op lag en ik die over t algemeen wel fijn vond zitten, maar ik vind ze idd ook wel erg duur.

Succes met je zoektocht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-21 07:16 



 
Profiel   

Zonnetje97 schreef
2e hands is goedkoper, maar ben zo bang dat ik weer een slechte passer heb en weer een slecht zadel koop..


Is er geen zadelMAKER in de omgeving die ook 2e hands zadels heeft en een zadel gelijk kan aanpassen op jouw paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-21 07:30 



 
Profiel   

In welke omgeving woon je? Ik vind Akash vrij duur en de merken die hij verkoopt spreken me niet zo aan.
Hier via mijn zadelmaker een tweedehands aanpasbaar zadel gekocht (een kent en masters).

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-21 07:46 



 
Profiel   

Ik woon in zeeland en ken zo 123 geen zadelmaker, alleen passers. Buiten zeeland ben ik niet zo bekend.

De edix heb ik geprobeerd, maar vond hem zelf vreselijk zitten.. daarbij spreekt mij met pad rijden ter voorkoming van piekbelasting niet aan.
Kent en master heb ik gehad, maar die (ging) klapperen waardoor mijn paard nooit echt heeft kunnen ontspannen, ondanks aanpassingen. Zat overigens lekker, maar, maar wel beetje stoelzit.

Iemand bekend met healthy horse? Vriendin van mij heeft die te koop en blijken ook volledig aanpasbaar te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-21 08:24 



 
Profiel   

In Nijkerk zit een hele goede zadelmaker, bij Countrymill.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-21 08:27 



 
Profiel   

Anna79 schreef
In Nijkerk zit een hele goede zadelmaker, bij Countrymill.


Helaas 2 uur rijden vanaf mij mijn paardje word daar niet zo blij van helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-21 08:29 



 
Profiel   

Arno Brandt? Die kwam toen ik op dezelfde stal als jou stond ook altijd daar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-21 08:32 



 
Profiel   

xSelina schreef
Arno Brandt? Die kwam toen ik op dezelfde stal als jou stond ook altijd daar.


Klopt die komt nog steeds. Maar moet eerst een zadel zoeken en dan maakt hij hem op maat. Ben zelf niet zo van op de gok kopen. Heb nog niet geïnformeerd wat een nieuw zadel kost bij hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-21 09:15 



 
Profiel   

Wat is er met je huidige dressuurzadel aan de hand? Kan een zadelmaker die niet passend maken?

Ik heb zelf al ca. 40 jaar een County Compettitor. In al die jaren is hij verschillende malen pas gemaakt voor weer een ander paard.


Laatst bijgewerkt door YvonneV op 06-04-21 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-21 09:27 



 
Profiel   

CC Saddlesolutions komt ook in jouw regio. Erg goede ervaring mee (ik heb een paard met een lastige rug/schouder).
Ik denk wel dat je rekening moet houden met meerdere zadelcheck’s per jaar als je paard zich aan het ontwikkelen is. Zeker in het begin kan er na een paar maanden alweer een aanpassing nodig zijn. 1x per jaar is dan niet voldoende

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-21 09:30 



 
Profiel   

LK Zadel service Zeeland heeft ook tweedehands zadels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-21 09:37 



 
Profiel   

Zonnetje97 schreef
xSelina schreef
Arno Brandt? Die kwam toen ik op dezelfde stal als jou stond ook altijd daar.


Klopt die komt nog steeds. Maar moet eerst een zadel zoeken en dan maakt hij hem op maat. Ben zelf niet zo van op de gok kopen. Heb nog niet geïnformeerd wat een nieuw zadel kost bij hem.


Volgens mij laat hij zijn zadels ook bij Ideal maken (zoals bijna iedereen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-21 09:51 



 
Profiel   

YvonneV schreef
Wat is er met je huidige dressuurzadel aan de hand? Kan een zadelmaker die niet passend maken?

Ik heb zelf al ca. 40 jaar een County Compettitor. In al die jaren is hij verschillende malen pas gemaakt voor weer een ander paard.


Zadel inmiddels al verkocht. Hij klapperde aan de achterkant ondanks ander kopijzer en opvullen van voren. Plus mijn paard ging ernaar trappen met opzadelen en hield zijn rug strak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-21 10:49 



 
Profiel   

Zonnebloem92 schreef
LK Zadel service Zeeland heeft ook tweedehands zadels.


Niets geschikt helaas. Had ook zeer weinig keus en kon me niet veder helpen waar ik dan wel naar opzoek moest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-21 10:50 



 
Profiel   

Een Bates is er vanaf 1799

https://www.tweespan.nl/bates-dressage/

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-21 13:28 



 
Profiel   

ik ken ook niemand in jouw omgeving. Zit zelf bij Van Rijs in Zevenhuizen maar ik wil wel alleen Jan zelf.
Voor een 5 jarige zou ik niet zo snel een nieuw opmaat gemaakt zadel kopen of hij moet goed aanpasbaar zijn. Het paard gaat nog erg veranderen vooral omdat je er nog niet zoveel mee hebt gedaan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-21 16:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 22 van de 24 [ 588 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen