Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 12 [ 295 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paard is vertrouwen in ruiter kwijt

 
Profiel   

Nou en TS. Sommige paarden gaan nou eenmaal naar de slacht. Dat maakt hun eigenaren nog geen slechte baasjes en jou niet heilig omdat jij het niet gedaan hebt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 22:57 



 

bigone schreef
Ts dan speel ik even voor papagaai, het advies in de verkoop advertentie, ondanks een jaar oud, is duidelijk. Geen paard voor de gemiddelde ruiter. Nu niet maar dat kan hij zeker worden. Zoek je begeleiding en haal je dochter er af. Haar wijze van rijden past absoluut nog niet bij dit paard.
Hij verdient beter, om er. fijn paard onder het zadel te worden moet er iemand op die hem op eigen benen kan laten lopen, niet met de handen begrenst en veel lichter zit. En jullie hebben blijkbaar de paarden allemaal op een stal staan dus hoop dat je hier geld ook nog aan kunt besteden. Want het paard is het zeker waard.

Hij is zeker al een heel groot stuk verbetert maar we zijn er nog niet dat is duidelijk en dat wist ik ook wel ik heb ook geen haast met geen enkel paard elk paard pakt de dingen op op zijn eigen tempo en het ene paard heeft meer tijd nodig dan het andere paard en dit paard is absoluut geen makkelijke maar waar een wil is is een weg met veel geduld begrip voor het paard kan er veel bereikt worden dit is ook mijn instelling en soms ja soms zit het even tegen en zie je het even niet meer zitten.
Dat mijn dochter volgens jullie te hard in der hand is en volgens jullie geen onafhankelijke zit heeft ben ik het echter niet mee eens maar goed dat ben ik en ik ken mijn dochter der rijstijl beter als jullie aangezien ze gemiddels 4 paarden per dag rijd waaronder ook onze andere total us die ze heeft ingereden en onze Desperado die ze heeft ingereden.
En dan nog niet de paarden genoemt die ze voor de manege inrijd en of doorrijdt.
En ja dit paard heeft haar een keer angst bezorgd en ook hier moet ze overheen. En zelf zegt ze geen spanning te hebben op het paard. Het paard buigt ook heel snel in als je je teugels opmaat neemt buigt hij al in hij is immers strak met slof gelongeerd en ingereden bij die inrijdstal dus ja het paard weet niet beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 23:04 



 

Storm schreef
Nou en TS. Sommige paarden gaan nou eenmaal naar de slacht. Dat maakt hun eigenaren nog geen slechte baasjes en jou niet heilig omdat jij het niet gedaan hebt.
dus omdat hij een hartruis heeft moet hij maar dood lekker persoon ben je

Maar goed dat mijn paarden nooit naar de slacht zullen gaan maar gewoon lekker in hun vertrouwde omgeving ingeslapen gaan worden als de tijd daar is


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-05-21 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 23:06 



 
Profiel   

[***] schreef
Storm schreef
Nou en TS. Sommige paarden gaan nou eenmaal naar de slacht. Dat maakt hun eigenaren nog geen slechte baasjes en jou niet heilig omdat jij het niet gedaan hebt.
dus omdat hij een hartruis heeft moet hij maar dood lekker persoon ben je


Maar niemand wilde hem dus dood, want je hebt hem niet van de slacht gehaald

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 23:07 



 
Profiel   

:') erg jammer dit topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 23:41 



 
Profiel   

Ik heb het hele topic doorgelezen, de filmpjes zijn helaas verwijderd door TS, dus die heb ik niet kunnen zien.
Er zijn heel veel bokkers die je advies willen geven met de beste bedoelingen. Jammer TS, dat je het grootste deel ervan niet wilt horen.
[***] schreef
En dan doen ze hier alsof ik alle adviezen in de wind slaat maar ik ben wel degene die mijn paard het beste kent.

Maar als jij je paard het beste kent, en blijkbaar alle kunde en wijsheid hebt, wat wil je dan met dit topic?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 23:48 



 
Profiel   

Nou inderdaad. Niemand valt je aan of zegt dat je dochter slecht rijdt. Er wordt alleen gezegd dat deze combinatie misschien niet zo handig is op dit moment. Wat voor advies had je verwacht, wat zou je dan wel helpen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 00:05 



 
Profiel   

Je dochter zal misschien kunnen rijden en ik heb nergens gezegd dat ze hard in de handen is, ze houd hem tegen en laat hem niet op eigen benen lopen. Dat zeg ik en daarom is ze op dit moment niet de geschikte ruiter voor dit specifieke paard. Maar ik wens je veel succes met hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 00:08 



 

bigone schreef
Afwijking is licht, mag gewoon aan het werk en veel jonge paarden groeien er gewoon overheen dus even weer waar het om gaat, rijtechnisch probleem.

TS zegt zelf eerder in ander topic dat dier er volgens kliniek over heen groeit, snap haar commentaar daarover dus ook niet idd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 00:13 



 

Heel simpel TS, jullie hebben niet de kunde dit paard op te leiden, dus doe je zelf en het paard een plezier en geef het uit handen. Zelfoverschatting is wel een hele grove fout in situaties als dit en niemand heeft er iets aan. En het paard de schuld in de schoenen schuiven is nog wel het ergst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 00:16 



 

Ik heb ook zo een paard, door verschillende mensen geprobeerd te rijden, maar geen vertrouwen in de mens. Paard is ook een vluchter ohz en heb hem gekocht met de belofte er nooit op te gaan zitten ivm gevaarlijke situaties. Ook een goed paard.
Heb hem nu een jaar ook. Geen haar op mn hoofd die er aan denkt op te gaan zitten. We dien wel eens spelenderwijs iets beetje boven hem; op een stoel staan naast hem, op een hekje zitten, naast de fiets etc. Dan is ie zo bang en alert dat ie verschiet van een vogeltje. Aan de hand is ie extreem lief beleefd en ook bomproof; ik loop makkelijk met hem naast een 80 km weg met razende vrachtwagens, ambulance, groot verkeer etc.
Wat het dan is; geen idee. Misschien gewoon nog (veel) meer tijd geven of nog een vakantie om alles weer te laten bezinken. Hoe jong is het paardje nu?
Knap van jou dat jullie al zo ver zijn maar echt; neem de tijd.
En als allerlaatste tip; let vooral goed op jullie veiligheid; die is het allerbelangrijkst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 00:38 



 
Profiel   

bigone schreef
Je dochter zal misschien kunnen rijden en ik heb nergens gezegd dat ze hard in de handen is, ze houd hem tegen en laat hem niet op eigen benen lopen. Dat zeg ik en daarom is ze op dit moment niet de geschikte ruiter voor dit specifieke paard. Maar ik wens je veel succes met hem.


In mijn post op pagina 1 had ik het al duidelijk omschreven, niet veroordelend, gewoon wat ik zag op het filmpje en de tip er een goede handige ruiter op te zetten.

Echter nu na 11 pagina's zoals bovenstaand, die het herhalen, en jullie nog steeds niet in kunnen zien dat jullie niet de match voor dit beestje zijn. En wellicht überhaupt niet voor elk beestje wat ingereden moet worden dan ook, zinkt de moed mij wel een beetje in de schoenen...
Je vroeg om meedenken... dat antwoord heb je gekregen. Gooi er kundige een ruiter op die wel handig is met groene dieren, want je kan aangeven dat je dochter kan rijden. Ja dat kan ze ook. Maar niet goed genoeg om een jonkie op te lijden.
Kan ze het daarna overpakken en narijden nadat hij goed is ingereden, ja vast wel.

Waarom?
-ze heeft geen onafhankelijke zit.
-ze rijdt terug ipv naar voren.
-ze is niet dapper genoeg om naar voren te durven rijden wat er ook gebeurt en door te gaan alsof er niets aan de hand is.


Bovenstaand zegt niets of je dochter onvriendelijk rijdt oid. Maar deze 3 puntjes maken het heel lastig met jonge beesten zonder vertrouwen en evenwicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 08:14 



 
Profiel   

Er staan ook andere filmpjes van je dochter die het andere paard rijdt. Daarin zie je zeer duidelijk dat ze erg terug rijdt en het paard veel te ver achter de loodlijn loopt.
Het klopt echt wat men hier allemaal zegt. Hopelijk gaan jullie eraan werken, het is een mooi paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 08:43 



 
Profiel   

Ik geloof zeker dat TS al goede stappen voorwaarts heeft gezet met dit paard, als ik de verkoop advertentie lees dan denk ik dat het een hele sensibele is en daarom niet makkelijk. Daarom staat er ook bij dat doorrijden door een prof belangrijk is.

Echter gaan dit soort paarden niet altijd goed op reguliere trainingstallen en vergen die soms een wat andere aanpak zoals meer in de richting van Tristan Trucker/ featherlight etc.

Als jullie het graag zelf willen blijven doen dan zou ik in ieder geval deskundige begeleiding willen aanraden in de trant zoals bovenstaande. Mensen met ervaring in het opleiden en ervaring met sensibele dieren.

Voor je dochter is het belangrijk dat ze haar hand naar voren durft te doen, als een paard harder gaat dan loopt hij niet op eigen benen. Dit is wel heel belangrijk, durven los te laten hoe moeilijk het ook is. En niet gaan doorzitten voor het aanspringen in de galop, maar vanuit het lichtrijden in de galop laten vallen op de hulp. Dat ontlast de rug en het binnenachterbeen en zo krijg je en vloeiende overgang.

Sensibele dieren kunnen vaker een terugval in het gedrag hebben, gewoon weer een stapje terug doen..rustig door ademen en verder blijven bouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 09:07 



 
Profiel   

[***] schreef
bigone schreef
Ts dan speel ik even voor papagaai, het advies in de verkoop advertentie, ondanks een jaar oud, is duidelijk. Geen paard voor de gemiddelde ruiter. Nu niet maar dat kan hij zeker worden. Zoek je begeleiding en haal je dochter er af. Haar wijze van rijden past absoluut nog niet bij dit paard.
Hij verdient beter, om er. fijn paard onder het zadel te worden moet er iemand op die hem op eigen benen kan laten lopen, niet met de handen begrenst en veel lichter zit. En jullie hebben blijkbaar de paarden allemaal op een stal staan dus hoop dat je hier geld ook nog aan kunt besteden. Want het paard is het zeker waard.

Hij is zeker al een heel groot stuk verbetert maar we zijn er nog niet dat is duidelijk en dat wist ik ook wel ik heb ook geen haast met geen enkel paard elk paard pakt de dingen op op zijn eigen tempo en het ene paard heeft meer tijd nodig dan het andere paard en dit paard is absoluut geen makkelijke maar waar een wil is is een weg met veel geduld begrip voor het paard kan er veel bereikt worden dit is ook mijn instelling en soms ja soms zit het even tegen en zie je het even niet meer zitten.
Dat mijn dochter volgens jullie te hard in der hand is en volgens jullie geen onafhankelijke zit heeft ben ik het echter niet mee eens maar goed dat ben ik en ik ken mijn dochter der rijstijl beter als jullie aangezien ze gemiddels 4 paarden per dag rijd waaronder ook onze andere total us die ze heeft ingereden en onze Desperado die ze heeft ingereden.
En dan nog niet de paarden genoemt die ze voor de manege inrijd en of doorrijdt.
En ja dit paard heeft haar een keer angst bezorgd en ook hier moet ze overheen. En zelf zegt ze geen spanning te hebben op het paard. Het paard buigt ook heel snel in als je je teugels opmaat neemt buigt hij al in hij is immers strak met slof gelongeerd en ingereden bij die inrijdstal dus ja het paard weet niet beter.

Het paard weet als het goed is ondertussen wel beter toch? Zo niet, dan weet je waar je aan moet gaan werken.

En wat betreft je dochter: ja, je dochter moet er een keer doorheen. Maar in combinatie met de fase waarin het paard nu zit, is het slimmer om iemand anders het paard te laten rijden die durft los te laten en een aantal zaken te bevestigen. Als dat allemaal gedaan is, dan kan je dochter er wel weer op.
Het paard heeft een ruiter nodig die niet angstig is, maar durft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 09:49 



 
Profiel   

TS, blijkbaar is commentaar op de combi dochter/paard verboden, echter, niemand zegt dat ze niet zou kunnen rijden, het is alleen de manier waarop welke niet bij dit paard past.
En als ze zo bezig is met allerlei paarden inrijden, dan zou ik er een instructeur bijhalen die niet de 'van voren begrenzen en in de krul lopen' methode op nahoudt. Daar kan je dochter juist ontzettend veel van leren. En al die kennis die ze nog op gaat doen kan ze nog jaren toepassen. Een ruiter is nooit uitgeleerd, hopelijk gaan jullie dat inzien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 10:07 



 
Profiel   

Ik zie ook nergens iemand die de dochter afkat of neerbuigend doet.
Dat de combi niet goed is, dat kan toch?

Zet mij op een paard dat van alles verschiet of wegspringt en dat gaat ook niet goed komen. Dat kan iedereen zien die mij ziet rijden.
En misschien kunnen ze een goede combi worden, maar dan wel als het paard wat verder in zn opleiding is.

Kan zomaar dat ze dan de sterren van de hemel met hem kan gaan rijden op wedstrijd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 10:11 



 
Profiel   

Ts ik denkt af je een super fijn en talentvol paard hebt aangeschaft. Tja zo’n hartruis laten de meeste ruiters niet eens checken bij aanschaf dus wie weet hoeveel er zijn die daarmee onbewust rondlopen in de sport. Het lijkt allemaal erg mee te vallen..

Ik zou graag wel willen weten wat je uit dit topic zou willen halen? Je bent het gestart omdat je er zelf niet volledig uit komt lijkt me?

Ik denk dat je dochter prima kan rijden, maar dit is wel een projectpaard zoals je dat omschrijft. Een paard inrijden is nog heel wat anders dan een paard moeten “repareren”, iets maken wat een ander niet goed heeft gedaan is gewoon echt een vak apart. Je hebt dit nu geprobeerd met je dochter, de spanning komt nu terug zeg je. Ik ga er van uit dat je niet wil dat je dochter en je paard samen in de problemen gaan komen door deze spanning, waardoor er voor beide nog meer spanning kan ontstaan. :=

Ik zou inderdaad met dit paard even de hulp van een professional zoeken, daar is niks mis mee. Ik vind Gerrel Vink een hele knappe zakenman, heel knap wat hij op zijn leeftijd heeft opgebouwd, maar ik denk dat er bij zulke bedrijven minder geduld is omdat er ook verkocht moet worden dan bij een externe partij die alleen revalidatie/gedragsproblematiek/zadelmakmaken doen. Ik denk dat het voor jullie allemaal een hoop rust zal geven als je dochter er straks lekker op verder kan en jij zelf ook nadat jullie paard door een professionele trainer is geholpen. Jouw paard kan vast heel goed geholpen worden door bijvoorbeeld Yvet van featherlight horsemanship of Renske Tiekstra. Ik denk dat het jullie allemaal een hoop frustratie en spanning kan schelen, dat is toch waar het om te doen is? Dat je straks lekker ontspannen met dit paard aan de slag kan zelf *D

Ik heb zelf ook een heel groen paard, zou ook zadelmak zijn (sterker nog de eigenaar beweerde M niveau). De eerste keer er op deed het paard thuis niet anders dan bokken en hij kon niet eens galopperen zonder stemhulp en op beenhulpen.. Ik probeerde hem naar voren te rijden maar dat lukte niet en in het lage tempo werd hij gespannen of ging bokken. Als ik hem aan de voorkant ruimte geef en even bij tik om hem voorwaarts te gaan bokt hij niet en is de spanning ook vele malen minder. Spanning kunnen ze maar beter er uit lopen, inplaats van het tegen willen houden door terug te rijden. Daarin denk ik dat veel bokkers wel een handig advies hebben gegeven.

Ik denk dat je jezelf een groot plezier doet door het uit handen te geven. +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 11:25 



 
Profiel   

Sababber schreef
Ts ik denkt af je een super fijn en talentvol paard hebt aangeschaft. Tja zo’n hartruis laten de meeste ruiters niet eens checken bij aanschaf dus wie weet hoeveel er zijn die daarmee onbewust rondlopen in de sport. Het lijkt allemaal erg mee te vallen..


Zon hartruis ontdekken ze gewoon bij een klinische keuring; het is niet iets dat je moet laten checken. Goed dat het is onderzocht in Gent en ik geloof best dat het mss geen bezwaar is voor de sport, maar ik heb het toch liever niet. Het is nu wellicht geen bezwaar voor de sport, maar het kan 2 kanten uit ermee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 12:53 



 
Profiel   

Dat hartruisje is totaal niet relevant voor het topic, zijn geschiedenis in het algemeen eigenlijk niet.
Het paard is nu waar hij nu is en vanuit hier moet hij verder.
Soms kom je zelf heel ver tot een bepaald punt en dan heb je weer even een zetje nodig.
De adviezen als eens 2 gaten korter gaan zitten, wat meer op lengte rijden, voorwaarts denken en een nieuwe instructie erbij halen zijn nou niet bepaald wereldingrijpend of zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 13:01 



 
Profiel   

inderdaad Sizzle

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 13:27 



 
Profiel   

[***] schreef
Storm schreef
Nou en TS. Sommige paarden gaan nou eenmaal naar de slacht. Dat maakt hun eigenaren nog geen slechte baasjes en jou niet heilig omdat jij het niet gedaan hebt.
dus omdat hij een hartruis heeft moet hij maar dood lekker persoon ben je

Maar goed dat mijn paarden nooit naar de slacht zullen gaan maar gewoon lekker in hun vertrouwde omgeving ingeslapen gaan worden als de tijd daar is

Dat ben ik 100% met je eens @[***]. Mijn paarden gaan ook nooit naar de slacht. Ik vind dat onwaardig. Je hond of kat laat je toch ook netjes euthanaseren door een DA als dat helaas nodig zou zijn.Dit is een offtopicdiscussie overigens die al vaker gevoerd is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 13:58 



 
Profiel   

heeft helemaal niets met dit topic te maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 13:59 



 
Profiel   

[***] schreef
Hij is zeker al een heel groot stuk verbetert maar we zijn er nog niet dat is duidelijk en dat wist ik ook wel ik heb ook geen haast met geen enkel paard elk paard pakt de dingen op op zijn eigen tempo en het ene paard heeft meer tijd nodig dan het andere paard en dit paard is absoluut geen makkelijke maar waar een wil is is een weg met veel geduld begrip voor het paard kan er veel bereikt worden dit is ook mijn instelling en soms ja soms zit het even tegen en zie je het even niet meer zitten.
Dat mijn dochter volgens jullie te hard in der hand is en volgens jullie geen onafhankelijke zit heeft ben ik het echter niet mee eens maar goed dat ben ik en ik ken mijn dochter der rijstijl beter als jullie aangezien ze gemiddels 4 paarden per dag rijd waaronder ook onze andere total us die ze heeft ingereden en onze Desperado die ze heeft ingereden.
En dan nog niet de paarden genoemt die ze voor de manege inrijd en of doorrijdt.
En ja dit paard heeft haar een keer angst bezorgd en ook hier moet ze overheen. En zelf zegt ze geen spanning te hebben op het paard. Het paard buigt ook heel snel in als je je teugels opmaat neemt buigt hij al in hij is immers strak met slof gelongeerd en ingereden bij die inrijdstal dus ja het paard weet niet beter.



Ik heb een filmpje gezien in het Total US topic met jullie andere paard, Menno. Ook die vind ik niet goed gereden. Ook op de handrem. Dus al rijdt ze 10 paarden op een dag dan zegt dat toch helemaal niets over de kwaliteit van africhting? Een jong paard goed opleiden vergt een bepaalde handigheid en ervaring die ik (en meer met mij) niet terug zie in jouw filmpjes
En ze is nog maar 16, dus hoeveel ervaring kun je dan uberhaupt hebben? Je bent trots op jouw dochter en dat snap ik helemaal want dat ben ik ook op de mijne, maar het is helemaal niet erg om toe te geven dat dit boven haar kunnen is en daar een oplossing voor te zoeken. Daar help je je dochter ook mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 14:46 



 
Profiel   

Babootje schreef
Sababber schreef
Ts ik denkt af je een super fijn en talentvol paard hebt aangeschaft. Tja zo’n hartruis laten de meeste ruiters niet eens checken bij aanschaf dus wie weet hoeveel er zijn die daarmee onbewust rondlopen in de sport. Het lijkt allemaal erg mee te vallen..


Zon hartruis ontdekken ze gewoon bij een klinische keuring; het is niet iets dat je moet laten checken. Goed dat het is onderzocht in Gent en ik geloof best dat het mss geen bezwaar is voor de sport, maar ik heb het toch liever niet. Het is nu wellicht geen bezwaar voor de sport, maar het kan 2 kanten uit ermee.


Worden ze daarmee klinisch goedgekeurd? Wat in de OP staat dat ie zowel klinisch als rx goed(gekeurd) is
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 15:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 12 [ 295 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen