Hengst is ineens hengst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xMissMonroe
Berichten: 123
Geregistreerd: 16-12-16

Hengst is ineens hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-21 21:29

Hey!
Lekker duidelijke titel :D
Mijn moeder en ik hebben afgelopen zomer een toen zevenjarige lusitano hengst gekocht. Die hengst was uit Spanje gehaald en wij weten niet wat er met hem is gedaan in Spanje. Hij was eigenlijk altijd wel te handelen, soms hinnikte hij eens naar merries maar als hij aan werk was, kon je niet merken dat het een hengst was. Nu ineens is hij ook tijdens het werken enorm hengst en loop hij constant op 5 benen. Weet iemand waardoor dit ineens kan komen? Wij hadden tot december een merrie op stal maar nu hebben wij enkel deze hengst en een andere ruin op stal.

Pikeur

Berichten: 6304
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:34

Ik heb geen hengst maar merk dat al mijn andere dieren zo in het voorjaar flink hormonaal worden. Allebei de honden loops, merrie hengstig en hier in de straat zie ik ook ineens regelmatig ontsnapte honden voorbij rennen die de hormonen achterna gaan. Ben bang dat dat er toch een beetje bij hoort.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16225
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:35

Kan het zijn dat je hengst chemisch gecastreerd is? Als dit uitgewerkt is, kan het zijn dat hij weer heftiger hengstengedrag kan gaan vertonen. Ik moet je er wel eerlijk bijzeggen dat ik hier niet veel verstand/ervaring van heb, dus ik ben benieuwd of andere bokkers dit weten :)

Daantjuh88

Berichten: 1732
Geregistreerd: 13-08-07

Re: Hengst is ineens hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:36

Denk ook tijd van het jaar. Mijn ruin denkt ook ineens dat hij weer hengst is. Voorjaarsgrasjes zorgen voor vrolijke paarden!

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Hengst is ineens hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:48

Ze gaan in Spanje op een iets andere manier met paarden om. Misschien moest hij zich daar echt gedragen als hengst zijnde en nu hij daar weg is, en het voorjaar wordt, ziet hij zijn kans schoon om eens te laten weten wie hij is.

xMissMonroe
Berichten: 123
Geregistreerd: 16-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-21 22:05

cissy schreef:
Ze gaan in Spanje op een iets andere manier met paarden om. Misschien moest hij zich daar echt gedragen als hengst zijnde en nu hij daar weg is, en het voorjaar wordt, ziet hij zijn kans schoon om eens te laten weten wie hij is.

Dat zou ook goed kunnen, alleen zou ik dan verwachten dat hij eerder echt hengstengedrag had vertoond? Twee stallen naast hem stond tot december namelijk een merrie en die is altijd zo vreselijk hengstig geweest dat zelfs de ruinen aan het dansen waren. Echter reageerde hij hier amper op.

Het kan zijn dat hij in Spanje chemisch gecastreerd is geweest en dat dit uitgewerkt is.

Getup

Berichten: 8263
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 22:18

T is voorjaar :D . Willen jullie m persé hengst houden ?