Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wat te doen bij extreme stress?

 
Profiel   

Hoi allemaal

Wij hebben een paard overgenomen. Helaas is deze vroeger mishandeld. Hard geslagen op hoofd en benen. Ook heeft hij in een kleine donkere stal opgesloten gestaan zonder eten in een vieze stal.

Nu is het vertrouwen in hem naar ons toe heel goed al geworden. We nemen rustig de tijd, hij hoeft in principe niks.

Alleen op stal komt de stress er soms flink uit. Dan raakt hij in paniek. Aangezien wij geen ruimte hebben 24/7buiten vraag ik me af hoe ik dit gedrag kan veranderen. Hoe geef ik hem vertrouwen op stal. Hij staat met 3 andere paarden. Pas als donker wordt gaan ze naar binnen.

Hoe leer je een paard zichzelf en de omgeving weer te vertrouwen op stal?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-21 07:58 



 
Profiel   

Zelf niet in dat verleden blijven zitten. Een paard leeft in het nu.
Je corrigeert wat je niet wilt, beloont wat je wel wilt. Een paard dat duidelijkheid heeft, weet waar hij aan toe is, zal over tijd wel kalmeren, en als hij rust heeft in zijn hoofd, kun je met hem gaan werken en het vertrouwen nog weer uitbouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-21 11:30 



 
Profiel   

Hey Mark3,

Wat goed dat je een paardje hebt overgenomen. Dat is altijd een stuk lastiger. Je kunt overdag proberen om hem er even in te lopen en er weer uit en de tijd dan steeds verder uit te breiden.

verder nog wat om over na te denken:
Kan hij de andere paarden wel zien of zijn de zijwanden dicht?
kun je de stal lichter maken? kun je een spiegel ophangen om hem het gevoel te geven niet alleen te zijn?
krijgt hij onbeperkt eten?

Verder moet je het de tijd geven? Zeker een jaar! En als je er zelf niet uitkomt is het het beste om een gedragstrainer erbij te halen. Ikzelf zit in de omgeving van Alphen aan den Rijn en ken ook goede collega's in heel nederland!

Succes en heel veel plezier!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-21 17:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen