Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 12 [ 295 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paard is vertrouwen in ruiter kwijt

 

Die wil hem niet laten slachten even alles lezen graag.
Net na aankoop kwam ik er achter dat die bij gerrel vink heeft gestaan. En dat die daar eerder tekoop werd aangeboden.
Ik heb hem opgebeld en gevraagd naar het paard toen vertelde hij me dat het paard levensgevaarlijk was en ik absoluut me kinderen er niet op moest laten en dat het paard door kopers gekeurd is en daarbij de hart ruis naar voren is gekomen
Toen heeft hij hem door een handelaar op laten halen en ik weet ook voor welke prijs hij aan die handelaar verkocht is.
Die handelaar heeft hem verkocht aan onze staleigenaar en zo heb ik het paard gekocht hij wist ook niets van die hartruis de ik heb hem direct helemaal laten keuren en toen kwamen we inderdaad die hartruis tegen
Hierop hebben we besloten eerst naar Gent tegaan om te kijken hoe ernstig het was.
Gelukkig viel het allemaal mee hij heeft een kleplek die vrij klein is en de kans bestaat dat hij er nog overheen groeit

Hij heeft ook een positief koop/verkoop advies gekregen en niets staat hem in de weg om normaal getraint te worden qel moet er 2 x per jaar naar zijn hart geluisterd worden of er geen verandering optreed dit is vorige week weer gedaan en het is nog steeds stabiel.
Na de uitslag hebben we besloten het paard te houden en hem een kans te geven.

Hier nogmaals de uitslag van Gent die ik net ook al had toegevoegd en nee het paard was geen koopje
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 21:20 



 

Onali schreef
[***] schreef
T zoals ik net al schreef is die via een handelaar bij mij gekomen.


[***] schreef
Nee ik heb hem via een kennis



[***] schreef
Ligt eraan van wie je hem koopt ik heb hem van onze stal eigenaar gekocht



Ik snap hem niet meer geloof ik.


Blij dat jij het niets snapt als ik het maar snap

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 21:22 



 
Profiel   

Ahja, nu heeft het paard ook al de stempel levensgevaarlijk.

Als ie daadwerkelijk van levensgevaarlijk naar zo mak als op de filmpjes is gegaan bij jullie, en jullie verder alles goed doen, waar gaat het volgens jou dan mis TS, dat ie nu spanning blijft houden?


Laatst bijgewerkt door Sherivey op 22-05-21 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 21:27 



 

Krijg een beetje het idee dat ik overal verantwoording voor moet afleggen wat maakt het uit als iemand bewust een paard met een gebrek koopt ook die paarden verdienen een kans.
En zeker als die gebrek geen gevolgen heeft voor het dier. Wie ben ik dan om hem af te keuren en lekker in de handel te laten met gevolg dat die vroeg of laat bij de slacht terecht komt.
Elk paard verdiend een huisje ook paarden die iets mankeren

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 21:28 



 
Profiel   

Wat is er zo slecht aan de slacht?
Echt, je klinkt 16 jaar.


Laatst bijgewerkt door Storm op 22-05-21 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 21:30 



 
Profiel   

Nogmaals: leg dan geen verantwoording af, maar reageer op de inhoudelijke tips. Die zijn er genoeg, maar je haalt zelf ook selectief de in jouw ogen 'negatieve' reacties er uit :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 21:31 



 
Profiel   

Huh? Je wist het toch na de koop? Dan heb je hem toch niet bewust met een gebrek gekocht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 21:32 



 

Rocamor schreef
Huh? Je wist het toch na de koop? Dan heb je hem toch niet bewust met een gebrek gekocht?

Ik kon hem toch terug geven en me geld terug krijgen en dat heb ik niet gedaan dus heb ik hem dus bewust met een gebrek gekocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 21:33 



 
Profiel   

Nee, je hebt na het constateren van het gebrek besloten om de koop niet ongedaan te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 21:34 



 
Profiel   

Nee je hebt hem bewust gehouden nadat je was ingelicht over het gebrek.

Bewust kopen is als je het van tevoren wist.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 21:35 



 

Dilan93 schreef
Ahja, nu heeft het paard ook al de stempel levensgevaarlijk.

Als ie daadwerkelijk van levensgevaarlijk naar zo mak als op de filmpjes is gegaan bij jullie, en jullie verder alles goed doen, waar gaat het volgens jou dan mis TS, dat ie nu spanning blijft houden?
nogmaals hij heeft sinds 2 dagen weer spanning kan ook door het weer gekomen zijn dat weet ik niet mag ik er even doorheen zitten en ja hij is als onbetrouwbaar verkocht en tegen mij is gezegt dat die levensgevaarlijk is echter leerde ik het paard kennen en er zit echt niets kwaads in het paard. Zijn verkoop advertentie staat nog steeds op fb

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 21:36 



 
Profiel   

pff, mensen, hou eens op met alles te herkauwen. Dit is een PAARDENforum, herkauwers horen hier niet thuis.

Lees wat TS schrijft, het wordt wel saai als iedereen hetzelfde vraagt.

Dat TS advies vraagt wil niet zeggen dat ze afgekat hoeft te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 21:38 



 
Profiel   

Hevonen schreef
pff, mensen, hou eens op met alles te herkauwen. Dit is een PAARDENforum, herkauwers horen hier niet thuis.

Lees wat TS schrijft, het wordt wel saai als iedereen hetzelfde vraagt.

Dat TS advies vraagt wil niet zeggen dat ze afgekat hoeft te worden.

Ehh, als je de eerste pagina's leest zie je dat iedereen meedenkt en netjes reageert.

Gezien de manier waarop TS weer terug hierop reageert maakt dat mensen wat minder lief gaan reageren

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 21:39 



 

Hevonen schreef
pff, mensen, hou eens op met alles te herkauwen. Dit is een PAARDENforum, herkauwers horen hier niet thuis.

Lees wat TS schrijft, het wordt wel saai als iedereen hetzelfde vraagt.

Dat TS advies vraagt wil niet zeggen dat ze afgekat hoeft te worden.


Dat dus ik moet 40 x het zelfde vertellen ik heb het idee dat totaal niet alles gelezen woord en mensen dus maar oordelen aan de hand van opmerkingen van anderen zonder zelf te lezen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 21:40 



 
Profiel   

Conclusie is dus dat het aan het paard ligt en jullie alles goed doen. Er zijn heel veel goede tips en opties gegeven maar daar wordt niet op gereageerd.

Dus gewoon verder gaan waar je gebleven bent. Ervaring uit het verleden geeft garantie voor de toekomst :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 21:41 



 
Profiel   

[***] schreef
Die wil hem niet laten slachten even alles lezen graag.


Ik heb alles gelezen en jij zegt het volgende:

[***] schreef
Maar maakt niet uit ik heb hem van de slacht gered


Wie wilde hem dan laten slachten en waarom?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 21:42 



 

Sky_As schreef
Conclusie is dus dat het aan het paard ligt en jullie alles goed doen. Er zijn heel veel goede tips en opties gegeven maar daar wordt niet op gereageerd.

Dus gewoon verder gaan waar je gebleven bent. Ervaring uit het verleden geeft garantie voor de toekomst :j


Dat is jou conclusie kennelijk ook niet alles wat ik geschreven heb gelezen. Ik ga niet meer herhalen woord er een beetje moe van

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 21:44 



 

Dieuwke_ schreef
[***] schreef
Die wil hem niet laten slachten even alles lezen graag.


Ik heb alles gelezen en jij zegt het volgende:

[***] schreef
Maar maakt niet uit ik heb hem van de slacht gered


Wie wilde hem dan laten slachten en waarom?

Lees even terug ik ben geen papegaai die alles 10 keer herhaalt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 21:45 



 
Profiel   

Ik doe niks anders dan terug lezen, maar je geeft echt nergens antwoord op de vraag wie hem dan wilde laten slachten

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 21:45 



 
Profiel   

Nou volgens het rapport is de ruis niet al te ernstig. Zeer lichte ruis op rechts en fysiologische ruis op links, dus lijkt me geen reden om op basis van de gegevens het paard af te schrijven. Aangezien zelfs de universiteitskliniek het bestempeld als geen verhoogd risico. (Althans ga ervan uit dat hij daar geweest is in Gent)

Betreffende het paard en de eerdere filmpjesik ga ik mee met de commentaren die al eerder gezegd zijn. Ik zie een onzeker paard, en een ruiter die hem vrij strak rijdt. De combinatie komt gespannen over, en in het filmpje leken zowel ruiter als paard niet echt blij met de werkzaamheden. (Al is dat lastig om te zien op zo’n kort filmpje). Als het een paard is dat inderdaad zo snel gaat kan ik me de wens om hem op de rem te rijden wel voorstellen (zeker als hij ook al wel eens aan de kletter is gegaan). Toch zou het denk ik wel goed zijn hem iets meer lucht aan de voorkant te geven. Paard schiet de eerste passen weg in de galop, zodra hij dan terug komt even een kriebeltje geven waardoor je gelijk iets meer lucht aan de voorkant geeft. Idem met de overgang naar de draf. Hij kwam zo te zien best netjes terug, dus beloon dat ook. Zeker als het zo’n sensibel en gevoelig paard is zijn complimenten voor kleine zaken oh zo belangrijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 21:46 



 
Profiel   

Maar nu ben ik even in de war. Halverwege het topic draaide de hele sfeer om en werd er ineens heel anders gereageerd door TS (met een toegenomen hoeveelheid taalfouten). Met wie hebben we nu te maken? Met dochter of moeder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 21:47 



 
Profiel   

Ts dan speel ik even voor papagaai, het advies in de verkoop advertentie, ondanks een jaar oud, is duidelijk. Geen paard voor de gemiddelde ruiter. Nu niet maar dat kan hij zeker worden. Zoek je begeleiding en haal je dochter er af. Haar wijze van rijden past absoluut nog niet bij dit paard.
Hij verdient beter, om er. fijn paard onder het zadel te worden moet er iemand op die hem op eigen benen kan laten lopen, niet met de handen begrenst en veel lichter zit. En jullie hebben blijkbaar de paarden allemaal op een stal staan dus hoop dat je hier geld ook nog aan kunt besteden. Want het paard is het zeker waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 21:53 



 

Dieuwke_ schreef
Ik doe niks anders dan terug lezen, maar je geeft echt nergens antwoord op de vraag wie hem dan wilde laten slachten

Hoeveel mensen houden of kopen een paard waar bij de keuring een hartruis naar voren komt. Denk je werkelijk dat mensen dan met hem naar de kliniek gaan om verder onderzoek tedoen zeker als een paard al bij een handelaar staat die handelaar gaat daar geen geld aan besteden hoor.
Dus waar eindigt dat paard dan tot slot

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 21:53 



 
Profiel   

[***] schreef
Dieuwke_ schreef
Ik doe niks anders dan terug lezen, maar je geeft echt nergens antwoord op de vraag wie hem dan wilde laten slachten

Hoeveel mensen houden of kopen een paard waar bij de keuring een hartruis naar voren komt. Denk je werkelijk dat mensen dan met hem naar de kliniek gaan om verder onderzoek tedoen zeker als een paard al bij een handelaar staat die handelaar gaat daar geen geld aan besteden hoor.
Dus waar eindigt dat paard dan tot slot



Dus het is je eigen conclusie, nergens is er daadwerkelijk over slacht gesproken.
En er is in principe niks mis met doodgaan, beestje merkt er niks van dat hij dood is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 21:56 



 
Profiel   

Afwijking is licht, mag gewoon aan het werk en veel jonge paarden groeien er gewoon overheen dus even weer waar het om gaat, rijtechnisch probleem.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 21:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 12 [ 295 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen