Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

rouwen om maatje

 
Profiel   

BarbaraNova schreef
Geen idee hoe oud Bliksem is, moet tussen de 24 en de 28 ofzo ergens zijn, is ook niet te zien aan zijn gebit en mijn werkgever heeft geen idee hoe lang terug hij daar gedumpt is...Ik heb hem nu zeven jaar, daarvoor iets van 15 jaar bij mijn werkgever en ik denk dat hij tussen de 2 en 4 was toen hij daar kwam met zijn vriendje...

Ja ook onszelf raakt het heel erg, je brengt toch jaren dagelijks met je dieren door, ik hecht me altijd sterk aan mijn dieren

gelukkig vinden ze wat steun bij elkaar bij jou, sterkte


Oke, lastig.

Onze shet zou 3,5 zijn. Toen kwam een tandarts en die schatte hem een jaar jonger. In 2015 had ik wel foto's van zijn tanden gemaakt, maar onduidelijk. Daarna moesten zijn snijtanden eruit vanwege EOTRH.

Hij is fit, maarw el erg grijs en wordt echt ouder, dus ik twijfel enorm. Hij zou ong 23 moeten zijn, maar aan de hand van de foto's werd hij 23-28 geschat. Hij krijgt nu ook wat oog problemen, dus voor ene gezonde shet, vind ik dat moeilijk inschatten.

Hij is bijv nooit hb geweest, had geen ppid etc.

Een half jaar geleden was hij wel slecht. Leek op zware koliek en zo behandeld, maar daarna was hij wat vaag. Ik dacht spierbevangen en daarop zo behandeld en daar is hij goed van opgeknapt.

Toen wel gedacht; als ik de shet moet laten gaan, gaat de New Forest ook, want die mankeerde ook al wat jaren dingen en dan vond ik samen een betere optie dan nog rekken.

Maar nu ging de NF onverwacht en is de shet nog goed.

De andere ruin is 22, maar erg gek dus op zijn moeder en zus. Ik weet alleen niet wat het doet als 1 van die 3 nu wegvalt. De volgorde zal ook bepalend zijn. De 1 kan vast beter door zonder de ander, dan andersom.

Maar ik hou altijd de optie open bij oudere paarden om ze samen te laten gaan als ze samen aftakelen.

Wij hechten ons natuurlijk ook heel erg en ik zie ze de hele dag. Maar ik ben wel realistisch en alert. En nu had mijn eigen verdriet echt plaats gemaakt voor het verdriet van de anderen en was ik daarmee bezig.
Toen ik ze tevreden samen zag, kwam het weer even keihard binnen.

Maar ook omdat ik soms echt vergeet dat mijn andere ruin er niet meer is. Na 19jr zitten ze zo in je systeem.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-21 12:07 



 
Profiel   

Ja dat is vooral waar, de volgorde zal bepalend zijn.

Daarnaast speelt het bij mij ook erg mee, dat ik echt niet weer een paard er bij wil. Heb er nu 4 en wil er geen missen maar hoef er hier na ook geen een meer bij

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 11:34 



 
Profiel   

Bij ons is het probleem nu dat de jongste 14 is en die mag niet alleen achterblijven. Maar je weet niet hoe het loopt. In 2017 een 7jr laten inslapen en in 2019 een 10jr.
We hadden haar laten dekken voor nog 1 keer een nakomeling uit die lijn, maar ze was vorig jaar leeg. In de toekomst zouden we de laatste dan elders in een kudde zetten, denk ik.

Als we er straks 3 overhouden is dat wel een ding. Maar dan blijven we gewoon thuis of in de buurt. Zoals nu nemen we allebei eentje aan de hand mee.

Ik zie dat mn shet ook wat vaag wordt. Hij doet zijn ding, herkend ons goed, eet etc. Maar eergister stond de rest in de schuilstal en hij stond voor de dichte hoek te hinniken. Naar hem toe gelopen, bij de rest gezet en klaar.
Even later gebeurde het weer.

Verder gebeurt dat echt nooit en hoor hem ook echt niet verder.

Later stond hij in de schuilstal en zag ik de oude merrie aan hem ruiken en haar hoofd tegen hem aandrukken. Heb ze sws deze week weer wat vaker samen gezien. Ouder worden mag, hij ziet er verder nog goed uit, maar hij gaat door fases en we houden hem in de gaten dat hij nu niet snel gaat aftakelen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-21 11:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen