Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Veulen word geboren en mijn ruin schuurt zijn staart er ad

 
Profiel   

Wat een avond gisteren. Mijn vriend en ik gingen gisteravond nog even snel bij Valentijn kijken en tot onze grote verassing was een merrie bij ons op stal aan het bevallen. De eigenaar van de merrie zat gelukkig niet ver achter ons en we hebben mogen zien hoe het ter wereld kwam.

De weide waar ze is bevallen stond vlakbij de stal van onze ruin Valentijn die zoiets waarschijnlijk nog nooit had meegemaakt. Hij was super onrustig en bleef maar hinniken. We waren al aan het grappen dat hij zich niet zo moest aanstellen omdat hij toch de vader niet kon zijn maar hij bleef maar aan de gang.

Toen we de merrie met het veulen op stal zetten kalmeerde hij gelukkig maar toen zag ik dat hij een flink stuk van zijn staart er af geschuurd had. Dit heeft hij nog nooit eerder gedaan dus ik zou niet echt weten waarom dat juist nu gebeurde. Ik heb er Derfen op gedaan in de hoop dat de jeuk een beetje afnam en dat hij niet verder schuurt. De Derfen heeft eerder ook goed geholpen toen hij last had van vliegen/muggen jeuk bij zijn benen.

Maar kan het komen door dat hij zo aan het stressen was tijdens de bevalling dat hij zo opeens ging schuren of was dat gewoon toeval? Heeft iemand anders een keer meegemaakt dat een ander paard zo stresserig was bij een bevalling?

Hier een foto van hoe vanochtend z’n staart er uit zag :n :

[ img ]

[ img ]

En natuurlijk een foto van moeder met haar veulen omdat het zo lief is <3 :

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 06:58 



 
Profiel   

Ach de lieverd, misschien was het enkel even een uiting van stress?
Ik zou de komende dagen inderdaad Derfen er op doen als hij wel jeuk heeft maar als het een eenmalige actie is terwijl zoiets gebeurt wat hij nog nooit heeft gezien zou ik me niet teveel zorgen maken :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 07:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen