Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 83 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Paard wilt maar niet aanspringen in galop

 
Profiel   

Als ik voel dat hij het niet meer wilt of kan stop ik gewoon en straf ik heb dus nooit. Altijd als hij in galop gaat prijs ik hem en wordt ik heel blij. Dan even lekker draven of stappen en dan probeer ik weer een stukje.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 20:37 



 
Profiel   

TS, complimenten voor hoe jij alle tips op pikt en om hulp vraagt! Dat mag ook wel even gezegd worden. Verder denk ik dat hier al een hoop nuttige tips staan die zeker kunnen helpen. Succes TS en blijf vooral altijd naar tips vragen als iets minder goed lukt, daar leer je alleen maar van!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 20:50 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Is er een kant waarop het makkelijker gaat? Zowel stap draf en galop?

De reden waarom ik dat vraag is omdat élk paard van nature iets scheef is en aan jou als ruiter om te werken aan het rechtrichten van je paard.
Kijk eens eens op dressuurnatuurlijk.nl zij kan wat ze bedoeld ook heel goed uitleggen via filmpjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 20:55 



 
Profiel   

Bedankt grizzlybear! Ik vind het altijd leuk om tips te horen over wat ik beter kan en gewoon meer weten over paardenkennis. Zitten super goeie tips bij waar ik wel heel blij mee ben en waar ik ook veel aan heb! Dinsdag even proberen dan geef ik jullie even een update :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 21:05 



 
Profiel   

Ja ik snap waar je vraag vandaag komt Ineke. Ik heb niet echt op het verschil gelet van me zelf dus zal dat ook maar even doen. Ik ga gelijk even op die site kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 21:06 



 
Profiel   

Ik denk helaas dat jij er niet veel aan kunt veranderen. Fysiek kun jij geen onderzoek doen en ook het zadel mag je blijkbaar niet laten checken, helaas hebben veel manege paarden slecht passend tuig en is een kapot lichaam hier uiteindelijk het gevolg van. Of hij loopt al langer met deze kwalen.
Ga hem alsjeblieft niet dwingen, als je zo graag wilt rijden houd het dan bij stappen en draf, het paard geeft aan dat het pijn heeft, dat doen ze niet zomaar! Als hij pijnloos had kunnen galoperen had hij dat wel gedaan ipv constant been te voelen en een tik te krijgen (Dit is niet rot naar jou bedoelt).
Je kunt het beste dit bespreken met de manege en als die (Zoals ik ze ken) hun handen ervan af trekken valt er helaas niks te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 21:22 



 
Profiel   

Ja ik snap je wel er is inderdaad vrij weinig wat ik er aan kan doen maar het is en blijft m’n verzorg paard.. wil alleen het beste voor hem :j zou hem ook nooit straffen als hij iets niet doet want dat is ook nooit de oplossing

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-21 21:25 



 
Profiel   

Ik ben vandaag gaan rijden (vrij rijden dus zonder instructeur) we begonnen even buiten en man wat ging dat slecht alleen maar vervelend doen met bokken en stoppen dat hij echt al m’n energie opmaakte. Toen maar naar binnen gegaan. En wat ging dat goed! Hij reageerde netjes op m’n hulpen dat ik ook nog geen eens het zweepje echt hoefde te gebruiken! We hebben ook wat stukjes gegaloppeerd dus ben trots! Wel rustig aan gedaan natuurlijk
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 19:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 83 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen